باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » عوامل اصلی ابتلا سرطان

    عوامل اصلی ابتلا سرطان

    جسم انسان از میلیونها میلیون سلول تشکیل شده است که در کنار هم ، بافتهایی مانند ماهیچه‌ها ، استخوان و پوست را می‌سازند. اغلب سلولهای طبیعی بدن در پاسخ به تحریکاتی که از داخل و خارج بدن به آنها وارد می‌شود، رشد و تولیدمثل می‌کنند و در نهایت می‌میرند. اگر این فرآیند در مسیر تعادل و صحیح خود اتفاق بیفتد ، بدن سالم می‌ماند و عملکرد طبیعی خود را حفظ می‌کند. اما مشکلات ، زمانی شروع می‌شود که یک سلول طبیعی دچار ” جهش ” و یا تغییر شده و به سلول سرطانی تبدیل می‌شود.

    موارد تشکیل دهنده سرطان را بهتر بشناسیدعوامل اصلی ابتلا سرطان

    سرطان در سرتاسر جهان، زندگی بسیاری را مختل کرده و عده ای را نیز به کام مرگ کشانده است. سرطان! اسمی که همه را به هول و هراس می اندازد و هر روز خبر تازه ای در خصوص آن درج می شود. موارد تشکیل دهنده سرطان را در این مطلب بهتر بشناسید.

    اخیرا سازمان بهداشت جهانی از تاثیر گوشت قرمز در ابتلا به سرطان نیز سخن گفته است. بنا به اعلام این سازمان، گوشت قرمز به اندازه سیگار در بدن واکنش های سمی ایجاد می کند.

    البته فقط گوشت و سیگار نیست. پیرامون ما عناصر سرطان زایی هستند که هر روز با آنها سر و کار داریم. با ۱۰ نمونه از این عناصر و اشیای دم دستی سرطان زا بیشتر آشنا می شویم.

    مصرف دخانیات مسئول ۳۰ درصد سرطان ها است

    اولین عنصری که در صدر لیست سیاه سرطان زاهای اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی قرار دارد، دخانیات است. بله همین سیگارهایی که بی هوا آتش می زنید و یا به پشتی ها لم داده و قلیان دود می کنید.

    دخانیات مسئول بیماری های تنفسی جدی و بیماریهای قلبی عروقی است. مضرات دخانیات به همین جا ختم نمی شود.

    عناصر آزادشده از محصولات آلومینیومی مانند کاغذ فویل و غیره خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. متاسفانه برخی خانم ها در آشپزخانه از این کاغذهای آلومینیومی زیاد استفاده می کنند.

    دخانیات

    سیگار و قلیان را عامل ۳۰ درصد سرطان ها می دانند که صرفا نیز به سرطان ریه محدود نمی شود. حال که نمی شود با برخی از عناصر سرطان زا و یا ژنتیک و غیره مقابله کرد، لطفا با استعمال سیگار و قلیان سرطان را با دستان خود به جان خود نیاندازید.

    دستگاه های سولاریوم؛ زیبایی یا سرطان!

    از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ استفاده از کابین های برنزه کننده یا همان دستگاه های سولاریوم در کشور فرانسه ممنوع شده است. دلیل آن نیز ساده است.

    دستگاه های سولاریوم که جوانان خود را به امید تغییر رنگ پوست و برنزه شدن به آن می سپارند، سرطان زا است. اشعه های ماورای بنفش ساطع شده از این دستگاه ها روی پوست باعث بروز ملانوم یا همان سرطان پوست می شود.

    آرسنیک داخل آب شیر

    به گزارش سازمان بهداشت جهانی، آرسنیک به طور طبیعی در آب های زیرزمینی برخی کشورها وجود دارد. قرار گرفتن زیاد و افراطی در معرض این ماده باعث بروز سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های پوستی می شود.

    به گفته سازمان بهداشت جهانی، میزان بالای آرسنیک در نوشیدنی ها و گاهی در آب شرب تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است. اینجاست که نقش مسئولین زیربط هر کشوری در جهت مقابله با این عوامل پررنگ می شود.

    رنگ پارچه ها

    اورامین نام یک ماده شیمیایی است که در برخی رنگ ها و برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می شود.

    استفاده از این ماده در برخی کشورها مانند فرانسه ممنوع است. اما در برخی از کشورهای دیگر در کارخانجات و برای رنگ کردن پارچه هایی که از آنها لباس و ملافه و غیره تهیه می شود، استفاده می کنند. متاسفانه این ترکیب خطر سرطان را افزایش می دهد.

    مواد استفاده شده در تولیدی های کفش

    اکثر سرطان ها ناشی از قرار گرفتن افراطی در معرض ترکیبات سمی و شیمیایی در محیط های کاری است.

    سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که برخی از ترکیبات استفاده شده در کارخانه ها و کارگاه های تولید کفش و چکمه خطر ابتلا به سرطان خون و سرطان مثانه را در کارگرها افزایش می دهند.

    آتش شومینه برای ریه ها مضر است

    در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تماس داشتن با آتش شومینه های هیزمی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و همچنین مشکلات قلبی می شود.

    به همین دلیل نیز هم اکنون تعبیه کردن شومینه های هیزمی در شهر پاریس فرانسه و سه استان دیگر این کشور ممنوع است.

    ذرات آزاد شده از زغال

    سازمان بهداشت جهانی در گزارش ماه مارس سال ۲۰۱۴ خود در خصوص خطرات آلودگی هوا تاکید بیشتری روی خطرات ذرات آزاد شده از ذغال (برای گرم کردن محیط زندگی یا طبخ غذا) داشته است.

    به عقیده متخصصان دودی که از زغال ناشی می شود سرشار از ذرات ریزی است و خطر ابتلا به سرطان ریه را ۶ درصد افزایش می دهد. بدون شک با یک یا دو مرتبه کباب درست کردن روی منقل اتفاقی نمی افتد.

    مشکل زمانی است که به طور مداوم و مرتب در معرض چنین ذراتی قرار بگیرید.

    آلومینیوم: سرطان زای آشپزخانه

    مرکز بین المللی بررسی های سرطان سازمان بهداشت جهانی، ۱۰۷ نوع ماده ی سرطان زا را برشمرده است که آلومینیوم در جایگاه سوم سرطان زاترین این مواد قرار دارد.

    عناصر آزادشده از محصولات آلومینیومی مانند کاغذ فویل و غیره خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. متاسفانه برخی خانم ها در آشپزخانه از این کاغذهای آلومینیومی زیاد استفاده می کنند.

    باید بدانید که گرم شدن این کاغذها عناصر آنها را فعال تر می کند.

    رنگ های آلوده به سرب

    سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سرب یک ماده ی سرطان زا است. متاسفانه افرادی که در حرفه ی نقاشی ساختمان فعالیت دارند و یا در انبار رنگ کار می کنند، بیشتر در معرض این مواد بوده و در معرض خطر هستند.

    شوفاژهای خانگی

    به گزارش سازمان بهداشت جهانی، قرار گرفتن زیاد در معرض دی اکسید گوگرد در طولانی مدت برای مجاری تنفسی مشکل زا بوده و احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد.

    این گاز بی رنگ بیشتر از سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ یا نفت بویژه از طریق ماشین ها یا شوفاژ های خانگی منتشر می شود. به همین دلیل لازم است که در فصل سرما برای پیشگیری از مسمومیت، به خوبی هوای منزل را عوض کنید.

     

    عوامل اصلی ابتلا سرطان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک