هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » دنیای مد » دکوراسیون و چیدمان منزل » انتخاب لوستر هماهنگ با دکوراسیون منزل + عکس

    انتخاب لوستر هماهنگ با دکوراسیون منزل + عکس

    شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در نگاه اول یک لوستر چشمتان را بگیرد و شما را وسوسه کند که آن را به عنوان آویزی برای نورانی تر کردن منزل خود خریداری کنید، اما وقتی لوستر را تهیه و در محل مقرر نصب میکنید متوجه می شوید که آن زیبایی و جذابیت اولیه را در نظر شما از دست داده است. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما در انتخاب لوستر دقت کافی نداشته اید و قبل از خرید به ویژگی های محیط خانه و اتاق محل نصب لوستر توجه نکرده اید.

    لوستر

    انتخاب لوستر هماهنگ با دکوراسیون منزل + عکس

    نکاتی مهم برای انتخاب لوستر

    لوستر یکی از وسایلی است که برای زیباتر کردن فضاهای مسکونی، مذهبی و حتی محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. لوسترها انواع مختلفی دارند که هر یک برای محیطی خاص و باکارایی مشخص مورد استفاده قرار میگیرند.

    اولین چیزی که برای انتخاب لوستر باید به آن توجه کنید، فضای مورد نظر شماست. این که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف آن اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه، جزو نکات بسیار مهمی است که برای انتخاب لوستر، حتما باید به آن ها توجه کنید.

    نشیمن های نقلی

    اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است از لوسترهایی با شاخه ها و چراغ های کمتر استفاده کنید چرا که اگر لوستری با چراغ های زیاد انتخاب کنید در صورت اضافه بودن مجبورهستید برخی لامپ ها را باز کنید که نمای نازیبایی به لوستر شما می دهد.

    خانه ای با سقف کوتاه

    در صورتی که سقف خانه تان چندان بلند نیست، بهتر است لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید چراکه سقف خانه را کوتاه تر نشان می دهد. پس بهتر است مدل های سقفی را انتخاب کنید و در کنار آن یک چراغ دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با طراحی لوسترتان انتخاب کنید. البته اگر تصمیم گرفتید بالای میز ناهارخوری تان لوستر نصب کنید، حتی در صورت کوتاه بودن سقف می توانید از مدل های آویز و بلند استفاده کنید تا نور تمام میز را روشن کند.

    لوستری هماهنگ با دکوراسیون اتاق شما

    چیدمان و دکوراسیون خانه در انتخاب نوع لوستر بسیار مهم است مثلا اگر دکوراسیون شما سلطنتی یا سنتی است، بهتر است لوستر های کریستالی با طرح های کلاسیک انتخاب کنید یا اگر مبلمان استیل دارید لوستری انتخاب کنید که شاخه های آن در جهات مختلف طوری تنظیم شود که تمام قطعات مبلمان شما را به یک میزان روشن نشان بدهد. به طور کلی تعیین محل مناسب برای نصب لوستر بسیار مهم است و انتخاب محل نامناسب، می تواند کل دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار دهد.

    لوسترهای حباب دار

    اگر لوستری انتخاب می کنید که حباب دارد، حواس تان باشد که از مدل هایی انتخاب کنید که حباب های استاندارد و معمول تری دارد تا در صورت شکستن یکی، بتوانید حباب آن را دوباره جایگزین کنید. دقت کنید که بدنه لوستری که انتخاب می کنید پیچیدگی های چندانی نداشته باشد تا از شر دردسر تمیز کردن انحناهای پر پیچ و خم آن در امان باشید.

    انواع لوسترها را از نظر ایمنی، میزان نوردهی و دوام و قیمت هماهنطور که می دانید لوسترها در انواع و قیمت های مختلف در بازار عرضه میشوند. در خرید لوستر علاوه بر زیبایی و قیمت باید به ایمنی و دوام و کارایی آن نیز توجه ویژه داشت.
    انواع لوسترهای موجود در بازار عبارتند از:

    لوسترهای کریستالی درخشان تر هستند

    لوسترهای کریستالی را که همه می‌شناسند شکل کلی این لوسترها عبارت است از یک پایه فلزی که کریستال‌های کوچک و بزرگ از اطراف آن آویزان شده؛ کریستال‌هایی که برخی پرتلالو و درخشان هستند و بعضی جلوه چندانی ندارند. شکل کریستال‌ها هم متفاوت است؛ گوی‌های چندوجهی، لوزی‌های بلند و کوتاه و…..گاهی در یک لوستر، تلفیقی از چند نوع کریستال به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه، کریستال‌های بزرگ، اتریشی و کریستال‌های کوچک، ترکیه‌ای هستند. پس قیمت لوستر کریستال‌دار براساس نوع و تعداد کریستال‌ها و ارزش پایه لوستر که کریستال‌ها روی آن جای گرفته‌اند، تعیین می‌شود. قیمت پایه برای یک لوستر کریستال ۵ شاخه وارداتی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است که به ازای هر شاخه بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان اضافه می‌شود. مزیت لوسترهای کریستالی این است که علاوه بر زیبایی، به دلیل وجود کریستال‌های شیشه‌ای، نور لامپ‌ها را منعکس می‌کنند و در نتیجه درخشش بیشتری دارند.

    لوسترهای برنجی و برنزی سنتی تر و البته گران‌ترند

    لوسترهای سنتی، آنهایی که مادرها و مادربزرگ‌ها می‌پسندند، قیمت‌های سرسام‌آوری دارند. قیمت آنها بر اساس جنس آنها متغیر است. لوسترهای برنزی، برنجی، نقره‌ای و آنهایی که آب‌طلا دارند، رکورد قیمت را شکسته‌اند. قیمت مدل‌های ۸ شاخه لوسترهای بزرگ از حدود ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و پایانی ندارد. به‌عنوان نمونه یک لوستر ۱۵ شاخه دودی برنز، نزدیک به ۴ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این مدل لوسترها بر اساس عیار فلزی که در آن به کار رفته، تفاوت زیادی دارد و حتی تا ۱۵ میلیون تومان هم به فروش می‌رسند. مزیت این لوسترها نسبت به انواع دیگر این است که اولا ایرانی و منحصر به فرد هستند، ثانیا از فلزات گرانبها ساخته شده‌اند و ثالثا به خاطر کار دستی که روی آنها انجام می‌شود، اثر هنری محسوب می‌شوند. البته وزن سنگین و احتمال سیاه شدن فلز به مرور زمان هم از معایب این لوسترهاست.

    اگر دکوراسیون شما سلطنتی یا سنتی است، بهتر است لوستر های کریستالی با طرح های کلاسیک انتخاب کنید یا اگر مبلمان استیل دارید لوستری انتخاب کنید که شاخه های آن در جهات مختلف طوری تنظیم شود که تمام قطعات مبلمان شما را به یک میزان روشن نشان بدهد.

    لوسترهایی چسبیده به سقف

    چراغ‌های سقفی هم نوع رایجی از لوسترها هستندکه در آن یک یا چند چراغ با صفحه‌ای معمولا فلزی به سقف پیچ می‌شوند. مدل‌های سقفی کوچک که ۱ یا ۲ چراغ دارند معمولا برای راهروها استفاده می‌شوند و نور کمی دارند و در روز از آنها به ندرت استفاده می‌شود. چراغ‌های سقفی ۲ مدل، با قاب و بدون قاب دارند. قیمت آنها از حدود ۴۰ هزار تومان شروع و بسته به تعداد چراغ‌ها، جنس و مدل قاب بیشتر می‌شود. مدل‌هایی که بزرگ‌ترند، وزن بیشتری دارند و قاب‌شان از شیشه‌های ضخیم‌تری درست شده را با حدود قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌توانید پیدا کنید. این مدل چراغ‌های سقفی را برای آشپزخانه‌ و اتاق‌نشیمن به شما پیشنهاد می‌کنند. هرچند که مدل‌های‌هایی هم وجود دارد که به درد محیط‌های اداری می‌خورد و کمتر خانمی آنها را برای خانه می‌پسندد. نوع ایرانی آن علیرغم قیمت بیشتر، بسیار مرغوب تر و ایمن تر از نوع چینی این لوسترهاست.

    لوستر آویز فقط مناسب سقفهای بلند است

    آنچه که در مغازه‌های لوستر فروشی به چشم می‌آید، آویزهایی با رنگ‌های شاد و شیشه‌های رنگارنگ است که طرفداران زیادی دارد. این مدل‌ها معمولا به شکل بیضی یا استوانه‌هایی است که هر ۲ سر آن باز است. برخی انواع فانتزی از جنس فرفورژه یا طرح تیتانیوم هم در مغازه‌ها به چشم می‌خورد. قیمت این مدل‌های اسپرت که بین دختران جوان طرفدار زیادی دارد، از ۶۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است. هر چند که مدل‌هایی که به شکل‌هایی نظیر پروانه و گل هستند گران‌ترند و تا ۳۰۰ هزار تومان هم فروخته می‌شوند. مدل‌های چوبی این کارها ارزان‌تر هستند و حدود ۶۰ هزار تومان می‌ باشد. اگر سقف شما کوتاه است به هیچ‌وجه از لوسترهای آویز به خصوص آویزهای کریستال استفاده نکنید. برای خانه‌های با سقف کوتاه لوستر سقفی بهترین گزینه است

    انتخاب لوستر هماهنگ با دکوراسیون منزل + عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf