سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » خوردن چه نوع خوراکی هایی در صبح مضر است؟؟؟

    خوردن چه نوع خوراکی هایی در صبح مضر است؟؟؟

    خوردن چه نوع خوراکی هایی در صبح مضر است؟؟؟

    متخصصان بهداشتی، بی دلیل صبحانه را مهمترین وعده غذایی روز نمی‌نامند. با این حال، این بدان معنا نیست که روز خود را باید با غذاهای غنی شده از قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید. به گفته کارشناسان، نخوردن صبحانه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید‌، این یک پیام واقعی به خصوص برای دختران نوجوان است.

    6خوراکی که نباید در صبحانه بخوریم!

    پژوهشگران می گویند کسانی که صبحانه را از رژیم غذایی خود حذف می کنند زندگی و تغذیه سالمی نخواهند داشت.

    پژوهشگران درباره اهمیت خوردن صبحانه می گویند صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روزانه است، چون سطح انرژی بدن را در ساعات نخست صبح تجدید می کند. وعده صبحانه شامل یک یا چند نوع نوشیدنی (شیر، چای، قهوه، یا آب پرتقال)، لبنیات (پنیـر، مسکه یا قیماق) و غلات (انواع نان به ویژه نان های سبوس دار) که بهتر است با دانه‌های روغنی یا میوه‌ها نیز همراه شود.

    خوردن نان و پنیر و چارمغز همراه چای شکر، یک صبحانه اصیل و سنتی است. اما برخی به اشتباه، صبحانه را برای جلوگیری از عقب ماندن از کارهای روزمره و برخی دیگر نیز آن را برای کاهش وزن حذف می کنند. همچنین کسانی که صبحانه نمی خورند، چاق تر هستند، به طوری که آنها برای جبران کمبود انرژی در طول روز میوه خشک بیشتری مصرف می کنند.

    خوردن چه نوع خوراکی هایی در صبح مضر است؟؟؟

     

    اما در اینجا ما شما را با شش خوردنی که نباید در زمان صبحانه استفاده کرد آشنا می کنیم:

    غلات شیرین تفت داده شده

    اگر چه کودکان و بزرگسالان غلات شیرین تفت داده شده را بسیار دوست دارند اما این نوع مواد غذایی انتخابی درست برای صبحانه نیست. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) متذکر شده است که رنگ‌های موادغذایی مورد استفاده در این نوع مواد غذایی، در کودکان منجر به بیش فعالی می‌شود. غلات شیرین تفت داده شده، همچنین با شیرین کننده‌های مصنوعی و طعم دهنده‌هایی که می‌تواند باعث چاقی شود، بسته‌بندی شده است. اگر شما ترجیح می‌دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید.

    شیرینی

    مواد غذایی از قبیل شیرینی دانمارکی، رول دارچین و شیرینی‌های نان برشته شده از کالری و چربی بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، زیادی خامه‌های روی کیک یا شیرینی منجر به چاقی می‌شود. همچنین، بسیاری از نانوایان از آرد سفید فرآوری‌ شده استفاده می‌کنند تا‌ کالری‌های بیشتری را به آن بیفزایند. این خوشه‌ها با قندها افزایش می‌یابد و بدن را با انفجار اولیه انرژی مجهز می‌کند که به احتمال زیاد در چند ساعت ناپدید می‌شود.

    شیر کامل

    شیر مملو از چربی‌هایی اشباع شده که سطح کلسترول را افزایش می‌دهد، باعث بروز التهاب و در موارد شدید به انسداد عروق نیز کمک می‌کند. برای آنهایی که نمی‌توانند خوردن شیر را ترک کنند، توصیه می‌شود که شیر کم‌چرب مصرف کنند؛ این نسخه کم‌چرب شیر عاری از چربی است و تنها شامل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.

    پن‌کیک

    پن‌کیک‌ها موادغذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می‌شوند و امروزه با مخلوط‌های آماده در فروشگاه‌ها موجود هستند که حتی راحت‌تر درست می‌شوند‌. شما فقط این پودر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک ماهی تابه گرم یا ماهی تابه بریزید.

    پن‌کیک‌‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می‌کند، اما دوباره، نبودن کالری باعث می‌شود که شما سریع گرسنه شوید. به علاوه انتخاب چاشنی‌های روی غذا، مانند شربت افرا، پودر شکر و بیکن به چاقی و ناسالمی منتهی می‌شود.

    نان شیرینی حلقوی

    از نشاسته سفید و نان شیرینی حلقوی با طعم‌هایی نظیر پیاز، سیر و دانه خشخاش اجتناب کنید؛ چرا که این نوع شیرینی‌ها با آرد گندم تصفیه شده که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می‌شوند.

    اکثر شیرینی‌ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه‌ای و کره که کالری‌های بیشتر و چربی‌های اشباع‌شده را اضافه می‌کنند منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می‌شوند.

    فست‌فود

    آماده کردن صبحانه و غذا خوردن می‌تواند وقت‌گیر باشد، از این رو خرید صبحانه از سر راه محل کار یا مدرسه به نظر می‌رسد بهترین گزینه باشد. بسیاری از ما، از جمله کودکانمان، از این کار لذت می‌برند، اما هر زمانی که در یک اشتراک فست فود توقف می‌کنید اقلامی از چربی‌های اشباع‌شده، ‌سدیم و قندهای مصنوعی را به میزان بالا مصرف می‌کنید.

    سدیم بیش از حد می‌تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد. بهترین غذاهای صبحانه به شما انرژی لازم برای زنده ماندن در طول روز را می‌دهد.

    این غذاها سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد، افزایش وزن را کنترل می‌کند و از بیماری‌‌ها بدن را حفظ می‌کند. از سوی دیگر، بدترین غذاهای صبحانه در چربی‌های اشباع شده و قندها بشدت زیاد هستند که بدن را در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها قرار می‌دهند.

    منبع: میزان

    خوردن چه نوع خوراکی هایی در صبح مضر است؟؟؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی