قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » وزارت اطلاعات: دستگیری دو تروریست در همدان

    وزارت اطلاعات: دستگیری دو تروریست در همدان

    وزارت اطلاعات: دستگیری دو تروریست در همدان

    مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه استان در مسیر مرکز و استان‌های مرزی قرار دارد، گفت: اداره‌کل اطلاعات استان در دو مرحله موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.

    س دستگیری دو تروریست‌ در همدان

    وزارت اطلاعات: دستگیری دو تروریست در همدان

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه استان در مسیر مرکز و استان‌های مرزی قرار دارد، گفت: اداره‌کل اطلاعات استان در دو مرحله موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.

    وی در جمع خبرنگاران، با اشاره به تصویب قانون تأسیس وزارت اطلاعات در سال ۶۲ در مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار آن در سال ۶۳، اظهار کرد: برای پرسنل اداره اطلاعات همین افتخار بس که امام خمینی(ره) مدال سربازی گمنام امام زمان(عج) را برسینه‌هایشان مزین کردند و مقام معظم رهبری هم فرمودند «وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه و جهاد است و فعالیت‌هایشان مجاهدت‌های خاموش است» و افتخار می‌کنیم در چنین عرصه‌ای مشغول خدمتیم و امیدواریم در این مسیر راست قدم باشیم.

    وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا سرویس‌های اطلاعاتی در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرند و نحوه خدمت و عملکرد خود را برای مردم بازگو نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: به علت اینکه ما خود را از مردم دانسته و از مردم هستیم، وظیفه خود می‌دانیم در خدمت مردم باشیم و به طور قطع براساس فرمان مقام معظم رهبری در سال ۹۵ مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» رویکرد و جهت‌گیری‌های خود را در این راستا خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: تمام برنامه‌ها، رویکردها و اقدامات اداره اطلاعات معطوف به اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نخستین اداره که به طور رسمی و کتبی به مقام ارشد استان در این زمینه اعلام آمادگی کرد، اداره‌کل اطلاعات بود.

    وی با اشاره به اینکه اداره اطلاعات آمادگی کامل برای کمک به مسئولان استان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد، عنوان کرد: عمده فعالیت‌های ما در استای مصون‌سازی مسائل اقتصادی از طریق دو شورای اصلی و فعال استان شامل حفظ حقوق بیت‌المال و دستگاه‌های نظارتی دنبال می‌شود.

    وی افزود: فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور و ستاد آن در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده دارای چهار کارگروه است و اداره‌کل اطلاعات نیز در این کارگروه‌ها عضویت داشته و ایفای نقش می‌کند بنابراین بر ماست فرامین مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی تبیین کرده و زمینه و بستر اجرایی شدنش را فراهم کنیم.

    ابطحی با تاکید بر اینکه ایجاد فضا امن و آرام برای سرمایه‌گذاری یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: جلب توجه مسئولان استان به توانمندی‌های داخل از وظایف اداره اطلاعات است.

    وی با بیان اینکه دیدن موانعی که بر سر اجرای اقتصاد مقاومتی است از وظایف این اداره به شمار می‌آید ، اضافه کرد: بسیاری از مواقع تصمیماتی با انگیزه کمک مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است و در مواردی تصمیماتی ناشی از بی‌توجهی به سیاست‌ها مانع از اجرا می‌شود بنابراین اداره اطلاعات در دو زمینه ایجابی و سلبی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه خیز برداشته شده استان برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تهدیدها و فرصت‌هایی به دنبال دارد، اظهار کرد: در هر دو زمینه به استان کمک می‌کنیم تا فرصت‌ها را به درستی ببینیم و بشناسیم که مبادا به خطا موضوعی را فرصت بدانیم و تهدیدهای ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها را هم رصد می‌کنیم.

    مدیرکل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و رونق بخشیدن به فعالیت آنها از سیاست‌های دولت است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رویکرد‌های همه دولت‌ها رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است ودولت برای خوش کردن ذائقه مردم این کار را دنبال می‌کند.

    وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید به کار می‌بندد و ملاک موفقیت علاوه بر آمار ارائه شده، مشاهده آن در صحنه عمل است و باید گویای آمارها باشد که در این خصوص باید به واحدهای تولیدی امید داده و به آنها کمک کنیم تا حرکت‌های صورت گرفته به ثمر بنشیند و به منصه ظهور برسد.

    وی به موانع موجود در ضوابط، قوانین و اجرا اشاره کرد و افزود: آنچه مسلم است عزم دولت بر کاهش بیکاری و رفع موانع تولید است که امیدواریم به تدریج مشکلات و موانع برطرف شود.

    وی با بیان اینکه روح اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد نگاه به درون است، عنوان کرد: روح اقتصاد مقاومتی این است که نگاه خود را از کمک‌های خارجی دور کرده و به فرصت‌ها و داشته‌های داخلی معطوف کنیم.

    وی ادامه داد: دراستان همدان توانمندی‌های زیادی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است و از آن جمله می‌توان به لالجین به عنوان بزرگترین شهر سفال جهان اشاره کرد که در مسیر تبدیل شدن به شهر جهانی است اما متاسفانه ظروف چینی را در کنار محصولات داخلی می‌بینیم که این یک نقص است.

    وی اضافه کرد: چطور اجازه می‌دهیم در جایی که شهر سفال کشور است صنایع‌دستی چنینی هم عرضه شود؟ درو اقع این مساله نشان‌دهنده دور ماندن از توانمندی‌های داخلی است بنابراین هر اندازه به توانمندی‌ها امید ببندیم در مقاوم کردن اقتصاد موفق می‌شویم.

    وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در گذشته و هم‌اکنون اداره‌کل اطلاعات هیچ فعالیت اقتصادی نداشته و ندارد، اظهار کرد: از سپاه هم چندان فعالیت اقتصادی سراغ نداریم جز چند طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی آن هم توسط بسیج، هیچ طرح اقتصادی اجرا نمی‌کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور ایران در منطقه حضور سرنوشت‌سازی برای اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: این حضور همه رویکردها، تصمیمات و اهداف استکبار جهانی را در منطقه به بن‌بست جدی رسانده است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه در بهترین شرایط عزت و اقتدار قرار دارد.

    وی همچنین در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در استان یادآور شد: به طور قطع و یقین اداره اطلاعات نیز در کنار مجریان نظام در این راستا قدم‌هایی برداشته است.

    وی در خصوص انحرافات مالی مدیران استان نیز گفت: این مساله موضوع مهمی است و نباید بر اساس حدس و گمان، مواردی را مطرح کرد اما در صورت ارائه گزارشی در این خصوص اداره اطلاعات استان وارد کار می‌شود و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر صحبت‌های وزیر اطلاعات در خصوص دستگیری ۲۰ گروه تروریستی در سال گذشته و سهم استان از آن، با تاکید بر اینکه وضعیت امنیتی خوبی در استان همدان داریم، اظهار کرد: با وجود اینکه استان همدان همجوار استان‌های مرزی است اما در سایه خدمت نیروهای امنیتی و عزیزان در اداره اطلاعات از بهترین امنیت برخورداریم.

    مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه استان در مسیر مرکز و استان‌های مرزی قرار دارد، تصریح کرد: اداره‌کل اطلاعات استان در دو مرحله در انتقال گروه‌های تروریستی به ویژه داعش از مرز به سمت تهران موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند را شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.

    وی در ادامه به چالش‌های امنیتی استان اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش وجود سرویس‌های اطلاعاتی است به طوریکه آنها با چهار رویکرد جمع‌آوری اطلاعاتی به معنای عام، تأثیرگذاری بر تصمیمات و تصمیم‌گیران استان، ایجاد نارضایتی اجتماعی و ایجاد خرابکاری صنعتی فعالیت می‌کنند که البته آخرین رویکرد کمتر در استان دیده می‌شود.

    وی با بیان اینکه تلاش اداره اطلاعات استان جمع‌آوری سرویس‌های اطلاعاتی است، خاطرنشان کرد: جاسوسی تلفنی منافقین از دیگر چالش‌های امنیتی استان است که هوشیاری لازم مسئولان می‌طلبد.

    وی با اشاره به اینکه تهدید از طریق فضای مجازی از دیگر چالش‌هاست که به اعتقاد ما با فضای واقعی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: استفاده از بستر قومیت‌ها از دیگر چالش‌های امنیتی است که در استان با آن مواجهیم و خرده فرهنگ‌ها گرچه زیبایی استان بوده و جامع و کامل بودن آن را می‌رساند اما بعضا مورد سوءاستفاده افراد ضدانقلاب قرار می‌گیرد.

    وی درخصوص امنیت انتخابات در استان عنوان کرد: انتخابات در استان همدان سالم بود و هیچ‌گونه مورد امنیتی در جریان برگزاری این رویداد سیاسی در استان نداشتیم.

    وی در ادامه به فعالیت فرقه‌های ضاله در استان اشاره کرد و گفت: این فرقه‌ها در استان فعالیت داشته و دارند بنابراین یکی از وظایف اداره اطلاعات مواجهه، مقابله و محدود کردن این فرقه‌هاست الیته اگر آنها در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند مانعی نیست در غیر این صورت نقطه افتراق ماست.

    وی اضافه کرد: در همین راستا فرقه مسیحیت تبشیری صهیونیستی طی یکی دو سال گذشته فعالیت نموده و حتی کلیسای خانگی راه‌اندازی کرده بودند که با اعضا آن پس از شناسایی و دستگیری برخوردهای لازم صورت گرفت.

    مدیرکل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه بزرگترین تهدید کشور تغییر باورهای مردم به ویژه دینی است، تاکید کرد: در بیرون از کشور کانون‌ها و مراکزی وجود دارد که شبانه‌روز و به جد برای پیشبرد چنین اهدافی برنامه‌ریزی و توطئه می‌کنند که عمدتا مسیر حرکتشان از طریق فرقه‌های نوظهور عبور می‌کند بنابراین وظیفه روحانیت است که با کیفیت بهتر و بیشتری در افزایش اعتقادات و باورهای دینی مردم تلاش کنند.

    وی تصریح کرد: هر چه باورها و هنجارهای جامعه خدشه‌دار شود راه نفوذ دشمن هموار می‌شود که مورد دغدغه برای ما است.

    به گفته وی، کاهش اعتقادات مردم بستر نفوذ است به طوریکه هر حرکتی که اعتقادات مردم را کاهش دهد، مسیر نفوذ را باز می‌کند بنابراین باید مراسم‌های عمومی با رعایت عفاف و حجاب برگزار شود و در مجامع عمومی به ویژه کارمندان دولت به حفظ حجاب اهتمام ورزند.

    وی در بخش دیگری در خصوص انتصابات استان اشاره کرد و یادآور شد: بحث انتصابات در استان و کشور تابع چارچوب است به طوریکه در مشاغل حساس از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود البته لزوما هر انتصابی با هماهنگی و نظر این اداره نیست.

    وی افزود: بر توانمندی و ناتوانی شخصی برای انتصاب اظهارنظر نمی‌کنیم؛ چرا که احراز توانمندی افراد از حوزه فعالیت ما خارج است و تنها صلاحیت امنیتی افرادسنجیده می شود.

    مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به وجود کمیسیون تعیین صلاحیت در اداره اطلاعات خاطرنشان کرد: یک مشاور حقوقی در این کمیسیون از طرف مستعلم حضور دارد تا از فرد موردنظر دفاع کند.

     

    وزارت اطلاعات: دستگیری دو تروریست در همدان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی