به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » علم و فناوری » دانستنی ها » شهرهای پنهان شده در زیر آب

    شهرهای پنهان شده در زیر آب

    شهرهای پنهان شده در زیر آب

     

    شهرهای زیادی در جهان وجود دارند که زیر آب ها مدفون شده اند اما با وجود خشکسالی اخیر، تعدادی از آنها بار دیگر سر از آب بیرون آورده اند که تماشای آنها برای توریست ها بسیار جذاب است. ما در اینجا نام تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم.
    شهرهای پنهان شده در زیر آب

    ویلا اپکوئن، آرژانتین

    اپکوئن در جنوب غربی زمین‌‌‌های کشاورزی بوئنوس آیرس قرار دارد و در طول سال جزو مناطق جذاب توریستی محسوب می‌شده و وجود چشمه‌‌‌های آب شور و معدنی این شهر را به شهرت جهانی رسانده بود. اخبار حاکی است باران های سیل آسا در ۱۰ نوامبر ۱۹۸۵ و سرریز شدن آب دریا به خانه‌‌‌‌ها و خیابان‌‌‌های شهر طی ۲۰ روز کل شهر را ۱۰ متر زیر آب فرو برد.

    اما پس از گذشته سالها آب به آرامی شروع به عقب رفتن کرده و به تازگی کل شهر گمشده بار دیگر پس از نیم قرن سر از دل دریا درآورده است. این شهر که به مدت ۲۵ سال زیر آب بوده به همراه اتومبیل‌‌‌های زنگ‌زده، خانه‌های ویران شده، سنگ‌قبر‌‌های متعدد، گورستان و درختان خشک شده در منطقه وسیعی، باعث توجه توریست‌‌‌های زیادی به این منطقه از آرژانتین شده است.
     شهرهای گمشده در زیر آب

    شهرهای پنهان شده در زیر آب

    شی چنگ، چین

    این شهر باستانی و کهن حدود ۱۳۰۰ سال قبل در دامنه کوهستان وو شی یا کوهستان پنج شیر بنیان نهاده شد، اما امروز در عمق ۲۶ تا ۴۰ متری زیر آب قرار گرفته است. در سال ۱۹۵۹ این شهر و دهکده مجاورش با برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای ایجاد یک سد به زیر آب رفتند تا یک دریاچه مصنوعی و همچنین یک نیروگاه تولید نیروی برق آبی راه اندازی شود. امروزه این مکان به بهشتی رویایی برای غواصان تبدیل شده است.

    شهر شی چنگ به صورت معجزه آسایی دچار فرسایش چندانی نشده و ساختمان‌ها، دیوارها و حتی جزئیات چوبی آن تقریبا دست نخورده و سالم باقی مانده‌اند. هم اکنون یک گروه فیلم برداری سرگرم ضبط و ثبت تصاویری از این شهر باستانی هستند.

    باستان شناسان در اندیشه این مسئله‌اند که چگونه این شهر از چنگال تخریب و فرسایش تدریجی جان سالم به در برده است. اگر چه در سال ۲۰۰۴ یک زیر دریایی با هزینه ۶٫۴ میلیون دلار برای گشت و گذار توریست ها در این شهر ساخته شد اما هیچ گاه مورد استفاده قرار نگرفت و متاسفانه هنوز هیچ امکانات غواصی برای گردشگران مهیا نشده تا از این بخش باستانی دیدن کنند.
     شهرهای گمشده در زیر آب

    شهرهای پنهان شده در زیر آب

    کلیسای پوتوسی، ونزوئلا

    به مدت ۲۰ سال تنها بخشی که از این کلیسای گوتیکی به چشم می خورد، برج آن است. این کلیسا متعلق به روستایی با ۱۲۰۰ ساکن بوده که در سال ۱۹۸۵ برای ساخت یک سد در نزدیکی آن، به زیر آب رفت. در سال ۲۰۰۸ به دلیل خشکسالی کم کم ساختمان آن نمایان شد و در سال ۲۰۱۰ به طور کامل سر از آب بیرون آورد و به جمع باقی خانه های ویران شده پیوست.
     شهرهای گمشده در زیر آب

    شهرهای پنهان شده در زیر آب

    پورت رویال، جاماییکا

    پورت رویال نام بندری در جنوب باختری جاماییکا بوده که در ته پالیسادوز و در دهانه بندر کینگستون جای‌داشته‌است. در نیمه دوم سده هفدهم میلادی پورت رویال مرکز بازرگانی دریایی در دریای کارائیب بوده‌است. همچنین در زمانی که اسپانیا ابرقدرت بود پورت رویال پایگاه دریایی این کشور شمرده می‌شد. با ناتوانی دولت‌های اروپایی در فرستادن نیروهای یاری‌رسان دزدان دریایی بر مسیرهای دریایی پورت رویال جولان دادند و فرمانروایان شهر هم از سر ناچاری به ایشان گراییدند. در دهه ۱۶۶۰ اروپاییان این شهر را شهر گناهکاران ‌خواندند چرا که پناه‌گاه دزدان، آدم‌کشان و روسپییان گشته ‌بود.

    انگلستان در نیمه دوم سده ۱۷ این مکان را از دست اسپانیاییان بیرون کشید. در سال ۱۶۹۲ زمین‌لرزه‌ای آسیب‌های فراوان به پورت رویال رساند و بسیاری از بارو و استحکامات آن را ویران نمود. در سده ۱۸ و نیز ۱۹ کوشش‌هایی برای بازسازی آنجا شد ولی آتش‌سوزی‌های پیاپی باز به ویرانی بیشتر پورت رویال انجامید. بخشی از شهر نیز در پی توفان‌های دریایی به زیر آب رفت و اکنون در ۱۲ متری زیر سطح آب قرار گرفته است.
     شهرهای گمشده در زیر آب

    کالیازین، روسیه

    در سال ۱۹۳۹ ژوزف استالین دستور داد تا برای ساخت اوگلیچ، شهر کالیازین که متعلق به قرن ۱۲ میلادی است را غرق کنند. در طی این اقدام چندین ساختمان قرون وسطایی از جمله دو کلیسا به زیر آب رفتند اما برج ناقوس یکی از آنها همچنان بیرون از آب نمایان است. این برج با ارتفاع ۷۵ متر یکی از بلندترین سازه های مسیحی ارتودوکس در جهان است. کارشناسان این برج را از ویرانی نجات دادند و اطراف آن جزیره دست ساز کوچکی ساختند که مبدل به یکی از جاذبه های گردشگری شناگران و توریست ها شده است.
     شهرهای گمشده در زیر آب

    کلیسای مدیانو، اسپانیا

    اسپانیا شهرهای غرق شده زیادی دارد اما از میان آنها کلیسای مدیانو در هوئسکا شهرتی خاص دارد. این کلیسا متعلق به اواخر قرن ۱۶ میلادی می باشد و نوک برج آن همیشه قابل مشاهده است. غواصان می توانند از اطراف و حتی داخل این مکان بازدید کنند اما اخیرا به دلایل امنیتی رفتن به داخل آن ممنوع اعلام شده است.
     شهرهای گمشده در زیر آب
    منبع:برترین ها

    برچسب ها : , ,

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال