امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » متفرقه » راهکارهای سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی

    راهکارهای سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی

    راهکارهای سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی

     

    اگر قصد لذت بردن از استقلال مالی در دوران کهنسالی را دارید، برنامهریزی برای دوران بازنشستگی، کاری است که نباید نادیده بگیرید.

    بازنشستگان1 7 راهکار سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی

    راهکارهای سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی

    به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیوز”، شما باید به دقت بخشی از درآمد خود را در صندوق پس‌انداز یا حساب بانکی برای دوران بازنشستگی پس‌انداز کنید. اکثر مردم هنگام برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در دوران بازنشستگی به دنبال گزینه های سرمایه‌گذاری مانند صندوق مشترک سرمایه‌گذاری، سهام یا اوراق قرضه هستند.

     

    طرح‌های سرمایه‌گذاری مختلفی وجود دارند که می‌توانند راهگشای زمان پیری و لذت از دوران بازنشستگی‌تان باشند. در ادامه به برخی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری حتی پس از ۶۰ سالگی اشاره می‌شود.

     

    طرح پس‌انداز شهروندان بزرگسال

    در آستانه ۶۰ سالگی می‌توانید از طرح SCSS یا طرح صرفه‌جویی شهروند ارشد استفاده کنید. برخلاف حساب‌های پس‌انداز معمولی، SCSS تا ۹٫۲۰ درصد و به صورت سه ماهه سود پرداخت می‌کند. این حساب چنین مزایای مالیاتی نیز ارائه می‌کند. علاوه بر این، اگر حساب سپرده وجه‌الضمان سپرده (RD) داشته باشید باید سود خود را از حساب SCSS را برای سود ۱۰٫۵ درصدی انتقال دهید.

     

    Gold IRA (حساب فردی بازنشستگی)

    اگرچه اندوختن پول نقد برای زمان بازنشستگی چندان هم ایده بدی نیست، اما همه ما به نوعی از رکود اقتصادی و تاثیر آن بر نرخ ارز وحشت داریم. اگر با یک خیز اقتصادی، نرخ ارز کاهش یابد، جبران خسارت سپرده شما چندین سال طول خواهد کشید. بهترین روش برای سرمایه‌گذاری ایمن، سرمایه‌گذاری در طلا یا فلزات گرانبها است. این کار شباهت بسیاری به حساب بازنشستگی فردی معمولی دارد اما به جای سپرده نقدی یا ارز، فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره، پلاتین و غیره پس‌انداز می‌کنید. با این کار حتی در زمان رکود اقتصادی نیز دوران بازنشستگی خوبی خواهید داشت.

     

    سپرده ثابت

    یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های پس‌انداز حساب سپرده ثابت یا مدت‌دار است که می‌توانید در هر بانکی افتتاح کنید. شما پول خود را در مدت زمانی ثابت (۱۵ روز تا ۵ سال) با بالاترین نرخ بهره نسبت به حساب‌های پس‌انداز معمولی پس‌انداز می‌کنید. در موقع سررسید، می‌توانید سپرده اصلی را به همراه بهره برداشت کرده و حساب سپرده مدت‌دار جدیدی افتتاح کنید.

     

    طرح درآمد ماهیانه اداره پست (POMIS)

    طرح‌های پس‌انداز پستی نه تنها به حفظ دارایی‌های ارزشمند شما در آینده کمک خواهد کرد بلکه یکی از ایمن‌ترین راههای پس‌انداز محسوب می‌شود. این کار مانند حساب پس‌انداز معمولی است که آن را در اداره پس افتتاح کرده و با پرداختهای سالانه از مزایای مالیاتی و بهره آن برخوردار می‌شوید.

     

    وجوه مشترک

    سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک کماکان یکی از محبوب‌ترین طرح‌های بازنشستگی محسوب می‌شود. آنها می‌توانند انواع مختلف اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و دارایی‌های چندین سرمایه‌گذار را داشته باشند که از سوی افراد متخصص مدیریت می‌شوند. فردی می‌تواند در صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری کند که از سوی بانکهای کوچک یا بزرگ یا مشارکت‌های مالی برای دریافت درآمد مشخص و بودجه بیشتر از طریق اضافه ارزش سرمایه‌ای تجمعی پیشنهاد شده باشند. اگر تجربه کمی در زمینه معاملات سهام دارید، باید بدانید که مدیریت سهام و اوراق قرضه بدون کمک افراد متخصص کاری دشوار است. صندوق‌های مشترک مرزی را برای شما مشخص می‌کنند که در آن هرگونه ترس از زیان‌های مالی از بین می‌رود.

     

     

    وام مسکن

    بسیاری افراد در هنگام بازنشستگی از کارشان، دست کم یک خانه شخصی دارند. در حالی که صرفه‌جویی مالی برای بسیاری تا آخر عمر میسر نمی‌باشد، می‌توانید از وام مسکن استفاده کنید که به شما امکان تبدیل ملک به نقدینگی و مالکیت کماکان آن در دوران پیری را خواهد داد. علیهذا، فرد باید اطمینان حاصل کند که هیچ وام معوقه یا رهنی پیش از استفاده از این وام وجود نداشته باشد.

     

    حساب‌های سرمایه نقدی

    یکی از سریع‌ترین طرح‌های پرداخت زمان بازنشستگی حساب‌های سرمایه نقدی که ضمانت پرداخت آن با سرمایه‌گذاری صندوق مشترک است، اما دوره سررسید آن بسیار کوتاه است. آنها به آرامی در حال کسب محبوبیت و جایگزینی با حساب پس‌انداز با بهره ۹٫۸ درصد هستند. از آنجا که مالیات توسط صندوق پرداخت می‌شود، معاف از مالیات محسوب می‌شوند.

     

    طرح‌های سرمایه‌گذاری فوق، بهترین گزینه‌های زمان بازنشستگی محسوب می‌شوند. صرف نظر از مزایای این طرح‌ها، همیشه به خاطر داشته باشید که برخی خطرات بازار در کمین این طرح‌ها هستند و فرد باید قبل از سرمایه‌گذاری تحقیقات کافی انجام دهد.

    راهکارهای سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب