نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار چهره ها » یــــــاس به دنبال گرفتن مجوز نیستم!!

    یــــــاس به دنبال گرفتن مجوز نیستم!!

    یــــــاس به دنبال گرفتن مجوز نیستم!!

     

    فیلم سینمایی «بارکد» تازه‌ترین ساخته مصطفی کیایی قرار است، همزمان با اکران عید فطر روی پرده رود. یکی از اتفاقات جالب این فیلم موسیقی تیتراژ پایانی آن است که یاسر بختیاری رپر سرشناس ایرانی که در بین مخاطبان به «یاس» معروف است، آن را اجرا کرده، استفاده از موسیقی رپ با مجوز رسمی به عنوان تیتراژ یک فیلم برای اولین بار در سینمای ایران رخ می‌دهد. به همین بهانه و مسابقه دابسمش این آهنگ، به سراغ «یاس» رفتیم.

    یــــــاس به دنبال گرفتن مجوز نیستم!!یاس

    در میان خواننده‌های زیرزمینی رپ یا گفت‌آواز، یاسر بختیاری «یاس» دو ویژگی داشته است، اول این‌که به مسائل اجتماعی حساس بوده و دوم این‌که برخلاف دیگر خوانندگان این نوع موسیقی، از کلمات رکیک استفاده نمی‌کند. احتمالا به همین دلایل است که نوع محبوبیتش نیز با دیگران متفاوت است و عوامل فیلم «بارکد» نیز موفق شده‌اند برای استفاده از موسیقی او در تیتراژ پایانی فیلم، مجوز بگیرند.

    یاس پیش از هر چیز، در گفت و گو با آی‌سینما به این موضوع اشاره می‌کند که به دنبال گرفتن مجوز برای ادامه فعالیت‌هایش نیست، او درباره نحوه همکاری‌اش با عوامل «بارکد» نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «بهرام (رادان)، از دوستان خوب من است، وقتی این موضوع را با من درمیان گذاشت، مصطفی کیایی را به عنوان کارگردان فیلم معرفی کرد و بعد از آن هم نسخه‌ای از فیلم‌نامه را خواندم. البته برای اجرای تیتراژ، فیلم را هم دیدم. به نظرم فیلم جالبی آمد و ایده جالبی هم داشت.»

    این خواننده، در ادامه درباره واکنش برخی از طرفدارانش که آهنگی از او، شبیه به آهنگ تیتراژ «بارکد» را شنیده بودند، نیز می‌گوید: «بله، حدود چهار سال پیش این ترک را ساخته بودم و فقط برای این‌که موسیقی با حال و هوای فیلم هماهنگ شود، بخش‌هایی از متن آن را تغییر دادم.»

    از او می‌پرسیم فکر می‌کند با وجود موسیقی و اجرای او در فیلم «بارکد» طرفداران موسیقی رپ نیز از اکران فیلم در سینما استقبال کنند؟ که پاسخ می‌دهد: «شاید… اصلا نمی‌دانم.» و درباره این‌که خودش چقدر به سینما می‌رود، می‌گوید: «زیاد به سینما نمی‌روم، نه اینکه بگویم فیلم‌های خارجی بهترند یا خارجی‌پسند و خارجی پرست هستم، اما فیلم‌های ایرانی را خیلی کم می‌بینم. در واقع زیبایی‌شناسی فیلم برایم خیلی مهم است، اما فیلم‌های ایرانی هم نقاط مثبتی دارند، مثلا سراغ سوژه‌های جالبی می‌روند.»

    یاس در ادامه درباره این‌که فکر می‌کند سلیقه نسل جوان چقدر در فیلم‌های سینمای ایران دیده می‌شود، می‌گوید: «یک موقعی هست که آدم‌ها به خاطر هنر و ذوقشان داخل بازی هستند و یک مواقعی هم هست که به خاطر سیاست حضور دارند. در واقع باید سیاست بازی را بلد باشی تا حضور داشته باشی و این یعنی متاسفانه همه چیز منوط به هنرت نمی‌شود. چیزی که الان می‌بینم این است که حضور در سینمای ایران، به این شکل است. هر کس که قدرت بیشتری دارد، حضور دارد و مانده است و کسانی که ذوق و هنر دارند و جزو استعدادهای جوان به حساب می‌آیند در این بازی حضور ندارند، فکر می‌کنم باید مثل همین حالا که جوان‌ها نشان داده‌اند چه کارهای جالبی می‌توانند بسازند، به آن‌ها اجازه فعالیت بیشتری داد.»

    با توجه به این‌که در سی و چهارمین جشنوراه فجر، بیشترین جوایز به یک فیلم‌اولی و استعداد جوان اختصاص یافته بود، نظر او را درباره فیلم تحسین شده این جشنواره یعنی «ابد و یک روز» را نیز می‌پرسیم، فیلمی که متهم به سیاه‌نمایی شده بود، یاس که این فیلم را دیده است، درباره آن می‌گوید: «به نظرم بدتر از این‌ها هم در جامعه ما هست. چیزهایی که من دیده‌ام با آثاری که با این موضوعات وجود دارند، همخوانی دارد.»

    با وجود این‌که یاس تاکید می‌کند به دنبال گرفتن مجوز نیست، می‌پرسیم به نظر او، اتفاق «بارکد» می‌تواند دریچه‌ای برای توجه به سلیقه نسل جوان و حضور موسیقی رپ در سینما باشد یا خیر؟ که پاسخ می‌دهد: «ببینید اگر مسئولان در این مورد روشنفکرانه برخورد کنند و بستر را برای افتادن این اتفاق در این عرصه باز بگذارند، ممکن است. یعنی ماجرا به شکلی نباشد که کسی ورقه من را تصحیح کند. رپ فارسی با کسانی شروع شد که تعدادشان به ده نفر می‌رسد. در واقع آغازکننده بازی کسان دیگری بوده‌اند و اگر کسی قرار باشد در کاغذ من دست ببرد، به نفع من نیست.»

    با توجه به تجربه «بارکد»، از او می‌پرسیم قصد دارد باز هم در سینمای ایران حضور داشته باشد؟ که پاسخ می‌دهد: «اگر قرار باشد در موسیقی فیلم حضور داشته باشم و با سوژه‌های جالبی هم روبرو شوم، چرا که نه؟»

    او همچنین درباره حضور خوانندگان و ورزشکاران در عرصه بازیگری هم با اشاره به این‌که این کار را قضاوت نمی‌کند، این‌طور نظر می‌دهد:«اگر کار هنرمندان عرصه‌های دیگر در بازیگری خوب باشد قابل قبول است. اما به نظرم هر کسی استعدادی دارد و یک عمر هم وقت پای آن صرف کرده است. این‌که مثلا من بخواهم در عرصه دیگری یک سعی‌ای هم بکنم برای شخص من جالب نیست.»

    البته تیتراژی که «یاس» برای «بارکد» خوانده چند ماهی زودتر از نمایش عمومی فیلم در دسترس قرار داده شده و دلیل این اتفاق نیز مسابقه دابسمشی است که تا زمان اکران «بارکد» یعنی عید فطر برگزار می‌شود. در این مسابقه، مخاطبان می‌توانند به انتخاب خودشان بخشی از این آهنگ را لب‌خوانی و ویدیوی آن را به شماره تلگرام ۰۹۲۱۸۴۰۶۰۴۸ ارسال یا به صفحه رسمى فیلم «بارکد» به آدرس @barcodethemovie  دایرکت کنند. ۲۰ ویدیویی که از سوی مخاطبان با استقبال بیشتری روبرو شوند به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و با نظر بازیگران «بارکد» به پنج نفر هم جوایزی داده خواهد شد.

    «بارکد» پنجمین مصطفی کیایی است که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.» و بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان از بازیگران این فیلم هستند.

     

    منبع: آی سینما
    یــــــاس به دنبال گرفتن مجوز نیستم!!

    برچسب ها : , , ,

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری