به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » لپ تاپ ، موبایل و تبلت » دلایل عقب ماندن سونی اکسپریا از بازار موبایل جهان + عکس

    دلایل عقب ماندن سونی اکسپریا از بازار موبایل جهان + عکس

    سونی را می‌توان یکی از کمپانی‌هایی دانست که از گذشته‌های دور به ساخت محصولات با کیفیت و نوآورانه مشهور بوده است. این کمپانی ژاپنی از سال ۱۹۴۶ کار خود را آغاز کرده و تا به امروز یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های فعال در عرصه تکنولوژی بوده است. گذشته از همکاری این کمپانی با اریکسون و عرضه گوشی با برند سونی‌اریکسون؛ سونی از سال ۲۰۰۸ اقدام به عرضه تلفن‌های هوشمندی با برند اکسپریا کرد، اولین نسخه اکسپریا با برند سونی اریکسون عرضه شد و شروع راهی برای خانواده هوشمند اکسپریا، مسیری که شاید امروزه منجر به مقصدی اشتباه شده است.

    خانواده اکسپریای سونی هم‌اکنون ده‌ها عضو دارد و پرچم‌داران این خانواده همیشه به عنوان یکی از کاندیداهای برترین اسمارت‌فون سال بوده‌اند اما شخصا هیچ‌ گاه حاضر به خرید یکی از اعضای این خانواده نخواهم بود، شاید اسمارت‌فون‌های ساخته سونی معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به پرچم‌داران سایر کمپانی‌ها داشته باشند، ضد آب باشند و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشند اما تاکنون هیچ مدلی از این خانواده نتوانسته نظر مرا به خود جلب کند. دلایلی که در زیر آورده شده موجب شده است که من هیچ‌گاه یک اکسپریا نخرم:

    رابط‌ کاربری دوست نداشتنی

    xperia-m4-aqua-android-lollipop

    دلایل عقب ماندن سونی اکسپریا از بازار موبایل جهان + عکس

    هر چند عده زیادی از شما ممکن است با این موضوع مخالف باشید اما اگر بخواهیم نگاهی منصفانه به رابط کاربری سونی (حتی در جدیدترین نسخه) داشته باشیم، متوجه می‌شویم که هیچ‌گونه هماهنگی میان طراحی این رابط کاربری با طراحی اسمارت‌فون وجود ندارد. این موضوع بیش‌تر در طراحی آیکون‌ها به چشم می‌خورد که هیچ تناسبی با نحوه طراحی کلی اسمارت‌فون ندارند، باور کنید یا نه این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند سلیقه‌ای باشد زیرا عدم تناسب میان دو چیز را هیچ سلیقه‌ای نمی‌پسندد. هم‌چنین در خود این رابط‌کاربری هیچ‌گونه همانگی وجود ندارد و بخش‌های مختلف اینترفیس، طراحی متفاوتی با یکدیگر دارند. متاسفانه سونی حتی زحمت تغییر تمام بخش‌ها را به خود نداده و اکثر قسمت‌ها دقیقا مشابه با اندروید خام هستند و این موضوع سبب افزایش بی نظمی در این رابط‌کاربری شده است. البته نرم‌افزار دوربین سونی را می‌توان نقطه قوت رابط کاربری دانست که امکانات خوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

    هم‌چنین طراحی سونی به هیچ وجه امروزی نیست و هنوز شاهد رابط‌کاربری یک‌دست، مطابق با طراحی فلت در اسمارت‌فون‌های اکسپریا نیستیم. در رابطه با امکانات نیز اوضاع به همین منوال است، شاید بهترین قابلیت سری اکسپریا در استامانیا آن بود که در اندروید مارشمالو دیگر شاهد آن هم نیستیم. البته طراحی معدود آیکون‌هایی را که سونی زحمت طراحی آن‌ها را کشیده به خوبی انجام پذیرفته و نوازش‌گر چشمان کاربران هستند.

    گذشته از طراحی، رابط‌کاربری سونی بر خلاف ظاهر و تصور افراد بسیار سنگین است و حجم زیادی از رم را اسغال می‌کند و این موضوع در اسمارت‌فون‌های با میزان رم پایین به شدت احساس می‌شود.

    سخت‌افزاری قدرت‌مند، اما تنها روی کاغذ

    sony-expria

    دلایل عقب ماندن سونی اکسپریا از بازار موبایل جهان + عکس

    پرچم‌داران اکسپریا همیشه از جدیدترین نسخه پردازنده اسنپدراگون، دوربین با مگاپیکسل بالا، حافظه رم زیاد و هم‌چنین در برخی موارد نمایشگر ۴K بهره می‌برند، تمام این‌ها هر ساله از پرچم‌داران این کمپانی یک اسمارت‌فون رویایی را تداعی می‌کنند اما در واقعیت این‌گونه نیست. سال گذشته سونی چند مدل اسمارت‌فون را با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ عرضه کرد و متاسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها آن‌طور که باید نبودند و در نهایت استفاده از این چیپست موجب شد سونی سال ۲۰۱۵، ضعیف‌ترین پرچم دارانش را به بازار عرضه کند. البته مقصر اصلی این مشکل بیش‌تر از سونی، کوالکام است که با انتشار نتایج آزمایش‌هایی نه چندان واقعی در نمایش قدرت این چیپست، موجب شد کمپانی‌های تولیدکننده، از آن در محصولات خود استفاده کنند؛ اما در دیگر موارد انتخاب‌های نامناسب سونی موجب شده پرچم‌‌داران ساخت این کمپانی نتوانند در بنچمارک‌ها خوش بدرخشند.

    البته در بخش نمایشگر، سونی چندان موافق با بازی اعداد نیست و چند نسل است که نمایشگر اسمارت‌فون‌هایش را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل عرضه می‌کند، در عوض با استفاده از فناوری‌های نوین سعی می‌کند تصویری واقعی‌تر را برای کاربران به ارمغان بیاورد. یکی از کارهای عجیب سونی در ارایه Z5 پریمیوم بود که نمایشگری ۴K را در دل خود جای داده است، وجود این میزان پیکسل در نمایشگری با ابعاد کوچک به معنای واقعی اتلاف انرژی است و کوچک‌ترین تغییر ملموسی را در خروجی تصویر ایجاد نمی‌کند.

    مدتی پیش سونی بیانیه‌ای را منتشر کرد که مطابق آن قابلیت ضد آب بودن محصولاتش تنها در حدی بسیار ابتدایی است و اعدادی که پیش‌تر در تبلیغات خود از آن‌ها بهره می‌گرفت، تنها در حد تبلیغات بوده و واقعیت نداشته است، این بیانیه در زمان انتشار سر و صدای زیادی را به پا کرد و باعث کاهش اعتماد کاربران به این برند شد.

    پرچم‌دارانی که زود بازنشسته می‌شوند

    یکی از سیاست‌های سونی که تاکنون به فلسفه آن پی نبرده‌ام، معرفی پرچم‌دار در بازه‌های زمانی کوتاه مدت است که موجب می‌شود نسل‌های قبلی به سرعت بازنشسته شوند و به نوعی از رده خارج محسوب شوند. این موضوع خصوصا برای کاربرانی که مایل هستند همیشه جدیدترین ورژن پرچم‌داران را داشته باشند، بسیار آزاردهنده است. بهتر می‌بود سونی به‌جای معرفی پرچم‌دار در بازه‌های شش ماهه و حتی کم‌تر، زمان معرفی دو پرچم‌دار را کمی فاصله می‌بخشید و زمان بیش‌تری را روی طراحی، سخت‌افزار و رابط کاربری اسمارت‌فون‌هایش کار می‌کرد.

    چند قلوهای ژاپنی

    شاید شنیده باشید که ژاپنی‌ها همگی شبیه به یکدیگر هستند، اما باید بدانید این موضوع در اسمارت‌فون‌های ژاپنی نیز به شدت دیده می‌شود، خصوصا در اسمارت‌فون‌های ساخته سونی که باید خیلی نکته بین باشید تا بتوانید دو مدل مختلف را از یکدیگر تشخیص دهید. متاسفانه سونی علاقه چندانی به تغییر طراحی ندارد و یکی از دلایل افت فروش و در معرض تعطیلی قرار گرفتن بخش تلفن‌همراه این کمپانی همین موضوع است.

    تا قبل از معرفی گلکسی S6 و G5، سامسونگ و ال‌جی نیز مشکلی مشابه با سونی را داشتند اما با اقدامی به جا و مناسب توانستند خطر را از خود دور کنند و پایه‌های امپراطوری خودشان را بیش از پیش استحکام بخشند، اما کسی نمی‌داند که چرا سونی به طراحی فعلی خود این‌قدر پایبند است؟!

    دلایل عقب ماندن سونی اکسپریا از بازار موبایل جهان + عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک