شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار چهره ها » مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    با چهره های بانفوذ دنیای دیجیتال آشنا شوید: بعضی از آنها مؤسس خطوط تولید پوشاک روز هستند، بعضی دیگر چهره های روی جلد انواع و اقسام مجلات هستند و بعضی دیگر کسب و کارهای میلیون دلاری را هدایت می کنند، و همه اینها از وبلاگ های استایل شخصی آنها نشأت می گیرند.

     با چهره های بانفوذ دنیای دیجیتال آشنا شوید: بعضی از آنها مؤسس خطوط تولید پوشاک روز هستند، بعضی دیگر چهره های روی جلد انواع و اقسام مجلات هستند و بعضی دیگر کسب و کارهای میلیون دلاری را هدایت می کنند، و همه اینها از وبلاگ های استایل شخصی آنها نشأت می گیرند.

    حدوداً یک دهه از زمانی که پدیده وبلاگ نویسی مد و فشن یا به قول بعضی ها “مُدنویسی” ظهور کرده می گذرد و بعد از مدتها تلاش بی وقفه، حالا فشن بلاگر ها یا همان وبلاگ نویسان مد و فشن به عنوان بخشی از تشکیلات و دنیای فشن، پذیرفته شده اند و می بینیم که بسیاری از آنها در ردیف اول فشن شو های مهم و بزرگ نشسته اند، یا چهره کمپین های تبلیغاتی شده اند و روی جلد مجلات دیده می شوند. بعضی از آنها حتی کسب و کارهای مولتی میلیون دلاری راه انداخته اند و برای خودشان اسم و رسمی ساخته اند.

    لورن ایندویک از وبسایت «فشنیستا» فهرستی از پرنفوذترین و مشهورترین وبلاگ نویسان استایل شخصی در سراسر دنیا را جمع آوری نموده که در ادامه مطلب می خوانید. ایندویک در سال های گذشته نیز چنین فهرستی تهیه کرده بود، ولی این فهرست به خصوص با آنهایی که در سال ۲۰۱۳ و حتی ۲۰۱۵ منتشر شده بود فرق دارد. زیرا دیگر مؤسسین وبسایت هایی که به چیزهایی بیش از استایل شخصی می پردازند را در این فهرست نگنجانده و به همین دلیل است که دیگر گارانس دوره، امیلی وایس یا لئاندرا مدین را در آن نمی بینید. بلکه استعدادهای بین المللی بیشتری در آن گنجانده شده و بلاگرهایی که بیشتر روی عکاسی (مانند جیمی بِک)، زیبایی (مانند تانیا بور) یا سبک زندگی خارج از مد تمرکز دارند دیگر در این فهرست دیده نمی شوند. و از آنجائیکه پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک نزد مخاطبین و برندها اهمیت بیشتری دارند، آنها را نیز به عنوان معیار در نظر گرفته ایم.

    در کل معیارهایی که برای انتخاب این افراد در نظر گرفته شده به قرار زیر هستند:

    •    تعداد فالوئرها و میزان فعالیت در اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و پینترست و همچنین ترافیک وبسایت شخصی. این اعداد نشان می دهند که بلاگرهای موردنظر روزانه به چه تعداد مخاطب دسترسی دارند. بعضی از این پلتفرم ها از جمله اینستاگرام، وزنه سنگین تری را به خود اختصاص داده اند.

    •    گسترش برند نیز یکی دیگر از معیارها بود. بلاگرهایی که خطوط تولید خود را تأسیس کرده اند، امتیاز بیشتری دارند.

    •    فاکتور It نیز مهم است. امتیاز ویژه به آن دسته از بلاگرهایی تعلق می گیرد که با برندهای مهمتر و مشهورتری همکاری دارند و آنها که به نظر کارشناسان این صنعت، در میان اصحاب دنیای تبلیغات محبوبیت بیشتری دارند.
    •    سرچ اخبار گوگل: هرچه بلاگری خبرسازتر باشد، نفوذ و قدرت او بالاتر است.

    با محاسبه اعدادی که از معیارهای بالا بدست آمد، رده بندی زیر شکل گرفت:

    ۱٫ کیارا فِرانی با وبلاگ The Blonde Salad

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    برای بار دوم پیاپی، کیارا فرانی ۲۸ ساله اهل ایتالیا و ساکن لوس آنجلس، رتبه نخست فهرست مشهورترین و بانفوذترین مُدنویس ها یا فشن بلاگرهای دنیا را به دست آورده است. کیارا نزدیک به ۶ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و ۱٫۲ میلیون نفر در فیسبوک او را دنبال می کنند. وبلاگ کیارا فرانی در ایالات متحده آمریکا و همچنین کشور خودش ایتالیا از محبوبیت بالایی برخوردار است و قابلیت فروش محصولات زیادی را دارد. فرانی کتابی نیز با همین عنوان نوشته است. این روزها عمده درآمد این مدنویس و طراح فشن، از طریق توسعه خط تولید کفش کیارا فرانی است که در ۳۰۰ فروشگاه در سراسر دنیا به فروش می روند و فقط در سال گذشته این کسب و کار ۱۰ میلیون دلار برایش سود داشته است. در سال ۲۰۱۶ وی فروشگاه خودش را در میلان افتتاح کرد و فروشگاه آنلاینی به آدرس theblondesalad.com راه اندازی نمود. فرانی که کارش را به عنوان چهره تبلیغاتی برند Guess آغاز کرد، اخیراً به عنوان سفیر جهانی برند Pantene و چهره Amazon Fashion در اروپا نیز فعالیت می کند. وی روی جلد بیش از ۲۵ مجله بین المللی از جمله ووگ اسپانیا ظاهر شده است.


    ۲٫ اِیمی سانگ با وبلاگ Song of Style

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    ایمی سانگ، طراح دکوراسیون داخلی ۲۹ ساله ساکن لوس آنجلس است که سلیقه او در حوزه استایل، سبک کالیفرنیایی راحت و خودمانی است. او یکی از اولین وبلاگ نویسانی بود که به شهرت رسید و تابحال با وبلاگ استایل شخصی اش به آدرس SongofStyle.com در صدر فهرست مدنویسان مانده است. سانگ ۳٫۵ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و ترافیک وبلاگ او عالی است و صفحه اش در پینترست محبوبیت بالایی دارد و حتی در یوتیوب نیز حضور فعالی دارد. وی خطوط تولید کوچکی از جواهرات بدلی و لوازم دیگر دارد. وی در مصاحبه با WWD گفته بود که برای میزبانی یک مراسم یا تبلیغ یک برند در صفحه اینستاگرامش از چند هزار دلار تا سقف ۵۰ هزار دلار دستمزد دریافت می کند.


    ۳٫ کریستینا بازان با وبلاگ Kayture

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    وقتی در ماه اکتبر اعلام شد که کریستینا بازان، مدل/وبلاگ نویس ۲۲ ساله سوئیسی، سفیر برند لورئال پاریس شده است، دهان همه باز مانده بود، زیرا قرارداد بازان با لورئال پاریس، قطعاً مبلغی هفت رقمی دارد. صفحه رسمی وی در فیسبوک بیش از ۲ میلیون دنبال کننده دارد که باعث می شود وی از این لحاظ بالاتر از دیگر مدنویسان این فهرست قرار بگیرد. تعداد فالوئرهای بازان در اینستاگرام حدود ۲٫۳ میلیون نفر است. وی در وبلاگ کیتور به آدرس kayture.com فعالیت دارد و تابحال با برندهایی مانند دیور، بالمن، لوئی ویتون و والنتینو همکاری کرده است.


    ۴٫ جولیا انگل با وبلاگ Gal Meets Glam

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016

    جولیا اِنگِل ۲۳ ساله اهل سان فرانسیسکو در سال ۲۰۱۱ یعنی زمانی که تازه وارد کالج شده بود، وبلاگش را راه اندازی کرد و در اواخر سال ۲۰۱۳ مدنویسی را تبدیل به کسب و کار تمام وقت خود نمود. ظاهر او شباهت زیادی به لورن کنراد دارد و استایل او کاملاً زنانه و زیباست و باعث شده که مخاطبین زیادی در شبکه های اجتماعی مانند پینترست، اینستاگرام و اخیراً وبسایت خودش داشته باشد.


    ۵٫ وندی نگوین با وبلاگ Wendy’s Lookbook

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016

    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس
    با بیش از نیم میلیون فالوئر در توئیتر و طرفداران فراوانی در پینترست و البته محبوب ترین کانال یوتیوب در میان مدنویسان این فهرست (نکته: وی بیش از ۶۵۰ هزار دنبال کننده در یوتیوب دارد و ویدئوی “۲۵ روش برای بستن روسری” او بیش از ۳۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شده است)، وندی نگوین ساکن لوس آنجلس یکی از مدنویسان پرنفوذ محسوب می شود. در حالیکه فشن بلاگرهای دیگر، وبلاگ هایشان را به حوزه های دیگری مانند سفرنامه و طراحی داخلی گسترش می دهند، نگوین به فرمت کلاسیک مدنویسی وفادار مانده و چندین مرتبه در هفته، تصاویری از لباس و استایل شخصی اش منتشر می کند.


    ۶٫ جولی سارینیانا با وبلاگ Sincerely Jules

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    جولی سارینیانا، ۲۹ ساله و اهل لوس آنجلس در سال ۲۰۰۹ وبلاگ خود به آدرس sincerelyjules.com را راه اندازی کرد و تابحال بیش از ۳٫۵ میلیون فالوئر در اینستاگرام داشته و صفحه او در پینترست نیز بسیار محبویت دارد. استایل معمولی و راحت و خودمانی او از جمله تیشرت هایی که مطالب الهامبخش رویشان چاپ شده از ویژگی های استایل جولیا سارینیانا هستند.


    ۷٫ بلیر ایدی با وبلاگ Atlantic-Pacific

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    بلیر ایدی کارش را شش سال قبل در کمپانی Gap آغاز کرد و در همان زمان بود که شروع به مطالعه پدیده مدنویسی نمود و همین باعث شد که او تصمیم به راه اندازی وبلاگ خودش بگیرد. امروز بلیر ایدی مدیر فروش برند Tory Burch در نیویورک است و همانطور که خودش می گوید این کار، عشق واقعی اوست. ایدی یکی از بهترین وبلاگ های استایل شخصی به آدرس atlantic-pacific.blogspot.com را دارد که محبوبیت و شهرت بالایی نیز در اینترنت دارد. علاوه بر آن صفحه پینترست او نیز محبوبیت چشمگیری دارد.


    ۸٫ کریسل لیم با وبلاگ The Chriselle Factor

    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکسمشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    با بیش از یک میلیون دنبال کننده، کریسل لیم یکی از پرنفوذترین صداهای مد و فشن در فضای یوتیوب محسوب می شود و ترافیک وبلاگ او thechrisellefactor.com نیز چشمگیر است. او در سال ۲۰۱۱ با مدنویسی کارش را شروع کرد و مقاله های با کیفیت او باعث شد که همکاری های مهمی با برندهای بزرگ و مشهور مانند استه لودر، بولگاری و ویکتور اند رولف داشته باشد. این روزها او نه فقط در مورد استایل و مد، بلکه در مورد زیبایی، طراحی داخلی و … هم وبلاگ نویسی می کند.


    ۹٫ گالا گونزالز با وبلاگ Amlul by Gala Gonzalez

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    گالا گونزالز ۲۹ ساله ساکن لندن که در واقع مدل/بلاگر/دی جی اسپانیایی است، اولین بار است که در این فهرست جای می گیرد. وی خط تولید پوشاک خودش را راه انداخت و با دایی اش آدولفو دومینگوئز، طراح اسپانیایی، همکاری کرد. وبلاگ او به آدرس amlul.com ترافیک بالایی دارد و وی حضوری فعال در اینستاگرام نیز دارد. توئیتر به گونزالز کمک کرد تا او با برندهایی مانند Loewe، H&M و Mango همکاری نماید.


    ۱۰٫ نیکول وارن با وبلاگ Gary Pepper Girl

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    نیکول وارن، اهل شهر سیدنی استرالیا است که کارش را در سال ۲۰۰۹ با سایت garypeppergirl.com به عنوان سایت فروش اینترنتی لوازم قدیمی آغاز نمود تا به عنوان مدل و نویسنده در آن فعال کند. در سال ۲۰۱۱ وی با کسب و کار فروش اینترنتی خداحافظی کرد و توجه اش را به وبلاگ نویسی تمام وقت معطوف نمود. نیکول وارن روی جلد مجلات Lucky و Elle استرالیا و مجله Nylon و همچنین مجله The Edit ظاهر شده است و با نام های معتبر و برندهای مشهوری مانند شنل، والنتینو و شوپارد همکاری کرده است.


    ۱۱٫ جسیکا استاین با وبلاگ Tuula

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    جسیکا استاین نیز اهل سیدنی است و ۲٫۲ میلیون فالوئر در اینستاگرام و ۱٫۱ میلیون دنبال کننده در فیسبوک دارد و در این دو مورد از بسیاری از افرادی که در این فهرست قرار گرفته اند جلوتر است. به نظر می رسد که او همیشه در حال سفر است و از ترکیه بگیرید تا مکزیک و مالدیو جزو مقصدهای سفرهای جسیکا استاین بوده اند. جالب اینجاست که وی در تمام سفرهایش ظاهر و استایلش را حفظ می کند و همین باعث شده که او با برندهایی مانند Revolve Clothing و دولچه گابانا همکاری داشته باشد. تصاویر سفرهای او و تمام بیست و چند کشوری که به آنها سفر کرده را می توانید در وبلاگ او به آدرس tuulavintage.com مشاهده کنید.


    ۱۲٫ برایان گری یامبائو با وبلاگ Bryanboy

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    یکی از اولین فشن بلاگرهایی که به درجه سلبریتی رسید (در کنار رومی نیلی)، مدنویس فیلیپینی و داور سابق America’s Next Top Model یعنی برایان گری یامبائو بود که حالا تبدیل به یکی از عناصر ثابت چرخه هفته مد شده است و در میان برندهای مشهور لباس های مردانه و زنانه از جمله رالف لورن، والنتینو و گوچی، همکاران زیادی جذب کرده است. برایان گری با وبلاگ bryanboy.com حالا یکی از مهمترین صداهایی است که در میان مدنویسان اینترنت می شنوید و تعجبی ندارد که او در این گروه، بالاترین میزان مخاطب توئیتری یعنی نزدیک به ۶۰۰ هزار فالوئر در این شبکه دارد.


    ۱۳٫ هلنا بوردون با وبلاگ Helena Bordon

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    هلنا بوردون به عنوان دختر دوناتا میرلز، رئیس برزیلی بخش استایل مجله ووگ، قبل از آنکه وارد مقطع دبیرستان شود، در فشن شو های شنل در پاریس شرکت می کرد. حالا او یکی از موفق ترین مدنویسان اینترنت شده است. وبلاگ بوردون به آدرس helenabordon.com توجه مشتریانی مانند سالواتوره فراگامو و شنل را جلب کرد و باعث شد که او در وبسایت های ووگ و دبلیو برای خودش پروفایلی داشته باشد.


    ۱۴٫ دنیل برنستاین با وبلاگ We Wore What

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    دنیل برنستاین در سال گذشته در مصاحبه با مجله هارپرز بازار گفته بود که وی می تواند فقط با یک پست اینستاگرامی بیش از ۱۵۰۰۰ دلار پول دربیاورد و همین موضوع سر و صدای زیادی به پا کرد که تلگراف نیز خبر آن را منتشر کرد. و این قضیه مربوط به زمانی بود که وی فقط ۷۰ درصد از ۱٫۴ میلیون فالوئر فعلی اش را در اینستاگرام داشت. این مدنویس ۲۳ ساله نیویورکی وبلاگ خود به آدرس weworewhat.com را زمانی که در FIT دانشجو بود راه اندازی کرد و اخیراً با برندهایی نظیر نایکی و Amazon Fashion همکاری داشته است.


    ۱۵٫ نگین میرصالحی با وبلاگ Negin Mirsalehi

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    این مدنویس ۲۷ ساله هلندی در سال ۲۰۱۲ وبلاگ neginmirsalehi.com را پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، راه اندازی نمود. او می گوید: «نمی خواستم یگ شغل متوسط دفتری یا چنین چیزی داشته باشم.» این تصمیم وی نتیجه داد و حالا او بیش از ۳ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و وبلاگ خوب او باعث شد که او با برندهایی مانند Bebe، Philosophy و Revolve Clothing همکاری کند و اخیراً وی روی جلد مجله Cosmo هلند نیز ظاهر شده است.


    ۱۶٫ رومی نیلی با وبلاگ Fashion Toast

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    یکی دیگر از مشهورترین فشن بلاگرهای این فهرست، رومی نیلی ۳۲ ساله بومی کالیفرنیا است که علاقه او به فشن باعث شد که وی در اواخر سال ۲۰۱۴ خط تولید پوشاک You Are Am I را در لوس آنجلس راه اندازی نماید. وی با برندهای مهمی نیز همکاری کرده است که از میان آنها می توان به Reformation و Dannijo اشاره کرد. او در کمپین های تبلیغاتی Free People و Forever 21 نیز ظاهر شده است. وبلاگ رومی نیلی به آدرس fashiontoast.com نیز ترافیک خوبی دارد.


    ۱۷٫ نیکولت میسون با وبلاگ Nicolette Mason

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    نیکولت میسون شاید بیشترین فالوئرها را در میان مدنویسان این فهرست نداشته باشد، ولی خیلی ها به دنبال استعداد او هستند. پس از همکاری موفقی با برند ModCloth وی در سال گذشته به راه اندازی اولین خط تولید پوشاک سایز بزرگ Ava & Viv کمک کرد و حالا یکی از ادیتورهای مجله ماری کلیر است. وی علاوه بر مدنویسی در مورد لباس هایش در nicolettemason.com، میسون از وبلاگش برای بحث در مورد مسائل مختلفی استفاده می کند.


    ۱۸٫ سوزانا (سوزی) لائو با وبلاگ Style Bubble

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    یکی از اولین فشن بلاگرهایی که خیلی زود به شهرت رسید، سوزی لائو ژورنالیست بود که هنوز هم یکی از چهره های محبوب این صنعت است و قهرمان قدرتمند طراحان جوان و مستعد در شهر لندن و شهرهای دیگر است. به همین دلیل او توانسته با برندهای مهمی مانند گپ، آرمانی و دکتر مارتنس همکاری داشته باشد. تصاویر لباس ها و سبک پوشش او را می توانید در وبلاگ شخصی او به آدرس stylebubble.co.uk ببینید.


    ۱۹٫ سارا ویکرز با وبلاگ Classy Girls Wear Pearls

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016

    خانم های جوانی که بیشتر ترجیح می دهند در لباس پوشیدن از ژاکلین کندی تقلید کنند تا کندال جنر، از سبک و استایل سارا ویکرز و وبلاگش به آدرس classygirlswearpearls.com خوششان می آید. او و همسر طراحش، کیل جیمز پاتریک، در اینستاگرام صفحه ای رویایی دارند و کاربران را مسحور خود کرده اند. درست است که تعداد فالوئرهای ویکرز به اندازه بسیاری از فشن بلاگرهای این فهرست نیست، ولی این مسئله از فعالیت و حضور پررنگ او نکاسته است.


    ۲۰٫ مارگارت ژانگ با وبلاگ Shine by Three

    مشهورترین و پر نفوذترین فشن بلاگر های سال 2016
    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    مارگارت ژانگ، مدنویس محبوب اهل سیدنی که به خاطر استایل خیابانی اش محبوبیت و شهرت دارد، زمان هایی که مشغول بروز رسانی وبلاگش به آدرس shinebythree.com نیست، استالینگ (و گاهی تصویربرداری) برای مقالاتی برای مجلات ماری کلیر و هارپرز بازار استرالیا را انجام می دهند و یا به برندهایی مانند Yeezy و Swarovski مشاوره می دهد. در سال گذشته، او در یکی از کمپین های تبلیغاتی Clinique حضور داشت و با برندهایی مانند لوئی ویتون، Uniqlo و Swarovski همکاری کرد.

    مشهورترین فشن بلاگر ها +بلاگر های سال ۲۰۱۶ را بشناسید+عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال رباتیک