شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار چهره ها » فروش اثار سهراب سپهری و استاد فرشچیان در حراج تهران+خرید الناز شاکردوست از حراج+عکس

    فروش اثار سهراب سپهری و استاد فرشچیان در حراج تهران+خرید الناز شاکردوست از حراج+عکس

    پنجمین حراج تهران در هتل پارسیان آزادی در حالی کلید خورد که آثاری از سهراب سپهری و محمود فرشچیان به بالاترین قیمت فروش دست یافتند.

    به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش پنجمین حراج تهران در هتل پارسیان آزادی کلید خورد و حسین پاکدل در این مراسم بر آثار هنرمندان پیشکسوتی چون نصرالله افجه‌ای، آیدین آغداشلو، ایران درودی، محمود فرشچیان، کمال‌الملک، علی‌محمد حیدریان، منصوره حسینی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، پرویز کلانتری، کیخسرو خروش، فریده لاشایی، رضا مافی، حسین محجوبی، غلامحسین نامی، علی‌اصغر پتگر، جعفر پتگر، جلیل رسولی، علی‌اکبر صادقی،  کوروش شیشه‌گران، محسن وزیری‌مقدم، حسین زنده‌رودی، منوچهر یکتایی، مهدی ویشکایی، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، هوشنگ پزشک‌نیا، محمد احصایی، مسعود عربشاهی و… چكش حراج می زند.

    در ابتدای برنامه حسین پاكدل در صحبت هایی عنوان كرد: با زیبایی با گل ها معامله كردیم؛ به پنجمین حراج آثار كلاسیك و مدرن تهران خوش آمدید. تلاش ما این است كه از بین آثار مختلف بهترین آثار از سبك های مختلف انتخاب و عرضه گردد.

    پنجمین دوره حراج تهران آغاز شد

    فروش اثار سهراب سپهری و استاد فرشچیان در حراج تهران+خرید الناز شاکردوست از حراج+عکس

    در ادامه با اثری از ناصر اویسی  به نام اسب ها و سری اسب ها حراجی آغاز شد و پس از آن آثاری از جلال شباهنگی، لیلی متین دفتری، ناصر عصار، حسین كاظمی، سیراك ملكونیان، بیژن رافتی و حسین كاظمی فروخته شد.  الناز شاکردوست یکی از اولین آثار به حراج گذاشته شده را خرید.

    وی درباره این اتفاق گفت: خیلی خوشحالم که به این میزان به هنر معاصر و آثار هنرمندان عزیزمان ارزش داده می‌شود؛ ارزش هنر روز به روز در بین دست‌اندرکاران و مردم جامعه بیشتر می شود که این برای من به عنوان یک ایرانی باعث افتخار است.

    وی در مورد خرید خود از حراج تهران اظهار داشت: به محض اینکه نشستم کار بسیار ارزنده آقای ناصر اویسی را که خیلی دوست داشتم به حراج گذاشته شد و اولین چکش را خریداری کردم که قدری هم خجالت کشیدم.

    شاکردوست در خصوص حضورش در حراج تهران عنوان کرد: در گذشته هم از طرف من در حراج تهران شرکت کرده بودند اما این اولین باری است که خودم حضور پیدا کردم؛ البته من به گالری های مختلف سر می زنم و همیشه سعی کردم از هنرمندان معاصر حمایت کنم.

    وی ادامه داد: در یک سال اخیر در این نوع مراسم حضور نداشتم اما از قدیم به دلیل علاقه شخصی بدون اینکه خبرسازی کنم این برنامه ها را دنبال می کردم و در حال جمع کردن یک مجموعه کوچک برای خودم هستم.

    بازیگر «قلب یخی» در خصوص فروش گران ترین اثر این حراجی که سهراب سپهری خالق آن بود، بیان کرد: بسیار زیاد هیجان زده شدم و یاد شعرهای زیبای او افتادم؛ ای کاش در زمانی که زنده بود در حضورش اینقدر به آثارش ارزش می دادند و من واقعا حسرت این موضوع را خوردم.

    در ادامه حسین پاكدل با رسیدن نوبت به اثری از پرویز كلانتری در سخنانی بیان كرد: پرویز كلانتری با ماست و تا همیشه در زیبایی جهان سهیم است؛ خواهش میكنم به احترام روح مرحوم كلانتری كه مطمئنم در بین ما هست، برخیزید و تا اثرش را می آورند كف بزنید.

    در ادامه آثاری از ژازه تباتبایی، حسینعلس ذابحی، هادی هزاوه ای، آیدین آغداشلو، مهدی ویشكایی، بهمن دادخواه، ایران درودی، منصوره حسینی، منوچهر یكتایی، پروانه اعتمادی، علی اكبر صادقی، محمد ابراهیم جعفری، مسعود عربشاهی، سیراك ملكونیان، عبدالرضا دریابیگی، بهجت صدر، منصور قندریز و پرویز تناولی به حراج گذاشته شد.

    پاكدل در ادامه گفت: سال گذشته بخشی با آثار كلاسیك در حراجی بود و امسال هم در این بخش ١٤ اثر كلاسیك در حراج شركت دارد.

    در ادامه آثاری از محمد غفاری (كمال الملك)، علی اكبر مزین الدوله، حسین ارژنگی (میر مصور)، جعفر پتگر، علی اصغر پتگر، علی محمد حیدریان، علی رخساز، محسن سهیلی، ابوالحسن صدیقی، میشا شهبازیان، عیسی بهادری، حسین طاهرزاده بهزاد تبریزی، محمود فرشچیان، محمد مدبر خالقان به فروش رسید.

    اثر سهراب سه میلیارد فروخته شد/ النار شاکردوست از حراج تهران خرید کرد
    فروش اثار سهراب سپهری و استاد فرشچیان در حراج تهران+خرید الناز شاکردوست از حراج+عکس

    تا اینجای كار تابلوی نقاشی از محمود فرشچیان با نام «تعالی» به مبلغ یك میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان عنوان یکی از گران ترین آثار را به خود اختصاص داده است.

    و بخش كلاسیك با حراج اثری از حسین آقاسی به پایان رسید.

    این حراجی با فروش آثاری از جواد حمیدی، كیخسرو خروش، نصرالله افجه ای، رضا مافی، حسین زنده رودی، جلیل رسولی، محمد احصایی، صداقت جباری، كوروش شیشه گران، ابوالقاسم سعیدی، حسین محجوبی، حسین كاظمی ادامه پیدا كرد تا نوبت به سهراب سپهری رسید و اثری از او  با ركورد شكنی به مبلغ شگفت انگیز ٣ میلیارد تومان به فروش رسید.

    اثر سهراب سه میلیارد فروخته شد/ النار شاکردوست از حراج تهران خرید کرد
    فروش اثار سهراب سپهری و استاد فرشچیان در حراج تهران+خرید الناز شاکردوست از حراج+عکس

    در ادامه آثاری از فريده لاشايی، احمد اسفندياری، منوچهر نيازی، ناصر عصار، بهجت صدر، محسن وزيری مقدم، جلبل ضياء پور،جعفر روحبخش، منير فرمانفرماييان، غلامحسين نامی، محمد احصايی، حسين زنده رودی به فروش رسيد تا نوبت اثر «هيچ» پرويز تناولي شد و این اثر به مبلغ ٢٨٠ ميليون تومان به فروش رسيد.

    سونيا بالاسانيان، مسعود عربشاهی، سهراب سپهری، منير فرمانفرماييان، مهدی ويشكايی، هوشنگ پزشك نيا، احمد اسفندياری، محمود جوادی پور و منوچهر يكتايی خالقان آثار باقی مانده بودند كه با فروش آخرين اثر به مبلغ يك ميليارد و ٤٧٠ ميليون تومان پنجمين حراج تهران در مجموع با فروش ٨٠ اثر به كار خود پايان داد.

    علی دایی، آنا نعمتی، الناز شاكردوست، عاطفه رضوی و … از حاضران در این مراسم هستند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم حضور دارد.

    در حالی که در سال های گذشته رضا کیانیان بر فروش آثار در حراج تهران چکش می‌زد، امسال از این کار کناره‌گیری کرد.

    فروش اثار سهراب سپهری و استاد فرشچیان در حراج تهران+خرید الناز شاکردوست از حراج+عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال