گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » روند تکمیل اتوبان هراز ، ویژگی های مهندسی قطعه یک آزادراه تهران-شمال

    روند تکمیل اتوبان هراز ، ویژگی های مهندسی قطعه یک آزادراه تهران-شمال

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شاخصه های قطعه یک آزادراه تهران-شمال گفت:در این مسیر ۲۲تونل به طول ۳۱٫۴ کیلومتر و ۲۶ پل به طول ۴٫۶ کیلومتر تعبیه شده است هست.

    روند تکمیل اتوبان هراز ، ویژگی های مهندسی قطعه یک آزادراه تهران-شمال

    به گزارشخبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ به بیان شاخصه های قطعه یک آزاد راه تهران-شمال پرداخت و گفت:این پروژه منحصربه فردترین طرح اجرایی حوزه راهسازی در خاورمیانه محسوب می شود که با توجه به بزرگی تونل ها و پل ها و همچنین کوهستانی بودن مسیر، حساسیت خاصی دارد.

    وی ادامه داد: کل آزادراه تهران-شمال ۱۲۱ کیلومتر است و مشمول بر ۴ قطعه می شود که قطعه ۴ آن با طول ۲۱ کیلومتر تکمیل شده است هست؛ قطعه یک نیز که بیشترین تاثر را در کم کردن طول مسیر و روان شدن ترافیک دارد تا آخر امسال تکمیل خواهد شد.

    عبارات مهم : شهرسازی – بزرگراه

    خادمی تصریح کرد:طول مسیر فعلی این محدوده، ۹۲ کیلومتر است که با افتتاح قطعه یک به ۳۲ کیلومتر کم کردن می یابد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این مسیر ۲۲تونل به صورت رفت و برگشت به طول ۳۱٫۴ کیلومتر و ۲۶ پل به طول ۴٫۶ کیلومتر تعبیه شده است است.
    وی ادامه داد:تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت این قطعه هزینه شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر جهت اتمام آن مورد نیاز است.
    خادمی تصریح کرد:ساخت سازه های این مسیر از لحاظ مهندسی شاخصه های خاصی دارد چراکه شرایط بزرگراه به لحاظ زمین شناسی آسیب پذیر است و این امر دسترسی به آن را سخت و سخت می نماید.
    بر اساس این گزارش خواجه دلویی معاون بنیاد مستضعفان در ادامه برنامه در خصوص شاخصه های قطعه یک آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال گفت:برخی از سازه های مورد استفاده در این طرح جهت نخستین بار در کشور اجرایی شده است و به طور مثال جهت نخستین بار رویه بتونی در این پروژه به کار گرفته شده است است.
    وی ادامه داد: استانداردهای روز دنیا به لحاظ ایمنی تونل ها رعایت شده است ، تونل ها مجهز به سیستم مانیتورینگ آنلاین به منظور پیشگیری های مورد نیاز در مواقع بروز اتفاق است.
    این مقام مسئول تصریح کرد:کل اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیون تومان است که هزار و پانصد میلیارد تومان تامین شده است و مابقی نیز تا آخر سال بدون هیچ مشکلی تامین خواهد شد.

    روند تکمیل اتوبان هراز

    بر اساس این گزارش خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه در خصوص پرسشها بزرگراه هراز اظهار داشت:این بزرگراه بسیار آسیب پذیر بوده و به همین منظور عملیات بزرگی در این محدوده در حال انجام است.
    وی ادامه داد: در این راستا احداث باند دوم بزرگراه هراز در دست اجرا است و می بایست در طول ۱۰۱ کیلومتر از این بزرگراه باند دوم ساخته شود که با توجه به کوهستانی بودن مسیر و لزوم احداث پل و تونل ، شرایط سخت است.
    خادمی افزود:تاکنون این پروژه ۵۸ درصد پیشرفت داشته و ۵۵ کیلومتر از بزرگراه به صورت ۴ خطه شده است است تا آخر سال نیز ۱۵ کیلومتر دیگر نیز تکمیل خواهد شد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تکمیل نهایی این اتوبان به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: در صورت تامین مالی به موقع ۳۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا آخر سال ۹۷ تکمیل خواهد شد.
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شهرسازی | بزرگراه | برنامه | پروژه | تهران | آزادراه | جاده هراز | تهران-شمال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • جعبه هدیه کتاب