عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نمی‌گذارند فرسوده‌ها اسقاط شود ، خرید کامیون فقط با ۴۰ میلیون تومان

    نمی‌گذارند فرسوده‌ها اسقاط شود ، خرید کامیون فقط با ۴۰ میلیون تومان

    رئیس شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای گفت: در حال حاضر همه با هر نوع کامیونی می‌گویند هستیم و همه هم انتظار «بار» دارند.

    نمی‌گذارند فرسوده‌ها اسقاط شود ، خرید کامیون فقط با ۴۰ میلیون تومان

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،داوود کشاورزیان درباره‌ رقابتی‌کردن نرخ حمل و نقل بار در کشور عزیزمان ایران و بهره‌وری از کامیون، گفت: عدم واردات کامیون بر این مسئله دامن زده هست؛ قیمت کامیونی که در دنیا ۲۵۰ میلیون تومان است در کشور عزیزمان ایران حدود ۴۵۰ میلیون تومان است و درحالی از غیر رقابتی‌بودن کرایه‌ها صحبت می‌شود که به علت ارزانی سوخت کرایه کامیون‌های ایرانی از کامیون‌های خارجی کمتر است.

    وی به عنوان حمل و نقل داخلی و اوضاع کامیون داران داخلی اشاره کرد و گفت: در حمل و نقل داخلی در ایران، پدیده عرضه مازاد ماشین باعث پایین‌آمدن بهره وری شده است هست. چون متأسفانه هر کسی به ازای ۴۰ تا ۵۰ ملیون تومان، کامیونی با عمر چندین ساله را خریداری کرده و در صف می‌ایستد و می‌گوید من هم هستم؛ بعد از مدتی با فشارهای اجتماعی و افت کار مجبور می شود ۱۵ روز در بندر بماند تا فقط یک بار جهت جابه جایی به او برسد.

    کشاورزیان ادامه داد: در این شرایط راه حل اضافه کردن ماشین نیست راه حل خارج‌کردن خودروی فرسوده است باید اراده و امکاناتی در کشور باشد که بگوییم کامیون از ۲۵ سال بالاتر اجازه کار ندارد تا کامیونی که ۵ ساله است به جای اینکه یک سرویس به بندرعباس برود دو سرویس برود. این کامیون جوان اگر بتواند سر پر برود کرایه کمتر می‌شود.

    نمی‌گذارند فرسوده‌ها اسقاط شود ، خرید کامیون فقط با ۴۰ میلیون تومان

    وی گفت: اشکال وجود عرضه مازاد هست. عرضه مازاد در حمل و نقل داخلی باعث شده است است که اولا سرمایه‌گذاری جهت کامیون شدیدا غیر اقتصادی باشد و دوم اینکه بهره وری کامیون به شدت پایین بیاید در حال حاضر همه با هرنوع کامیونی می‌گویند هستیم و همه هم انتظار بار دارند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای با بیان اینکه اختیار انجام این کار را دارم ولی به علت پرسشها اجتماعی امکان آن نیست، گفت: بارها گفته ایم اجازه دهید پول شش ماه از سوخت این کامیون‌ها را بپردازیم و خارج سازی این کامیون‌ها را اعلام کنیم. هر سال این کامیون ها بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت از دولت می گیرند این درحالی است که اگر نصف این مبلغ یعنی اگر ۵۰ میلیون تومان به کامیون قدیمی داده شود کنار می‌رود و کسی که در مجموعه باقی می‌ماند می‌تواند کار کند و بهره برداری مناسبی داشته باشد.

    وی گفت: هم اکنون در حمل و نقل داخلی کشور عزیزمان ایران باری که به وسیله کامیون‌ها جابه جا می شود با قیمت کمتری هست. ضمن اینکه سه سالی می‌شود که قیمت ها زیاد کردن نیافته و اگر هم بوده بسیار جزئی است.

    گفتنی است در حال حاضر بر اساس آمار اعلامی شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای، بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه کامیون با عمر بالای ۳۵ سال در کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به مصرف بسیار بالای سوخت آنها، میزان بهره‌وری این ناوگان بسیار پایین هست. اتحادیه‌های حمل و نقلی اعداد متفاوتی از آمار کامیون‌های فرسوده ذکر کرده و گاه تا ۱۹۰ هزار دستگاه هم عنوان کرده اند. وزیر راه و شهرسازی نیز این آمار را ۱۲۷ هزار دستگاه اعلام کرده است.

    رئیس شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای گفت: در حال حاضر همه با هر نوع کامیونی می‌گویند هستیم و همه هم انتظار «بار» دارند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کامیون | دستگاه | ایرانی | ماشین | ایران | کامیون | میلیون | اخبار اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال رباتیک