گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق در سال ۹۵ کلید خورد/ اهتمام ویژه به تحقق بندهای ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی

    مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق در سال ۹۵ کلید خورد/ اهتمام ویژه به تحقق بندهای ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی

    مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق در سال ۹۵ کلید خورد/ اهتمام ویژه به تحقق بندهای ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی

     

     

     

    رییس جمهور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی از اجرای مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق اقتصادی کشور در سال ۹۵ خبر داد.

    مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق در سال ۹۵ کلید خورد/ اهتمام ویژه به تحقق بندهای ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی

    به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه و در جلسه ستاد اقتصادی دولت، تقویت بانکها برای ارائه تسهیلات به بنگاههای تولیدی را هدف اصلی طرح اصلاح نظام بانکی دانست و اظهار داشت:پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران از طریق اوراق بهادار، رونق اقتصادی را تضمین می کند.

    روحانی با بیان اینکه طرح تحول نظام بانکی، آغاز فرایند مهمی در انضباط پولی، صورت مالی دولت و شفافیت و نظم دهی به بدهی های دولت است، گفت: به این ترتیب پیچیدگی های قبلی این سه عرصه، در مسیر گشایش و تسهیل در امور مالی برای پشتیبانی سریع از بخشهای تولیدی و اشتغال زا قرار خواهند گرفت.

    رییس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ما اقتصادی بانک محور است و امیدوارم گام به گام به سمت اقتصاد سرمایه محور حرکت کند، گفت: شفافیت در رابطه بین دولت و بانکها، درجه اعتماد عمومی به سیستم بانکی را بالا می برد و برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور که هدف دولت در سال جاری است، باید بتوانیم تحرکی در فعالیت بنگاه های تولیدی با هدف اشتغالزایی ایجاد کنیم.

    روحانی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور طی ده سال گذشته گفت: طی این دوره زمانی با دو دوره خاص مواجه بودیم. نخست دوره ای که در آن وفور درآمدهای نفتی بود و با افزایش واردات، روند ایجاد اشتغال و تولید عملا دچار مشکل شد؛ تورم پیوسته در حال افزایش بود و با ابلاغ دستورالعمل هایی به بانک ها مبنی بر ضرورت ارائه تسهیلاتی پایین تر از نرخ تورم، عملا بانکها برای عمل به آن ابلاغیه ها ناچار شدند از بانک مرکزی پول دریافت کنند که این به نوبه خود در نرخ تورم و پایه پولی کشور، مشکلاتی ایجاد کرده بود.

    رییس جمهور افزود: با پایین بودن نرخ کارمزدها در مقایسه با نرخ تورم، عملا روند بازگشت وام ها از سوی وام گیرندگان نیز متوقف و شرایط پیچیده ای را ایجاد کرده بود. این روند با تشدید تحریم ها شکل دیگری یافت، چرا که نرخ ارز نیز یکباره با جهش مواجه و عملا  سه برابر شد و در چنین فضایی بدهکاران بانکی اگر هم می خواستند بدهی و معوقات خود را به بانکها بپردازند، از آن توانمندی برخورد نبودند.

    روحانی در ادامه به شفاف نبودن میزان بدهی های دولت به بانکها و پیمانکاران اشاره کرد و افزود: شفاف شدن میزان بدهی های دولت و نحوه بازپرداخت این بدهی ها، ضروری بود. دولت در همین ارتباط به دنبال انتشار اوراق مالی اسلامی است که این اوراق یکی از پایه های نشان دهنده شرایط اقتصادی دولت و جامعه است.

    رییس جمهور، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد را سه دستگاه خاص مسوول در ارتباط با این اوراق مالی اسلامی معرفی کرد و گفت: با انتشار این اوراق، یک گام مهم در دولت جمهوری اسلامی برداشته می شود. این اوراق جزو معتبرترین اوراق کشور خواهد بود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به گونه ای عمل کند که کارمزد این اوراق به موقع پرداخت شود و به عنوان معتبرترین اوراق در بازار مالی حضور یابد.

    روحانی افزود: به این ترتیب از مشکلات پیمانکاران کاسته شده و بنگاههای اقتصادی وابسته به این پیمانکاران جان تازه ای برای فعالیت می گیرند و شرایط بهتری برای ایجاد رونق اقتصادی  در کشور ایجاد می شود.

    رییس جمهور با اشاره به لایحه ای که اخیرا در ارتباط با نظام بانکی به مجلس ارائه شده، گفت: با تصویب این لایحه و اجرای طرح اصلاح نظام بانکی، بانکها قدرتمند شده، دولت به بدهکار خوش حساب تبدیل می شود و اوراق مالی  در مسیر رشد و رونق اقتصادی قرار خواهند گرفت. در کنار آن روند تورم کاهنده ادامه یافته و بانکها نیز این فرصت را می یابند تا تسهیلات بیشتر با نرخ کارمزد کمتر را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و البته روند کاهش نرخ کارمزد باید تداوم یابد.

    روحانی افزود: با نظارت دقیق روی اجرای طرح  روند اصلاح  نظام بانکی کشور، زمینه برای یک تحول بسیار خوب در اقتصاد و  نظام بانکی کشور در چارچوب بندهای ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد شد.

    رییس جمهور با تاکید بر اینکه “به طور منظم اجرای دقیق این طرح را دنبال خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق و هماهنگ دستگاه‌های مسوول شامل بانک مرکزی، سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد به وظایفشان،  به زودی همگان شاهد یک تحول بسیار خوب در نظام مالی و افتصادی کشور باشند.

    روحانی همچنین از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و ستاد اقتصادی دولت و همه دست اندرکاران طرح تحول نظام بانکی کشور قدردانی کرد.

     

     

     

    مهمترین بسته مالی و پولی برای رونق در سال ۹۵ کلید خورد/ اهتمام ویژه به تحقق بندهای ۹ و ۱۹ سیاستهای اقتصاد مقاومتی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی