ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی هواوی آنر ۶ پلاس Huawei Honor 6 Plus

    نقد و بررسی هواوی آنر ۶ پلاس Huawei Honor 6 Plus

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل اندرویدی هانر شش پلاس

    Review Honor 6 Plus Huawei Android phone

    تست honor 6 plus

    Huawei Honor 6 Plus Dual SIM گوشی موبایل هوآوی آنر ۶ پلاس دو سیم کارت

    سیمکارت : دو سیم کارته سایز میکرو ، سایز نانو

    وزن : ۱۶۵ گرم
    پردازنده cpu : HiSilicon Kirin 925 Chipset – از نوع ۳۲ بیت
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی با سایز ۵٫۵ اینچ و رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ | FullHD دارای تراکم ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
    حافظه‌ داخلی : ۳۲ گیگابایت – مقدار رم ۳ گیگابایت – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
    ارتباطات : پشتیبانی از شبکه ۲G ، ۳G ، ۴G – مجهز به GPRS ، EDGE ، Wi-Fi ، بلوتوث ، NFC ، رادیو ، OTG
    دوربین : ۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلش Dual LED
    صدا : اسپیکر دارد – جک ۳٫۵ میلیمتری صدا
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از زبان فارسی و منوی فارسی – امکاناتی نظیر MMS ، ایمیل
    باتری : از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت

    اقلام همراه گوشی : دفترچه‌ راهنما ، کابل USB ، شارژر ، هندزفری

    *****

    مزایا :
    بدنه فلزی یکپارچه
    پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G
    باتری با ظرفیت بالا
    صفحه‌ی نمایش با رزولوشن و روشنایی بالا

    ****

    در نگاه اول متوجه شباهت زیاد آنر ۶ پلاس با گوشی اپل آیفون ۴ خواهید شد. قاب دور فلزی و استفاده از شیشه برای محافظت از قاب پشتی تنها شباهت های این گوشی در مقایسه با آیفون ۴ نیستند. بلکه محل قرارگیری جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، نوار‌های پلاستیکی روی قاب دور برای آنتن دهی بهتر و حتی محل قرارگیری دوربین اصلی و سلفی هم از شباهت‌های آنر ۶ پلاس به محصول تولیدی اپل در سال ۲۰۱۰ هستند.

    بدنه هونور 6 پلاس

    قاب جلویی گوشی طراحی ساده‌ای دارد. هوآوی نمایشگری ۵٫۵ اینچی را به‌گونه‌ای روی قاب جلویی آنر ۶ پلاس قرار داده تا کمترین فاصله را از لبه‌های راست و چپ داشته باشد. در بالای این نمایشگر اسپیکر مکالمه، حس‌گرهای نور و مجاورت، به همراه LED اعلان‌ها و دوربین سلفی مشاهده می‌شوند. زیر نمایشگر خالی است و بر خلاف عادت برند تجاری هوآوی یا آنر در زیر نمایشگر دیده نمی‌شوند. در عوض روی قاب پشتی، جایی که توجه را بیش از همه به خوب جلب می‌کند؛ برند تجاری honor هک شده است. همچنین دوربین‌های دوگانه گوشی به همراه فلش شان بالای این قاب قرار گرفته‌اند. در انتهای قاب پشتی هم اسپیکر اصلی گوشی به چشم می‌خورد.

    مقایسه گوشی موبایل آنر6 پلاس هواوی

    استفاده از ترکیب شیشه و فلز، ظاهری بی‌نقص و زیبا به گوشی داده است. همچنین کلید‌ها و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در جای مناسبی قرار گرفته‌اند تا دسترسی کاربر به آنها ساده باشد. کنترل گوشی با یکدست دشوار به نظر می‌رسد. اگر هم بتواند گوشی را با یک دست کنترل کنید، برای دسترسی به تمام نقاط نمایشگر به‌ناچار با‌ید از هر دودستان کمک بگیرید. اگر زیبایی این گوشی برایتان جذاب است نباید وزن بالا و ضخامتش را فراموش کنید. ۱۶۵ گرم وزن و ضخامتی نزدیک به ۸ میلی‌متری از نکات منفی در طراحی ظاهری این گوشی زیبا هستند.

    آنر 6 پلاس طلایی

    صفحه نمایش
    صفحه‌ی نمایش آنر۶پلاس رزولوشن فول اچ دی fullHD معادل با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. با توجه به ۵٫۵ اینچی بودنش، تراکمی در حدود ۴۰۱ پیکسل بر اینچ دارد. این تراکم پیکسلی در مقایسه با سایر گوشی‌های هم‌رده قابل‌قبول به نظر می‌رسد. نمایشگر آنر ۶ پلاس از فن‌آوری IPS بهره می‌برد پس خیالتان از خوانایی آن در زوایای مختلف راحت باشد. رنگ‌ها در این نمایشگر طبیعی و بسیار به واقعیت نزدیک هستند.

    هانر 6 پلاس
    اگر از کسانی هستید که بیشتر اوقات باید در محیط‌ باز با گوشی سر و کار داشته باشید، بدانید روشنایی این نمایشگر تا حدی مناسب است، که زیر نور مستقیم خورشید هم می‌توانید محتویاتش را بدون مشکل، مشاهده کنید. روشنایی نمایشگر آنر ۶ پلاس در مقایسه با P8 و P8 Lite  بیشتر است. همچنین وجود حس‌گرهای مجاورت، شتاب سنج و روشنایی باعث عملکرد بی‌نقص این نمایشگر با هر شرایط محیطی می‌شود. درنهایت باید گفت، این نمایشگر تراکم، کیفیت و روشنایی قابل‌قبولی دارد.

    سخت‌افزار، کارآیی و سیستم عامل
    برای آنر۶ پلاس سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴٫۴٫۲ در نظر گرفته‌شده است. هوآوی می‌توانست در این گوشی هم مثل پی۸ P8 و P8Lite از اندروید ۵ استفاده کند. در کنار این سیستم‌عامل و برای افزایش کا‌رآیی آن، نسخه ۳ رابط کاربری اختصاصی هوآوی بانام ایموشن EMUI ، به کار گرفته شده است. این رابط کاربری در قسمت‌های مختلف، شباهت‌‌های زیادی به رابط کاربری آی‌فون یعنی iOS دارد.
    آنر۶پلاس به تراشه‌ی اختصاصی هوآوی به نام «های‌سیلیکون کِیرین ۹۲۵» (HiSillicon Kirin 925) مجهز شده است. این تراشه از نوع ۳۲ بیتی است و از لیتوگرافی ۲۸ نانومتری استفاده می‌کند. کِیرین ۹۲۵ از فن‌آوری big.LITTLE بهره می‌برد. چهار هسته پردازنده‌ از نوع کورتکس A15 باقدرت پردازش ۱٫۸ گیگاهرتز برای پردازش‌های سنگین دارد.

    تست گوشی موبایل آنر6 پلاس هواوی
    همچنین چهار هسته دیگر از نوع کورتکس A7 باقدرت پردازش ۱٫۳ گیگاهرتز برای کار‌های روزمره و معمول دارد. پردازنده‌ی گرافیکی مالی T624 باقدرت پردازش ۶۰۰ مگاهرتز برای پردازش‌های گرافیکی این گوشی در نظر گرفته‌شده است. علاوه بر این پردازنده‌ها، روی این تراشه، سه گیگابایت رم با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز از نوع LPDDR3 قرار دارد.

    در کنار این تراشه، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی وجود دارد که تا ۱۲۸ گیگابایت به کمک کارت حافظه‌ی جانبی قابل افزایش است. در آزمون AnTuTu، آنر۶پلاس، نمره‌ی ۴۴۳۹۲ را کسب کرد. این نمره برای چنین مجموعه‌ی سخت‌افزاری منطقی و مناسب به نظر می‌رسد.

    در این گوشی می‌توانید از ۲ سیم‌کارت استفاده کنید؛ اما امکان‌ این امکان و استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی به‌صورت انتخابی در این گوشی وجود دارد. آنر۶ پلاس از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند. برای کاربران این گوشی امکان استفاده از فناوری‌ های ارتباطی دیگر نظیر Wi-Fi، بلوتوث، NFC و رادیوی FM هم فراهم‌شده است. برای این گوشی باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر در نظر گرفته‌شده است. این باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست. زمان استفاده از این باتری با یک‌بار شارژ کامل با توجه به نمایشگر و تراشه‌ی کم‌مصرف آنر ۶ پلاس مطلوب به نظر می‌رسد.

    دوربین
    روی قاب پشتی آنر۶پلاس ۲ دوربین قرار گرفته‌اند. هر دو دوربین سنسور ۸ مگاپیکسلی دارند. این دو دوربین می‌توانند تصاویری با حداکثر رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را ثبت کنند. دوربین اصلی دهانه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد و دوربین کمکی هم دهانه‌ی دیافراگم f/2.4 دارد. فلشی از نوع LED برای این دو دوربین در نظر گرفته‌شده تا در شرایط نوری بد هم امکان ثبت تصاویر باکیفیت وجود داشته باشد.

    دوربین هانر 6 پلاس honor 6 plus
    رابط کاربری دوربین ساده و تقریبا شبیه به رابط کاربری دستگاه‌های مبتنی بر iOS است. سه حالت ضبط ویدیو، ثبت عکس و دیافراگم گسترده؛ حالت‌های اصلی رابط کاربری دوربین در آنر ۶ پلاس هستند. علاوه بر این‌ حالت‌ها، تنظیمات مفصل‌تری هم وجود دارند که مکان فراخوانی آن‌ها با آیکون‌هایی در بالای رابط کاربری دوربین فراهم‌شده است.

    جمع بندی
    گوشی Honor 6 Plus . طراحی ساده‌ی این‌ گوشی آن را به یکی از خوش ساخت‌ترین گوشی‌های هوhوی تبدیل کرده است. نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی با رزولوشن قابل قبول باتری با ظرفیت بالا و امکان استفاده از دو سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G دلایلی منطقی برای خرید این گوشی زیبا به شمار می‌روند. همچنین سخت‌افزار قدرتمند این گوشی می‌تواند به‌راحتی از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برآید. در کنار این امکانات مطلوب نباید از کنار دوربین‌های دوگانه‌ی این گوشی به‌سادگی عبور کرد. اما سنگینی این گوشی در مقایسه با اندازه‌‌اش و سیستم‌عامل قدیمی آن را می‌توان جز نقاط ضعف این گوشی در نظر گرفت.

    اگر به زیبایی ظاهری گوشی در کنار سخت‌افزار و نمایشگر مناسب اهمیت می‌دهید، آنر ۶پلاس می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد .

    منبع : دیجیکالا Digikala.com با تلخیص

    امتیاز 5.00 ( 1 رای )

    تاکنون یک نظر ثبت شده است.

    1. سلام
      از عزیزان اگر کسی بود که گوشی Huawei Honor 6 Plus Dual SIM آکبند با ۱۸ ماه گارانتی (نماینده رسمی هوآوی در ایران) بخواد با قیمت مناسب در خدمتیم.
      https://goo.gl/BU7H80
      با تشکر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری