باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy A7

    نقد و بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy A7

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ۷ دوسیم کارته

    Samsung Galaxy A7 SM-A700H Dual sim

    Samsung Galaxy A7 SM-A700H Dual sim

    تعداد سیم کارت : دو سیم کارته
    حافظه داخلی : ۱۶ گیگابایت
    شبکه های ارتباطی : ۲G، ۳G
    دوربین : ۱۳٫۰ مگاپیکسل
    فرکانس پردازنده‌ی مرکزی : ۱٫۷ و ۱٫۰ گیگاهرتز

    رنگ بندی : سفید ، مشکی و طلایی

    ***

    گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A7 دوسیم کارت SM-A700/DS

    مزایا و نقاط قوت:
    طراحی زیبا
    بدنه فلزی و باریک
    پردازنده‌ی ۶۴ بیتی
    دوربین سلفی با کیفیت
    صفحه‌ی نمایش باکیفیت Full HD
    دو گیگابایت حافظه‌ی رم
    پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان

    —-

    از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، گلکسی A7 شباهت های زیادی به مدل های دیگر سری آ یعنی گلکسی A3 و A5 دارد. بدنه این گوشی تمام فلزی است. لبه‌ها، قاب پشتی و حتی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و پاور در A7 فلزی بوده و تقریبا می‌توان گفت که نمی‌توان هیچ قسمت پلاستیکی در بدنه‌ی A7 پیدا کرد. اگر شما هم کمی در جنس قاب پشتی A7 مردد شدید و اندکی حس پلاستیکی بودن را احساس کردید، باید بگوییم که تنها نیستید. چرا که ما هم در تجربه کاری اول با این گوشی، حدس می‌زدیم که قاب پشتی A7 هم، مانند آلفا پلاستیکی باشد. اما واقعیت چیز دیگر بود و همان طور که گفتیم تمام اجزای بدنه‌ی A7 از فلز ساخته شده‌اند.

    گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A7 دوسیم کارت SM-A700/DS

    نحوه‌ی چیدمان اسپیکر، لنز و فلاش دوربین این گوشی در قاب پشتی، ناخودآگاه ذهن ما را به سمت گلکسی S3 سوق می‌دهد. از این رو می‌توان گفت که در نمای کلی، قاب پشتی A7 بسیار شبیه به گلکسی S3 است.

    لبه‌های فلزی گوشی‌های سری A سامسونگ کمی با لبه های گوشی گلکسی آلفا متفاوت هستند. این تفاوت را می‌توان به طور مشهودی در گوشه‌ی لبه‌های گوشی‌های سری A مشاهده کرد. لبه های A7 بر خلاف آلفا برجسته نبوده و کاملا مسطح است و حس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند. گلکسی A7 تنها ۶٫۳ میلی متر ضخامت دارد که در مقایسه با دو گوشی A3 و A5 با ۶٫۹ و ۶٫۷ میلی متر ضخامت، واقعا باریک به نظر می‌رسد. جالب‌تر آن که این گوشی حتی از آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس هم باریک‌تر می‌باشد. اما نباید ترفند زیرکانه‌ای که سامسونگ در A7 به کار برده و امروزه تبدیل به‌ ترند شده است را فراموش کرد. لنز دوربین A7 برجسته بوده و به طور کاملا ملموس و محسوسی از سطح بدنه‌ی گوشی بیرون زده است. بدین ترتیب سامسونگ با برجستگی دوربین A7، توانسته ضخامت آن را تا حد زیادی کاهش دهد. گفتنی است که برجستگی لنز دوربین A7 از برجستگی آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس بیشتر و تحمل این برجستگی کاملا بستگی به سلیقه‌ی کاربران دارد. قاب پشتی A7 توسط کاربران قابل تعویض نیست؛ در نتیجه دسترسی به باتری این گوشی نیز برای کاربران هم مقدور نخواهد بود. مهم‌ترین دلیل این امر را می‌توان را در فلزی بودن این قاب دانست.

    گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A7 دوسیم کارت SM-A700/DS
    محل قرار گیری پورت‌های این گوشی کمی با آنچه عرف شرکت سامسونگ است، متفاوت است. جک ۳٫۵ میلی متری این گوشی از لبه‌ی بالا به پایین کوچ پیدا کرده تا هم جوار درگاه microUSB باشد. بدین ترتیب جز میکروفون، چیز دیگری در لبه‌ی بالایی این گوشی به چشم نمی‌خورد. لبه‌ی سمت راست این میان رده میزبان دکمه‌ی پاور و شیار سیم کارت‌های ۱ و ۲ می‌باشد که با کاوری همجنس با بدنه پوشیده شده‌اند. در طرف مقابل نیز، تنها کلیدهای کم و زیاد کردن صدا وجود دارد.

    صفحه نمایش
    گلکسی ای۷ دارای یک نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی از نوع سوپر آمولد است که رزولوشن بالای فول اچ دی Full HD را به نمایش می‌گذارد؛ وضوح تصویری که امروزه در کمتر گوشی میان‌رده‌ای شاهد آن هستیم و در طرف مقابل، به وفور می‌توان این میزان رزولوشن را در گوشی‌های پرچم‌دار دید.
    نمایشگر A7 تراکم پیکسلی بالای ۴۰۱ppi را ارائه می‌دهد که کاملا برای این ابعاد گوشی مناسب می‌باشد. زوایای دید در پنل های سوپر املد نیز زبان زد عام و خاص است و جای هیچ حرف و سخنی را به جای نمی‌گذارد. خوانایی نمایشگر این گوشی در زیر تایش آفتاب نیز بی نظیر است و کاربران به راحتی می‌توانند متون خود را بخوانند.

    دوربین
    دوربین دوم A7 را یک لنز ۵ مگاپیکسلی واید تشکیل می‌دهد که نه تنها وضوح تصویر بالاتری از سایر رقبای خود دارد، بلکه امکانات بیشتری را نسبت به سایر ۵ مگاپیکسلی ها یدک می‌کشد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین می‌توان به Wide Selfie برای ثبت عکس پانورامای سلفی، Night برای ثبت عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تر در شرایط نوری ضعیف و Animated GIF برای ثبت چند عکس پیاپی، اشاره کرد.

    Samsung Galaxy A7 SM-A700H Dual sim
    کاربران برای ثبت عکس سلفی مورد نظر خود با دوربین A7 تنها به روش فشردن دکمه‌ی مجازی شاتر محدود نمی‌شوند و می‌توانند از روش‌هایی چون Palm Selfie (نگه داشتن دست در مقابل دوربین)، فشردن دکمه های کم یا زیاد کردن صدا و یا حتی لمس نمایشگر استفاده کنند. همچنین قابلیت Beauty Level نیز در انبوه قابلیت‌های برنامه دوربین دوم این گوشی نیز دیده می‌شود که می‌تواند کاملا مفید واقع شود.

    یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برجسته در قاب پشتی این گوشی قرار دارد که وظیفه ثبت عکسهای اصلی این گوشی را بر عهده دارد. همچنین یک فلاش LED نیز در کنار این دوربین جای خوش کرده که می‌تواند یک همراه و دوست خوب برای این دوربین در شرایط نوری ضعیف باشد. از روی شباهت‌های بی حد و حصر لنز دوربین A7 و لنز گوشی گلکسی S4، می‌توان حدس زد که سامسونگ از لنز پرچم‌دار سال ۲۰۱۳ خود در A7 استفاده کرده است. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی تحسین برانگیز است و تا حدودی مشابه با گلکسی S4 است. همچنین قابلیت‌هایی چون HDR، پانوراما، عکاسی پیاپی و Animated GIF نیز در برنامه‌ی دوربین A7 به چشم می‌خورد. فوکوس خودکار و فوکوس دستی دوربین این گوشی از سرعت خوبی برخوردار است و چندان کاربر را معطل نگه نمی‌دارد.

    جمع بندی

    آنچه که مسلم است؛ گلکسی A7 در جایگاهی بالاتر از دو گوشی A3 و A5 قرار دارد و از سخت افزار قوی‌تر و نمایشگر با کیفیت‌تری از موارد مذکور برخوردار است. شایان ذکر است که این سه محصول، در زمره‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار دارند و هزینه‌ی کمتری را در مقایسه‌ی پرچم‌داران، از حساب خریداران کم می‌کند. به طور کلی سامسونگ گلکسی A7 برای آن دسته از افرادی که به دنبال گوشی‌ای با ابعاد بزرگ و بدون قلم می‌گردند و در عین حال نمی‌خواهند طراحی گوشیشان چیز کمتری از پرچم‌داران امروزی داشته باشد، به شدت توصیه می‌گردد.

    منبع : دیجیکالا Digikala.com

     

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب اورجینال