به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » رژیم لاغری رابعه اسکویی

    رژیم لاغری رابعه اسکویی

    رابعه اسکویی و لاغری

    ماجرای لاغر کردن رابعه اسکویی از زبان خودش

    گالری عکس رابعه اسکویی

    مجله زندگی ایده آل – الناز دیمان:

    رژیم خام‌گیاهخواری برای لاغری رابعه اسکویی

    من رژیم لاغری نگرفته‌ام. درواقع این رژیم یك نوع روش تغذیه سالم جهت سم‌زدایی است كه به آن خام‌گیاهخواری می‌گویند. در این نوع سبك غذایی هیچ یك از مواد خوراكی نباید آتش دیده باشند و روی حرارت قرار نمی‌گیرند.

    این رژیم، دوره‌ای ۴۰ روزه دارد كه به آن چله گرفتن می‌گویند. من الان در دوره سوم از چله هستم. بین اولین دوره از این رژیم غذایی تا چله دوم ۲۵ روز فاصله افتاد و بین چله دوم و چله سوم تنها ۱۶ روز فاصله افتاد.

    در این رژیم غذایی تنها از دانه‌ها و گیاهان استفاده می‌شود؛ گیاهان خام مانند انواع میوه، سبزیجات و مغزدانه‌ها مانند گردو، فندق و پسته. شكر، نمك و پروتئین حیوانی در این سبك غذایی جایگاهی ندارد همچنین در این رژیم لبنیات هم مصرف نمی‌شود چون باید شیر حرارت داده شود تا تبدیل به ماست، دوغ یا پنیر شود.
    خام‌گیاهخواری رژیم نوظهوری نیست و بعضی‌ها كل زندگی‌شان این رژیم را رعایت می‌كنند. مثلا خانم فهیمه رحیم‌نیا، مادر خانم شقایق فراهانی ۲۰سال است كه همین سبك تغذیه را دارد.

    احساس گرسنگی نمی‌كنم

    اغلب از من می‌پرسند در چله‌هایم احساس گرسنگی می‌كنم یا نه؟ باید بگویم اصلا احساس گرسنگی یا ضعف ندارم. من انواع سالاد‌ها را برای خودم درست می‌كنم و ادویه‌های مختلف مانند كاری و زیره به آنها اضافه می‌كنم. اگر هم احساس ضعف كنم ارده و خرما را كه هر دو طبع بسیار گرمی دارند مخلوط کرده و استفاده می‌كنم.

    ۲۰ كیلو وزن كم كردم

    من این سبك غذایی را به‌خاطر خاصیت سم‌زدایی آن انتخاب كردم اما درنهایت این سبك تغذیه باعث لاغری‌ام هم شد. در این روش تغذیه شما هیچ نوع نان، پاستا، ماكارونی، برنج، گوشت و چربی مصرف نمی‌كنید و همه شیرینی‌هایی كه خورده می‌شوند مثل كشمش، خرما، انجیر و توت خشك و میوه‌های شیرین دارای قند طبیعی هستند. درنتیجه این رژیم غذایی منجر به لاغری فرد هم می‌شود.

    تاثیر رژیم خام‌گیاهخواری روی پوست

    این سبك تغذیه به‌شدت روی پوستم تاثیر مثبت گذاشته است. با اینكه خیلی وزن كم كرده‌ام اما پوست بدن یا صورتم به‌اصطلاح نریخت. این سبك غذایی به شما آرامش عجیبی می‌دهد. وقتی سابقا گیاهخواران به من می‌گفتند نخوردن گوشت در طبع شما اثر می‌گذارد و آرام‌تان می‌كند برایم عجیب بود اما الان این حس را تقریبا خودم تجربه كرده‌ام و می‌دانم این نوع سبك تغذیه واقعا به انسان آرامش می‌دهد. این حس خوب بسیار لذت‌بخش‌تر از خوردن غذاهای سنگین و گوشتی است.

    گریم جالب رابعه اسکویی

    آشنایی من با سبك غذایی خام گیاهخواری

    آقای دكتر مزدافر مومنی، همسر خانم معصومه كریمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون موجب آشنایی من با سبك تغذیه خام‌گیاهخواری شدند. در جایی ‌مهمان بودیم و من دیدم این زوج غذا نمی‌خورند و تنها از سالاد استفاده می‌كنند. دلیل را پرسیدم و ایشان گفتند در چله رژیم خام گیاهخواری هستند. با اینكه از هیچ رژیمی دل خوشی نداشتم اما كنجكاو شدم و شروع كردم به سوال و ایشان هم با حوصله و دقت به سوال‌هایم جواب دادند.

    جالب اینكه وقتی رژیمم را شروع كردم به ایشان زنگ زدم و اطلاع دادم و ایشان هم ابتدا سكوت كردند و بعد گفتند «اصلا فكر نمی‌كردم این كار را بكنی چون معمولا مردم در مواجهه با این سبك غذایی ابتدا هیجان‌زده می‌شوند اما خیلی زود حتی فكرش را هم رها می‌كنند». وقتی شروع به گرفتن چله سوم كردم ایشان گفتند باید اسمت را در كتاب گینس ثبت كنیم. (می‌خندد)

    بدون چای هرگز

    من عاشق انواع چای و قهوه هستم و در كل نوشیدنی‌های گرم را دوست دارم اما می‌دانستم این نوشیدنی‌ها در رژیم غذایی كه به من پیشنهاد شده جایی ندارند چراكه باید آب را برای درست كردن چای و قهوه داغ كرد و گرما و حرارت داد؛ به همین خاطر پیش از شروع رژیم با آقای مزدافر مومنی؛ صحبت كردم و به ایشان گفتم بدون نوشیدن چای و قهوه رژیم برای من خیلی سخت خواهد شد. ایشان به من گفتند: «بسیار خب تو رژیم را شروع كن شاید اصلا خودت دیگر نخواستی این نوشیدنی‌ها را بنوشی». اما من در چله سوم هستم و هنوز هم نتوانسته‌ام از چای و قهوه دل بكنم. (می‌خندد)

    لاغری با چای سبز

    چای سبز یكی از نوشیدنی‌های مورد علاقه من است. چای سبز خاصیت چربی‌سوزی دارد و خیلی از خانم‌ها برای داشتن رژیم موفق از آن استفاده می‌كنند. البته در نوشیدن این چای نباید افراط كرد و صرف دو یا سه فنجان در روز كافی است. ضمن اینكه روش دم كردن چای سبز خیلی مهم است و باید طبق اصول شرقی دم شود. ژاپنی‌ها برای دم كردن این چای، آیینی مخصوص دارند و به آن آداب دم كردن چای می‌گویند و حتی این مراسم سنتی بخشی از جاذبه‌های گردشگری این كشور است و در هتل‌ها برای توریست‌ها اجرا می‌شود.

    دم كردن چای سبز اینطور نیست كه برگ‌ها را داخل قوری بریزیم و آب را بجوشانیم و بخوریم. من هرگز چای سبز را در قوری دم نمی‌كنم و در لیوان‌های مخصوص این كار را انجام می‌دهم. آب چای سبز نباید به دمای صددرجه و جوش برسد و تنها باید به درجه گرما برسد. معمولا كسانی كه چای سبز دوست ندارند به تلخ بودن آن اشاره می‌كنند، درحالی‌که چای سبز اگر درست دم شود اصلا تلخ نیست. وقتی مقدار زیادی برگ چای را در مدت زیادی بجوشانید، خب معلوم است نتیجه كار جوشانده‌ای تلخ، بد مزه و البته بدون خاصیت می‌شود.

    امان از چاقی‌های ناخواسته

    سوخت و ساز بدن من به عنوان فردی چاق بسیار پایین است و عموما این مشكل اغلب افراد چاق است. من بین همكاران و دوستانم كسانی را می‌شناسم كه شاید فقط ۵۰ كیلو باشند اما دو برابر من غذا می‌خورند. این افراد به صورت ژنتیكی سوخت و ساز بدن‌شان بالاست و نوع تغذیه چندان روی وزن‌شان اثرگذار نیست. درواقع خیلی از چاقی‌ها ناخواسته است و فرد خودش هم دوست ندارد چاق باشد و اگر مرتب هم كالری غذاهایش را محاسبه كند و حتی در این زمینه وسواس داشته باشد، ولی باز هم وزن اضافه می كند.

    از چهار ماهگی رژیم داشتم

    من و رژیم با هم به دنیا آمدیم. (می‌خندد) به من از چهار ماهگی رژیم دادند چون وقتی به دنیا آمدم پنج كیلو و ۹۰۰ گرم بودم. من از وقتی خودم را شناختم حسابی تپل بودم و می‌دانستم مجبورم مراقب نحوه تغذیه‌ام باشم. واقعا از هر نوع رژیم غذایی بیزارم. آنقدر در طول زندگی‌ام رژیم‌های مختلف را امتحان كرده‌ام و همیشه در رژیم بوده‌ام که دیگر این كلمه مرا اذیت می‌كند. رژیم‌های غذایی كمكی به من نكردند؛ به این خاطر كه پس از اتمام دوره رژیم، من شروع می‌كردم به خوردن همان غذاهای چرب و سنگین كه ما ایرانی‌ها در سبك تغذیه‌مان داریم.

    تب لاغری

    باید به این درك برسیم كه چاقی، بیماری نیست. من با اینكه همیشه چاق بوده‌ام و البته همیشه هم سعی كرده‌ام وزنم را متعادل نگه دارم اما خدا را شكر هرگز مشكل جسمانی نداشته‌ام. من زندگی پرتحركی دارم و اهل ورزش، پیاده‌روی و شنا هستم و هرگز پا درد و كمر درد را تجربه نكرده‌ام. راستش تب لاغری بین خانم‌ها را درك نمی‌كنم؛ چرا همه باید خیلی لاغر باشند؟

    من همه عمرم سعی كرده‌ام ثابت كنم چاقی باعث بیماری و ضعف و تنبلی نیست. در مدرسه مدام در تیم‌های ورزشی بودم و در مسابقات شركت می‌كردم و همیشه در دو و میدانی و والیبال جزو بهترین‌ها بودم.

    اتفاقا طبق تحقیقات ثابت‌شده درصد بیماری و حتی مرگ و میر بین افراد بسیار لاغر بیش از افراد چاق است. لاغری سلامتی نیست و چاقی هم بیماری نیست و من هم اگر این رژیم را تجربه كردم بیشتر به‌خاطر این بود كه دوست داشتم روش تغذیه سالمی داشته باشم و بدنم را سم‌زدایی كنم.

    گالری عکس رابعه اسکویی

    تنها ایراد سبك تغذیه خام گیاهخواری

    هركسی مرا می‌بیند و از رژیم خام گیاهخواری می‌شنود، بسیار متعجب می‌شود كه چطور ممكن است بدون خوردن غذا من اینقدر راحت و با آرامش باشم. درواقع این رژیم چندان سخت نیست و به سرعت به آن عادت خواهید كرد. من سالاد‌هایی درست می‌كنم كه وقتی دوستانم از آن می‌خورند دیگر میلی به غذا ندارند چون در این سالاد‌ها همه چیز وجود دارد. راستش تنها چیزی كه در این رژیم مرا اذیت می‌كند سرد بودن مواد غذایی است. اینكه ۴۰روز شما تنها غذاهای سرد مصرف كنید گاهی كلافه‌تان می‌كند. من بعد از اتمام چله‌هایم تا چند روز فقط سوپ‌های داغ می‌خورم. (می‌خندد).

    این رژیم را توصیه می‌كنم

    من این سبك غذایی را برای ۴۰ روز‌ به همه، اعم از افراد چاق یا لاغر و پیر یا جوان توصیه می‌كنم. در این رژیم هیچ ماده غذایی ناسالمی وجود ندارد و شما فقط جان گیاه را می‌خورید. با این رژیم می‌توانید سموم و چربی‌های مضر را از بدن‌تان خارج كنید و گیاهان و خواص خوب آنها در این راه به شما كمك می‌كنند.

    در آخرین كارم با آقایان حامد بهداد، آتیلا پسیانی و خانم‌ها گوهر خیر اندیش، رویا نونهالی و ستاره اسكندری همكار بودم و زمان غذا آنها مشغول خوردن ناهار یا شام می‌شدند و من تنها سالاد می‌خوردم. بعد از یكی، دو روز احساس كردم همكارانم از اینكه كنار من غذا می‌خورند ناراحت و معذب هستند و به همین خاطر سالادم را در كناری تنها می‌خوردم. پس از چند روز همه سراغم آمدند و گفتند: «رابعه كمی از سالادت به ما هم می‌دهی؟» و درمورد رژیم خام‌گیاهخواری از من سوال كردند. خانم رویا نونهالی بسیار از این رژیم خوش‌شان آمد و گفتند پس از اتمام كار تئاترشان یك دوره ۴۰روزه این رژیم را امتحان خواهند كرد.

    بین رژیم‌های‌تان پرخوری نكنید

    من اصلا از آن دست آدم‌هایی نیستم كه همیشه تصمیم دارند رژیم‌های‌شان را از شنبه هفته بعد شروع كنند. (می‌خندد) بعضی افراد مدام زمان شروع تغییر سبك غذایی‌شان را به تاخیر می‌اندازند چون از تغییر خوش‌شان نمی‌آید و رژیم گرفتن برای‌شان خوشایند نیست. مثلا مرتب می‌گویند از شنبه هفته بعد شروع می‌كنم، فعلا بگذارید عید تمام شود، از اولین روز ماه آینده شروع می‌كنم به گرفتن رژیم و. . . . من برای شروع هركدام از چله‌هایم درست همان روزی كه تصمیم گرفته‌ام شروع كرده‌ام به چله گرفتن و حتی یك روز هم به تاخیر نینداخته‌ام. اگر مدام برای تغییر سبك غذایی‌تان امروز و فردا می‌كنید، بدانید چندان مصمم نیستید.

    نكته دیگر این است كه هرگز نباید بین رژیم‌های‌مان یا همین سبك تغذیه خام‌گیاهخواری، پرخوری كنیم. مزیت این نوع سبك تغذیه در پاك كردن بدن از سموم و نمك‌های انباشته شده در آن، از بین بردن چربی‌های غیرمفید و. . . است و اگر بنا باشد بین چله‌ها به سمت خوردن غذاهای چرب و سنگین یا شیرینی‌ها و شربت‌های غیرمفید و كم‌خاصیت برویم و دوباره بدن‌مان را از مواد ناسالم پر كنیم پس برای چه چله سخت خام گیاهخواری گرفته‌ایم؟ من در بین چله‌هایم سعی می‌كنم از مواد غذایی سبك و سالم و همانطور كه اشاره كردم اغلب از سوپ‌های متنوع استفاده كنم. البته نمی‌گویم خودمان را از خوردن برنج، نان و چیزهایی كه دوست داریم كاملا محروم كنیم فقط باید در مصرف‌شان افراط نكنیم.

    عاشق گوشتم اما ..

    من بشدت عاشق گوشت هستم. گروه خونی من “O ” است و افراد با این گروه خونی گرایش خاصی نسبت به مواد غذایی گوشتی دارند. غذای مورد علاقه‌ام باقلاپلو با ماهیچه است و صرف نظر كردن از این غذا اصلا برایم ممكن نبود.

    ضمن اینكه در كل، آدم شكمویی بودم (می‌خندد) برای یك فرد شکمو اینكه به غذا بگوید «نه» خیلی سخت است اما من الان راحت این كار را انجام می‌دهم. در ابتدای رژیمم و در چله اول و مخصوصا روزهای ابتدایی به‌شدت دلم غذای گوشتی به‌خصوص باقلاپلو با ماهیچه می‌خواست و جالب اینكه هر جا هم می‌رفتم این غذا را پخته بودند (می‌خندد). اما الان دیگر آن حس را ندارم و بعد از گذراندن این چله‌ها و احساس سبكی و راحتی كه از نتیجه این سبك غذایی دارم، می‌دانم باید روش تغذیه‌ام را عوض كنم و حتی بین چله‌هایم از مواد غذایی سبك استفاده كنم.

    منبع : مجله زندگی ایده آل – الناز دیمان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • افست کتاب لاتین