ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار چهره ها » خداحافظی معروف ترین بازیگران و هنرمندانی از تلویزیون

    خداحافظی معروف ترین بازیگران و هنرمندانی از تلویزیون

    خداحافظی معروف ترین بازیگران و هنرمندانی از تلویزیون

    خداحافظی معروف ترین بازیگران و هنرمندانی از تلویزیون

    بازیگران و هنرمندان زیادی هستند که در شرایطی همکاری با صداوسیما را قطع کرده و دیگر هیچگونه همکاری ای با تلویزیون نداشتند.

    کدام بازیگران و هنرمندان همکاری با صداوسیما را قطع کردند؟

    درست است که شنیدن خبر خداحافظی یک مجری یا بازیگر از تلویزیون چند سالی است که برایمان تازگی ندارد و کم و بیش هم می‌دانیم این خداحافظی چه علت‌هایی می‌تواند داشته باشد اما هر بار که چنین خبری را می‌شنویم بیشتر از اینکه متعجب شویم حسرت می‌خوریم از اینکه با رفتن یک گروه یا یک چهره دیگر از تلویزیون، تعداد زیادی از مخاطبان حالا دیگر نه چندان گسترده این رسانه نیز به قهر می‌روند.

    محدودیت‌های صدا و سیما برای هنرمندان، رفتارها و تصمیم‌های سلیقه‌ای برخی مدیران، بدحسابی تلویزیون با عوامل پروژه‌ها و … از جمله دلایل دلخوری هنرمندان از تلویزیون است که در نهایت به قطع همکاری آنها با این رسانه منجر می‌شود. منصور ضابطیان به همراه تیمش چند روز پیش اعلام کردند دیر با تلویزیون همکاری نمی‌کنند و این بهانه‌ای شد تا در این گزارش به سراغ چهره‌هایی برویم که در طول این سال‌ها به دلایل مختلف با تلویزیون قهر کردند، گرچه برخی از آنها بعد از مدتی دوباره فعالیت‌شان رادر این رسانه از سر گرفتند اما بعضی همچنان دور از تلویزیون‌اند.

    مهران مدیری/ قهر، آشتی، خداحافظی

    بعد از پخش سریال «مرد هزار چهره» مهران مدیری که پیش از این بین مخاطبان تلویزیون محبوب بود دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و خیلی‌ها منتظر بودند تا آثار طنز او را دوباره از تلویزیون تماشا کنند. اما همان موقع که او تصمیم به ساخت سریال «قهوه تلخ» برای تلویزیون گرفت و به دلایلی ساخت این اثر او در تلویزیون با مخالفت‌هایی از سوی مدیران صدا و سیما مواجه شد. همین موضوع سرآغاز قهر مدیری با تلویزیون و فعالیت او در شبکه نمایش خانگی شد.

    مدیری «قهوه تلخ» را برای شبکه نمایش خانگی کلید زد و این سریال او نیز در ابتدا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد. اما پایان نامعلوم این سریال مخاطبان را از مدیری دلگیر کرد. این دبخوری در آثار بعدی او برای نمایش خانگی همچنان برطرف نشد چون تولیدات او برای این رسانه هیچ وقت نتوانست به رقابت با ساخته‌های او در تلویزیون بپردازد و مخاطب باهوش کارهایاو نیز این نکته را کاملا فهمیده بودند. نمونه آخرین شکست مدیری در شبکه نمایش خانگی سریال «عطسه» بود که اصلا معلوم نشد چه برسرش آمد.

    بعد از دوری چند ساله مدیری از تلویزیون خبرهایی مبنی بر حضور دوباره او در این رسانه شنیده شد، این بار با سریالی درباره پزشکان! اولین فصل این مجموعه که ابتدا قرار بود با نام «اتاق عمل» از شبکه سه پخش شود در نهایت با نام «در حاشیه» به روی آنتن رفت و بعد از چند قسمت با واکنش‌هایی از سوی جامعه پزشکی رو به رو شد. این واکنش‌ها تا جایی ادامه داشت که مدیری و گروهش مجبور شدند قصه فصل دوم این مجموعه را تغییر دهند و آن را در زندان روایت کنند. البته مدیری با ساخت «در حاشیه ۲» ثابت کرد دیگر نمی‌تواند مثل قبل نبض مخاطب را در دست بگیرد و او را راضی نگه دارد.

    چند وقتی از اتمام پخش «در حاشیه ۲» گذشت تا اینکه مرد طناز تلویزیون با اجرای برنامه «دورهمی» شبکه نسیم دوباره در قاب تصویر دیده شد. البته این در حالی بود که او همزمان با پخش «دورهمی» با حضور در برنامه «هفت» اعلام کرد بعد از برنامه «دورهمی» دیگر کاری برای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نخواهد ساخت و به تولید سالی یک فیلم سینمایی کفایت می کند. او این روزها همزمان با اجرای «دورهمی» مشغول فیلمبرداری اولین اثر سینمایی‌اش است و باید دید تا چند وقت دیگر در تلویزیون خواهد ماند.

    رضا رشید‌‌‌پور/ دوری و حالا بازگشت

    رضا رشیدپور با اجرای سری برنامه‌های «شیشه‌ای» به مجری جنجالی بین مردم مطرح شد، البته اجرای او در «مثلث شیشه‌ای» نیمه کاره ماند چون بعد از مدتی جلوی پخش این برنامه گرفته شد و رشیدپور هم رسما در لیست مجری‌های ممنوع الفعالیت قرار گرفت. او ۵ سال از تلویزیون دور بود اما در طول این مدت هیچ وقت بیکار ننشست و سرکی به حوزه‌های مختلف کشید. رشیدپور مدتی درشبکه‌ ماهواره‌ای ایرانیان مجری برنامه‌ای به نام «شب شما بخیر» شد که آن هم حواشی برای این مجری تلویزیون به وجود آورد. البته او درسال‌های دوری‌اش از تلویزیون با انتشار چند ویدئو در صفحات مجازی به انتقاد از تلویزیون پرداخت. سال ۹۲ و هنگام انتخابات ریاست جمهوری رشیدپور اجرای همایش انتخاباتی حسن روحانی بر عهده گرفت.

    خیلی ها نزدیک شدن او به روحانی را دلیل بازگشت او به تلویزیون دانستند، علتی که او در یک مصاحبه به صراحت ردش کرد. این مجری جنجالی بعد از ۵ سال دوری از تلویزیون با برنامه‌ای با عنوان «عینک آفتابی» به شبکه نسیم بازگشت، برنامه ناموفق که مدت زیادی هم روی آنتن نماند. رشیدپور که ظاهرا می‌خواست دوباره برنامه‌های چالشی گفت و گو محورش را احیا کند این بار تصمیم به ساخت برنامه‌ای با عنوان «دید در شب» گرفت اما نه برای پخش از تلویزیون، او این بار شبکه اینترنتی آپارات را رسانه خود قرار داد و چندین قسمت برنامه را از این شبکه پخش کرد که در زمان خودش با استقبال خوبی هم رو به رو شد. دوری رشیدپور از تلویزیون تا اوائل امسال طول کشید و او با اجرای برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» به دوران خوش اجرا در تلویزیون و این بار شبکه سه بازگشت.

    جواد رضویان/ اختلاف با مدیری یا قهر با تلویزیون

    ماجرای اختلاف جواد رضویان با تلویزیون ظاهرا در ابتدا به اختلاف‌های او با مهران مدیری بر می‌گشت. در واقع خداحافظی او از سریال «در حاشیه» این تصور را برای خیلی‌ها ایجاد کرد که رضویان و مدیری با هم به اختلاف برخوردند. این تصور زمانی رنگ واقعیت به خود گرفت که رضویان در آیتمی در برنامه ناموفق «سه شو» به شوخی با مدیری پرداخت و در لفافه به طلبکاری‌هایش از او اشاره کرد.

    «سه شو» زمان زیادی روی آنتن نماند و در ادامه راه تهیه کننده‌اش تغییر کرد و رضویان نیز با انتشار متنی در اینستاگرامش خداحافظی رسمی‌اش با این برنامه را علنی کرد. البته او یک بار دیگر هم در شب تحویل سال نو در برنامه «سه ستاره»بود که به عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده تلویزیون ایران از نگاه مخاطبان برگزیده شد، با بغض اعلام کرد که دیگر در تلویزیون حضور پیدا نخواهد کرد. او همچنین در پست اینستاگرامش نوشته بود: «سلام و عرض ارادت خدمت تک تک شما خوبان؛ سپاس از عنایت و حمایت همیشگیتون که از حقیر داشتید، امیدوارم که روسیاه و شرمنده این همه محبت نباشم، تک تک کامنت‌هاى پست قبلى رو خوندم و از یک طرف خوشحال از توجه شما عزیزان بودم از طرفی هم خجل که واقعا الان شرایط حضور در تلوزیون رو ندارم، حتما یک روزى به همین زودى ها اگر عمرى بود دلیل این تصمیم رو خدمت عزیزتون عارض میشم. باز هم سپاس بیکران حقیر رو بپذیرید، تا نفسى هست مدیون شما هستم ، در مورد تصویر هم هیچى نگم بهتره…. دمتون گرم ، عشقتون ابدى، یاحق.»

    انتشار این متن از سوی رضویان باعث شد تا اختلاف او با مدیری کمی از ذهن‌ها دور شود و این بار پای قهر او از تلویزیون به میان بیاید، قهری که البته چندان هم طول نکشید چون از چندی پیش خبر حضور او درسریال «همسایه‌‌ها» به کارگردانی مهران غفوریان شنیده شد و او با این سریال از هفته آینده به تلویزیون باز می‌گردد.

    محسن تنابنده/ نوروز ۹۶ آشتی می کند؟

    بازیگر محبوب سریال «پایتخت» که سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم را در نوبت پخش از تلویزیون دارد هم از جمله چهره‌هایی است که در زمان مدیریت محمد سرافراز با تلویزیون خداحافظی کرد. همزمان با شروع تصویربرداری «علی‌البدل» بود که محسن تنابنده خبر قطع همکاری‌اش با تلویزیون را داد.

    «علی البدل» قرار بود ماه رمضان امسال از تلویزیون پخش شود، سریالی که تنابنده سرپرست نویسندگان و یکی از بازیگران اصلی‌اش است. گویا این سریال با وجود اینکه تا مرحله تصویربرداری هم پیش رفته بود دچار مشکلات مالی که گریبان سازمان صدا و سیما را گرفته، شد. این اختلاف‌ها و ضعف‌های مدیریتی برخی بخش‌های سازمان باعث شد تا تنابنده این گونه خشم‌اش را خالی کند، «ما عطای تلویزیون را لقایش بخشیدیم.» او این پست را اردیبهشت ماه امسال در اینستاگرامش منتشر کرد. البته بعد از مدتی خبر از سرگیری تصویربرداری این سریال شروع شد و الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال هم اعلام کرد «علی البدل» احتمالا نوروز ۹۶ از تلویزیون پخش خواهد شد.

    رضا عطاران/ قهر با تلویزیون،آشتی با سینما

    ساخته‌های رضا عطاران برای مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان رونق تلویزیون بود که در سال‌های میانی دهه هشتاد خیلی‌ها را پای تلویزیون می‌نشاند. اما یکی از همین سریال‌های او برای تلویزیون زمینه قطع همکاری این بازیگر و کارگردان را با این رسانه فراهم کرد. عطاران با سریال‌های «خانه به دوش»، «ترش و شیرین»، «متهم گریخت» و … به محبوبیت زیادی در میان مخاطبان تلویزیون دست پیدا کرد، اما وقتی سراغ ساخت سریال «بزنگاه» رفت محدودیت‌های زیاد او را از همکاری با تلویزیون دور کرد و او هم تا به الان به جمع چهره‌هایی پیوسته که عطای تلویزیون را به لقایش بخشیدند.

    گرچه اخیرا خبرهایی مبنی بر حضور دوباره او در تلویزیون شنیده می‌شود اما هنوز هیچ کدام از آنها به واقعیت نزدیک نشده اند. عطاران در سال‌های دوری‌اش از تلویزیون در سینما فعال‌تر و البته بسیار هم موفق‌تر شده. شاید برای همین باشد که خیلی‌ها جای خالی او رادر تلویزیون در سال‌های اخیر بیش از پیش حس کردند، البته که مدیران تلویزیون در دسته این خیلی‌ها قرار نمی‌گیرند چون غیر از این بود لااقل تلاشی برای حضور دوباره این چهره محبوب در تلویزیون می‌شد.

    منصور ضابطیان/ داغ‌ترین خداحافظی

    منصور ضابطیان از جدیدترین چهره‌هایی است که خبر خداحافظی‌اش با تلویزیون را شخصا منتشر کرد. او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش آب پاکی را روی دست مخاطبانش ریخت و اعلام کرد دیگر به همراه تیم‌اش هیچ همکاری با تلویزیون نخواهند کرد.
    ماجرای دلخوری ضابطیان از تلویزیون به زمان پخش برنامه محبوب «رادیو هفت» بر می‌گردد. زمانی که مدیران شبکه آموزش خواستار تغییراتی از جمله زنده نبودن این برنامه شدند و همین سرآغاز اختلافات ضابطیان و گروهش با تلویزیون شد. تعویق چند باره پخش این برنامه کم کم شائبه عدم پخش آن را قوت بخشید تا در نهایت این اتفاق به وقوع پیوست و «رادیو هفت» دیگر از شبکه آموزش به روی آنتن نرفت. همه این اتفاق‌ها در زمان مدیریت محمد سرافراز افتاد والبته رادیو هفت» اولین و آخرین برنامه‌ای نبود که به خاطر نظرات سلیقه‌ای مدیران سرافراز دیگر رنگ آنتن را به خود ندید.

    چند وقتی از غیبت ضابطیان و گروهش در تلویزیون گذشت تا اینکه آنها از مهر ماه سال گذشته برنامه‌ای جدید با همان حال و هوای سابق و البته تغییراتی در ساختار و محتوا به نام «صد برگ» را از شبکه ۴ سیما به روی آنتن بردند. عمر پخش «صد برگ» اما چندان طولانی نبود و تا شهریور ماه امسالادامه پیدا کرد و حتی نتوانست یک سالگی‌اش را هم جشن بگیرد. علت پایان یافتن «صد برگ» هم تصمیم مدیران نبنی بر ادامه پیدا نکردن این برنامه بود. بعداز پایان «صد برگ» محمد صوفی دیگر تهیه کننده این تیم خبر از پخش برنامه جدیدی با نام «رادیو شب» این بار از شبکه شما داد.

    برنامه‌ای که قرار بود از نیمه‌های آذر امسال روی آنتن رود اما این بار به صراحت جلوی پخش‌اش گرفته شد. صوفی در گفت و گویی علت عدم پخش «رادیو شب» را اینطور مطرح کرد: «پس از اینکه قرار شد «رادیو شب» را در شبکه «شما» شروع کنیم، چند ساعت مانده به پخش برنامه با مخالفت معاونت سیما، جلوی پخش برنامه گرفته شد و ما هم بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم به نتیجه‌ مشخصی نرسیدیم و اعلام کردیم که این پایان این همکاری دوطرفه است؛ چراکه معاون سیما تمایلی ندارد که گروه ما دیگر در تلویزیون فعالیت داشته باشد و ما هم ترجیح می‌دهیم این موضوع را به زمان واگذار کنیم.» حالا باید منتظر ماند و دید این تصمیم سلیقه‌ای مدیران درباره فعالیت این گروه تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.

    فریبرز عرب نیا و هومن برق نورد/ اختلاف با مدیران و بدحسابی

    در میان همه افرادی که در این گزارش نام‌شان به عنوان کسانی که با تلویزیون قطع همکاری کرده‌اند آمده باید به دو بازیگر دیگر نیز اشاره کنیم. فریبرز عرب نیا و هومن برق نورد. عرب نیا بعد از «مختارنامه» سریالی با عنوان «رنگ شک» را برای شبکه سه ساخت، سریالی که چندان مورد توجه قرارنگرفت و دیده نشد. او چند وقتی است در سفر خارج از کشور به سر می‌برد و چندی پیش در گفت و گویی که با «خبرآنلاین» داشت گفت تا زمانی که مدیران فعلی سازمان صدا وسیما بر منصب ریاست هستند با تلویزیون هیچ همکاری نخواهد کرد.

    هومن برق‌نورد هم که نوروز امسال با سریال «پادری» در شبکه یک دیده شد در یک برنامه زنده اعلام کرد که این برنامه آخرین حضورش در تلویزیون است. برق نورد با گلایه از بد حسابی‌های تلویزیون گفت هنوز دستمزد بازی در سریال «دودکش» که درسال ۹۲ ساخته شد را نگرفته و به همین دلیل ترجیح می‌دهد جایی کار کند که قدرش را بدانند. ظاهرا ماجرای دلخوری هنرمندان از تلویزیون نمی خواهد حالا حالاها به پایان برسد و هرازگاهی خبر خداحافظی یک چهره را از این رسانه می‌شنویم. خبری ناخوشایند که غیبت یک هنرمند یک طرف آن است و عدم تلاش مدیران برای فراهم کردن بستر برای برنامه‌سازان و فعالانش طرف دیگر.

    خداحافظی معروف ترین بازیگران و هنرمندانی از تلویزیون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی