خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » سلامتی پوست و مو » ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    مراقبت از پوست در فصل بهار

    ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    با رسیدن فصل بهار، پوست احتیاج به مراقبت‌های ویژه‌ای پیدا می‌کند. این امر به دلیل افزایش دما، حساسیت به نور آفتاب و آلرژن‌ها یا محرک‌هایی مثل گرده گل و گیاهان می‌باشد

    فصل بهار با شروع گرم شدن هوا و افزایش تابش نور خورشید با وجود فواید بسیار می تواند اثرات منفی و مضری هم بر روی پوست داشته باشد. مهمترین دلیل این آسیب ها زمان بیشتری است که در خارج از خانه می گذرانید. کودکان و نوجوانان به مناسبت شرایط خاص در فصول بهار و تابستان بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب هستند خصوصا پسرها بیشتر از استخر، دریا، محیط پارک و با پوششی کم استفاده می کنند.

     

    افزایش دما

    گرما و افزایش تدریجی آن در فصل بهار عامل مهم روند افزایش تعریق در افراد است که اگر به تناسب آن رعایت بهداشت پوست و شستشوی مناسب انجام نگیرد، می‌تواند برای بسیاری از افراد موجب بیماری‌هایی در پوست و مو گردد.

    از طرفی با تعریق پوست بدن چنانچه شستشوی روزانه صورت نگیرد محیط مناسب رشد قارچ‌ها می‌شود.

    قارچ تیناورسیکولر به صورت لکه‌های تیره روشن و قهوه‌ای و گاه نارنجی در تن و بدن، از علایم آن است که گاه می‌تواند با خارش تنه همراه باشد.

    پوشیدن لباس‌های تیره در فصل بهار و تابستان به دلیل جلوگیری از دفع گرمای پوست و جذب گرمای نور آفتاب، زمینه را برای افزایش تعریق مناطق پوشیده بدن فراهم می‌کند.

    ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    توصیه ما به شما

    ۱- شستشوی مناسب با استفاده از شوینده‌های غیر الکلی و با آب ولرم، در پوست چرب روزی ۲ بار و در پوست‌های خشک روزی ۱ بار.

    ۲- استفاده از مرطوب کننده، در فصل بهار و تابستان غدد چربی فعال‌ترند. اگر پوست خشک دارید به جای شستشو از مرطوب کننده مناسب نوع پوست بزنید.

    ۳- حالت دهنده و نرم کننده مناسب نوع مو، اگر نوک موها خشک هستند و شکستگی دارند، از نرم کننده مو استفاده کنید. خصوصا اگر موهای خود را مش و یا رنگ کرده‌اید از نرم کننده‌های حاوی پروتئین استفاده کنید.

    ۴- مصرف ضد آفتاب، با توجه به گرم شدن هوا در بین ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر تا شب گرما بیشتر است از ضد آفتاب مناسب نوع پوست استفاده کنید.

     

    حساسیت به نور آفتاب

    افرادی هستند که به نور آفتاب حساسیت دارند یا داروهایی مصرف می‌کنند که پوست را به نور آفتاب‌ حساس می‌کند، لذا در فصول سرد پاییز و زمستان علایم مهمی ندارند ولی با شروع بهار به‌تدریج متوجه علایم ‌پوستی مانند سرخی و التهاب و تورم در مناطق باز پوست مانند صورت می‌شوند.

    افراد سالمندی هستند که به دلیل مصرف داروهای متعدد به طور مداوم در شروع بهار متوجه علایم فوق در صورت و یا پشت دست‌ها می‌شوند. این‌گونه افراد ضرورت دارد در صورت مشاهده تغییرات پوستی با پزشک معالج خود مشورت کنند.

    ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    گزش حشرات

    شروع  بهار با افزایش مسافرت‌های گردشی همراه است و گاه به دلیل نیاز اسکان در منازل استیجاری روستاییان خصوصا در شهرهای شمالی کشور، در بهار و تابستان، پزشکان متخصص پوست با بیمارانی برخورد می‌کنند که دچار عفونت‌های انگلی مانند شپش، گال و خصوصا گزش حشرات شده‌اند که اکثرا نیاز به مداوای همه افراد خانواده است.

    گزش حشرات برای ساکنان بومی علایم پوستی به همراه ندارند چون پوست آنها در برابر این گزش‌ها مصونیت پیدا کرده است ولی مهمانان نوروزی به دلیل تماس نداشتن قبلی پوست با سموم وارد شده، دچار دانه‌های قرمز رنگ متعدد خارش دار که اکثراً در مسیر یک خط است، می‌شوند.

    بنابراین استفاده از پشه‌بند و حشره‌کش‌های استاندارد در اتاق خواب می‌تواند یک راه پیشگیری مناسب از گردش حشرات باشد، خصوصا کودکان بیشتر در معرض ظهور این علایم پوستی هستند.

     

    افزایش احتمال آلرژی در بهار، خصوصا در افراد حساس

    آلرژن‌ها یا محرک‌ها مثل گرده گل و گیاهان، گرد و غبار، مو و پر حیوانات، مواد شیمیایی، نور خورشید، بعضی داروها و غیره هستند که در بهار با شروع گرده افشانی گیاهان این احتمال بیشتر خواهد بود.

    ترفند دوری از گزش حشرات در فصل بهار/نکات سلامتی پوست در فصل بهار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو