حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » تفریح و سرگرمی » معما و تست هوش » مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    پرویز فلاحی‌پور (متولد ۱۳۳۶ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون هست. پرویز فلاحی‌پور فارغ‌التحصیل رشتهٔ زبان انگلیسی است.

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    بیوگرافی پرویز فلاحی پور + مصاحبه

    عبارات مهم : دنیای مجازی – تلویزیون

    پرویز فلاحی پور (متولد ۱۳۳۶ در تهران) می باشد

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    پرویز فلاحی پور (متولد ۱۳۳۶ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون هست. پرویز فلاحی پور فارغ التحصیل رشتهٔ زبان انگلیسی است.

    پرویز فلاحی پور
    زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون
    تولد: ۱۳۳۶ – تهران
    ملیت: ایران

    پرویز فلاحی پور (متولد ۱۳۳۶ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون هست.

    پرویز فلاحی پور فارغ التحصیل رشتهٔ زبان انگلیسی است.

    فعالیت هنری پرویز فلاحی پور
    پرویز فلاحی پور فعالیت هنری اش را با بازی در تئاتر شروع نمود. بازی در نقش یاور در مجموعهٔ «شب دهم» (۱۳۷۹) موجب شد تا این هنرمند در بین مخاطبان به صورت ای آشنا شده است مبدل گردد.

    حسن فتحی یکی از نقش های مهم سریال شب دهم را به پرویز فلاحی پور داد و او آنقدر این نقش را خوب بازی کرد که بین عموم مردم به شهرت رسید و در ادامه در سریال هایی مانند مرد هزار چهره, گل های گرمسیری, دلنوازان, شهرزاد و … بازی کرد.

    ورود به عرصه بازیگری فلاحی پور

    پرویز فلاحی پور راجع به ورود به عرصه بازیگری می گوید: از روی علاقه بازیگر شدم و اصلا به این فکر نمی کردم که معروف شوم امام حرفه ام باعث شهرتم شد. شاید الان بعضی با نشانه معروف شدن، بازیگری را گزینش کنند ولی دغدغه نسل من، واقعاً شهرت و پول نبود به همین علت اکنون هم که به بی پولی می خوریم، قناعت و صبر می کنیم تا این دوره را پشت سر بگذاریم.

    پرویز فلاحی‌پور (متولد ۱۳۳۶ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون هست. پرویز فلاحی‌پور فارغ‌التحصیل رشتهٔ زبان انگلیسی است.

    آقای فلاحی پورمدت زیادی در تلویزیون و سینما فعالیتی نداشتید چرا؟

    بله همین طور هست. حدود ۲ سال ممنوع الکار بودم و باور کنید هنوز هم نمی دانم آیا این اتفاق برایم افتاد. حتی در آن وقت با مهندس ضرغامی و آقای دارابی (معاون سیما) هم صحبت کردم ولی هیچ جوابی به من ندادند.

    دوست دارم کمی هم از گذشته خودتان برایمان بگویید. مثلا این که منزل پدری یتان را به خاطر دارید؟

    خانه پدری جهت من رنگ و بوی خاصی دارد و تمام خاطراتم به صورت تصویرهای رنگارنگ در ذهنم حک شده است هست. بازی های کودکی، سینما رفتن های یواشکی و… دلم می خواهد دوباره آن دوران را تجربه کنم. آن وقت شاید خیلی در رفاه نبودیم یا زندگی مان مثل امروز پر زرق و برق نبود ولی غم و غصه نداشتیم یا اگر هم بود، خیلی بزرگ نبود و راحت می شد آن را برطرف کرد.

    در کودکی تان آرزویی داشته اید که هرگز برآورده نشده باشد؟

    بله، من هر لحظه در کودکی آرزوی داشتن یک دوچرخه داشتم ولی پدرم به خاطر امنیت من هیچ وقت برایم دوچرخه نخرید. جهت همین هنگامی که خودم فرزند دار شدم، نخستین چیزی که برایش خریدم، یک دوچرخه بود. جالب است بدانید آن دوچرخه هنوز هم است ولی خراب شده است و باید آن را تعمیر کنم.

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    پرویز فلاحی پور هنرپیشه سینما و تلویزیون است

    خانواده جهت شما چه مفهومی دارد؟

    به نظر من خانواده زمانی معنای حقیقی خود را پیدا می کند که اعضای آن با یکدیگر متحد باشند و دغدغه یکدیگر را داشته باشند. خیلی از آدم ها در یک منزل زندگی می کنند ولی از هم جدا هستند؛ چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ روانی. ولی به نظر من معنای خانواده یعنی با هم بودن و یکدیگر را دوست داشتن.

    فکر می کنید آیا در گذشته اعضای خانواده نسبت به یکدیگر احساس مسوولیت بیشتری داشتند؟

    پرویز فلاحی‌پور (متولد ۱۳۳۶ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون هست. پرویز فلاحی‌پور فارغ‌التحصیل رشتهٔ زبان انگلیسی است.

    شاید چون در گذشته پرسشها اقتصادی مانند امروز نبود و تا این حد فشار روی مردم نبود. آن وقت عواملی مانند اینترنت، ماهواره و شبکه های مجازی هم وجود نداشت. متاسفانه این دنیای مجازی باعث دوری آدم ها از یکدیگر شده است هست. البته درست است که با وجود این ابزارها دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است ولی آدم ها در خودشان فرو رفته اند و روزبه روز هم تنهاتر می شوند. متاسفانه ما روزبه روز به دنیای پر از تنهایی نزدیک تر می شویم که این عنوان می تواند بسیار خطرناک باشد.

    چرا خطرناک؟

    چون ما انسان ها به ارتباط نیاز داریم. نیاز داریم با هم باشیم و از یکدیگر دلجویی کنیم. به عنوان نمونه قدیم در هر اتاقی یک تلویزیون وجود نداشت یا تا این حد شبکه های تلویزیونی متفاوت نبود. آدم ها راحت تر به یکدیگر نزدیک می شدند و احوال پرس هم بودند. امروز با وجود همه امکانات، باز آدم ها زیاد احساس تنهایی دارند و این اصلا خوب نیست.

    ولی در گذشته خیلی از پدرها دیکتاتور بودند و خانواده های بسته تری داشتیم. قبول ندارید؟

    ببینید، در گذشته خیلی از فرزند ها به خصوص پسرها از لحاظ مالی و شغلی به پدرشان وابسته بودند و جهت همین مجبور بودند این دیکتاتوری را تحمل کنند. من خودم با آزاد گذاشتن فرزند ها موافق تر هستم ولی آزادی ای که چارچوب داشته باشد، به عنوان نمونه پدر من واقعا دیکتاتور بود و من هیچ وقت جرات نمی کردم در مورد چیزی اظهارنظر کنم، به خصوص هنگامی که میهمان داشتیم. خب این جور رفتارها باعث بروز مشکلاتی هم می شد. به نظر من این رفتارها رشد نوجوان و جوان را کند می کند، به طوری که در آینده نمی تواند اعتمادبه نفس داشته باشد و درست تصمیم بگیرد. در قدیم به خاطر این گونه رفتارهای دیکتاتوری، خیلی از فرزند ها سرخورده می شدند و نمی توانستند از آرزوهایشان بگویند ولی در حال حاضر فرزند ها خیلی راحت اظهارنظر و از علایقشان صحبت می کنند.

    گفته های شما را قبول دارم ولی می خواهم بدانم بعد آیا نسل شما آدم های موفق تری بودند؟

    چون فرزند های قدیم جهت منزل و خانواده حرمت قائل بودند و اگر چیزی باب میلشان نبود، رودرروی والدینشان قرار نمی گرفتند. آنها با مشکل بزرگ می شدند و جهت همین ارزش داشته هایشان را زیاد از فرزند های امروز می دانستند.

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    پرویز فلاحی پور فعالیت هنری اش را با بازی در تئاتر شروع نمود

    ارتباط شما به عنوان یک پدر با فرزندانتان چگونه است؟ آیا به آنها آزادی می دهید؟

    آزادی می دهم، ولی کنترل شده. به عنوان نمونه در دوست پیدا کردنشان خیلی حساس هستم و هر لحظه به فرزند هایم هشدار می دهم که در گزینش دوست دقت کنند یا تلاش کنند دیروقت به منزل برنگردند.

    در مورد آینده آنها چقدر دخالت می کنید؟

    بیشتر تلاش می کنم کمک کنم راه درست را گزینش کنند. به عنوان نمونه من دوست نداشتم فرزندانم بازیگر شوند ولی دخترم به این کار علاقه داشت بنابراین سد راهش نشدم چون می خواستم چیزی که دوست دارد تجربه کند.

    در گذشته هایتان چه چیزی را جا گذاشته اید که امروز دلتنگش هستید؟

    خیلی چیزها؛ خیلی از رفاقت هایم را و… هنوز که هنوز هست، تلاش می کنم پیدایشان کنم چون به آنها نیاز دارم. امروز دلتنگ خیلی از چیزهایی که از دست داده ام هم هستم؛ به عنوان نمونه افرادی که دوست داشتم ولی در کنارم نیستند و حالا در دنیای دیگری زندگی می کنند…

    در قدیم، اقوام هفته ای یک بار در منزل بزرگ تر فامیل جمع می شدند و با هم گفت وگو و احوالپرسی می کردند، ولی حالا این اتفاق بسیار کمتر می افتد. به نظر شما آیا از آن جمع های شلوغ فاصله گرفته ایم و کمتر جهت دیدن هم وقت داریم؟

    شاید بتوان گفت پرسشها اقتصادی در این امر نقش پررنگی دارد. یادم است در قدیم مردم زیاد می خندیدند ولی حالا به زور می شود کسی را خنداند. به هر حال نباید بگذاریم این فاصله ها زیاد شود. ما ایرانی هستیم و باید سنت های خودمان را حفظ کنیم. باور کنید انجام صله رحم خیلی از پرسشها را از بین می برد.

    پرویز فلاحی پور فارغ التحصیل رشتهٔ زبان انگلیسی است

    شما در سریال های مذهبی مناسبتی زیادی بازی کرده اید که معروف ترین آنها مجموعه «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی بود. آیا خودتان از ایام محرم خاطره خاصی دارید؟

    بله، در سال های کودکی ام در روستایی که پدربزرگم زندگی می کرد، در ایام محرم تعزیه خوانی های خوبی اجرا می شد. با اینکه سنی نداشتم ولی لحظه شماری می کردم محرم شروع شود و جهت دیدن تعزیه به دِه بروم. تعزیه خروج مختار هر لحظه جزو عالی ترین تعزیه ها برایم بوده است.

    سکانس تعزیه خوانی در «شب دهم» را هم به خوبی اجرا کردید. شاید دلیلش همین بوده. بله، این سکانس آخر که شمر می خواهد سر مبارک امام (ع) را ببرد و با امام حسین(ع) گفت وگو می کند و به او لگد می زند، بسیار من را متاثر می کند و آن وقت که این سکانس را به اتفاق حسین یاری بازی می کردیم، هر دویمان اشک می ریختیم و نمی توانستیم جلوی گریه مان را برابر دوربین بگیریم.

    باز هم دوست دارید در کارهای مناسبتی بازی کنید؟

    بله، البته به شرط اینکه کارهای مذهبی باشند، مثل «شب دهم» چون بازی در این گونه مجموعه ها برکت خاصی دارد.

    پرویز فلاحی پور با بازی در نقش یاور در مجموعهٔ «شب دهم» مشهور شد

    فیلمشناسی پرویز فلاحی پور
    سینمایی و تلویزیونی
    * فردا دیر است (۱۳۷۷)
    * شب دهم (۱۳۷۹، حسن فتحی)
    * روشن تر از خاموشی (۱۳۸۱)
    * اگه بابام زنده بود (۱۳۸۳، همایون اسعدیان)
    * مردهٔ متحرک (۱۳۸۴)
    * یوسف پیامبر (۱۳۸۶، فرج الله سلحشور)در نقش کیدامن
    ر مرد هزار صورت (۱۳۸۶، مهران مدیری)
    *گل های گرمسیری (۱۳۸۷)
    *دلنوازان (۱۳۸۸، حسین سهیلی زاده)
    * شهرزاد (سریال)(۱۳۹۴، حسن فتحی)

    گردآوری:بخش بازیگران بیتوته

    منبع:fa.wikipedia.org

    واژه های کلیدی: دنیای مجازی | تلویزیون | سینمایی | خانواده | تلویزیون | سینمای | دوچرخه | فرزندان | فرزند | سینما | سریال

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    مصاحبه + بیوگرافی پرویز فلاحی پور

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • افست کتاب لاتین