كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » اولویت مهم شرکت‌های دانش بنیان ایجاد اشتغال است ، افزایش تولید و اشتغال‌ با محدودیت واردات کالاهای مشابه داخلی

    اولویت مهم شرکت‌های دانش بنیان ایجاد اشتغال است ، افزایش تولید و اشتغال‌ با محدودیت واردات کالاهای مشابه داخلی

    ممانعت از ورود کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند، گام بزرگی در جهت تقویت تولید داخلی و رویش شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تقویت اشتغال هست.

    اولویت مهم شرکت‌های دانش بنیان ایجاد اشتغال است ، افزایش تولید و اشتغال‌ با محدودیت واردات کالاهای مشابه داخلی

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در سال های گذشته به خاص با شدت یافتن تحریم ها بر علیه کشورمان ، شاهد آن بودیم که بسیاری از دانشمندان کشور دست به تولید محصولاتی زدند که تا قبل از آن تولید آن زیاد شبیه به یک رویا بود.

    تقویت دانش و ارتقا تکنولوژی داخلی در این جهت موجب رویش شرکت های دانش بنیانی شد که توانستند کارها مؤثری در جهت پیشرفت علمی و ارتقا صنعتی و اقتصادی کشور انجام دهند.

    عبارات مهم : شرکت های دانش بنیان – اشتغال زایی

    اما به نظر می رسد یکی از پرسشها مهم این شرکت ها و بنگاه های نوپا ،عدم وجود بازار مناسب جهت خدمات و محصولاتشان در داخل کشور بوده و از دلایل مهم بروز این امر ورود کالاهایی است که توان تولید آن در داخل کشور فرام شده است بود.
    این امر موجب می شد که نه تنها زمینه تحقیق و نوآوری در شرکت های دانش بنیان داخلی از بین رفته، بلکه حتی بسیاری از آنها را به ورطه ورشکستگی و تعطیلی کشانده است.
    در مجموع به نظر می رسد که ممانعت از ورود کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند، گام بزرگی در جهت تقویت تولید داخلی و رویش شرکت های دانش بنیان و همچنین تقویت اشتغال باشد.
    در راستای مشخص تر شدن زوایای بیشتری از این عنوان با امیر عطاء اللهی مدیر بازرگانی یکی از شرکت های بزرگ دانش بنیان در کشور به گفتگو نشسته ایم.

    در مورد فعالیت شرکت خود توضیحاتی بفرمایید.

    عطاء اللهی: شرکت ما در دو جهت جهت قطعه سازی و تعمیر موتورهای دیزل سنگین فعالیت می کند که هر دو در پایتخت کشور عزیزمان ایران فعالیت دارد . قطعاتی که ما تولید می کنیم سالهاست در کشور تحریم بوده و سازندگان مهم آن که عمدتاً آمریکایی ها و غربی ها بوده اند، آن را به ما نمی فروختند و ما با گروه تحقیق در عملیات مهندسی معکوس موفق به تولید این قطعات در داخل کشور شده است و در حال حاضر رقیبی در داخل نداریم.

    شرکت شما توانسته جهت چند نفر ایجاد اشتغال کند؟

    عطاء اللهی: شرکت ما به صورت مستقیم جهت ۵۵ نفر و به صورت غیرمستقیم جهت ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و تلاش کرده ایم با نیم نگاهی به عنوان تقویت تولید داخلی، بعضی از کارهای خود را برون سپاری کنیم.

    مزیت مهم قطعات تولیدی شما به عنوان یک شرکت دانش بنیان چیست؟

    عطاء اللهی: قیمت قطعات ما بسیار پایین تر از نوع خارجی آن بوده و یکی از مزیت های مهم محصولاتمان، بحث پشتیبانی هست، اگر کسی این قطعات را از خارج از کشور تهیه کند به علت اینکه زیاد شرکت های خارجی در داخل کشور عزیزمان ایران نمایندگی ندارند، نمی توانند از گارانتی و خدمات بعد از فروش محصول بهره ببرند، در صورتیکه مشتریان ما از این دو مزیت برخوردارند.

    چه مدت طول کشید تا شما به دانش تولید این قطعات در داخل کشور دست یابید؟

    عطاء اللهی: شروع تحقیقات از سال ۷۴ بود، در اوایل کار تجربیات زیادی نداشتیم ، به همین علت هزینه زیاد و وقت زیادی صرف شد تا به نتیجه برسد، در واقع حدود ۷ سال رسیدن به پروسه تولید به طول انجامید.

    چه میزان از مواد اولیه تولیدات خود را از داخل و خارج از کشور تهیه می کنید؟

    عطاء اللهی: ۸۰ درصد از مواد اولیه خود را از کشورهای چین ، هند و با واسطه از کشور آمریکا تهیه می کنیم و ۲۰ درصد مابقی آن را از تولیدکننده داخلی می خریم. در واقع به دانش تولید خیلی از قطعات اولیه رسیده ایم ولی از آنجایی که تولید آن به لحاظ تعداد و هزینه صرفه اقتصادی ندارد ، آنها را از شرکت های خارجی تهیه می کنیم.

    در جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی تا به حال صورت داده اید؟

    عطاء اللهی: از مواردی که تمام این سالها همواره سرلوحه کار ما بوده، تهیه قطعات مورد نیاز از شرکت های داخلی است.حتی در شرایطی که کیفیت پایین تر و قیمت بالاتری داشته تلاش کرده ایم از تولید داخل حمایت و خرید کنیم.

    آیا رکود صنعت، تأثیری بر روند کاری شما داشته است؟

    عطاء اللهی: از آنجایی که انحصار حوزه صنایع ریلی سالها در دست دولت بوده و بخش شخصی تازه بعد از ۱۵ سال توانسته به آن ورود پیدا کند و غالباً امور به شرکت هایی که توان فنی و مهندسی و مالی خوبی دارند واگذار شده است ، از رکود صنایع جان سالم به در برده ایم و از آنجایی که این بخش در این حوزه تازه نفس است و به تازه گی در حال ورود است ، تکانه های رکود اساس آن را نلرزانده هست، هر چند ما هم دچار بعد لرزه هایی شده است ایم.

    افزایش قیمت فولاد و مس بر قیمت تمام شده است شما تأثیری داشت؟

    عطاء اللهی: زیاد کردن قیمت فولاد و مس در سال ۹۵ باعث شد تا قیمت تمام شده است زیاد صنایع بالاتر رود و ما تلاش کردیم تا جهت در امان ماندن از این مسئله ، مواد اولیه فولاد و مس را از کشورهایی تهیه کنیم که قیمت پایین تری دارد.

    نظر شما در مورد واردات محصولاتی که مشابه تولید داخلی دارند ،چیست؟

    یکی از مواردی که به شرکت های دانش بنیان همچون ما که سالها به دنبال تولید تکنولوژی های تازه بوده ایم، بسیار کمک می کند، این است که دولت از ورود قطعاتی که ما در حال تولید آن هستیم جلوگیری کند، ولی متأسفانه شاهد آن هستیم که شرکت های دولتی جهت تأمین نیازهای خود به آسانی با شرکت های خارجی که رقیب ما هستند، قرارداد بسته و اجناس را وارد می کند در حالی که شرکت هایی همچون شرکت ما با تولید قطعات در داخل اشتغال زایی کرده ایم و نتیجه این عملکرد موجب نابودی کار ما خواهد شد.

    آیا امسال با توجه به مصوبه قانونی جدید، کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارد در حوزه صنایع شما وارد شده است اند؟

    عطاء اللهی: هنوز در عمل اتفاقی در زمینه جلوگیری از ورود این نوع قطعات نیفتاده است و به نظر می رسد، ورود این قطعات مانع قانونی ندارد.

    چرا هنوز جلوی ورود کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند، گرفته نشده است؟

    یکی از اشتباهات گمرک ما این است که گمرک کشور عزیزمان ایران خیلی تخصصی نیست و خیلی از قطعات قاچاق را با نام های دیگر وارد کشور می کنند. اگر گمرک به سمت تخصصی شدن به خاص در بخش صنعت پیش برود و در هر بخش از کارشناسان و متخصصان همان بخش استفاده کند، شاهد ورود کمتر کالاهایی از این دست به داخل کشور خواهیم بود. از طرف دیگر باید در این زمینه ساختن فرهنگ شده است و مسئولان تعصب بیشتری جهت ممانعت از ورود کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند، داشته و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به شرکتهای تولید داخل کنند.
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شرکت های دانش بنیان | اشتغال زایی | قطعات | خارجی | ایران | اشتغال | تولید داخلی | قاچاق

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک