آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » کلاهبرداری چند زن از آرزوی شما جهت سفر به حج

    کلاهبرداری چند زن از آرزوی شما جهت سفر به حج

    در تحقیقات تخصصی کارآگاهان مشخص شد چند زن با اجاره دفتری تحت عنوان موسسه خیریه و با همکاری فردی که سابقه طولانی دلالی فیش های حج را داشته، این کار را انجام داده اند.

    کلاهبرداری چند زن از آرزوی شما جهت سفر به حج

    در تحقیقات تخصصی کارآگاهان مشخص شد چند زن با اجاره دفتری تحت عنوان موسسه خیریه و با همکاری فردی که سابقه طولانی دلالی فیش های حج را داشته، این کار را انجام داده اند.

    دستگیری کلاهبرداران یک موسسه خیریه

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از دستگیری کلاهبرداران موسسه خیریه ای که به بهانه خرید و فروش فیش های حج از شهروندان اخاذی می کرد، خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: جهت عضویت حج تمتع و عمره به دفاتر مورد تایید شرکت حج و زیادت مراجعه کنند. سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه یک موسسه خیریه از متقاضیان حج عضویت می کند، بعضی از شهروندان که آرزوی سفر به سرزمین وحی را داشتند اقدام به خرید فیش کردند.

    عبارات مهم : کلاهبرداری – پلیس آگاهی
    وی با بیان اینکه افراد کلاهبردار با این تکنیک که این موسسه فیش های حج مربوط به یکی از شرکت های دولتی را با قیمت مناسب در اختیار زائران قرار می دهد، افزود: از آنجا که تعدادی از افراد مورد وثوق محلی نیز واسطه و مبلغ این امر بودند، در مدتی کوتاه صدها نفر جهت خرید فیش خارج از نوبت، به دفتر این موسسه مراجعه و با پرداخت مبلغ مورد نظر، عضویت کردند.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: بعد از گذشت چند هفته، خریداران فیش ها که منتظر اعلام فهرست و وقت اعزام زائران منزل خدا بودند، متوجه شدند نام آنها در فهرست زائران نیست؛ لذا جهت پیگیری عنوان به دفتری که فیش حج را خریده بودند مراجعه کردند، ولی با دفتر بسته و متصدیان متواری مواجه شدند.

    وی به طرح شکایت شهروندان در مراجع قضائی و ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی کارآگاهان مشخص شد چند زن با اجاره دفتری تحت عنوان موسسه خیریه و با همکاری فردی که سابقه طولانی دلالی فیش های حج را داشته، این کار را انجام داده اند.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد شیاد با تبلیغات دروغین و با دامن زدن به آتش اشتیاق متقاضیان و سوءاستفاده از این حس معنوی، در قبال دریافت مبالغی از آنها، به آنان برگه های رسید وجه و وعده اعزام فوری به حج را می دادند و یا در مواردی تعدادی فیش تقلبی در اختیارشان قرار داده و سپس در وقت مناسب متواری شده است بودند.

    وی گفت: بعد از انجام کارها تخصصی پلیسی و صورت نگاری متهمان، محل اختفای آنان شناسایی و تمامی این افراد دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

    سرهنگ اکبری به عدم صبر و شکیبایی متقاضیان و تلاش جهت عزیمت خارج از نوبت به سرزمین وحی(حج) اشاره کرد و گفت: مراجعه به شرکت های غیر قانونی و دفاتر تبلیغاتی و تسلیم شدن متقاضیان در برابر تبلیغات فریبنده سودجویان مبنی بر اعزام فوری به حج، طمع و عدم توجه به اشتباهات شرعی و قانونی از سوی دارندگان فیش جهت فروش به منظور دستیابی به سود زیاد و ده ها عنوان دیگر باعث شده است تا دارندگان، فروشندگان و خریداران فیش حج به آسانی در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرارگیرند.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان، گفت: عدم صبوری متقاضیان و تلاش آنان جهت عزیمت فوری به حج و دستیابی به هدفی موجه از طریق خلاف ضوابط قانونی و همچنین تسلیم شدن آنها در برابر تبلیغات فریبنده سودجویان موجب زیان و ضرر می شود که گاهی جبران ناپذیر هست؛ مردم باید در این خصوص توجه و دقت مورد نیاز را داشته باشند.

    این مقام انتظامی ادامه داد: فروش اسناد و فیش های تقلبی و جعلی حج از سوی بعضی دلالان، جهت خریداران پرسشها حقوقی ایجاد می کند لذا متقاضیان تشرف به حج تمتع و عمره مفرده با مراجعه به شرکت حج و زیارت و دفاتر و نمایندگی های مجاز آن شرکت نسبت به تهیه فیش و واریز وجه در شعب منتخب بانک های اعلامی اقدام و از مراجعه به سایت ها و دفاتر غیرمجاز و پاسخگویی به تماس ها و پیامک های ناشناس که متقاضیان را دعوت به واریز وجه می نمایند، جداً پرهیز کنند.

    وی به تبلیغات فریبنده سودجویان در اینترنت مبنی بر اعزام فوری به حج اشاره و به شهروندان توصیه کرد: جهت تهیه فیش حج، صرفا به دفتر شرکت حج و زیارت استان خود مراجعه و از پرداخت پول و تحویل مدارک به افرادی که با تبلیغات گسترده و فریبنده مدعی فروش فیش های حج با نوبت های فوری هستند، خودداری کرده تا گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نشوند.

    سرهنگ اکبری در خاتمه به ظاهر آراسته، شیک پوش و خوش برخورد اکثر کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: این افراد ظاهر خود را مطابق با عنوان کلاهبرداری منطبق کرده که در این راستا شهروندان به آسانی فریب ظاهر سازی و چرب زبانی آنان را می خورند که در این رابطه نباید صرفا به ظاهر افراد، اوضاع شرکت، دفتر محل کار و برخوردهای محترمانه آنان توجه کرد بلکه باید از رسمی و غیر رسمی بودن شرکت مطمئن شد.

    وی اضافه کرد: عده ای سودجو با سوء استفاده از علائق مذهبی مردم در پوشش خرید فیش تمتع و عمره به بالاترین قیمت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

    وی ادامه داد: در این نوع شگرد، افراد کلاهبردار با افتتاح یک دفتر بدون مجوز در سطح شهر با انجام تبلیغات گسترده و فریبنده در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، کانال های تلگرامی و حتی رسانه ها و جراید و یا با راه اندازی سایتی تحت عنوان شرکت حج و زیارت با ترفندهای خاصی اقدام به دریافت وجه به منظور عضویت در کاروان های اعزامی فوری حج و زیارت می کنند.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: نقل و انتقال فیش حج تنها تحت ضوابط و شرایط خاص و موارد خاص فقط از طریق دفاتر شرکت حج و زیارت و با حضور صاحب فیش انجام می شود، هر گونه نقل و انتقال آزاد فیش حج که خارج از شرکت حج و زیارت انجام شود، قانونی نیست و کلاهبرداری به شمار می آید.

    وی افزود: افرادی که در تبلیغات خود مدعی می شوند که نقل و انتقال فیش ها مورد تایید شرکت حج و زیارت هست، خلاف واقع ادعا کرده اند.

    این مقام انتظامی ادامه داد: دلالان جهت کسب درآمدهای میلیونی، با استفاده از عدم آگاهی و اطلاع کافی مردم، فیش حج آنها را با قیمت پایین خریداری و با درج آگهی در بعضی رسانه ها اقدام به فروش آن می کنند.

    سرهنگ اکبری اضافه کرد: گروهی از دارندگان فیش حج که قصد دارند تا از اعتبار و امتیاز فیش خود استفاده مادی ببرند، اغلب به علت عدم آگاهی و اطلاع از قوانین و مقررات، در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار می شوند.

    وی ادامه داد: این افراد به امید نفع و سودی بالاتر، در بسیاری از موارد نه تنها سودی نمی برند بلکه به علت سوءاستفاده دلالان و کلاهبرداران از این مسئله، امتیاز فیش خود را نیز از دست می دهند.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا به شهروندان توصیه کرد: جهت انتقال فیش حج بایستی به دفاتر دارای مجوز رسمی از شرکت حج و زیارت مراجعه کنند در غیر این صورت نباید به هر دفتری که با این عنوان فعالیت دارد، اعتماد کرده و مبالغی را پرداخت کنند.
    وی از تمام شهروندانی که قصد سفرهای زیارتی خصوصا سرزمین وحی را دارند، توصیه کرد: فریب شگرد افراد سودجو را نخورند و هر گونه مورد مشکوک را با پلیس در میان بگذارند.

    کلاهبرداری چند زن از آرزوی شما جهت سفر به حج

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    Seemorgh.com/news
    منبع: irna.ir

    واژه های کلیدی: کلاهبرداری | پلیس آگاهی | حج و زیارت | تبلیغات | تبلیغات | خیریه | خبر | اجتماعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی