امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » سیاست های فعلی موثر خواهد بود؟ ، راهکارهای خروج از رکود

    سیاست های فعلی موثر خواهد بود؟ ، راهکارهای خروج از رکود

    یکی از مهمترین مشکلاتی که اقتصاد کشور عزیزمان ایران با آن مواجه است رکود حاکم بر آن است که سیاست های اتخاذ شده است به وسیله دولت در

    سیاست های فعلی موثر خواهد بود؟ ، راهکارهای خروج از رکود

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،در سالهای گذشته اقتصاد کشور در حالت رکود تورمی قرار داشت که جهت خارج شدن از این اوضاع دولت ها تلاش داشتند تا با اتخاذ سیاست های انقباضی در اقتصاد ، رشد تورم را کنترل کنند و حالا که به گفته مسئولین تورم تک رقمی شده است عالی ترین وقت جهت خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصاد کشور هست، ولی همچنان این وحشت وجود دارد تا با خارج شدن از رکود دوباره تورم روند صعودی داشته باشد.
    صندوق بین المللی پول در گزارشی از آینده نگری اوضاع اقتصاد کشور عزیزمان ایران منتشر کرده ، رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران در آخر سال گذشته را ۶٫۶ درصد بیان کرده و در این گزارش آمده که اگر تولید نفت در سال ۹۶ به سطح طبیعی خود بازگردد و رشد بخش غیرنفتی کشور عزیزمان ایران نیز در سطح متوسطی قرار گیرد رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران به ۳٫۵ درصد برسد و با توجه به سیاست های محتاطانه ای که در سال های اخیر اتخاذ شده است به نظر می رسد که تکیه به نفت و سرمایه های آن جهت تولید و رونق اقتصادی آنچنان نمی تواند راه حل مناسبی جهت رکود فعلی باشد.

    عبارات مهم : رکود اقتصادی – رونق اقتصادی
    برخی کارشناسان معتقدند که شکل رکود فعلی در اقتصاد به علت بدهی های دولت است و هم اکنون بیش از ۸۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد ولی همچنان واحدهای تولیدی از کمبود نقدینگی می نالند. این مقدار نقدینگی از طریق سیاست های ناسنجیده از گذشته به اقتصاد تزریق شد که البته جهت واحدهای تولیدی قابل استفاده نبود و از سال گذشته که اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی صورت گرفته نتوانسته دردی را مداوا کند و همچنان رکود دربخش های متفاوت اقتصادی وجود دارد.

    صادرات غیر نفتی راهکار خروج از رکود

    الله ویردی رجایی سلماسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، گفت: تورم و رکود ضربه مهلکی به اقتصاد و زیر ساخت های کشور وارد نموده و ورشکستگی کارخانه های تولیدی و بیکاری عده کثیری را موجب شده است است.
    وی ادامه داد: تحت تاثیر این امر تولید ناخالص داخلی کم کردن و ضعف مسابقه در صنایع تولیدی رسوخ پیدا کرد.
    این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قاچاق و شرایط سخت تسهیلات دهی نیز در رکود بوجود آمده بی تاثیر نبوده است،گفت:جذب سرمایه گذار خارجی ،کنترل مبادی ورودی کشور و اصلاح سیستم بانکداری از جمله اقداماتی است که در رونق اقتصادی و خروج از رکود تاثیر گذار است.
    سلماسی تصریح کرد: جنبش تقاضا، ارائه تسهیلات به تولیدی ها ، فروش اوراق قرضه و کم کردن سود تسهیلات بانکی نیز از جمله عواملی است که می تواند تا حدودی بر اوضاع رکود غلبه کند.

    هزینه شدن منابع ، هر جایی به جز تولید
    احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، عنوان کرد: معضلات کنونی بازار مسکن از کم کردن ارزش پول و ازدیاد ملک به علت زیاد کردن ساخت و ساز طی سال های ۹۰ و ۹۱ نشات گرفته است و موجب شده است تا شاهد رکود در این بازار پر پتانسیل باشیم.
    وی در ادامه عنوان کرد: بر این اساس حجمی از پول راکد به جای آنکه صرف هزینه های تولید در دیگر بخش های اقتصادی شود، روانه بانک ها شد.
    کیمیایی اسدی بیان کرد: البته دولت از طریق اعطای وام به افراد تلاش در برطرف معضل رکود مسکن داشته و بانک مرکزی نیز به تبعیت از این عنوان سود وام تسهیلات را کم کردن داده است تا بدین طریق جهت رونق در این بخش گام بردارد.

    وی با بیان اینکه بعضی از بانک ها مصوبات بانک مرکزی را دور می زنند، افزود: بعضی از بانک های متخلف با ارائه تبصره هایی جهت سوددهی خود اقدام به دریافت مبالغی فراتر از سود اعلام شده است می کنند که این امر نشان از ضعف در سیستم نظارتی بانک مرکزی دارد.
    عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه بسته خروج از رکود تا چه میزان در بازار تاثیرگذار بوده هست، گفت: تسهیلات در نظر گرفته جهت این بخش بسیار ناچیز بوده و تاکنون نتوانسته تاثیر چندانی بر بازار مسکن داشته باشد.

    کیمیایی اسدی در آخر تاکید کرد: بعضی از سیاست ها طی سال های گذشته باعث رکود در بازار شده است و در حال حاضر وظیفه مهم دولت وقت تنظیم برنامه هایی جهت خروج از اوضاع فعلی بازار مذکور بوده که اعطای وام تسهیلات به مردم یکی از این موارد است.
    کاهش قیمت تورم و زیاد کردن قدرت خرید مردم

    حمیدرضا بیگ زاده کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، گفت: تورم و رکود دو مسئله دخیل در اقتصاد هستند که تورم در پاره ای از موارد به علت تزریق نقدینگی، زیاد کردن پایه پولی و خرج کردن پول های بدون اعتبار ایجاد می شود.

    وی تصریح کرد: تورم موجب گرانی اجناس و تضعیف بنیه اقتصادی خانوارها می شود و بدنبال آن با کم کردن قدرت خرید مردم رکود اقتصادی رقم می خورد.
    بیگ زاده همچنین افزود: هر چه به سمت تولید کالاهای داخلی ارزان که مزیت رقابتی با کالاهای وارداتی را دارند، پیش برویم از میزان تورم و واردات کاسته می شود.

    وی در خصوص خروج از رکود افزود: با زیاد کردن تولیدات، صادرات غیرنفتی و تزریق دلارهای حاصل از فروش نفت می توانیم از بن بست رکود خارج شویم.

    این کارشناس اقتصادی در آخر اظهار داشت: در صورت کنترل قیمت تورم، کم کردن ضریب جینی، کم کردن وابستگی به صادرات نفتی و زیاد کردن صادرات غیرنفتی اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد.

    لزوم زیاد کردن تولید ناخالص داخلی

    محمد مجد عاملی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، در خصوص راهکارهای خروج از رکود گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین پرسشها نظام اقتصادی کشور رکود حاکم بر آن است که موجب بروز پرسشها اساسی شده است و باید هرچه سریعتر جهت آن راهکارهایی ارائه شود.

    سیاست های فعلی موثر خواهد بود؟ ، راهکارهای خروج از رکود

    وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل کشور در بخش های گوناگون اقتصادی خروج از حالت رکود چندان مسئله نیست ولی توصیه حائز اهمیت خروج از رکود و کنترل تورم هست. چون در سالهای گذشته اقتصاد در حالت رکود تورمی قرار داشته اکنون خروج از رکود را بامشکلاتی مواجه خواهد کرد.

    مجد عاملی یکی از راهکارهای اساسی جهت خروج از رکود را بالابردن تولید ناخالص داخلی( GDP) بیان کرد و گفت: زیرساخت ها و منابع طبیعی خوبی از جمله نفت و گاز را در اختیار داریم که می توان با ارائه یک برنامه مدون، دقیق و جامع تولید ناخالص داخلی را از طریق آنها زیاد کردن داد.

    یکی از مهمترین مشکلاتی که اقتصاد کشور عزیزمان ایران با آن مواجه است رکود حاکم بر آن است که سیاست های اتخاذ شده است به وسیله دولت در

    این کارشناس اقتصادی در آخر تاکید کرد: جهت زیاد کردن تولید اشتغال باید خروج از رکود در اولویت برنامه های اقتصادی قرار گیرد که در این راستا زیاد کردن تولید ناخالص نقش اساسی دارد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: رکود اقتصادی | رونق اقتصادی | تاثیر گذار | خبرنگار | صادرات | اقتصاد | تسهیلات | اقتصادی | سیاست | بازار | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک