عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » امام وقت (عج) هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارند!

    امام وقت (عج) هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارند!

    افراد شیاد در طول تاریخ هر لحظه وجود داشته‌اند و از اعتقادات مذهبی مردم سوءاستفاده کرده‌اند. جهت نمونه می‌توان به مردی اشاره کرد که با ادعای برقراری رابطه

    امام وقت (عج) هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارند!

    افراد شیاد در طول تاریخ هر لحظه وجود داشته‌اند و از اعتقادات مذهبی مردم سوءاستفاده کرده‌اند. جهت نمونه می‌توان به مردی اشاره کرد که با ادعای برقراری رابطه با امام زمان(عج)، متهم به کلاهبرداری میلیون‌ها تومان وجه نقد از مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است بود.

    داستان‌هایی از دیدار با امام وقت (عج)

    «این صفحه مبارکه تحت نظر و مدیریت کامل امام وقت (عج) فعالیت می‌کند. ایشان جمعه‌ها ساعت ۹ شخصا آنلاین می‌شوند و پیام‌های شما را می‌خوانند. نامه‌های شما در بخش «استوری» قرار می‌گیرند و حضرت آن‌ها را می‌بینند….»

    عبارات مهم : حساب کاربری – اینترنت
    این سطور جهت شما تعجب‌برانگیز است؟ این ادعا، ادعای عجیبی است؟ امام وقت (عج) واقعا حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده‌اند و یکی از نزدیکان مورد اعتماد خود را به عنوان «ادمین» صفحه گزینش کرده‌اند؟ شاید این پرسش‌ها برایتان گنگ و نامفهوم باشد ولی این عنوان حقیقت دارد و اخیرا شخصی با ایجاد یک حساب کاربری در اینترنت خود را «سید یمانی» و به عنوان تنها نماینده رسمی حجت‌بن‌الحسن(ع) معرفی کرده و این در حالیست که حساب کاربری او هزاران دنبال‌کننده دارد.

    «سید یمانی» کیست؟

    به عقیده بعضی شیعیان، سید یمانی نام شخصیتی در آخرالزمان هست. گفته می‌شود، او در نزدیکی ظهور جهت یاری امام وقت (عج) قیام می‌کند و اطاعت از او بر هر مومنی واجب هست. حالا شخصی ادعا کرده که نامش «سید یمانی» است و نماینده آن حضرت هست. او با فعالیت در اینترنت فتاوی شخصی هم صادر می‌کند؛ از جمله اینکه خوردن نارنگی و هرگونه فست‌فود حرام است یا اینکه فوتبال یک بازی شیطانی است و نباید در جامعه اسلامی رواج داشته باشد!

    او همچنین از دنبال‌کنندگان صفحه‌اش می‌خواهد با توسل به این صفحه مجازی حاجات خود را درخواست کنند تا حاجت‌روا شوند.

    این فرد همچنین داستان‌هایی از دیدار با امام وقت (عج) نقل می‌کند و اینکه اغلب وعده‌های غذایی‌اش به وسیله فرشته وحی از بهشت نازل می‌شوند.

    همه این‌ها در حالیست که روزانه بسیاری از دنبال‌کنندگان این صفحه نامه‌هایی خطاب به امام وقت (عج) می‌نویسند به امید اینکه این شخص نامه‌ها را به دست آن حضرت برساند. حجم بسیاری از این نامه‌ها باعشق هستند و جوانان بسیاری با نامه نوشتن و ارسال آن به این صفحه اینستاگرامی از ایشان می‌خواهند که آن‌ها راه به فرد مورد علاقه‌شان برساند.

    حجت در دوران غیبت کبری

    «غیبت کبری دومین غیبت امام عصر (عج) بعد از غیبت صغری است که در این مدت هیچ شخص معینی جهت نیابت از ایشان گماشته نشده هست. در این غیبت امام از نظرها پنهانند، ولی موجودات از فیض وجودش بهره‌مندند و دعای ایشان مشمول بر حال آن‌هاست. در وقت غیبت دوم ایشان، نایب خاص و نماینده‌ای مشخص وجود ندارد تا مردم از طریق او با امام خود در ارتباط باشند. در این دوران صرفا دانشمندان پرهیزگار شیعه به عنوان نایب عام ایشان به هدایت و ارشاد می‌پردازند.»

    مدعیان شیاد رابطه با امام وقت (عج)

    در مقوله مهدویت بسیاری از افراد با سطحی‌نگری گرفتار شیادانی شده‌اند که مدعی رابطه با امام عصر (عج) بوده‌اند؛ سطحی‌نگری‌ای که موجبات انحراف و لغزش را فراهم می‌آورد. امام علی (ع) در این باره می‌فرمایند: « ای مردم! در دینی که تفقّه در آن نباشد، خیری نیست.»

    اما این افراد شیاد در طول تاریخ هر لحظه وجود داشته‌اند و از اعتقادات مذهبی مردم سوءاستفاده کرده‌اند. جهت نمونه می‌توان به مردی اشاره کرد که با ادعای برقراری رابطه با امام زمان(عج)، متهم به کلاهبرداری میلیون‌ها تومان وجه نقد از مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است بود. یا به عنوان نمونه چند وقت پیش یک روحانی در استان هرمزگان جهت عضویت ۳۱۳ نفر به عنوان یاران امام زمان(عج) اقدام کرده بود که باعث نارضایتی نیروهای مذهبی و سایر روحانیان شد. این فرد اعلام کرده بود که ماهانه پنج هزار ریال از افراد ثبت‌نام کرده جهت مخارج جمع‌آوری و ارسال نامه‌های مردم به امام زمان(عج) دریافت خواهد کرد. او مدعی شده است بود این مبلغ جهت ایاب و ذهاب ماهانه فردی هزینه کرده است تا نامه‌ها را به جمکران ببرد و در چاه منسوب به امام زمان(عج) بیندازد.

    در طول این سال‌ها حتی افراد هم بوده‌اند که به طور مشخص ادعای امامت کرده‌اند. به عنوان نمونه فردی که مدعی شده است بود مدتی است احساس می‌کند امام وقت (عج) است و به جمع‌کردن مرید جهت خودش می‌پرداخت.

    چنین ادعاهای دروغینی نه تنها هنوز که هنوزه رنگ نباخته‌اند، بلکه سر و شکلی متفاوت به خود گرفته‌اند؛ یعنی همان یاران اینترنتی امام وقت (عج) که با ساختن حساب‌های کاربری اعای ارتباط با ایشان را دارند و هر لحظه هم افرادی سطحی‌نگر در جامعه وجود دارند که این مدعیان دروغین را باور می‌کنند.

    مدعیان دروغین چه کسانی هستند؟

    حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدصابر جعفری» که هم‌اکنون قائم‌مقامی بنیاد مهدی موعود (عج) را برعهده دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا این پرسش را این‌گونه پاسخ می‌دهد: «یکی از آسیب‌هایی که در دوران غیبت با آن مواجه هستیم، این است که افرادی به دروغ ادعای وکالت از امام وقت (عج) را دارند. حتی در غیبت صغری هم با اینکه حضرت، نوابی را به نیابت از خود معرفی کرده بودند، باز هم افرادی ادعای ارتباط و وکالت ایشان را داشتند. حالا آن وقت اینترنت وجود نداشت و افراد در فضای حقیقی این‌چنین ادعا می‌کردند.»

    او ادامه می‌دهد: «ما در طول تاریخ ادعاهای این‌چنینی کم نداشته‌ایم؛ حتی افرادی هم بوده‌اند که ادعای خدا بودن کرده‌اند. ما روایت‌های زیادی داریم که در آن‌ها نقل شده است هست، در غیبت کبری هیچ‌کس نمی‌تواند ادعای ارتباط با مهدی موعود را داشته باشد و بر همین اساس این ادعا در عصر حاضر از هیچ‌کس پذیرفته نیست. البته بزرگوارانی وجود دارند که از آن‌ها به عنوان جانشینان دوران غیبت یاد می‌شود و یک نفر نیز عهده‌دار ولایت فقیه است.»

    حجت‌الاسلام جعفری اعتقاد است: «ممکن است شخصی در حالت بیداری و یا خواب ملاقاتی با حضرت داشته باشد ولی این اصلا علت نمی‌شود که فردی بر اساس یک خواب، واسطه بین مردم و آن حضرت شود که به عنوان نمونه نامه‌ای ببرد و بیاورد و چنین کارهایی انجام دهد. افرادی هم هر لحظه بوده‌اند که از این طریق مردم را سرکیسه کرده‌اند. حالا هم اینترنت ابزار دیگری جهت ادامه کارشان شده است است.»

    او همچنین توضیح می‌دهد: «یکی از اهداف این مدعیان دروغین تضعیف دین مردم و یا برطرف عطش معنویت آن‌هاست. امام وقت (عج) فرموده‌اند که مردم در دوره غیبت به فقهای دین مراجعه کنند. آیا این سخن نمی‌تواند یک معیار باشد؟ متاسفانه بعضی ارباب فرهنگی ما خواب هستند و درگیر پرسشها حاشیه‌ای شده‌اند. این عنوان با اعتقاد مردم ارتباط دارد و رها کردنش به معنای آزادی اندیشه نیست. مگر زمانی که یک بیماری وارد کشور می‌شود، وزارت بهداشت به سرعت وارد عمل نمی‌شود تا توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های مورد نیاز را به مردم بدهد؟ چنین موضوعی هم باید مستقیما پیگیری و به مردم اطلاع‌رسانی شود.»

    قائم‌مقام بنیاد مهدی موعود (عج) همچنین تاکید می‌کند: شاید بعضی با خود فکر کنند که صرفا یک آدم احمق آمده و چنین ادعایی کرده هست؛ ولی به زعم بنده همه این‌ها حساب‌شده است که مردم را بی‌اعتماد کنند.

    ***

    با همه این تفاصیل، چنین صفحاتی هنوز در اینترنت فعالند و دنبال‌کنندگان خود را دارند که یا از سر کنجکاوی یا سطحی‌نگری در نگاه به دین که کمک‌حال شیادان و سوءاستفاده کنندگان از احساسات مذهبی مردم هست، جزو فالورهای فراوان این صفحاتند.

    امام وقت (عج) هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارند!

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: حساب کاربری | اینترنت | اینترنتی | ارتباط | کاربری | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf