اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بازار پر تلاطم مسکن کی به آرامش می رسد؟ ، نگرانی مستاجران هر روز زیاد از گذشته

    بازار پر تلاطم مسکن کی به آرامش می رسد؟ ، نگرانی مستاجران هر روز زیاد از گذشته

    بازار مسکن این روزها بسیار پر تلاطم شده است و نگرانی مستاجران در خصوص اوضاع بازار اجاره هر روز زیاد از گذشته می شود.

    بازار پر تلاطم مسکن کی به آرامش می رسد؟ ، نگرانی مستاجران هر روز زیاد از گذشته

    به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بازار مسکن این روزها تبدیل به بزرگترین دغدغه مردم شده است و بسیاری از مستاجران دلواپس اوضاع نابسامان اجاره مسکن هستند. زیاد کردن نجومی نرخ های اجاره و نایاب شدن رهن کامل واحدهای مسکونی از جمله پرسشها این حوزه محسوب می شود .

    براساس این گزارش وجود ۲ میلیون واحدمسکونی خالی در کشور تا به امروز بهانه دولتی ها جهت سرپوش گذاشتن زیاد کردن نرخ های اجاره در کشور است ولی بخش عمده ای از این واحدهای خالی جهت اعیان نشین ها است که عرضه آن به بازار نمی تواند دردی از پرسشها مستاجران را دوا کند.

    بر این اساس اجاره‌بهای مسکن همواره تابعی از نرخ تورم و میزان رشد قیمت مسکن هست؛ به این صورت که هزینه اجاره‌نشینی در بازه این دو نرخ، نوسان می‌کند؛ روند دو دهه گذشته نوسانات اجاره‌بها نشان می‌دهد در سال‌های جهش قیمت مسکن، اجاره‌بها نیز دچار جهش شده است هست؛ از جمله در سال ۸۶ که همزمان با جهش ۸۶ درصدی قیمت مسکن، اجاره‌بها در پایتخت کشور عزیزمان ایران نزدیک ۴۰ درصد زیاد کردن پیدا کرد؛ ولی هم‌اکنون، ریزنوسان ۵ درصدی قیمت مسکن در سال ۹۵ از یکسو و همچنین روند کاهنده قیمت تورم به زیر ۱۰ درصد از سوی دیگر، باعث شده است میزان رشد هزینه اجاره‌نشینی به کمتر از ۵ درصد برسد.

    بازار پر تلاطم مسکن کی به آرامش می رسد؟ ، نگرانی مستاجران هر روز زیاد از گذشته

    افزایش ۴۵ درصدی قیمت های اجاره غیر منطقی است

    کیان پور در گفتگو با خبرنگار مسکن با اشاره به اینکه انتظار ما از بازار اجاره مسکن این است که رشد قیمت ها تک رقمی باشد گفت: در مناطق مرکزی شهر و مناطق با کیفیت بهتر از نظر شهرسازی، تا ۴۵ درصد زیاد کردن قیمت اجاره بها را داشتیم که کاملا غیرمنطقی است.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت اجاره بها به گونه ای زیاد کردن یافته که حداکثر هزینه خانوارها را در ماه به خود اختصاص می دهد.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت باید کیفیت زندگی خانوارها را بالا ببرد و با هر موردی که پرسشها عدیده ای ایجاد می کند باید برخورد شود.

    کیان پور با اشاره به اینکه باید مشوق های مالیاتی پررنگ تر شود گفت:می بایست به مالکانی که قیمت های اجاره خود را براساس قیمت تورم و نه زیاد زیاد کردن می دهندمشوق مالیاتی اختصاص داده شود .

    بازار مسکن این روزها بسیار پر تلاطم شده است و نگرانی مستاجران در خصوص اوضاع بازار اجاره هر روز زیاد از گذشته می شود.

    وی افزود: معافیت های مالیاتی خود می تواند انگیزه مالکان و صاحب منزل ها را جهت کاهش قیمت های اجاره چندین برابر کند.

    کاهش سودبانکی بااهمیت ترین علت زیاد کردن قیمت اجاره

    حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار مسکن گفت: اصلی‌ترین شاخص‌های تعیین اجاره بها در تمام دنیا و حتی کشور ما قیمت مسکن است.

    وی در ادامه افزود: از آنجایی که قیمت مسکن از سال ۹۲ زیاد کردن نداشته قاعدتا براساس فرمول اقتصادی، اجاره بها نباید زیاد کردن پیدا کند ولی از سال ۹۲ به بعد علی رغم اینکه قیمت مسکن زیاد کردن نداشته، ولی اجاره بها هر چند کم در سال‌های قبل هم زیاد کردن پیدا کرده است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری افزود: قیمت تورم ، کاهش سود بانکی ، ورود مالکان حرفه ای و اجاره داری خود از بااهمیت ترین دلایل زیاد کردن قیمت اجاره در کشور است.

    بر اساس این گزارش رکورد کمترین رشد اجاره‌بها، بعد از ۱۱ سال، در کارنامه بازار مسکن در سال ۹۵ ثبت شد. میانگین اجاره بها سال ۹۵ واحدهای مسکونی در تهران، تحت‌تاثیر ۵ مولفه ثبات‌ساز، ۲ درصد زیاد کردن یافت. هزینه اجاره‌نشینی در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲، به‌طور میانگین هر سال ۲۰ درصد رشد پیدا کرد؛ ولی از سال ۹۳، مسیر نوسانات اجاره‌بها با چرخش روبه‌رو شد. رکود مسکن و کنترل تورم، مهم‌ترین عوامل مهار رشد اجاره‌بها محسوب می‌شود البته پارسال، وزن بالای اجاره ماهانه در برابر رهن ، اثر آرامش نسبی اجاره‌بها را جهت مستاجران کمرنگ کرد.

    بر این اساس یک چرخش در مسیر نوسانات اجاره‌بهای سال ۹۵ در بازار مسکن شهر تهران، باعث شد ضمن ثبت رکورد ۱۱ ساله کمترین رشد در هزینه اجاره‌نشینی، چالش مهم و قدیمی مستاجرها به حاشیه رود؛ بررسی‌ها از کارنامه یک سال ۹۵ بازار اجاره مسکن حاکی است: میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های اجاره‌ای در پایتخت، بعد از یک دهه رشد میانگین ۲۰ درصد، سال گذشته تحت تاثیر پنوسان تک‌رقمی جهت دومین سال پیاپی، باسقوط قیمت رشد مواجه شد.

    بازار پر تلاطم مسکن کی به آرامش می رسد؟ ، نگرانی مستاجران هر روز زیاد از گذشته

    آمارهای دفتر اقتصاد مسکن از سامانه‌ رهگیری معاملات اجاره، براساس اجاره‌نامه‌های تنظیم شده است در بنگاه‌های املاک نشان می‌دهد: پارسال میانگین بهای اجاره واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت، ۲ درصد نسبت به سال ۹۴ زیاد کردن یافت به‌طوری که میانگین اجاره ماهانه یک آپارتمان با مساحت ۱۰۰ مترمربع (بدون دریافت پول پیش)، از ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید. سال ۹۴، جهت نخستین بار قیمت رشد اجاره‌بهای مسکن، با رشد تک‌رقمی ۷/ ۹ درصد روبه‌رو شد و سال گذشته، استمرار شیب منفی قیمت رشد، دامنه زیاد کردن را به ۲ درصد محدود کرد.

    عبارات مهم : رونق اقتصادی – تاثیر گذار
    نرخ اجاره بها باید متناسب با درآمد افراد باشد

    مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص اوضاع کنونی بازار اجاره مسکن خبرنگار مسکن اظهار داشت: اجاره نشینی به خانوار‌ها کمک می‌کند تا به جای صرف هزینه‌های هنگفت جهت خرید منزل در سال‌های اولیه زندگی، با هزینه کمتر، مسکن اجاره‌ای تهیه کنند و طبق آمار سرشماری سال ۹۵ ، میزان اجاره نشینان به ۳۶.۸ درصد رسیده است که در مناطق شهری رقم قابل توجهی است.

    وی افزود: در خصوص اجاره نشینی توصیه مهم ، بحث قیمت اجاره بهاست که باید متناسب با درآمد‌ افراد باشد ودر آنصورت ثبات بر بازار حاکم می‌شود.

    مظاهریان در پاسخ به این پرسش که قیمت اجاره بها چگونه تعیین می‌شود گفت: اجاره بها معمولا بر مبنای تورم هر سال زیاد کردن پیدا می‌کند، همچنین قیمت ملک و قیمت بهره بانکی از مواردی است که بر میزان اجاره بها تاثیر گذار هستند.

    بازار مسکن این روزها بسیار پر تلاطم شده است و نگرانی مستاجران در خصوص اوضاع بازار اجاره هر روز زیاد از گذشته می شود.

    امیدی به رونق بازار مسکن نیست

    بر اساس این گزارش بر خلاف آمارهای ارائه شده است که نشان دهنده اصلاح اوضاع بازار مسکن است صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مسکن با اشاره به اینکه امیدی برای رونق بازار مسکن نیست گفت: مهم ترین عامل رونق در بازار مسکن رونق اقتصادی کشور است که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.

    وی در ادامه افزود: در صورتی که رونق اقتصادی به کشور باز گردد بیشترین اثر خود را در حوزه مسکن نشان می دهد.

    بدری یادآور شد: در حال حاضر هیچ یک از کارها دولت از جمله صندوق بعد انداز یکم یا پرداخت تسهیلات نتوانسته است رونق را به بازار مسکن بازگرداند.

    براساس این گزارش دولت دوازدهم باید هرچه سریعتر برنامه خود را جهت اصلاح اوضاع بازار پر تلاطم مسکن ارائه کند.در حال حاضر با ادغام وزارت راه وشهرسازی دولت تمامی برنامه های خود را بر روی بخش حمل ونقل متمرکز کرده است و تا به امروز نتوانسته طرح های را که اعلام کرده از جمله مسکن اجتماعی و مسکن استیجاری به آخر برساند.امید است که دولت دوازدهم بتواند این طرح های خوابیده را به مرحله اجرایی شدن برساند.

    بازار پر تلاطم مسکن کی به آرامش می رسد؟ ، نگرانی مستاجران هر روز زیاد از گذشته

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: رونق اقتصادی | تاثیر گذار | خبرنگار | اقتصادی | بازار | اجاره | میلیون | بازار مسکن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال