مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » جاده‌ها به ۱۴ هزار کامیون نو نیاز دارند ، عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها

جاده‌ها به ۱۴ هزار کامیون نو نیاز دارند ، عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با کم کردن عوارض گمرکی و واقعی شدن قیمت سوخت می‌توان به نوسازی ناوگان جاده‌ای کمک کرد.

جاده‌ها به ۱۴ هزار کامیون نو نیاز دارند ، عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها

داود کشاورزیان معاون وزیرراه وشهرسازی درگفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با بیان اینکه تعداد نوسازی ناوگان در سال گذشته بسیار محدود بوده است،گفت: ۲ هزار ۴۰۰ ناوگان در کشور عمر کم‌تر از یکسال دارند که در مقایسه با ۴۰ هزار کامیون فرسوده که در سطح کشور فعال هستند درصد بسیار پایینی معادل ۶ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میانگین عمر بافایده کامیون‌ها حدود ۲۵ سال در نظر گرفته می‌شود، افزود: جهت این میزان عمر کامیون‌ها باید ۱۴ هزار دستگاه کامیون تازه وارد جاده‌ها شود که متاسفانه به علت قیمت بالای آنها این امر امکان پذیر نیست.

کشاورزیان با اشاره به قیمت بالای کامیون‌ها نسبت به سایر کشور‌ها گفت: پایین بودن قیمت سوخت،عوارض بالای گمرکی و زیاد کردن هزینه آلایندگی باعث کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها شده است است.

جاده‌ها به ۱۴ هزار کامیون نو نیاز دارند ، عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها

وی توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های که جهت نوسازی کامیون‌ها در پیش گرفته شده است کم کردن سود عوارض گمرکی – تجاری و واقعی کردن قیمت سوخت است که می‌تواند زمینه ساز زیاد کردن انگیزه کامیون داران می‌شود.

انتهای پیام/

کم کردن قیمت سوخت انگیزه ای جهت نوسازی ناوگان

واژه های کلیدی: شهرسازی | کامیون | سیاست | کامیون | انگیزه | عوارض گمرکی | نوسازی کامیون | قیمت سوخت

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو