به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بانک ها نسبت به شکل گیری مجدد غیرمجازها مسئول باشند

    بانک ها نسبت به شکل گیری مجدد غیرمجازها مسئول باشند

    سیف گفت:تمام بانک ها باید با حساسیت و مسئولیت زیاد نسبت به شکل‌گیری مجدد موسسات غیرمجاز، هوشیار باشند و در مسیر ریشه‌کنی کامل غیرمجازها، بانک مرکزی را یاری کنند.

    بانک ها نسبت به شکل گیری مجدد غیرمجازها مسئول باشند

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، سیف در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی، شخصی و موسسات اعتباری تصریح کرد: بانک مرکزی جهت ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی همت کرده است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب و کامل همچنان تلاش خواهد کرد. یکی از دلایل مهم رعایت مصوبه قیمت سود بانکی این بوده است که دیگر موسسه غیرمجاز فعالی نداریم که بتوانند اخلال ایجاد کنند و باعث شوند بانک ها جهت مسابقه با آنها قانون را رعایت نکنند.

    سیف در این جلسه با اشاره به اهمیت روزافزون نظام بانکی در تحقق اهداف اقتصادی کشورگفت: کم شدن قیمت سود بانکی، اجرای طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور و عوض کردن تدریجی در گرایش تسهیلات دهی نظام بانکی به سمت تامین مالی خرد از مهمترین کارها شبکه بانکی است که آثار و نتیجه های مثبتی جهت اقتصاد کشور داشته و در جامعه بازتاب خوبی از صورت نظام بانکی داشته است.

    ​رییس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص شایعاتی مبنی بر از بین بردن ارز مبادله ای بعضی کالاها گفت: اخیرا بعضی شایعات جهت از بین بردن ارز مبادله ای کاغذ مطرح شده است که به هیچ عنوان صحت ندارد و ارز مبادله ای جهت کالاهای اساسی و دارو همانند روال قبل تخصیص می یابد.

    بانک ها نسبت به شکل گیری مجدد غیرمجازها مسئول باشند

    کاهش قیمت سود بانکی با همکاری بانک ها

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر این عنوان که بعضی افراد با نشانه تخریب موفقیت های بانک مرکزی و نظام بانکی در مقوله های متفاوت از جمله رعایت قیمت سود بانکی تلاش می‌کنند افکار عمومی را به انحراف بکشند، کارها انجام شده است جهت کم شدن قیمت سود بانکی از سوی بانک ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کم شدن قیمت سود سپرده های بانکی، منجر به ساماندهی قیمت تجهیز منابع شده است و همین امر کمک شایانی به از بین رفتن خلا هزینه- درآمد در بانک ها کرده است و کل اقتصاد کشور با زیاد کردن توان تسهیلات دهی بانک‌ها با قیمت سود پایین تر، می تواند از مزایای کم شدن قیمت سود بهره ببرد.

    طرح ضربتی وام ازدواج موفقیت بزرگی جهت نظام بانکی بود

    رئیس شورای پول و اعتبار با قدردانی از همکاری نظام بانکی جهت عملیاتی شدن طرح ضربتی وام ازدواج عنوان کرد: در طرح ضربتی وام ازدواج با پرداخت بیش از ۵۲۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ، نظام بانکی نشان داد که ظرفیت بالایی جهت حمایت از آحاد جامعه دارد. پرداخت این تعداد وام قرض الحسنه مهر تاییدی بود بر این ادعا که نظام بانکی علی رغم تمام انتقادات و تخریب ها، منابع قرض الحسنه را در سرفصل های مجاز براساس تکالیفی که قانون بر عهده آن گذاشته هست، تخصیص می دهد.

    حمایت از تولید در رأس برنامه های شبکه بانکی است

    سیف طرح حمایت از واحدهای کوچک و میانگین را از ضروریات اقتصاد کشور عزیزمان ایران جهت رونق تولید خواند و گفت: نظام بانکی با نشانه حمایت از تولید در سه سرفصل شامل: ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت تامین سرمایه در گردش، ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت اصلاح و بازسازی خط تولید و ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت ایجاد اشتغال در نظر گرفته است و با توجه به اثرگذاری و اهمیت آن جهت اقتصاد کشور از بانک ها می خواهیم تا اجرایی شدن و تخصیص کامل منابع در نظر گرفته شده، پیگیری ها و اقدام های مورد نیاز را انجام دهند.

    انتشار اوراق بانک ها با نشانه تعدیل قیمت سود اوراق مشارکت

    وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اوراق انتشار یافته از سوی بعضی بانک ها تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی شرکت بورس، تعدادی از بانک ها نسبت به انتشار اوراق همکاری با قیمت سود واقعی و تعدیل شده است اقدام کرده اند که باعث تعدیل و واقعی سازی قیمت سود اوراق همکاری در بخش های متفاوت اقتصاد می شود.

    سیف گفت:تمام بانک ها باید با حساسیت و مسئولیت زیاد نسبت به شکل‌گیری مجدد موسسات غیرمجاز، هوشیار باشند و در مسیر ریشه‌کنی کامل غیرمجازها، بانک مرکزی را یاری کنند.

    حضور یکپارچه بانک ها در حمایت از زلزله زدگان نشان از انسجام شبکه بانکی دارد

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن قدردانی از حضور یکپارچه بانک ها در مناطق زلزله زده غرب کشور که همبستگی و انسجام شبکه بانکی را به نمایش گذاشت، عنوان کرد: تصمیم های راهگشا و موثری جهت حمایت از مردم آسیب دیده از زلزله غرب کشور گرفته شده است است و با تشکیل کمیته ای متشکل از معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی پیگیری جهت عملیاتی شدن تصمیمات تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

    بانک ها باید به سمت تأمین مالی خُرد حرکت کنند

    رئیس شورای پول و اعتبار، خواستار عوض کردن تدریجی سلیقه بانک ها در اعطای تسهیلات شد و تاکید کرد: اصولا در دنیا بانک ها وظیفه تامین مالی خرد و کوچک و میانگین را بر عهده دارند و تامین مالی کلان و بنگاه های بزرگ اقتصادی بر عهده بازار سرمایه است ولی در کشور عزیزمان ایران به دلایلی شرایط به گونه ای است که ۹۰ درصد بار تامین مالی بر دوش نظام بانکی گذاشته شده است هست. در این راستا اقداماتی از سوی بانک ها از جمله صدور کارت های خرید اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی و یارا کارت ۵ میلیون تومانی شروع شده است است و امیدواریم با استمرار و توسعه این روند شاهد دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات بانکی جهت تامین مالی خرد باشیم. تجربه نشان داده است از طریق تامین مالی خرد، اصابت تسهیلات به نشانه با ضریب بسیار بالایی اتفاق می افتد و بدنه اعتباری بانک با تمرکز بر تامین مالی خرد به ثبات و آرامش می رسد. همچنین با توجه به نیاز جامعه به چنین طرح هایی، بانک ها می توانند از هدررفت منابع خود مصون بمانند.

    سه چالش بزرگ نظام بانکی

    سیف در ادامه سه چالش بزرگ نظام بانکی را مشمول بر عدم تعادل در درآمد– هزینه، عدم تعادل در دارایی- بدهی و عدم تعادل در نقدینگی خواند و تصریح کرد: در بعد دارایی و بدهی، بانک‌ها به تزریق منابع تازه همچون زیاد کردن سرمایه نیاز دارند. در بعد هزینه- درآمد نسبت به راهکارهای کم کردن هزینه‌های عملیاتی و غیر عملیاتی مورد نیاز است اهتمام جدی از سوی بانک ها وجود داشته باشد. در بحث عدم تعادل نقدینگی نیز بانک مرکزی از طریق اختصاص خطوط اعتباری در قالب قوانین و مقررات، به حل پرسشها نقدینگی بانک ها کمک کرده است.

    صیاد، اعتبار را به چک بازمی گرداند

    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت بانکداری الکترونیک در نظام بانکی گفت: سامانه صیاد از وقت راه‌اندازی علی رغم اینکه آینده نگری می شد با تصویر العمل منفی بازار مواجه باشد براساس گزارش های واصله از کسبه و تجار اعتبار را به چک بازگردانده است و نباید اجازه دهیم بعضی کج سلیقگی ها باعث شود که از مسیر مثبت و درستی که در پیش روست، منحرف شویم. همچنین با توجه به تاکید مدیر جمهور، بانک‌ها موظفند جهت عملیاتی شدن سامانه نسیم و تمرکز حساب های دولتی همراهی کنند.

    در این جلسه که به منظور بررسی مباحث و پرسشها مرتبط با شبکه بانکی عصر امروز در ساختمان میرداماد بانک مرکزی برگزار شد، مدیران عامل بانک ها نیز نظرها و دیدگاه‌های خود را در خصوص مباحث متفاوت شبکه بانکی اظهار کردند.

    انتهای پیام/

    بانک ها نسبت به شکل گیری مجدد غیرمجازها مسئول باشند

    واژه های کلیدی: بانک مرکزی | سود بانکی | اقتصاد | ازدواج | تسهیلات | اقتصادی | منابع | مرکزی | تعادل | همکاری | اعتبار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال