سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ۹۰ درصد مانده تا آبادانی! ، پای پروژه‌های عمرانی کشور لنگ می‌زند

    ۹۰ درصد مانده تا آبادانی! ، پای پروژه‌های عمرانی کشور لنگ می‌زند

    تحقق بودجه عمرانی را می‌توان یکی از ابعاد توسعه کشور دانست، امری که در شش ماهه نخست امسال، تنها ۱۰ درصد از آن محقق شده است است.

    ۹۰ درصد مانده تا آبادانی! ، پای پروژه‌های عمرانی کشور لنگ می‌زند

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، عمران در هر کشوری ارتباط تنگاتنگی با توسعه و آبادانی دارد، به تعبیری هر اندازه فعالیت های عمرانی در هر کشوری زیاد کردن یابد به همان میزان امیدواری ها نسبت به تقویت و ارتقای آبادانی و توسعه و ارتقاء خواهد یافت.

    این اصل و قاعده ای است که تا حدودی در کشور کشور عزیزمان ایران نیز مصداق پیدا می‌کند و اگرچه اصل توسعه از ابعاد و زوایای گوناگونی برخوردار هست. بنابراین یکی از شاخص ها و ابعاد مهم و محوری آن به فعالیت های عمرانی معطوف می شود.

    با چنین مقدمه ای، بررسی فعالیت های عمرانی و میزان بودجه محقق شدۀ مرتبط با آن به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی این امر، موضوعی است که می تواند، تا حدودی روند و چشم انداز مرتبط با این اصل مهم را براق سازد.

    ۹۰ درصد مانده تا آبادانی! ، پای پروژه‌های عمرانی کشور لنگ می‌زند

    براساس گزارش ها؛ امسال بودجه عمرانی کشور با رقمی حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان مصوب شده است و این در شرایطی است که اعداد و ارقام برآورد شده است در نیمه نخست امسال موید تحقق تنها ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این میزان است.

    با عنایت به کم کردن دما و سخت بودن فعالیت های عمرانی در نیمه دوم سال، بعید به نظر می رسد در ماه های باقیمانده نیز شاهد حصول توفیق خیره کننده ای در این خصوص باشیم و این موضوعی است که باید با اتخاذ تدابیری خاص جهت برون رفت از چنین وضعیتی در سال ۹۷ چاره اندیشی شود.

    همین رکود در فعالیت های عمرانی و حرکتِ کُند پروژه های عمرانی مزید بر علت شده است تا بسیاری از کارگران و پیمانکاران، از فعالیت مطلوب و حتی عادی و معمول خود باز بمانند.

    با در نظر گرفتن بودجه عمرانی محقق شده، متاسفانه قریب به ۱۰ درصد از بودجه عمرانی در نیمه نخست امسال محقق شده است و به نوعی می توان ریشه بسیاری از تعطیلی شرکت ها و مجموعه های پیمانکاری در کشور را مشخص کرد.

    تحقق بودجه عمرانی را می‌توان یکی از ابعاد توسعه کشور دانست، امری که در شش ماهه نخست امسال، تنها ۱۰ درصد از آن محقق شده است است.

    حسین نوریان،کارشناس عمرانی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، در خصوص نقش تعیین کننده و حائز اهمیت فعالیت های عمرانی به عنوان عامل تاثیرگذار در اقتصاد، اظهار کرد: هراندازه فعالیت های عمرانی زیاد کردن یابد، ضریب درآمدزایی نیز تقویت خواهد شد و هنگامی که این درآمد در اقتصاد کشور به جریان می افتد، اثرگذاری آن بر روی بسیاری از حوزه ها و بخش های اقتصادی دیگر کشور نیز ملموس خواهد بود.

    وی افزود: از فعالیت های عمرانی به عنوان موتور محرکه بسیاری از مراکز تولیدی، صنفی و خدماتی دیگر در کشور یاد می شود و به جریان افتادن و تقویت آن باعث حصول رونق در بخش های دیگر اقتصادی نیز خواهد شد.

    نوریان تصریح کرد: یکی از دلایل وجود رونق در اقتصاد کشور در گذشته به مسکن مهر و انبوه سازی هایی معطوف می شد که در اکثر نقاط کشور و در حجم انبوه و گسترده ای در حال ساخت بوده که در نتیجه چنین فعالیت هایی، محرک اقتصاد کشور خواهد بود.

    یارانه افراد ثروتمند قطع شده است و به سمت پروژه های عمرانی هدایت شود

    محمود خاقانی سده،کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، با بیان اینکه بعضی کاستی‌ها در مسیر تامین و تحقق بودجه و اعتبارات عمرانی کشور وجود دارد، اظهار کرد: این نارسایی ها باعث شده است تا روند اتمام و بهره برداری از پروژه های عمرانی طولانی شود و با نیم نگاهی به پروژه ها و طرح های عمرانی تعریف شده است در اقصی نقاط کشور، همچون غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و دیگر استان ها، با پروژه هایی مواجه خواهیم شد که مسیر پیشرفت فیزیکی آن کند و فرسایشی طی می شود و باید جهت حل و فصل آن بصورت هوشمندانه ای چاره اندیشی شود.

    وی افزود: یکی از حوزه هایی که مستلزم بازبینی و اصلاح هست؛ به شیوه و کیفیت پرداخت یارانه ها باز می‌گردد و در صورت قطع یارانه افراد ثروتمند می توان تا حدودی در پیشرفت پروژه های عمرانی کشور امیدوارتر بود که البته شواهد نشان می دهد ، مقرر است این امر در سال ۹۷ رقم بخورد.

    خاقانی سده گفت: هر ماه شاهد پرداخت حجم قابل توجهی یارانه به اقشار و گروه های متعدد اجتماعی در کشور هستیم که بخشی از دریافت کنندگان، نیازی به این یارانه ندارند و باید با شناسایی دقیق این طیف، نسبت به قطع یارانه گروه های این‌چنینی اقدام شود.

    ۹۰ درصد مانده تا آبادانی! ، پای پروژه‌های عمرانی کشور لنگ می‌زند

    کارشناس اقتصادی تصریح کرد: آنچه که بیش از هر چیز اقتصاد کشور نیازمند آن است به تحقق و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی معطوف می شود، بنابراین حتی اگر چنین اقدامی باعث ریزش رأی دولت و کم کردن محبوبیت آنها در سطح عوام شود نیز، باید نسبت به اجرایی کردن این امر خطیر اقدام شود.

    چندی پیش، هادی قوامی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفتگویی با رسانه ها، با انتقاد از روند پرداخت بودجه عمرانی به پروژه های مربوطه،گفت: در بودجه امسال، ۱۱۶ هزار میلیارد تومان جهت درآمدهای مالیاتی آینده نگری شده است بود که در شش ماه ابتدای امسال، تنها ۴۳ هزار میلیارد تومانِ آن محقق شده است ، در حالیکه بخشی از تحقق بودجه های عمرانی مربوط به سود اوراق همکاری است که به نام بودجه های عمرانی تمام شده، ولی جزء هزینه های جاری است.

    وی می افزاید: در زیاد شاخص ها شاهد وجود پرسشها و نارسایی هستیم و منابع مصرف بودجه نشان می دهد، دولت اعداد و ارقام را واقعی آینده نگری نکرده است و جهت بودجه سال ۹۷ باید این معضل برطرف شود ، لیکن استمرار این روند،منطقی نیست و آسیب های زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

    قوامی نیز اعتقاد هست؛ روند فعلی پرداخت یارانه ها منطقی نیست و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

    تحقق بودجه عمرانی را می‌توان یکی از ابعاد توسعه کشور دانست، امری که در شش ماهه نخست امسال، تنها ۱۰ درصد از آن محقق شده است است.

    کاهش هزینه های جاری،در دستور کار قرار گیرد

    بخش قابل توجهی از بودجه کشور همواره صرف هزینه های جاری می شود که باید دولت با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت کم کردن هر چه زیاد آن تلاش کند.

    البته طرح این عنوان به معنای قطع حقوق کارمندان دولت نبوده و نیست، لیکن چنین اقدامی به صلاح نبوده و زندگی و معیشتِ عادیِ کارکنان دولت را به مخاطره می اندازد. ولی با منطقی کردن حقوق ها و پرهیز حداکثری از هزینه های غیر مهم که در قالب بودجه و هزینه های جاری قابل تعریف هست؛ می توان به توفیقات بسیاری در این خصوص نائل شد.

    با در نظر گرفتن صرف ۱۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت امور جاری، در نیمه نخست امسال می توان به عمق مخاطرات هزینه های جاری و گاهی غیرضروری جهت اقتصاد کشور و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی پی برد.

    امید آن می رود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با در نظر گرفتن مصالح و منافع اقتصادی کشور، بودجه تقدیم شده است از سوی دولت به مجلس را مورد واکاوی قرار دهند و با اِعمال اصلاحات مورد نیاز در آن، روند توسعه، پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور را بیش از پیش تسریع کنند.

    ۹۰ درصد مانده تا آبادانی! ، پای پروژه‌های عمرانی کشور لنگ می‌زند

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: طرح های عمرانی | پرداخت یارانه | قطع یارانه | بودجه کشور | اقتصاد | اقتصادی | پروژه | یارانه | فعالیت | اقتصاد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب