بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » برنامه ریزی جهت سهولت دسترسی دریایی بندر شهید رجایی ، شهر لجستیکی بندری در دستور کار شرکت بنادر و دریانوردی

    برنامه ریزی جهت سهولت دسترسی دریایی بندر شهید رجایی ، شهر لجستیکی بندری در دستور کار شرکت بنادر و دریانوردی

    مدیرعامل شرکت بنادر و دریانوردی گفت : این شرکت جهت ایجاد مراکز ارزش افزوده در بندر شهید رجایی ، ساخت شهر لجستیکی را در دستور کار خود دارد

    برنامه ریزی جهت سهولت دسترسی دریایی بندر شهید رجایی ، شهر لجستیکی بندری در دستور کار شرکت بنادر و دریانوردی

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از شرکت بنادر و دریانوردی ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علی رغم برخورداری بنادر کشور از مزیت نسبی ، نتوانسته ایم به مزیت رقابتی برسیم ، توضیح داد : عدم بهره وری ما از مزیت های نسبی در بنادر ، ناشی از کمبود فعالیت ها در پسکرانه و در درون و اطراف بنادر نسل سوم است.

    راستاد با اشاره به معماری و پرسشها تداخل ترافیکی در بندر ناشی از چیدمان نامناسب پایانه های فعلی و طرح توسعه ای و همچنین ریل پایه کردن بندر با تفکر زیاد کردن سهم ریل در جا به جایی بار ، از مذاکره با مشاور معتبر و آشنا شده است جهانی (HPC) در جهت برطرف این پرسشها خبر داد و گفت : در نظر داریم ضمن ریل پایه شدن بندر و زیاد کردن سهم ریل در جابه جایی کالا های بندری ، چیدمان پایانه ها را نظم بدهیم و کیفیت ترافیکی بندر اصلاح ببخشیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اطراف دغدغه جامعه بندری و دریایی مبنی بر متناسب بودن زیرساخت های دریایی فاز سوم توسعه بندر کانتینری شهید رجایی ، خاطر نشان کرد : ما قرار نیست منزل ای بسازیم که دروازه ورودی اش اجازه ورود میهمانان با ظرفیت های متفاوت را ندهد . در این خصوص ، جهت سهولت دسترسی دریایی بندر شهید رجایی ، ایجاد زیرساخت دریایی اعم از تعریض ، تعمیق و تطویل متناسب با توسعه فاز ۳ در دستور کار شرکت بنادر قرار دارد.

    برنامه ریزی جهت سهولت دسترسی دریایی بندر شهید رجایی ، شهر لجستیکی بندری در دستور کار شرکت بنادر و دریانوردی

    وی همچنین تاکید کرد : برنامه وقت بندی اجرای پروژه دسترسی به دریا به گونه ای است که ظرفیت اسکله و پسکرانه فاز ۳ و حتی فاز ۲ معطل طرح دسترسی دریایی نماند.

    راستاد همچنین در پاسخ به دغدغه دیگر جامعه دریایی در خصوص سرمایه گذاری و ساخت بندر در اطراف بندر شهید رجایی اظهار داشت : این بنادر عمدتا تخصصی هستند که رویکردشان صنایع پایین دستی مثل پتروشیمی و مواد معدنی است . بنابراین قاعدتا بنادری که به وسیله سایر وزارتخانه ها و شرکت ها طراحی می شوند ، نباید با طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور مناقات داشته باشد .

    حذف حق پرچم تکذیب شد

    به گفته راستاد ، طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و مورد نیاز الاجرا است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کنار این مسئله باید سهم ناوگان از حمل و نقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد، اظها کرد: عنوان مربوط به از بین بردن عوارض حق پرچم بعضا به وسیله بعضی از فعالان بخش شخصی مطرح می شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسئله را طرح کنند ولی این عنوان باید از جوانب متفاوت مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم گیری شود.

    مدیرعامل شرکت بنادر و دریانوردی گفت : این شرکت جهت ایجاد مراکز ارزش افزوده در بندر شهید رجایی ، ساخت شهر لجستیکی را در دستور کار خود دارد

    وی تصریح کرد: نشانه ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی هست، بدین گونه که مکانیزم های حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم. در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.

    وی تاکید کرد: باید ظرفیت های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران داشته باشیم به گونه ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

    وی ابراز امیدواری کرد: سایر شرکت های شخصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را زیاد کردن دهند تا همه مالکان ایرانی که کشتی های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در دنیا تردد دهند.

    مدیرعامل شرکت بنادر و دریانوردی اظهار کرد: باید بتوانیم حتی المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم. از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.

    راستاد گفت: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پسکرانه ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند. به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.

    انتهای پیام/

    برنامه ریزی جهت سهولت دسترسی دریایی بندر شهید رجایی ، شهر لجستیکی بندری در دستور کار شرکت بنادر و دریانوردی

    واژه های کلیدی: شهرسازی | دریایی | اسلامی | دریا | بندر | لجستیک | حمل و نقل |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال