آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جديد ميلادی

    ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جديد ميلادی

    معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن از ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: مذاکره

    ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جديد ميلادی

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت به نقل از روابط عمومی راه آهن سيد مصطفی داودی با اشاره به اينکه چين از جمله مهمترين شرکای تجاری ايران به شمار می رود ، گفت: با توجه به اينکه هر سال در مسير چين به ايران، حجم زيادی کالا جابجا می شود افزود: از اين رو، شرکت راه آهن رايزنی های خود را جهت راه اندازی اين کريدور جديد از سال ۲۰۱۵ با کشورهای محور چين، قزاقستان و ترکمنستان شروع کرد .

    وی با اشاره به اينکه تغيير نوع تردد و مسير جهت حمل کالا از سوی صاحبان آن کار راحت ای نيست، تصريح کرد: صاحبان کالا در صورتی با چنين اقدامی موافقت می کنند که مزيتی جهت آنها ايجاد شود، از اين رو تلاش کرديم تا با ايجاد مزيتهايی چون کم کردن وقت و رقابتی کردن قیمت حمل بار، صاحبان کالا را به استفاده از کريدور ريلی ترغيب کنيم.

    معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن با تاکيد بر اينکه رقابتی کردن قیمت حمل بار، الزاماً به معنای کم شدن قیمت حمل بار نيست ، تصريح کرد: در اين زمينه با سه کشور چين ، قزاقستان و ترکمنستان وارد مذاکره شديم و براي ارزيابی وقت انتقال کالا با قطار نسبت به ديگر انواع حمل و نقل، در سال ۲۰۱۶ اولين قطار بصورت آزمايشی از شرق چين (منطقه شانگهای) به سمت ايران حرکت کرد.

    وی افزود : اين قطار آزمايشی فاصله ميان چين و ايران را طی ۲۰ روز طی کرد و اين زمان، يک سوم زمانی بود که کالا به روشهای ديگر به ايران انتقال داده می شد.

    ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جديد ميلادی

    داودی با اشاره به اينکه بعد از به نتيجه رسيدن طرفين مذاکره براي تعيين قیمت تعرفه ، در سال ۲۰۱۷ دومين قطار از مقصد چين راهی ايران شد اظهار داشت: به دنبال تثبيت قیمت تعرفه و وقت حرکت، ۲۸ و ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۷ ، با توجه به استقبال صاحبان کالاها، سه قطار تجاری از مبدا چين به سمت ايران حرکت کرد.

    وی استقبال صاحبان کالا را نشان دهنده درستی مسير و رقابتی بودن تعرفه ها دانست و تصريح کرد: همچنين وقت سير اين مسير بين ۱۱ تا ۱۵ روز از مبادی متفاوت در چين بود و قطار مسير ۱۱ هزار کيلومتری بين ۴ کشور را طی می کند و به عبارتی قطار، روزانه ۸۰۰ کيلومتر را میپيمود که اين سير بسيار مناسبی محسوب می شود .

    معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن گفت : با توجه به تجاری و موفقيت آميز بودن حرکت قطارها در اين کريدور ( کريدور چين – ايران ) ، رايزنی هايی را با شرکتهايی خودروسازی چون سايپا شروع کرده و تلاش می کنيم تا بار شرکت های ماشین ساز و شرکت هايی که حجم بالايی از مبادلات را با چين دارند به مسير ريلی انتقال یافته کنيم.

    داودی با بيان پرسشها روشهای ديگر حمل و نقل براي اين شرکتها، خاطر نشان کرد : با استفاده از اين مسير کالاهای اين شرکتها مستقيماً از چين تا ايستگاه های مربوط به اين شرکت ها در محدوده پایتخت کشور عزیزمان ایران حمل می شود و بسياری از اين پرسشها مرتفع می شود.

    معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن از ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: مذاکره

    وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مديران شرکت سايپا ، اظهار کرد : تلاش میکنيم تا ظرف ۲ هفته آينده جلسه سه جانبه ای را با شرکت محمد زاده مدير عامل راه آهن و مدير عامل شرکت سايپا و مديرعامل شرکت بنادر و دريانوردی برگزار کنيم تا به توافقاتی در زمينه حمل ريلی بارهای اين شرکت ها برسيم.

    وی با اشاره به مزايای حمل و نقل ريلی بار از جمله حفاظت از محيط زيست ، کم کردن هزينه ها ، مصرف سوخت و تلفات جاده ای اضافه کرد: علاوه بر اين مزايا، تمام تلاش شرکت راه آهن بر اين است که با فعال سازی چنين مسيرهايی وقت سير و حمل کالا را کم کردن دهيم و به اين ترتيب وقت خواب سرمايه را جهت صاحبان کالا به حداقل برسانيم .

    معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن، حرکت ۳ قطار در مدت وقت کوتاه از سمت چين به ايران را نويد دهنده فعال سازی و رونق اين مسير ريلی بیان کرد و گفت : آخرين قطار باری از سمت چين به ايران، طی ۱۵ روز ۴۱ کانتينر کالا را از چين به ايران حمل کرد که اين وقت با احتساب کارها گمرکی، يک سوم وقت سنتی حمل کالا بود.

    وی اظهار داشت : در حال حاضر صاحبان کالاها در حال فراهم کردن مقدمات سير قطارهای ديگر به سمت ايران هستند و اميدواريم که در آينده نزديک اين مسير تردد روزانه داشته باشد.

    داودی با بيان اينکه مذاکرات متعدد با کشورهای اين مسير جهت ادامه آن به سمت ترکيه در جريان هست، افزود: تلاش داريم از مسير ترکيه اين قطار را به سمت اروپا ببريم که در اين زمينه جلساتی با مسئولان کشورهای ترکيه و آلمان انجام داده ايم .

    وی در ادامه به تلاشهای کشورمان جهت فعال سازی کريدور جنوب به غرب اشاره کرد و گفت : تلاش داريم حجم زيادی از بارهای هندوستان را که در حال حاضر از راه دريايی به مقصد آسيای ميانه و اروپا مي رود به شکل ترکيبی دريايی – ريلی به مسير اين کريدور انتقال دهيم .

    ورود سومين قطار تجاری چين به پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جديد ميلادی

    وی با تاکيد بر اينکه راه آهن اهداف بلند مدتی جهت ترانزيت کالا در برنامه خود تعريف کرده است ، خاطر نشان کرد : وظيفه ما در راه آهن ايجاد مسيرها و تسهيلات جهت حمل و نقل به روش ريلی است و استفاده از مسير ريلی به صاحبان کالا بر می گردد .

    عبارات مهم : انتقال داده – استفاده
    داودی با ابراز اميدواری جهت افزايش ترانزيت ريلی اظهار داشت: امسال ترانزيت ريلی در کشورمان ۵۵ درصد رشد داشته است که يکی از دلايل مهم آن برقراری ارتباطات ميان کشورهاست و اميدواريم امسال رقم ترانزيت ريلی کشور را به ۱٫۵ ميليون تن برسانيم .

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: انتقال داده | استفاده | ايران | انتقال | راه آهن | صنعت ریلی | وزارت راه وشهرسازی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار