باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » حمایتی که می خواهیم از جنس مردم است نه دولت

    حمایتی که می خواهیم از جنس مردم است نه دولت

    محمد رسول کاظمی اظهار داشت: ما با دولت کار نداریم؛ من از مردم می خواهم که در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم خوب پیش برویم.

    حمایتی که می خواهیم از جنس مردم است نه دولت

    به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ این روزها و به‌ویژه بعد از مطرح شدن بحث فیلترینگ پیام‌رسانی مثل تلگرام، بحث پیام‌رسان‌های داخلی بسیار داغ شده است هست. موضوعی که همواره در بحث پیام‌رسان‌های خارجی مطرح بوده بحث امنیت و خروج اطلاعات بازدیدکنندگان بوده که شاید دغدغه مهم دولت‌هاست.

    در گزارش قبلی صحبت‌های مدیر جوان آی گپ را از پیشرفت امکانات این پیام‌رسان ایرانی از نظر گذراندید؛ از جمله اینکه آی‌گپ از نظر امکانات به ۷۰ درصدی تلگرام رسیده هست. در این مجال ادامه گفتگو با محمدرسول کاظمی ارائه می‌شود.

    **آیا قصد دارید همانند خبر رسان تلگرام استیکر، ربات و امکان ساخت هر کدام به وسیله کاربر و به طور کلی توانایی های جالب را جهت بازدیدکنندگان ایجاد کنید؟

    حمایتی که می خواهیم از جنس مردم است نه دولت

    فعلا به خاطر پرسشها متعددی که در زمینه استیکر داریم، روی این مورد بحثی نداریم. ما استیکری که بخواهیم ارائه دهیم، مثل خبر رسان تلگرام خواهد بود و کاربر توانایی اضافه کردن پکیج استیکر را خواهد داشت. در حال حاضر یک سری محدودیت هایی وجود دارد که با حل شدن آنها استیکر هم به آی گپ اضافه خواهد شد. بحث ربات هم به زودی به آی گپ اضافه خواهد شد که تفاوت هایی با ربات خبر رسان تلگرام دارد. ربات ها به گونه ای خواهد بود که استفاده کننده بدون نیاز به سرور ربات خود را بر روی آی گپ مدیریت کنند. در کل باید نیازهای روزانه مثل تماس صوتی، برطرف پرسشها ابتدایی و … حل شود بعد دنبال استیکر برویم. البته زیرساخت های همه مواردی که مردم نیاز دارند آماده شده است است و فقط به وقت نیاز داریم.

    **می گویند خبر رسان های داخلی رصد می شود، اینگونه هست؟

    فعلا کسی تا به امروز جهت رصد سراغ ما نیامده است.

    ** آیا امنیت خبر رسان شما قابل تضمین است؟ بعنی جهت هک نشدن آن تضمینی دارید؟

    محمد رسول کاظمی اظهار داشت: ما با دولت کار نداریم؛ من از مردم می خواهم که در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم خوب پیش برویم.

    نکته مهم در مورد نرم افزارهایی که اطلاعات مردم در دست آنها می باشد، دادن اطمینان به بازدیدکنندگان جهت عدم استفاده از اطلاعات شخصی آنهاست تا کسی به آن اطلاعات دسترسی نداشته باشد. نخستین نشانه ما نیز بحث امنیت بوده که تا به امروز سربلند بیرون آمده ایم. بعد از تعیین جایزه جهت هک کردن آی گپ نیز با حملات مختلفی روبرو شدیم. ما توانستیم از داخل این حملات نقاط ضعف خود را نیز تقویت کنیم. بعضی از هکرها نیز گزارش های امنیتی ارسال کردند که در نهایت از خجالتشان درآمدیم و مبالغی را هم پرداخت کردیم.

    فکر می کنید بتوانید با خبر رسانی مثل خبر رسان تلگرام مسابقه کنید؟

    ابتدای امر در سه سال قبل نشانه ما بازار جهانی بود؛ نیازهایی را که مردم دنیا دارند در حال پیاده کردن هستیم. مردم کشور عزیزمان ایران نیز اگر ما را پسند کردند از ما استقبال خواهند کرد.

    **الان خبر رسان تلگرام به قابلیتی جهت کسب و کار تبدیل شده است بود و وقت فیلتر، خیلی ها آن را دلیلی جهت شروع فعالیتش می دانند. واقعا شما در حال حاضر این توانایی را در آن حد خبر رسان تلگرام می توانید ایجاد کنید؟ درست است که می گویند مخاطب باید حضور داشته باشد تا این امکان ایجاد شود ولی از نظر زیر ساختی چطور؟ این قطع و وصل های زیاد.. یا اشتباهات ios?

    بحث اینکه ما بتوانیم کسب و کارهای متفاوت از جمله فروشگاه ها را پشتیبانی کنیم، نیاز به کاربر و مخاطب دارد. همانند اینکه شما بتوانید محصولات خود را در یک مغازه داخلی یا در یک فروشگاه به فروش برسانید. در هر صورت ما به آن سمت می رویم تا بتوانیم نیازهای مخاطبان را حل کنیم. خوبی که ما نسبت به خبر رسان های خارجی داریم این است که سیاست های آینده ای که پیش می آید در امان خواهد بود. در ضمن ما بستری را فراهم می کنیم که کاربر پرداخت درون شبکه ای داشته باشند.

    **چه شاخصه هایی را اعلام می کنید که شما اختصاصا دارید تا مردم جهت پیوستن به شما ترغیب شوند؟

    حمایتی که می خواهیم از جنس مردم است نه دولت

    ما تنها خبر رسان ایرانی هستیم که open source هستیم، متن باز هستیم و تمام نسخه client روی گت آپ موجود است و نرم افزار نویس ها می توانند از آن استفاده کنند.

    تنها خبر رسانی هستیم که تمامی مواردی که مردم در خبر رسان تلگرام دیده اند را برطرف کرده ایم، مثل زیر ساخت، شکل، طراحی و حتی دیزاین….

    *از جایی حمایت می شوید؟ آیا بعد از فیلتر خبر رسان تلگرام کسی سراغ شما را گرفت ببیند جهت جایگزینی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

    دو سه ماه است که جاهای مختلفی می گویند حمایت می کنیم ولی تا به امروز از جایی حمایت نشده ایم. ارگانهایی مثل دادگستری و وزارت ارتباطات در حوزه های جدا حمایت هایی می کنند ولی تا الان حمایتی از ما نشده هست. به عنوان نمونه آقای وزیر وام ۵ میلیاردی گفته بودند که تا به امروز دریافت نکرده ایم.

    محمد رسول کاظمی اظهار داشت: ما با دولت کار نداریم؛ من از مردم می خواهم که در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم خوب پیش برویم.

    ما جهت پیشرفت، با شرکت هایی شخصی مذاکراتی انجام داده ایم که باید ببینم به نتیجه می رسیم یا نه.

    **مخالفت هایی داشتید؟ اذیت شدید؟

    در کل هنگامی که بحث فیلتر پیش می آید یک سری مخالف هستند، هنگامی که بحث خبر رسان تلگرام باشد یک سری دیگر مخالف هستند و هنگامی که عنوان ای گپ مطرح باشد کسانی دیگر مخالف هستند. در ظاهر و به وضوح کسی ما را اذیت نکرده است ولی در خفا چرا، اذیت زیاد شدیم.

    حمایت یا درخواست خاصی نیاز دارید؟

    حمایتی که می خواهیم از جنس مردم است نه دولت

    ما هیچگاه نیاز و حمایت خود را سمت دولت یا شرکت به شخصی نبرده ایم. به همین علت open source کرده ایم که حمایت از سمت برنامه نویس ها باشد. هر لحظه گفته ایم که از نرم افزار نویس ها می‌خواهیم در این راه به ما کمک بدهند. در کل نیاز به حمایت دولتی نداریم. مثل همین قضیه وام، سه ماه است که ما درگیر کاغذ بازی هایی شده است ایم و جز اینکه وقتمان تلف شود نتیجه ای نداشت.

    ما با دولت کار نداریم؛ من از مردم می خواهم که در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم خوب پیش برویم. ما از نرم افزارنویس ها با روی باز استقبال می کنیم. در این راه مردم کمک کنند تا بتوانیم یک روزی بگوییم خبر رسان ایرانی داریم که تمامی عرب ها از آن استفاده می کنند.

    زیاد بخوانید:

    به ۷۰درصدی خبر رسان تلگرام رسیده ایم و این شاهکار است/ بهایی به شرکت‌های آی تی در کشور عزیزمان ایران داده نمی شود

    گفتگو از سعید پیرزاده

    انتهای پیام/

    درخواست مدیر آی گپ از مردم جهت حمایت

    واژه های کلیدی: اطلاعات | استفاده | تلگرام ک | تلگرام | استیکر | آی گپ | محمد رسول کاظمی | وزارت ارتباطات

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی