اطلاعیه سایت
حتما عناوین زیر و مطالب انتهای صفحه را ببینید !!!
رکورد بیشترین لایک عکس در اینستاگرام توسط سلبریتی جنجالی شکسته شد + عکس
معما و تست هوش عبور از رودخانه + پاسخ
محمد رضا گلزار و مهناز افشار کنار دیگ نذری اربعین + عکس
حضور علی کریمی در برنامه خندوانه رامبد جوان
جدیدترین عکس ساره بیات / حامد بهداد در سفر به کانادا + تصاویر
تصاویر زننده و داغ چکامه چمن ماه و مانی کسرائیان + GEM
تصاویر جذاب مدلینگ شدن بهنوش بختیاری برای برند پاندورا
عکس های مدلینگ شدن آناهیتا نعمتی
عکس های جدید پوریا پور سرخ و مهراوه شریفی نیا بازیگران سریال کیمیا
جنایت جدید داعش : نصف کردن خبرنگار سوری از وسط + عکس
ماجرای کادر پزشکی بیمارستان خمینی شهر اصفهان و بخیه صورت کودک فقیر + کاریکاتور
اگرچه علت سانحه پرواز شماره ۳۷۰۴ مسیر پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج هنوز مشخص نیست ولی این اتفاق هشداری جدی جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور بود. ناوگانی که میانگین عمر آن حدود ۲۳ تا ۲۴ سال است.
نوسازی ناوگان هوایی، اولویت گریزناپذیر
اگرچه علت سانحه پرواز شماره ۳۷۰۴ مسیر پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج هنوز مشخص نیست ولی این اتفاق هشداری جدی جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور بود. ناوگانی که میانگین عمر آن حدود ۲۳ تا ۲۴ سال هست.
به گزارش بیاکافه به نقل از روزنامه ایران، هنگامی که کشوری ناوگان هوایی با این طول عمر دارد، یعنی هر لحظه در معرض خطر و حوادثی از این دست هست. حوادثی دلخراش و تکان دهنده که متأسفانه جان هموطنانمان را نشانه می گیرد. سه عامل در زیاد کردن عمر ناوگان هوایی کشور عزیزمان ایران تأثیرگذار است.
عبارات مهم : شرکت هواپیمایی – روزنامه ایران اول؛ امتناع شرکت های تأمین کننده قطعات و خدمات از همکاری با ایران. آن هم باوجود اینکه حتی به صراحت در برجام ذکر شده است که امریکا باید مجوز های فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران را صادر کند. متأسفانه شرکت های سازنده قطعات هواپیما و تجهیزات هوایی زیادی هستند که به علت وحشت و وحشت از تحریم ها و جرایم امریکا حاضر نیستند به آسانی به کشور عزیزمان ایران قطعه بفروشند. در نتیجه شرکت های هواپیمایی کشور عزیزمان ایران نمی توانند بموقع قطعات مورد نیاز ناوگان خود را تأمین و تعویض کنند.
دوم؛ هنگامی که هواپیماها قدیمی می شوند قطعات آنها از خط تولید خارج می شود. یعنی آنکه دیگر شرکت سازنده قطعات این نوع قطعات را تولید نمی کنند و هواپیماهای نو و تجهیزات مورد نیاز آنها را می سازند. لذا دستیابی به قطعات قدیمی سخت می شود. در نتیجه اتکای شرکت های ایرانی به آن قطعاتی است که در بازارهای بین المللی می توان پیدا کرد که گاهی حتی خود سازندگان هم ندارند.
عامل سوم، وضع مالی شرکت های هواپیمایی کشور عزیزمان ایران هست. شرایط این شرکت ها چندان خوب نیست. آیا که ما در سال های گذشته اجازه دادیم که شرکت ها با یک سرمایه اندک هواپیمای دسته دوم بخرند و با دو یا سه هواپیما یک خط هوایی راه بیندازند. طبیعی است که این شرکت ها بنیه مالی پشتیبانی، آموزشی، حمایتی و توانایی تأمین خدمات و قطعات مورد نیاز را نخواهند داشت. همه این عوامل در کنار هم زنگ خطری است که به ما لزوم نوسازی هر چه سریعتر ناوگان هوایی کشور را گوشزد می کند و نشان می دهد که این عنوان باید در اولویت قرار گیرد.
باید مجلس امکانات مالی را جهت نوسازی خطوط هوایی فراهم کند و دولت نیز دست به کار شود. در این راه بانک ها و نهادهای پولی کشور هم باید به شرکت ها وام هایی اعطا کنند که بتوانند در زمینه نوسازی موفق شوند.
این تصور که هواپیما یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از آن استفاده می کنند، غیرعقلانی هست. همان طور که می بینیم مسافران مسیر پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج دنبال لوکس گرایی نبودند؛ بلکه به استفاده از خط هوایی جهت سفری سریع نیاز داشتند. در اتفاق زلزله کرمانشاه هم اگر هواپیماها نبودند امکان اینکه مصدومان بموقع به مراکز امداد و درمانی انتقال یافته شوند، وجود نداشت. در حج و زیارت هم شرایط همین هست. آیا بدون وجود هواپیمای کافی و امن می توانیم ۷۰ هزار زائر را در عرض یک ماه جابه جا کنیم؟
از این رو نوسازی ناوگان باید یکی از اولویت های مهم کشور باشد. مجلس شورای اسلامی و دولت باید به این عنوان اهمیت بدهند و بدانند که بدون کمک مالی و نوسازی امکان اینکه بتوانیم صنعت هوایی امنی داشته باشیم، وجود ندارد. دولت، مجلس و تمام دستگاه های برنامه ریز کشور جهت نوسازی ناوگان هوایی باید بسیج شوند و امکانات مورد نیاز را فراهم کنند. اگر ما هرچه سریعتر عمر میانگین هواپیماهای کشور را کم نکنیم، با گذشت وقت شرایط سخت تر، سن ناوگان و شمار حوادث ناشی از آن بالاتر خواهد رفت. در حال حاضر این عدد بالای ۲۰ سال هست.
در بعضی از شرکت ها نظیر شرکت هواپیمایی کشور عزیزمان ایران ایر میانگین ۲۰ سال و در بعضی دیگر حتی به ۲۵ سال هم می رسد و این یعنی زنگ خطر. ناگفته نماند که میانگین عمر ناوگان هوایی در دنیا حدود ۱۰ سال هست. حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس این شاخص به کمتر از ۱۰ سال هم می رسد. بنابراین باید مجلس امکانات مالی را جهت نوسازی خطوط هوایی فراهم کند و دولت نیز دست به کار شود. در این راه بانک ها و نهادهای پولی کشور هم باید به شرکت ها وام هایی اعطا کنند که بتوانند در زمینه نوسازی موفق شوند. ولی از آن مهم تر ایجاد ابزار های تازه و قانونی کردن آنها در کشور عزیزمان ایران به دست نمایندگان مجلس و دولت هست. ابزارهایی نظیر اجاره به شرط تملیک که به کشور قدرت خرید هواپیما و نوسازی ناوگان را می دهد.
بدون شک در این زمینه باید به اجماع ملی برسیم و جهت جلوگیری از وقوع هر اتفاق احتمالی وارد عمل شویم. تاکنون وزارت راه و شهرسازی و شرکت هواپیمایی کشور قدم هایی در این مسیر برداشته هست. نظیر خرید هواپیما در سایه برجام و وادار کردن شرکت ها به زیاد کردن سرمایه هایشان تا بتوانند توان مالی کافی جهت خرید هواپیمای نو داشته باشند. ولی مورد نیاز است که در این زمینه جدی تر اقدام شود.
منبع: روزنامه ایران
واژه های کلیدی: شرکت هواپیمایی | روزنامه ایران | خرید هواپیما | خطوط هوایی | هواپیما | ایرانی | هواپیما | امکانات | قطعات | ایران
-
محسن افشانی بازیگر سینما تلویزیون به خاطر حمل سلاح در پیج اینستاگرام خودش ب
-
ماجرای تیراندازی در فرودگاه مهرآباد/ آیا داعش در این حمله دست داشته است؟
-
بررسی گروگانگیری در بیمارستان به علت عدم پرداخت هزینه
-
علت فراموش کردن ۲۵ مسافر هواپیما توسط خلبان+پیام عذرخواهی
-
وضعیت خسارت و تعطیلی مدارس بر اثر سیل در آذربایجان شرقی+عکس
اخبار
آرشیو-
چذابه امروز وضعیت مرزهای عراق آخرین وضعیت مرزهای خوزستان شلمچه مهران
آخرین وضعیت مرزهای عراق شلمچه باز و چذابه موقتا بسته شد / تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد استاندار خوزستان: پایانه مرزی شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است همچنین مرز چذابه به صورت موقت از سوی کشور عراق بست...
-
ندیم امیری ؛ بازیکن افغانتبار تیم ملی فوتبال آلمان کیست و چطور به این تیم دعوت شد؟
-
سود نجومی که بانک ها از وام مردم به جیب میزنند!
-
خانواده میترا استاد نجفی را بخشیدند!
-
والیبال بازی کردن گلزار و علی کریمی در باشگاه
گالری عکس
آرشیو-
کافه اینستا با فریبا نادری زن ستاره مشهور ایرانی
اینستاگرام فریبا نادری | بازیگر معروف | فریبا نادری | اینستاگرام | بازیگر | تصویر | آخرین | اینستا کافه اینستا با فریبا نادری دراین قسمت از کافه اینستا مروری داریم بـه آخرین فعالیت هـای زن فری...
-
مدگردی با سحر قریشی | جالب ترین استایل های سحر قریشی
-
متن های تبریک تولد+ عکس نوشته خاص تولدت مبارک عشقم
-
عکس نوشته و جملات سنگین و معنا دار | سخنان بزرگان
-
سوپر استارها در کنسرت مهران مدیری | خواندن ترانه سوغاتی مرحوم هایده