آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » مکالمه خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج بعد از خروج از رادار

    مکالمه خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج بعد از خروج از رادار

    حسن رضایی فر با اشاره به کم کردن ارتفاع غیر مجاز هواپیما در محل وقوع سانحه گفت: اینکه هواپیما از ارتفاع مجاز کم کردن ارتفاع داده است می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

    مکالمه خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج بعد از خروج از رادار

    حسن رضایی فر با اشاره به کم کردن ارتفاع غیر مجاز هواپیما در محل وقوع سانحه گفت: اینکه هواپیما از ارتفاع مجاز کم کردن ارتفاع داده است می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

    خلبان بعد از خروج از رادار با برج مواظبت مکالمه داشته است

    وی با تاکید بر اینکه ارتفاع مجاز در آن منطقه حداقل ۱۷ هزار پا هست، اظهار داشت: خطای خلبان، قفل شدن سطوح کنترل، از دست رفتن موتور، یخ زدگی بال و ملخ، پدیده های هوایی و … می تواند از دلایل کم کردن ارتفاع خلبان باشد ولی در حال حاضر تا قبل از بررسی اطلاعات FDRو CVRجعبه سیاه هیچ نظری نمی توان داد.

    عبارات مهم : هواپیما – هواپیما
    رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج ادامه داد: در ساعت ۹ و ۲۸ دقیقه صبح امکان اینکه موبایل روشن یکی از مسافران بسته به قدرت ماهواره های مخابراتی در محل سیگنالی داده باشد وجود دارد ولی این امکان بعد ازساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به بعد وجود نداشته است.

    رضایی فر با تاکید بر اینکه خلبان بعد از اینکه از رادار محو شده است با برج مواظبت مکالمه داشته هست، گفت: ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آخرین مکالمه خلبان با برج مواظبت بوده است و هواپیما ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه از رادار خارج شده است است و بعد از اینکه از رادار خارج شده است توانسته ۶ دقیقه پرواز و با برج مواظبت مکالمه داشته باشد.

    وی افزود: از آنجایی که منطقه کوهستانی هست، سیگنال های ارسالی از هواپیما به انتن های راداری نمی رسد به همین علت پوشش نقطه کور راداری محسوب می شود.

    رضایی فر گفت: هواپیما در ارتفاع بیش از ۱۸ هزار و۶۰۰ پا از رادار خارج شده است و به کوهی با ارتفاع ۱۳ هزار پا برخورد کرده است یعنی ۵ هزار و ۶۰۰ پا کم کردن ارتفاع بدون پوشش راداری داشته است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از اینکه هواپیما از رادار خارج شده است هست، در مکالمات خلبان با برج مواظبت اشاره ای به علت خروج از رادار نشده هست، تاکید کرد: اساسا آن منطفه فضای راداری ندارد و در اسناد هم آمده است در ارتفاعات بالای ۲۰ هزار پا سرویس راداری باید وجود داشته باشد و جهت مرکز کنترل بالای ۲۰ هزار پا سرویس راداری ارائه می شود.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    مکالمه خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج بعد از خروج از رادار

    واژه های کلیدی: هواپیما | هواپیما | کنترل | رضایی | رادار | خلبان | مکالمه | خبر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب