یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    پرسپولیسی‌ها با یک آرزوی بزرگ پای به دربی می گذارند؛ بردن استقلال و مراسم خوش حالی قهرمانی. استقلال ولی می‌خواهد با گرفتن انتقام بازی رفت، قهرمانی رقیب دیرینه خود را تلخ کند.

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

    وبسایت رسمی برنامه نود – احتمال اینکه قهرمان لیگ هفدهم با نتیجه دربی مشخص شود کم نیست.

    پنج شنبه ۱۰اسفند ۹۶ ، هفته بیست و پنجم لیگ برتر

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    استقلال تهران- پرسپولیس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ورزشگاه آزادی پایتخت کشور عزیزمان ایران – ساعت ۱۵:۴۵

    به گزارش سایت نود، نوبت به دربی ۸۶ رسید، آخرین دیدار لیگ برتری دو تیم استقلال و پرسپولیس در سال ۹۶ ، فردا(پنجشنبه) ۱۰ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

    این دیدار علاوه بر حساسیت های همیشگی مصاف این دو حریف سنتی، یک شاخصه دیگر هم خواهد داشت. پرسپولیس این وقت را دارد که در آخر بازی، قهرمانی در این دوره لیگ برتر را مراسم خوش حالی بگیرد. استقلال هم اهداف خاص خودش را در این نبرد تاریخی دنبال خواهد کرد.

    پرسپولیسی‌ها با یک آرزوی بزرگ پای به دربی می گذارند؛ بردن استقلال و مراسم خوش حالی قهرمانی. استقلال ولی می‌خواهد با گرفتن انتقام بازی رفت، قهرمانی رقیب دیرینه خود را تلخ کند.

    وضعیت جدول لیگ برتر به این صورت است که پرسپولیس با ۵۷ امتیاز در صدر واقع شده است است و استقلال با ۱۹ امتیاز کمتر در رده سوم دیده می شود. ذوب آهن ۴۱ امتیازی هم در بین این دو تیم قرار گرفته است.

    پرسپولیس اگر در دربی برنده شود می تواند شش هفته مانده به آخر لیگ قهرمان شود. قرمزها علاوه بر مراسم خوش حالی گرفتن پیروزی برابر حریف دیرینه و زودهنگام ترین قهرمانی تاریخ لیگ می توانند در یک سال دو بار قهرمانی لیگ را مراسم خوش حالی بگیرند.

    دقایقی قبل از این بازی دیدار مهم پارس جنوبی- ذوب آهن هم شروع خواهد شد. ذوب آهن اگر در آن بازی مساوی کند، پرسپولیس با یک مساوی هم قهرمان می شود. باخت ذوب آهن در جم موجب خواهد شد که پرسپولیس قبل از سوت آخر دربی از قهرمانی خود مطمئن شود.

    اهداف پرسپولیس

    همانطور که گفته شد پرسپولیس با برد در دربی می تواند به چندین نشانه برسد، پیروزی رفت و برگشت برابر استقلال، زودهنگام ترین قهرمانی در لیگ برتر، کسب دو قهرمانی در یک سال. پرسپولیس همچنین با برد در دیدار پنجشنبه خواهد توانست به سمت ثبت بیشترین اختلاف با تیم دوم، بیشترین اختلاف با استقلال و کسب بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ هم حرکت کند. اگر بازی با ذوب آهن مساوی شود قرمزها با یک تساوی هم به بخشی از اهداف خود می رسند.

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    اهداف استقلال

    انتقام بازی رفت می تواند جهت استقلال هم دستاوردهای زیادی دارد. استقلال به همراه چهار تیم دیگر در جدول ۳۸ امتیازی اند، این پنج تیم به همراه ذوب آهن جهت کسب سهمیه آسیایی مسابقه نزدیکی دارند. سه امتیاز بازی پنجشنبه استقلال را به هدفش که همان قرار گرفتن در رده دوم یا سوم است نزدیک می کند. از طرفی برد در دربی جهت استقلال ارزشهای دیگری نیز دارد. اگر ذوب آهن بازی خود را برده باشد برد استقلال و یا تساوی دربی، قهرمانی پرسپولیس را به تعویق می اندازد. طرفداران تیم پیروزی (پرسپولیس) دوست دارند بعد از دربی مراسم خوش حالی قهرمانی بگیرند و در یک سال دو. بار قهرمان شوند و استقلال حالا می تواند این برنامه را خراب کند. در آنسو اگر ذوب آهن در جم ببازد و پرسپولیس با شکست در دربی هم به قهرمانی برسد استقلال با برد در دیدار پنجشنبه می تواند قهرمانی رقیب دیرینه اش را تلخ کند. استقلال در دهه ۹۰ بیلان خوبی در دربی نداشته و انگیزه زیادی دارد که این رکورد را ترمیم کند.

    انتظار بازی با کیفیت

    پرسپولیسی‌ها با یک آرزوی بزرگ پای به دربی می گذارند؛ بردن استقلال و مراسم خوش حالی قهرمانی. استقلال ولی می‌خواهد با گرفتن انتقام بازی رفت، قهرمانی رقیب دیرینه خود را تلخ کند.

    استقلال با آمدن وینفرد شفر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته هست. این تیم حالا یک تیم بالای جدولی هست. استقلال کیفیت خود را در آسیا هم نشان داد و قطعا آن تیم بازی رفت نخواهد بود. پرسپولیس هم که در این فصل قدرت بدون رقیب فوتبال کشور عزیزمان ایران بوده و از هر دو تیم انتظار می رود با توجه به بازیهای اخیرشان نمایش خوبی داشته باشند.

    پرسپولیسی ها به خوبی می دانند که فاصله ارزش در جدول تضمین کننده پیروزی ارزش نیست. در تاریخ ۴۹ ساله دربی ثابت شده است هرگز شرایط جدول نتیجه این دیدار سنتی را رقم نمی زند. در تاریخ هرگز تیمی که در جدول حداقل هشت امتیاز زیاد از رقیبش داشته برنده نشده است.

    پرسپولیس در شرایطی با ۱۹ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال پای به این میدان می گذارد که در تاریخ دربی نهایتا با اختلافی ۱۶ امتیازی برگزار شده است هست. دوبار دربی با اختلاف ۱۶ امتیاز انجام شده است که تیم پایین تر در جدول یک بار پیروز شده است است و یک بار هم کار دو تیم به تساوی کشیده است.

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    این بازی در حضور جیانی اینفانتینو، مدیر فیفا برگزار خواهد شد و قطعا این عنوان هم می تواند انگیزه مضاعف به بازیکنان دو تیم بدهد.

    ترکیب دو تیم

    پرسپولیس جهت بازی فردا بازیکن مصدوم یا محرومی ندارد و احتمالا با ترکیب علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا به میدان می رود. برانکو نیمکت قابل اتکایی هم دارد و می تواند روی بشار رسن، محسن مسلمان، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و صادق محرمی هم حساب کند. سرمربی پرسپولیس عنوان کرده جهت بازی پنجشنبه سورپرایز هم دارد. شاید سورپرایز برانکو اعتماد دوباره به محسن مسلمان باشد.

    استقلال که در این بازی میزبان است چندین غایب دارد. غایب بزرگ آبی ها حسین حسینی، دروازه بان این تیم است که در بازی با فولاد سه اخطاره شد و حالا جای خود را به مهدی رحمتی داده هست. مهدی قائدی، لئوناردو پادوانی و پژمان منتظری هم مصدوم اند. بهنام برزای هم احتمالا به علت ضرب دیدگی به بازی نمی رسد. امید نورافکن ولی آماده شده است هست. در غیاب این مصدومان مجید حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن و وریا غفوری مدافعان استقلال خواهند بود. در خط میانی داریوش شجاعیان، فرشید باقری، امید ابراهیمی، سرور جپاروف و محسن کریمی قرار می گیرند. مامه تیام مهاجم سنگالی استقلال هم تک مهاجم این تیم خواهد بود. همه نگاه ها به تیام خواهد بود که مانند دو بازی قبلی بدرخشد. جابر انصاری، خسرو حیدری و علی قربانی هم گزینه های دیگر استقلال خواهند بود.

    سابقه تقابل دو تیم:

    تعداد بازی

    برد پرسپولیس

    مساوی

    برد استقلال

    ۸۵

    ۲۲

    ۳۸

    ۲۵

     

    آمار ویژه:

    *دربی ۸۵( بازی رفت دو تیم) بعد از ۴۱ سال با دو سرمربی خارجی برگزار خواهد شد. آمار کمی به ضرر شفر هست. استقلال ۴۰ سال است با سرمربی خارجی در دربی پیروز نشده هست. از طرفی مربیانی آلمانی حاضر در دربی( یورگن گده، راینر سوبل و رولند کوخ) هرگز برنده بازی نشدند.

    *استقلال در ۱۲ دربی گذشته یک برد آورده است.

    * این بازی دومین دربی شفر هست، در سوی برابر برانکو در شش دربی خود صاحب ۳ برد ، ۲ مساوی و یک باخت شده است است.

    *پرگل ترین دیدار این دو تیم دو بازی هست. داربی١٦ شهریور ماه سال ١٣٥٢ است که با نتیجه ٦ بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید. داربی ۸۲ را هم پرسپولیس ۴ بر ۲ برد.

    *تاکنون ۱۶۹ گل در ۸۵ دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس ردوبدل شده است است که سهم استقلال ۸۷ گل و سهم پرسپولیس ۸۲ گل بوده است.

    *علی پروین با ٢٠ بازی بیشترین بازی را در داربی انجام داده هست. او با ۲۶ سرمربی گری از این لحاظ هم رکورددار است.

    *مرحوم صفر ایرانپاک با ۷ گل عالی ترین گلزن داربی هست. حسین کلانی با ۶ گل در رده دوم قرار دارد. مهدی هاشمی نسب، علی جباری و غلامحسین مظلومی هر کدام پنج گله اند.

    *در تاریخ لیگ برتر دو تیم ۳۳ بار بازی کردند، پرسپولیس هشت بار برنده شده است و استقلال هفت بازی.

    *همایون بهزادی و ایمون زاید از پرسپولیس، تنها بازیکنانی هستند که توانسته اند در یک بازی سه گل وارد دروازه تیم حریف کنند.

    *در بین بازیکنان استقلال فرشید اسماعیلی، علی قربانی، جابر انصاری و امید ابراهیمی سابقه گل زدن به پرسپولیس با پیراهن استقلال را دارند در آنسو هم جلال حسینی، محسن مسلمان و علی علیپور گل زدن در داربی را تجربه کردند.

    * سید جلال حسینی در هفت دربی حضور داشته که پرسپولیس در شش بازی آن گلی دریافت نکرده است.

    *پرسپولیس با ۱۸ بازی بدون شکست عالی ترین آمار لیگ را دارد.

    *بازیکنان خارجی استقلال تا به حال در دربی گل نزده اند. جهت پرسپولیس ولی ایمون زاید، عیسی ترائوره و جری بنگستون گلزنی کردند.

    محروم:

    حسین حسینی استقلال

    نتیجه دیدار رفت:

    پرسپولیس یک- استقلال صفر

    بازی هفته گذشته:

    فولاد خوزستان ۴- استقلال یک

    پرسپولیس یک- استقلال خوزستان صفر

    جایگاه در جدول:

    استقلال: با ۳۸ امتیاز سوم

    پرسپولیس: با ۵۷ امتیاز صدرنشین

    نتایج قبلی در لیگ:

    استقلال: برد، برد، باخت، برد، مساوی

    پرسپولیس: برد، برد، برد، برد، مساوی

    بهترین گلزن:

    استقلال: سرور جپاروف و داریوش شجاعیان ۴گل

    پرسپولیس: علی علیپور ۱۷ گل

    بهترین گلساز:

    استقلال: فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان ۴ پاس گل

    پرسپولیس: محسن مسلمان ۹ پاس گل

    بهترین بازیکن:

    استقلال: حسین حسینی با ۲٫۶۲ سوم

    پرسپولیس: جلال حسینی ۲٫۵۹ اول

    دروازه بانان:

    استقلال: مهدی رحمتی، ۷ بازی، ۴ کلین شیت

    پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، ۲۲ بازی، ۱۵ کلین شیت

    بیشترین حضور:

    استقلال: داریوش شجاعیان، ۱۹ بازی، ۱۵۳۴ دقیقه

    پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، ۲۲ بازی، ۱۹۸۰ دقیقه

    بهترین مدافع:

    استقلال: روزبه چشمی با ۱۵۰ نبرد موفق

    پرسپولیس: شجاع خلیل زاده با ۲۴۹ نبرد موفق

    خشن ترین بازیکن:

    استقلال: روزبه چشمی با ۸ کارت زرد

    پرسپولیس: شجاع خلیل زاده با ۵ کارت زرد

    تیم داوری: علیرضا فغانی با کمک رضا سخندان – محمدرضا منصوری – موعود بنیادی فر.

    فغانی پیش از این ۴ دربی را قضاوت کرده که دو تای آنها به تساوی بدون گل انجامیده هست. در یک دربی پرسپولیس سه-دو برنده شده است و در در یک بازی دیگر استقلال با این نتیجه به پیروزی رسیده است.

    ۵۷۱۸۹

    واژه های کلیدی: سید جلال حسینی | محسن مسلمان | پرسپولیس | استقلال | پرسپولیس | پیروزی | پنجشنبه | استقلال | تاریخ | برنده | تاریخی

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    انتقام دلچسب یا قهرمانی شیرین / پیش بازی استقلال- پرسپولیس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های الکترونیک اورجینال