دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » برنج خارجی ارزان نخواهد شد ، مسئولان آب پاکی را روی دست مردم ریختند

    برنج خارجی ارزان نخواهد شد ، مسئولان آب پاکی را روی دست مردم ریختند

    پافشاری بانک مرکزی مبنی بر اختصاص نیافتن ارز مبادله‌ای، به واردات برنج دامن زد.

    برنج خارجی ارزان نخواهد شد ، مسئولان آب پاکی را روی دست مردم ریختند

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با زیاد کردن دید و دیدار شب عید سفره مردم به قیمت کالاهای اساسی معطوف می شود که در این میان برنج قوت مهم مردم در سفره های ایرانی ها به شمار می رود که همین عنوان موجب شده است تا در این روزها نگرانی خاصی از حیث نوسان قیمت در چشم مردم مشاهده شود.

    در بررسی میدانی خبرنگاران ما از بنکدارن در استان‌های متفاوت از جمله زنجان، تهران، قزوین و اصفهان مشخص شد که بحران در بازار برنج خارجی سربه فلک کشیده است و در بازه زمانی چند ماهه قیمت هر کیلو برنج هندی به ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
    کارمندان بعد از دریافت حقوق جهت تامین مایحتاج شب عید خود، حساب و کتاب زندگیشان به هم ریخت به طوریکه افراد زیادی با این رسانه تماس گرفتند و خواستار پیگیری به زیاد کردن نجومی قیمت برنج خارجی در بازار شدند.

    به نظر می رسد که مسئولان آب پاکی روی دست مردم ریختند، آیا که قرار نیست قیمت برنج خارجی کم کردن چشمگیری در روزهای باقی مانده به ایام نهایی سال داشته باشد.

    در ادامه جهت براق سازی این عنوان مصاحبه ای با مسئولان مربوطه صورت گرفته است:

    برنج خارجی ارزان نخواهد شد ، مسئولان آب پاکی را روی دست مردم ریختند

    حمید رضا خلیلی مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین اوضاع توزیع برنج در ایام نهایی سال اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی به میزان کافی برنج جهت تنظیم بازار شب عید تهیه کرده و به ۳۲ استان کشور اختصاص داده است که براساس دستوالعمل تازه در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود.

    به گفته وی؛ در این مرحله کالای برنج در اختیار اصناف قرار نخواهد گرفت که بدین منظور از مردم تقاضا داریم که مایحتاج خود را از فروشگاه‌های زنجیره ای، نمایشگاه‌های بهاره خریداری کنند.

    خلیلی قیمت توزیع هر کیلو برنج هندی pr11 را دوهزار و ۶۰۰ و ۱۱۲۱ هندی را پنج هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع برنج وجود ندارد، افزود: به میزان تقاضای فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بهاره در ایام نهایی سال برنج توزیع خواهد شد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

    وی در پاسخ به این پرسش که علت توزیع برنج هندی با قیمت ۷ تا ۸ هزار تومان در بازار چیست، بیان کرد: در چند روز گذشته شرکت‌های بزرگ، قیمت برنج خود را اعلام کردند که انتظار می‌رود بعد از اعلام قیمت به وسیله شرکت های واردکننده، قیمت برنج خارجی در بازار شکسته شود.

    پافشاری بانک مرکزی مبنی بر اختصاص نیافتن ارز مبادله‌ای، به واردات برنج دامن زد.

    خودداری واردکنندگان از عرضه برنج علت مهم گرانی

    عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: با توجه به آنکه درصدی از برنج کشور در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود، بنابراین کمبودی در ایام نهایی سال نداریم.

    وی امتناع از عرضه برنج خارجی به وسیله واردکنندگان و بنکداران را علت مهم گرانی در ایام نهایی سال اعلام کرد.

    پاپی زاده ادامه داد: واردکنندگان، برنج های وارداتی خود را در انبارها ذخیره سازی و در چند روز مانده به شب عید در بازار توزیع می کنند که درنهایت خلأ بازار تا توزیع، نوسان قیمت را به همراه دارد.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اخذ سود بالای محصول به وسیله واردکنندگان بیان کرد: واردکنندگان با سودهای غیرمتعارفی اقدام به عرضه محصول خود در بازار می کنند و تنها ارز مبادله ای بهانه ای جهت واردکنندگان است تا قیمت بالای برنج در بازار را توجیه کنند.

    وی تصریح کرد: با توجه به آنکه واردات برنج برحسب ثبت سفارش محصول صورت گرفته هست؛ بنابراین زیاد کردن قیمت برنج در چند روز مانده به شب عید تنها ناشی از منفعت طلبی سودجویان است که انتظار می‌رود شرکت تعزیرات نظارت جدی بر عملکرد بنکداران داشته باشد.

    اما و اگرهای ارزان شدن برنج

    محمد آقا طاهر مدیر بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به دلایل اخیر گرانی برنج خارجی اظهار کرد: در ماه های اخیر قیمت برنج خارجی به علت اختصاص نیافتن ارز مبادله ای به واردات با نوساناتی در بازار روبرو شد.

    برنج خارجی ارزان نخواهد شد ، مسئولان آب پاکی را روی دست مردم ریختند

    به گفته وی در چند روز اخیر به باعث ترخیص برنج از گمرکات، قیمت هر کیلو برنج با کم کردن ۸۰۰ تومانی در بازار روبرو شده است است.

    سیر صعودی قیمت برنج خارجی ادامه خواهد داشت

    مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با انتقاد از پافشاری بانک مرکزی به اختصاص ندادن ارز مبادله ای گفت: با وجود آنکه واردکنندگان تصوراتی مبنی بر فشار وزارت جهاد و وزارت صنعت به بانک مرکزی به منظور تخصیص ارز مبادله ای به واردات داشتند، ولی در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار با بانک مرکزی همراه شدند تا برنج با ارز آزاد وارد شود.

    به گفته وی؛ عدم اختصاص ارز مبادله ای به واردات برنج منجر به عرضه هر کیلو محصول با قیمت ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار شد.

    کشاورز با اشاره به اینکه عمده خریداران برنج خارجی قشر ضعیف جامعه هستند، افزود: اختصاص نیافتن ارز مبادله ای به واردات،حذف محصول از سبد کالای این خانوار را به همراه دارد.

    پافشاری بانک مرکزی مبنی بر اختصاص نیافتن ارز مبادله‌ای، به واردات برنج دامن زد.

    دبیرانجمن واردکنندگان برنج تصریح کرد:وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار ارز مبادله ای به واردات این محصول اختصاص نداده هست؛ بنابراین تبعات منفی این امر نظیر زیاد کردن قیمت و بحران بازار در ایام نهایی سال را باید بپذیرد.

    به گفته وی با توجه به از دست دادن وقت واردات برنج، اختصاص ارز مبادله ای در اوضاع کنونی فایده ای ندارد، در حالیکه با آزاد سازی واردات از اول آذر و مدیریت وزارت جهاد، مشکلی در ایام نهایی سال نداشتیم.

    کشاورز در خاتمه گفت: هر سال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در داخل مصرف می شود که یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون آن از تولید داخل و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

    این در حالی است که وزارت جهاد سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی را ۳۱ کیلو اعلام می کند، ولی کارشناسان این رقم را ۴۰ تا ۴۱ کیلو می‌دانند.

    برنج خارجی ارزان نخواهد شد ، مسئولان آب پاکی را روی دست مردم ریختند

    گفتنی است که دبیر انجمن برنج، فروش برنج ایرانی با قیمت ۱۷ هزار تومان در بازار را شایعه می داند و اعتقاد است که هم اکنون قیمت هر کیلو برنج طارم هاشمی در فروشگاه های زنجیره ای ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالیکه این قیمت در مدت مشابه سال قبل ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

    گزارش : آزاده محبی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کشاورزی | فروشگاه | خبرنگار | واردات | زنجیره | وارداتی | فروشگاه | مرکزی | محصول | خارجی | تنظیم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی