کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » چه عاملی سد راه صادرات روغن‌های صنعتی است؟

    چه عاملی سد راه صادرات روغن‌های صنعتی است؟

    تولیدکننده‌های روغن‌های صنعتی، قوانین سخت گیرانه گمرک را عامل مهم کم کردن رغبت به صادرات محصولات تولیدی خود می‌دانند.

    چه عاملی سد راه صادرات روغن‌های صنعتی است؟

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با توجه به اینکه کشور کشور عزیزمان ایران دارای ذخایر نفتی غنی هست، تولید روغن‌های صنعتی در کشور هم یکی از صنایع مهم محسوب می شود که در سال های اخیر توانست با اتکا بر دانش ایرانی و بومی سازی محصولات، گام های مهمی را در جهت خودکفایی بردارد.

    عمده تولیدکنندگان روغن های صنعتی در ایران، شخصی بوده و چند تولیدکننده دولتی روغن موتور نیز به بخش شخصی واگذار شده است هست. محصول روغن موتور به عنوان یک کالای استراتژیک تاثیر بسزایی در استمرار و پویایی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر درون و برون شهری دارد.

    تولید انواع روغن موتور امسال ، ۱۹درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته هست. بر این اساس تا آخر امسال و براساس نیاز بازارهای مصرف، تولید انواع روغن موتور به ۴۲۰میلیون لیتر می‌رسد.

    این یک واقعیت است که تولیدکنندگان داخلی روغن موتور هم از لحاظ تولید و کیفیت در دنیا حرفی جهت گفتن دارند و هم اینکه در زیاد موارد، روغن موتورهای وارداتی قادر به مسابقه با تولیدات داخلی در کشور عزیزمان ایران نیستند.

    چه عاملی سد راه صادرات روغن‌های صنعتی است؟

    شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور ضمن تامین نیاز ۱۰۰ درصدی کشور، امکان صادرات تولیدات خود به خارج از کشور را دارند. طبق آمار حدود یک میلیون تن روغن موتور در کشور تولید می‌شود که از این مقدار ۷۰۰ هزار تن به مصرف داخلی اختصاص دارد و در حدود ۳۰۰ هزار تن مازاد مصرف آن، صادر می‌شود.

    اما آیا با وجود توانایی بالای تولیدکنندگان روغن موتورهای صنعتی، صادرات این محصول به خارج از کشور از سهم پایینی برخوردار است؟

    زمانیکه به دنبال پاسخ این پرسش، سراغ تولیدکننده‌های روغن‌های صنعتی رفتیم، آنها قوانین سختگیرانه گمرک را عامل مهم کم کردن رغبت تولید کننده داخلی روغن موتور به صادرات محصولاتشان عنوان کردند.

    اما آیا گمرک کشور این میزان از سختگیری را جهت بازرسی روغن هایی که می خواهند از کشور خارج شوند به خرج می دهد و آیا گاهی بعضی از محموله های روغن موتور ماه ها در گمرک مانده و سود صادرات آنها تبدیل به ضرر می شود؟

    تولیدکننده‌های روغن‌های صنعتی، قوانین سخت گیرانه گمرک را عامل مهم کم کردن رغبت به صادرات محصولات تولیدی خود می‌دانند.

    قوانین گمرکی سدی جهت صادرات روغن‌های صنعتی

    حمیدرضا وکیلی، تولیدکننده روغن‌های صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: تمام واحدهای صنعتی از رکود در بازار تاثیر پذیر هستند و هنگامی که صنایع کشور نتوانند کار کنند، صنایعی مانند صنعت تولید روغن نیز به تدریج رو به ورشکستگی خواهد گذاشت.

    وی در تشریح عوامل سرپا ماندن واحد تولید در وقت رکود، گفت: یکی از دلایل موفقیت ما، نوآوری در تولید محصول بود و این امر موجب شد تا بتوانیم محصولاتی با کیفیت مشابه محصولات اروپایی تولید کنیم که قیمت آنها حتی تا ۵۰ درصد کمتر از نوع خارجی است.

    وکیلی با تاکید بر استفاده از روش مهندسی معکوس در تولید محصولات جدید، تصریح کرد: جهت صادرات محصولاتمان به خارج از کشور، موقعیت خوبی داریم ولی قوانین سخت گیرانه گمرک ایران که به منظور جلوگیری از قاچاق گازوئیل اعمال می شود، موجب شده است تا صادرات جهت شرکت های روغن سازی داخلی به صرفه نباشد.

    این تولیدکننده روغن های صنعتی تاکید کرد: اگر می خواهیم که در زمینه فرآورده‌هایی چون روغن‌های صنعتی بازار صادراتی داشته باشیم، باید قوانین موجود در این حوزه را تصحیح کنیم .

    وکیلی با اشاره به اینکه به علت ظرفیت پایین بازار نتوانستیم شرکت خود را توسعه دهیم، بیان کرد: وجود مافیا در بازار که حتی به بورس هم جهت می‌دهد، موجب شده است تا تولیدکنندگان نتوانند محصول خود را با ارزش واقعی در بازار به فروش برسانند.

    یارانه سوخت،عامل مهم وضع قوانین سخت‌گیرانه خروج روغن های صنعتی است

    مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر شرکت توسعه تجارت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: در کشوری که نظام سوخت بر اساس نظام یارانه‌ای هست، هر لحظه کشش زیادی جهت قاچاق سوخت وجود دارد و این عنوان خود موجب می شود تا قوانین سخت‌گیرانه ای در حوزه صادرات موادی که مشتقات نفت هستند، وضع و اجرا شود.

    چه عاملی سد راه صادرات روغن‌های صنعتی است؟

    معاون وزیر صنعت معدن وتجارت تاکید کرد: تا دلتان بخواهد شرایط جهت قاچاق سوخت به خاص گازوئیل از مرزهای کشور فراهم بوده و دو نرخی بودن ارز نیز بر زیاد کردن فسادها در این حوزه دامن زده است.

    خسروتاج تصریح کرد: در این میان تولیدکننده‌ای تصمیم به صادرات روغن صنعتی می‌گیرد و کافی است یک مقدار از سوخت یارانه‌ای در محصولاتش به کار برده باشد؛ در این صورت دیگر نمی توان اسم آن‌ را صادرات گذاشت.

    وی افزود: اختلاف قیمت در این میان خود به‌خود موجب کشش به سمت قاچاق می شود و مسئولان مجبور به کنترل شدید و بروکراسی زیاد هستند و نتیجه این امر زیاد کردن هزینه صادرات روغن های صنعتی و کم کردن تقاضا جهت صادرات این نوع محصول ها در میان تولید کننده داخلی می شود.

    رئیس شرکت توسعه تجارت با بیان این عنوان که بشدت با افرادی که سخت‌گیری های بی موردی جهت کالاهای غیر یارانه ای داشته اند، برخورد می‌کنیم، تاکید کرد: زمانی این مسئله حل می شود که یارانه سوخت به طور کامل برداشته شود، در این‌صورت تولیدکننده های محصولات نفتی نیز می‌توانند به افق های صادراتی بیشتری فکر کنند.

    تولیدکننده‌های روغن‌های صنعتی، قوانین سخت گیرانه گمرک را عامل مهم کم کردن رغبت به صادرات محصولات تولیدی خود می‌دانند.

    گزارش: سمیه عرب

    انتهای پیام/

    چه عاملی سد راه صادرات روغن‌های صنعتی است؟

    واژه های کلیدی: روغن موتور | کشاورزی | صادرات | ایرانی | محصولات | موتور | محصول | تجارت | بازار | ایران | یارانه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf