مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » فیلتر خبر رسان تلگرام موضوعی نیست که بتوان خلاف مسیر آب شنا کرد

    فیلتر خبر رسان تلگرام موضوعی نیست که بتوان خلاف مسیر آب شنا کرد

     سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند، بر لزوم هماهنگی تیم‌ اقتصادی دولت جهت برطرف پرسشها کشور تاکید کرد.

    فیلتر خبر رسان تلگرام موضوعی نیست که بتوان خلاف مسیر آب شنا کرد

    سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می زنند، بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت جهت برطرف پرسشها کشور تاکید کرد.

    نعمتی: بعضی ارکان دولت ناکوک می زنند

    بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به کارها صورت گرفته ازسوی دولت و مجلس در سال ۹۶ به تشریح بعضی پرسشها اساسی کشور در این مدت پرداخت و گفت: به نظر می رسد در تحلیل و ارزیابی اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در یک سال اخیر باید به چند توصیه توجه داشته باشیم. اولاً باتوجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، به نظر می رسد متاسفانه هماهنگی مورد نیاز بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد و یکی از نقاط ضعف دولت همین عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

    عبارات مهم : وزارت ورزش و جوانان – مجلس شورای اسلامی
    امروز توقع مجلس و دولت این است که تیم اقتصادی منسجم و هماهنگ کار را پیش ببرند و باوجود آن که این هشدار بارها و بارها ازسوی نمایندگان مجلس، اشخاص سیاسی بیرون مجلس و بعضاً خود دولتی ها مطرح شده، همچنان اقدامی صورت نمی گیرد و شاهد تکرار غلط های هستیم.

    این نماینده عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به بعضی کارها مثبت دولت در حوزه اقتصاد یادآور شد: به هر حال رییس جمهوری گزارش هایی می دهند مبنی بر رشد ۸ درصدی یا کنترل تورم که البته نکات مثبتی است ولی مسئله این است که باید این آمار و ارقام در زندگی روزانه مردم دیده شده است و جهت مردم هم قابل لمس باشد.

    متاسفانه این آمار و ارقام مثبت در توسعه و پیشرفت اقتصادی ملموس بودن جهت مردم وجود ندارد و باید این تیم اقتصادی است که باید این کار را انجام دهد.

    نماینده اصولگرای پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس با تقدیر از حضور به موقع مردم در بزنگاه های متفاوت در سال گذشته همچون سال های پیش از آن، یادآور شد: توصیه دیگر این است که به رغم همه پرسشها معیشتی و کوتاهی های فراوان ازجمله پرسشها دی ماه، حضور مردم جهت آخر دادن به این اتفاقات که از مقطعی از شکل اعتراضی خارج شد و به سمت نوعی خشونت گرایی سوق پیدا کرد، نقطه مثبتی بود.

    مسئولان باید قدر این حضور به جا و پرشور مردم را بدانند و از تک تک شهروندان به خاطر این سطح از شعور سیاسی تقدیر و تقدیر کنند.

    راه تقدیر از مردم حل معضل بیکاری است

    سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم ولی نعمت مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: راه تقدیر و تقدیر از مردم این است که چه نمایندگان مجلس و چه دولتمردان به سمت حل پرسشها کشور اعم از اوضاع نابه سامان معیشتی مردم، پرسشها اقتصادی کشور، بحران های بانکی و موسسات مالی و شاید مهمتر از همه، معضل بیکاری و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

    فیلتر خبر رسان تلگرام موضوعی نیست که بتوان خلاف مسیر آب شنا کرد

    قراردادهای نفتی منعقد شده است شایسته تقدیر است

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مثبت و قابل قبول بعضی وزارتخانه ها تاکید کرد که این میزان از موفقیت کافی نبوده و مسئولان باید در سال ۹۷ تلاشی دوچندان داشته باشند، و در ادامه گفت: اعتقاد جدی که دارم این است که باتجحه به این که آقای زنگنه در وقت دریافت رای اعتماد جهت تصدی وزارت نفت در ابتدای دولت دوازدهم بر لزوم جذب بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری تاکید کردند که باید همگی جهت تحقق این مهم تلاش کنیم.

    او با اشاره به بعضی قراردادهای نفتی داخلی و خارجی یادآور شد: قراردادهایی که در وزارت نفت چه با توتال و چه قراردادی که اخیراً با یک شرکت روسی منعقد شد، اقداماتی قابل قبول و شایسته تقدیر بودند.

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به انعقاد قراردادی دیگر در روزهای نهایی سال ۹۶ با یک شرکت ایرانی اشاره کرد و گفت: قراردادی که اخیراً با مجموعه شرکت پاسارگاد که ازجمله شرکت های توانمند داخلی هست، منعقد شد، قطعاً در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت موثر خواهد بود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید به این سمت و سو برویم که از پتانسیل هایی که داریم، نهایت استفاده را ببریم، یادآور شد: به نظر می رسد نفت، گاز و پتروشیمی جزء پتانسیل هایی است که کشور می تواند با بهره گیری از آن، اهداف اقتصادی کلان خود را محقق سازد و اعتقاد دارم اگر لوکوموتیو نفت، گاز و پتروشیمی کشورمان راه بیفتد، بقیه موارد هم راه می افتد. البته تحقق این اهداف، مشروط به این است که تیم اقتصادی دولت با مجموعه وزارت نفت هماهنگ باشد و همه دستگاه ها اعم از بانک مرکزی، شرکت برنامه و بودجه، مشاوران اقتصادی رییس جمهوری، وزیر اقتصاد و همه دستگاه های مرتبط باید دست به دست هم بدهیم و پرسشها را حل کنیم.

    باید به بخش شخصی اعتماد کنیم. بخش شخصی امروز به شدت غریب و تنها است و دولت باید بپذیرد که به بخش شخصی یاری کند و بپذیرد بنگاه داری به واقع سمی مهلک هست. دولت باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و شرکت هایی که در اختیار بخش های متفاوت دولت است به بخش شخصی واگذار کند.

    بنگاه داری و کلوب داری جهت دولت سمی مهلک است

    عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: بنگاه داری، کلوب داری و شرکت داری جهت دولت سمی مهلک است و بخش شخصی هرگز یارای مقابله با این شیر بزرگ دولتی را ندارد. بنابر این دولت باید سهم خود را به مردم واگذار کند تا بخش شخصی واقعی سکان دار اقتصاد کشور شود.

    نماینده اصولگرای پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس با بیان این که باید تمهیدات مورد نیاز جهت واگذاری شرکت های دولتی به بخش شخصی اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: باید کار را به دست کسانی بسپاریم که کننده کار هستند. متاسفانه ما یا چهل ستونیم یا بیستون! در بعضی موارد به خصوص در بحث واگذاری ها فکر می کنیم باید هر طور شده است نسبت به واگذاری شرکت ها و کارخانجات دولتی اقدام شود و این درحالی است که بحث توانایی و اهلیت بخش شخصی نیز باید مدنظر دولت باشد.

    شفافیت در واگذاری ها میزان توفیق را ارتقا می دهد

    در بسیاری اوقات فکر می کنیم دولت باید واگذاری ها را به افراد نزدیک خود و در حیاط خلوت ها انجام دهد. درحالی که هرچه سطح شفافیت در امور متفاوت ازجمله بحث واگذاری ها بالاتر باشد، میزان توفیق نیز ارتقا خواهد یافت.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری وعده رییس جمهوری و بعضی از اعضای کابینه مبنی بر واگذاری بنگاه های دولت به بخش شخصی توانمند و واقعی یادآور شد: در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای نهایی سال گذشته، آقای ربیعی مکرر تاکید می کرد که می خواهد بنگاه ها را واگذار کند که اقدامی بجاست و باید به آن توجه کرد.

    او همچنین بر لزوم واگذاری به بخش شخصی در دیگر حوزه ها نیز اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان باید کلوب های ورزشی را واگذار کند، وزارت نفت باید مجموعه های غیرحاکمیتی نفتی را واگذار کند و وزارت اقتصاد نیز باید به صورت تمام و کمال بخش شخصی را وارد عرصه کند و مهمترین و عالی ترین شیوه نیز در این راستا همان بورس است.

    در این راستا مورد نیاز است که بورس نسبت به واگذاری سهام شرکت های دولتی به بخش شخصی و مردم اقدامی جدی و سنجیده انجام دهد و یک بار جهت هر لحظه این دندان خراب که تمام پیکره دولت و کشور را نابود می کند، بکشد.

    نعمتی در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد آینده نگری بعضی مقام های ارشد سیاسی همچون دبیر شورای نگهبان یا وزیر کشور درمورد احتمال تکرار ناآرامی هایی مشابه حوادث دی ماه ۹۶ در سال ۹۷ باتوجه به عدم حل ریشه ای معضلات، گفت: به عنوان نماینده ای که حامی دولت هستم و جهت دولت تلاش کرده و خواهم کرد، اعتقاد دارم دولت باید وارد عرصه شده است و پرسشها را حل کند و گره ها را بگشاید.

    اگر قرار است اقتصاد رونق بگیرد، باید جوانان ما از این معضل بیکاری خلاص شوند. اگر قرار است رونق اقتصادی اتفاق بیافتد، تولیدکننده باید از تولید خود احساس شعف کند و صادرکننده باید اطمیمنان داشته باشد که قادر به صادرات به موقع محصولات خود باشد.

    بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می زنند

    این نماینده مجلس با اشاره به بعضی کارها مجلس در جریان تصویب برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس یادآور شد: مجلس کارها خوبی را چه در قانون بودجه و چه در برنامه ششم توسعه به انجام رساند و اعداد خوبی را در اختیار دولت قرار دادیم. همچنین دولت قول های مهمی جهت توسعه اقتصادی داده و باید بر مبنای برنامه ششم در جهت تحقق این اهداف گام بردارد.

    متاسفانه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می زنند و فکر می کنم رییس جمهور به عنوان کسی که رییس این مجموعه هست، این سازهای ناکوک را کوک کند.

     سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بعضی ارکان دولت ساز ناکوک می‌زنند، بر لزوم هماهنگی تیم‌ اقتصادی دولت جهت برطرف پرسشها کشور تاکید کرد.

    شنیدن نارضایتی های مردم به تنهایی کافی نیست

    طبیعتاً نارضایتی هایی در میان مردم وجود دارد ولی مردم با دل و جان، و با پوست و خون و استخوان حامی این نظام هستند و ممکن است از بعضی بخش ها ناراضی باشند و درنتیجه بنده به عنوان یک نماینده مجلس، آقای روحانی به عنوان رییس جمهور این مملکت و دیگر مسئولان نیز همین طور باید این نارضایتی ها را بشنوند و این درحالی است که قطعاً شنیدن به تنهایی کافی نیست.

    مسئولان بعد از آن که گلایه های مردم را شنیدند، باید نسبت به پیدا کردن راهکارهایی جهت حل این پرسشها نیز اقدام کنند و در ادامه نیز این راهکارها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

    عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اضافه کرد: همزمان دولتی ها هم به درستی گلایه دارند که بعضی از مجموعه های اقتصادی خارج از دولت است و باید این مجموعه ها به کمک دولت بیایند.

    او در تصویر العمل به این پرسش که آیا نسبت به حل پرسشها در سال ۹۷ امیدوار هست، گفت: فکر می کنم مهم ترین عنوان این است که دولت تیم اقتصادی خود را با یکدیگر کوک کند و اتفاقاً در جلسه ای که هم خدمت رییس جمهور بودم، بر این مسئله تاکید کردم.

    این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درمورد بعضی فشارهای سیاسی و اجتماعی همچون ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها یا بحث فیلترینگ خبر رسان تلگرام به عنوان دلائلی که منجر به شدت یافتن ناامیدی و نارضایتی شهروندان می شود، گفت: شخصاً فکر می کنم باید همه مباحث در جامعه به صورت براق و روشن دیده شود. عنوان فیلترینگ موضوعی نیست که بتوانیم علی رغم مسیر شنا کنیم. اگر تخلفی وجود دارد، باید با متخلفان برخورد کنیم. این بحث خبر رسان تلگرام یا به طور کلی اینترنت شبیه به آن است که اتوبانی ساخته اید و ممکن است ۱۰ راننده هم تخلف کنند و شما به جای برخورد با این ۱۰ راننده، به سراغ بستن کل اتوبان بروید که روش درستی نیست.

    دولت باید به سمت برخورد با متخلفان برود و این برخوردها نیز باید به صورت براق باشد. به هر حال قوه قضاییه، دولت و مجلس همگی در یک کشتی هستیم و باید با هماهنگی و همدلی کارها را پیش ببریم.

    فضای استادیوم ها باید آرامبخش باشد

    سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخشی از این مسئله حل شده است و زنان در بسیاری از استادیوم ها حضور پیدا می کنند. هم اکنون صرفاً این محدودیت در استادیوم های فوتبال وجود دارد که در این مورد نیز اعتقاد دارم باید فضای فرهنگی ورزشگاه ها اصلاح شود.

    هم اکنون در استادیوم های ورزش هایی همچون بسکتبال، والیبال و دیگر رشته ها زنان حاضر می شوند که ازطرفی به علت این است که فضای فرهنگی حاکم بر این ورزشگاه ها اصلاح شده است و درثانی هماهنگی های مورد نیاز بین بخش های متفاوت صورت گرفته است.

    در نتیجه باید فضای استادیوم ها را به حالتی تبدیل کنیم که آرام بخش باشد تا این که اتفاق دیگری بیافتد. به نظر می رسد در بحث استادیوم های فوتبال نیاز به ساختن فرهنگ احساس می شود و درمجموع باید به نحوی عمل کنیم که این مهم نیز محقق شود.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: ilna.ir


    واژه های کلیدی: وزارت ورزش و جوانان | مجلس شورای اسلامی | نماینده مجلس | رونق اقتصادی | استادیوم | اقتصاد | یادآوری | مسئولان | اقتصادی | سیاسی | مجموعه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک