به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه‌ها در پشتیبانی از تولید داخلی ، تاثیر تبلیغات در حمایت از کالا‌های ایرانی

    لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه‌ها در پشتیبانی از تولید داخلی ، تاثیر تبلیغات در حمایت از کالا‌های ایرانی

    هزینه های تبلیغات | مجلس شورای اسلامی | تبلیغات | ایرانی | اقتصاد | محصولات | تبلیغات | اقتصادی | خارجی | اقتصاد | اسلامی

    لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه‌ها در پشتیبانی از تولید داخلی ، تاثیر تبلیغات در حمایت از کالا‌های ایرانی

    تبلیغات، از مولفه‌های حائز اهمیت در جهت دهی افکار عمومی محسوب می‌شود، امری که با اِعمال و عملیاتی ساختن اصولی آن، می‌توان در حمایت از کالای ایرانی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت.

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، نقش تبلیغات در بازاریابی و جهت دهی افکار عمومی به یک محصول و کالای خاص، غیر قابل انکاراست، مولفه ای که با اندکی دقت، به روشنی می توان به تاثیر آن در فرد فرد آحاد جامعه پی بُرد.

    کم نبوده محصولاتی که تنها به علت تبلیغات سمعی و بصری بخش قابل توجهی از جامعه به خرید و تهیه آن مبادرت ورزیده اند و این موضوعی نیست که در خصوص مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان ایران مصداق پیدا کرده باشد لیکن تبلیغات در همه جای این کره خاکی و به نوعی در تمامی بازارهای اقتصادی دنیا ،عنصری تعیین کننده در جذب مشتری به شمار می رود.

    لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه‌ها در پشتیبانی از تولید داخلی ، تاثیر تبلیغات در حمایت از کالا‌های ایرانی

    آنچنان که وینستون فلتچر بیان می کند، تبلیغات، یکی از شیوه‌های ارتباط گیری با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی محسوب می شود.

    حتی بسته بندی محصولات، تخفیف‌هایی که در فروش کالاها لحاظ می شود به نوعی نحوه برخورد عوامل توزیع با مشتریان نیز در قالب تبلیغات می‌گنجد.

    امروزه با گسترش اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و نفوذ فضای مجازی، تبلیغات از اهمیت افزون تری برخوردار شده است و در صورت توجه به مولفه های تبلیغاتی می توان از این فضا در جهت حصول و تحقق اهداف از پیش تعیین شده است در عرصه های گوناگون و بخصوص اقتصادی(که عنوان این گزارش می باشد) به نحو مطلوبی بهره بُرد.

    در علم تبلیغات با آشنایی ذائقه مشتری نسبت به ساخت و ارائه محصولات اقدام می شود و فراتر از آن با تکیه بر تبلیغات، می توان چنان احساس نیازی در جامعه نشانه که همان مشتریان و بازار هست، ایجاد کرد که فروش محصولات تولید شده است به میزان قابل توجهی، تسهیل و تسریع شود.

    هزینه های تبلیغات | مجلس شورای اسلامی | تبلیغات | ایرانی | اقتصاد | محصولات | تبلیغات | اقتصادی | خارجی | اقتصاد | اسلامی

    در این میان، آنچه که بسیار مخرب و زیان بار به نظر می رسد، به تبلیغاتی معطوف می شود که متاسفانه ترویج کننده فرهنگ خرید و مصرف کالاهای خارجی است و این قصه زمانی تلخ و دردآورتر می شود که نمونه بسیاری از کالاهای خارجی که در معرض تبلیغات قرار می گیرند از نمونه مشابه داخلی برخوردار است و تبلیغات حرفه ای، چنان شرایطی را ایجاد می‌کند که نمونه های داخلی مهجور و منزوی می شوند.

    از سوی دیگر به موازات تبلیغ محصولات و تولیدات آن سوی آبها، فرهنگ غربی نیز در میان اقشار متفاوت مردمی، تبلیغ و ترویج می شود که در نظام سرمایه داری غرب که اصل و اساس آن بر مصرف گرایی با هر شیوه ممکنی استوار هست، عنوان فوق به مثابه آفتی بر بدنه اقتصادِ کشور عزیزمان ایران محسوب می شود و این امر دقیقا در نقطه برابر سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایتِ از تولید و کالای ایرانی قرار دارد.

    طرح این عنوان به معنای مطرود بودن اصل تبلیغات نبوده و نیست، لیکن توجه به این امر علاوه بر ایجاد اشتغالزایی در میان فعالان این عرصه، موجب کسب درآمد جهت بنگاه های تبلیغاتی نیز می شود، مراکزی که در صورت معاف کردن آنها از تبلیغات، قطعا با بحران ها و پرسشها مالی بسیاری مواجه خواهند شد و از سوی دیگر فضای رقابتی در بازار را تضعیف می‌کند.

    روی سخن این گزارش معطوف به تبلیغاتی است که متاسفانه گاهی مُرَوِجِ خرید کالاها و محصولات خارجی است که نمونه داخلی آن موجود است و همین تبلیغات باعث مواجه شدن مراکز تولیدی داخلی و کالای ایرانی با پرسشها و نار سایی های عدیده و جدی خواهد شد.

    شکست تولیدکنندگان داخلی در مسابقه با تولیدکنندگان خارجی جهت تامین هزینه تبلیغات

    امیر حسین فرخی نژاد، یکی از فعالان صنعتی غرب استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، در ارتباط با عنوان تبلیغات و فضای نابرابری که میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی در مقوله مذکور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از حوزه ها، مراکز تولیدی داخلی فاقد توان مسابقه مورد نیاز با تولیدکنندگان خارجی در مقوله تامین هزینه های تبلیغاتی است و همین عنوان باعث عقب ماندن آنها از بنگاه های تولیدی و اقتصادی خارجی می شود.

    وی افزود: در چنین شرایطی، ضریب تبلیغات محصولات خارجی در مقایسه با تولیدات داخلی زیاد کردن می یابد و این عنوان با حمایت از تولید داخلی و یا کالای ایرانی منافات دارد.

    لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه‌ها در پشتیبانی از تولید داخلی ، تاثیر تبلیغات در حمایت از کالا‌های ایرانی

    این فعال صنعتی در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: با عنایت به این واقعیت که در مسیر تولید داخلی کشور،نارسایی های بسیاری وجود دارد که امید آن می رود با اِعمال اصلاحات لازم، مرتفع شود، در این مسابقه نابرابر، احتمال شکست تولید داخلی زیاد کردن می یابد.

    فرخی نژاد گفت: البته در سنوات گذشته، اقداماتی در جهت تجدید نظر و بازبینی در تبلیغات خارجی اندیشیده و اجرایی شده است است که نمی توان آن را نادیده گرفت، ولی همچنان در لابه لای تبلیغاتی که به انحای مختلف، بروز پیدا می کند، شاهد تبلیغات محصولات خارجی هستیم.

    این فعال صنعتی در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد:به اعتقاد بنده باید در این خصوص تسهیلاتی جهت تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته شود که منظور نظر، اعتبارات و تسهیلات بانکی نیست بلکه عنوان مذکور به اعمال تخفیف های خاص در تبلیغات جهت کالاهای ایرانی در سراسر کشور به وسیله رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری باز می گردد.

    وی افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به حمایت از کالای ایرانی مُزَیَن شده است که البته طرح این موضوع، امری تازه و نوظهور نیست و معظم له پیش از این نیز به کرات بر ضرورت اهمیت مضاعف به تولید داخلی تاکیدات خاص ای داشته اند، امیدواریم حمایت از کالای ایرانی به نحو شایسته تری محقق شود که یکی از این مولفه ها به عنوان حائز اهمیت تبلیغات باز می گردد.

    هزینه های تبلیغات | مجلس شورای اسلامی | تبلیغات | ایرانی | اقتصاد | محصولات | تبلیغات | اقتصادی | خارجی | اقتصاد | اسلامی

    ورود مُجِدانه تر وزارت ارشاد به عنوان تبلیغات

    قریب به یکسال پیش، مسعود اسدی، مدیر اداره کانون های آگهی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود وزارت ارشاد اسلامی به عنوان تبلیغات خبر داد.

    امری که البته پیش از این نیز وجود داشته ولی با عنایت به حساسیت هر چه زیاد مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه قانونگذاری کشور و یکی از متولیان نظارتیِ امر تبلیغات وزارت ارشاد گام هایی در جهت اصلاح و ساماندهی حوزه تبلیغات اقتصادی کشور در جهت تلاش جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته شد.

    یکی از این کارها به تسهیل شرایط جهت معرفی کالاهای ایرانی به وسیله ورزشکاران و بازیگران و صورت های معروف معطوف می شود. اسعدی در این خصوص این‌چنین بیان کرده بود که این وزراتخانه (فرهنگ و ارشاد اسلامی) با همکاری شرکت ها جهت اصلاح مقررات، فعالیت هایی داشته که از جمله می توان به تبلیغات محصولات داخلی با حضور بازیگران و صورت های معروف و ورزشکاران یاد کرد که این کار در سال های گذشته ممنوع بوده ولی جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی شرایطی در این رستا فراهم شده است است.

    آنچنان که این مقام مسئول در حوزه تبلیغاتی وزارت ارشاد عنوان کرده از حدود ۴ سال پیش با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی، تبلیغات ورزشکاران و هنرمندان، تنها جهت کالای داخلی مجاز است(که البته این عنوان نمونه ای از تدابیر اتخاذ شده است جهت ساماندهی عرصه تبلیغات در ارتباط با کالاها در داخل کشور به شمار می رود.)

    لزوم نقش آفرینی سازنده رسانه‌ها در پشتیبانی از تولید داخلی ، تاثیر تبلیغات در حمایت از کالا‌های ایرانی

    با همه این اوصاف،همچنان در لا به لای تبلیغاتی که بروز پیدا می کند شاهد تبلیغات محصولات خارجی هستیم که امید آن می رود در جهت حمایت از کالاهای ایرانی و تحقق هر چه شایسته تر سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش نافذ تبلیغات به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در حصول این امر با نظارت و ساماندهی هر چه بیشتر، شاهد تحولات تاثیرگذارتری در این خصوص باشیم.

    به تعبیر حسن ملک محمدی، عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با توجه به خلاقیت و نوآوری و استعدادهای درخشانی که در جامعه دیده می شود، چندان نیازی به کالاهای خارجی احساس نمی شود، حتی بعضی کشورها به استفاده از کالای ایرانی رغبت نشان می دهند و صنایع ایرانی را می پسندند، بنابراین آنچنان که کشور ما حرفی نو جهت دنیا دارد و این سخنان نو تنها به پرسشها فرهنگی و تمدن کهن ایرانی خلاصه نمی شود و از نظر علمی نیز از افتخارات بسیاری برخورداریم، با تلاش و دقت هر چه زیاد و بالا بردن کیفیتِ کالاهای ایرانی می توان بازارهای کشورهای دیگر را نیز فتح کرد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: هزینه های تبلیغات | مجلس شورای اسلامی | تبلیغات | ایرانی | اقتصاد | محصولات | تبلیغات | اقتصادی | خارجی | اقتصاد | اسلامی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب