کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » اجرای واکسیناسیون هدفمند، نسخه شفا بخش صنعت طیور

    اجرای واکسیناسیون هدفمند، نسخه شفا بخش صنعت طیور

    اجرای واکسیناسیون هدفمند در مرغداری‌ها، عامل مهمی در کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در صنعت طیور محسوب می‌شود.

    اجرای واکسیناسیون هدفمند، نسخه شفا بخش صنعت طیور

    علیرضا رفیعی پور مدیر شرکت دامپزشکی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، به تحلیل عملکرد شرکت در سال اقتصاد مقاومتی، نقاط قوت و ضعف کارها مقابله با امراض و برنامه های پیش رو شرکت پرداخت.

    بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در سال گذشته کنترل شد

    تحریریه بیاکافه : موفقیت ها و چالش های عملکرد یک ساله شرکت دامپزشکی در سال اقتصاد مقاومتی شرح دهید؟

    رفیعی پور:سازمان دامپزشکی در حفظ و صیانت از سرمایه های دامی، طیور، آبزیان،کرم ابریشم و سایر فرآورده‌های این حوزه مسئولیت مهم و حیاتی را عهده دار است که با توجه به کارها بهداشتی و قرنطینه‌ای مسئولان شرکت با کم کردن کانون بیماری به خاص در حوزه تب برفکی نسبت به سال های قبل روبرو بودیم.

    اجرای واکسیناسیون هدفمند، نسخه شفا بخش صنعت طیور

    بی شک بیماری تب برفکی همه ساله به شکل گسترده ای صنعت دامداری کشور را ترساندن می کرد که خوشخبتانه کارها شرکت جهت مقابله با این بیماری کمک بزرگی به این صنعت کرد.

    البته در بحث بیماری های مرتبط با صنعت طیور در سال گذشته همچنان شاهد بروز بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان بودیم به طوریکه این بیماری در سال های گذشته حالت طغیان و همه گیری پیدا کرده است که بکار گیری بعضی کارها بهداشتی جهت کنترل و مبارزه این بیماری خطرناک با شدت بالا موجب شد تعداد استان های درگیر در سال گذشته، نسبت به سال ۹۵ کمتر باشد.

    پس از گذشت چند ماه از همکاری اعضا ستاد آنفلوانزا در مقابله با ویروس آنفلوانزا، هم اکنون اوضاع این بیماری در کشور کنترل شده است است .

    واکسیناسیون هدفمند صنعت طیور امری مهم در جلوگیری از اپیدمی بیماری

    تحریریه بیاکافه : آیا شرکت دامپزشکی جهت مهار بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان برنامه ای در دستور کار دارد؟

    اجرای واکسیناسیون هدفمند در مرغداری‌ها، عامل مهمی در کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در صنعت طیور محسوب می‌شود.

    رفیعی پور: امسال اجرای واکسیناسیون هدفمند در مرغداری ها در دستور کار قرار گرفته است که انتظار می رود با اجرای این امر شاهد اپیدمی بیماری در صنعت طیور نباشیم.

    همه ساله شرکت دامپزشکی در حوزه فرآورده های خام دامی، گوشت قرمز،گوشت سفید، شیر، تخم مرغ، آبزیان و عسل نظارت های شبانه روزی انجام می دهند تا غذای سالم و بهداشتی با کیفیت در اختیار مردم قرار دهند تا مردم دلواپس بروز بیماری یکسان نباشند.

    براساس گزارش وزارت بهداشت سال گذشته در حوزه بیماری یکسان دام و انسان همانند تب مالت کم کردن چشمگیری داشتیم که این امر بیانگر کارها نظارتی بر محصولات دامی مشمول بر عسل، شیر، تخم مرغ،گوشت سفید، گوشت قرمز، سایر ماکیان و آبزیان هست. همچنین با کارها بهداشتی و قرنطینه ای و مدیریت شرکت در کنترل بیماری های مرتبط با حوزه آبزیان همچون قزل آلا و میگو در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی بودیم.

    البته ناگفته نماند که حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و بهداشت عمومی جامعه در صادرات تولیدات، ایجاد اشتغال پایدار و زیاد کردن تجارت جهانی تاثیر بسزایی دارد.

    تعیین و وظیفه مرغداری های غیر مجاز یک ضرورت به شمار می رود

    تحریریه بیاکافه : آیا با واکسینه شدن هدفمند روند بیمای آنفلوانزا فوق حاد پرندگان متوقف می شود؟

    رفیعی پور: صنعت طیور، صنعت پویا با گردش مالی و اشتغالزایی بالاست که نیاز به مواظبت و مواظبت دارد. بدین منظور همه دستگاه های ذی‌ربط با آموزش های لازم، پایش، نظارت و رصد در حوزه حیات وحش روستایی، بومی و صنعت طیور در مرغ مادر، مرغ لاین، مرغ گوشتی، سایر ماکیان همچون بوقلمون و شتر مرغ و همچنین در حوزه پرندگان روستایی باید مواظبت های مورد نیاز را انجام دهند تا در سال های آینده شاهد اپیدمی و همه گیری بیماری نباشیم.

    اجرای واکسیناسیون هدفمند، نسخه شفا بخش صنعت طیور

    بی شک تعیین و وظیفه مرغداری های غیر مجاز که منشا بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان هست، یک ضرورت به شمار می رود که براین اساس نیروی انتظامی در سراسر کشور مسئولیت کنترل و تردد خوراک طیور، مرغ زنده،گوشت و جوجه را عهده دار است آیا که افرادی در مکان های غیر بهداشتی اقدام به جوجه ریزی و تولید تخم مرغ می کنند که این واکنش‌ها های پر خطر عامل مهم شیوع بیماری است.

    اجرای واکسیناسیون هدفمند بزرگترین خدمت به صنعت طیور می‌کند چراکه تناوب ویروس را به سهولت در حوزه مرغ صنعتی و بومی گردش می کند، تحت کنترل خود در می آورد. هم اکنون ۱۰ استان کشور از بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان پاک است که با اجرای واکسیناسیون هدفمند انتظار می رود حداقل در ۲۰ استان کشور شاهد اپیدمی بیماری نباشیم.

    سازمان دامپزشکی از کمبود اعتبار زحمت می برد

    تحریریه بیاکافه : آخرین اوضاع بودجه شرکت جهت مقابله با بیماری های ویروسی را شرح کنید؟

    رفیعی پور: با توجه به مسئولیت های متعدد شرکت دامپزشکی ،کمبود بودجه زمانی بروز پیدا می کند که جهت حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از انتقال بیماری به سایر مرغداری ها باید غرامت و خسارت به تولیدکنندگان ناشی از معدوم سازی دان مرغ و مرغ پرداخت شود.

    اجرای واکسیناسیون هدفمند در مرغداری‌ها، عامل مهمی در کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در صنعت طیور محسوب می‌شود.

    در شرایطی که با طغیان بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری بومی و صنعتی روبرو هستیم، اعتبارات شرکت دامپزشکی پاسخگوی نیاز مرغداران نیست که انتظار می رود مصوبه ۱۰۰ میلیاردی در حوزه خرید واکسن اختصاص یابد تا بتوانیم با کارها قرنطینه ای و بهداشتی از شیوع بیماری در استان ها جلوگیری کنیم.

    طرح شدت یافتن اعمال نظارت های بهداشتی در مراکز خرید دام و فرآورده های دامی

    تحریریه بیاکافه : با توجه به زیاد کردن تقاضا جهت خرید دام در ایام نوروز، چند مرکز خرید در کلان شهرها در نظر گرفته شده است است؟

    رفیعی پور: همه ساله ، شرکت دامپزشکی در ایام خاص و مناسبت های ملی و مذهبی طرح شدت یافتن نظارت های بهداشتی را اعمال می کند تا در شرایطی که مردم به محصولات دامی، طیور و آبزیان نیاز بیشتری دارند، بتوانند نیاز خود را از مکان های مجاز و پروانه دار تحت نظارت شرکت دامپزشکی خریداری کنند .

    ارائه خدمات بهداشتی به کشورهای همسایه

    تحریریه بیاکافه : با توجه به آنکه یکی از وظایف شرکت دامپزشکی در نظر گرفتن تحولات منطقه ای جهت جلوگیری از انتقال ویروس و بیماری از دیگر کشورهاست، آخرین تحولات منطقه ای را شرح دهید؟

    اجرای واکسیناسیون هدفمند، نسخه شفا بخش صنعت طیور

    رفیعی پور: در منطقه ای که ما قرار داریم، سازمان دامپزشکی جزو سازمان‌های برتر مجامع جهانی است که به کشورهای همسایه خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

    سازمان جهانی بهداشت دام بیش از ۱۸۴ عضو از کشورهای منطقه دارد که وظیفه این کشورها گزارش به روز بیماری به این شرکت است و از آنجا که شرکت دامپزشکی به اشکال مختلفی با شرکت دامپزشکی کشورهای همسایه در ارتباط است و همواره با شرکت های تخصصی و روابط بین الملل به صورت منظم ایمیل های مختلفی مبادله می شود تا در صورت به‌روز بیماری های یکسان دام و انسان همچون تب کریمه کنگو، تب مالت و طاعون نشخوار کنندگان و … در کشورهای همسایه اطلاع داشته باشیم.

    به روز شدن تبادلات و اطلاعات علمی دستاورد مهم برگزاری همایش های مختلف

    تحریریه بیاکافه : با توجه به آنکه شرکت دامپزشکی همایش های مختلفی برگزار می‌کند، دستاورد این همایش ها را شرح دهید؟

    رفیعی پور: سازمانی همچون شرکت دامپزشکی که مسئولیت سلامت جامعه و پایداری تولید در حوزه دام، طیور، آبزیان و کرم ابریشم را عهده دار هست؛ برگزاری همایش‌های متفاوت با حضور اساتید ملی و بین المللی و ارائه مقالات علمی دستاوردی همچون به روز شدن اطلاعات و تبادلات علمی و فراهم کردن زمینه جهت جوانان تحصیل کرده دانشگاهی را به همراه دارد، آیا که شرکت دامپزشکی جز معدود دستگاه هایی است که اعضای آن مدارک مرتبط در حوزه دامپزشکی را دارا هستند.

    فروش پرنده در حوالی مجتمع های مسکونی عامل مهم انتقال بیماری

    تحریریه بیاکافه : با توجه به آنکه بعضی مراکز فروش پرندگان در ورامین و آزادگان در حوالی مجتمع های مسکونی هست، آیا این امر می تواند زمینه را جهت شیوع بیماری فراهم کند؟

    رفیعی پور: عرضه هر پرنده ای در حوالی مجتمع های مسکونی و بازارهای روزهای فصلی که سایر اقلام مورد نیاز مردم در کنار آن توزیع می شود، قطع به یقین مورد تایید شرکت دامپزشکی نیست چراکه می تواند زمینه را جهت انتقال بسیاری از عوامل بیماری زا فراهم کند، بنابراین مردم در صورت رویت عرضه پرندگان در حوالی مجتمع های مسکونی و بازارهای روزها به صورت پنهان و آشکار باید مراتب را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا شرکت دامپزشکی با متخلفان امر برخورد کند.

    نظارت دائمی بر کار کشتارگاه ها

    تحریریه بیاکافه : اوضاع پیگیری و نظارت بر کشتارگاه ها را شرح دهید؟

    رفیعی پور:کشتارگاه های طیور همه صنعتی هستند و همواره در حوزه کشتارگاه های بهداشتی و دامی که در کشور فعال اند، نظارت بر دو نوع صورت می‌گیرد به گونه ای که بر یک نوع نظارت مسئول فنی و بهداشتی بخش شخصی در این کشتارگاه مستقرند و به صورت تمام وقت نظارت دارند ، ضمن آنکه همکاران ناظر استانی به صورت روتین نظارت بر کشتارگاه ها انجام می دهند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سازمان جهانی بهداشت | ویروس آنفلوانزا، | دامپزشکی | پرندگان | کشتارگاه | بیماری | بیاکافه | بهداشتی | کنترل | سازمان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار