عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » مسکن اجتماعی هنوز تأمین اعتبار نشده است ، افزایش تسهیلات ۵ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

    مسکن اجتماعی هنوز تأمین اعتبار نشده است ، افزایش تسهیلات ۵ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

    تابش، از زیاد کردن تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان خبر داد.

    مسکن اجتماعی هنوز تأمین اعتبار نشده است ، افزایش تسهیلات 5 میلیون تومانی وام مسکن روستایی

    به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، علیرضا تابش مدیر بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود(یکشنبه ۱۹ فروردین)، با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۶ زلزله ۶ ریشتری و یک زلزله بالای هفت ریشتری در کشور ثبت شده است هست، اظهار کرد: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ در کشور زلزله با این میزان ریشتر ثبت نشده است.

    وی با بیان اینکه حدود ۳۱۱ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور به ثبت رسیده هست، گفت: در سال ۹۵، ۱۲۳ و در سال ۹۴، ۱۲۰ زلزله در کشور به ثبت رسیده است.

    تابش با بیان اینکه در سال گذشته ۷۹ هزار واحد مسکونی احداثی و ۸۳ هزار واحد مسکونی تعمیراتی بر اثر زلزله داشتیم، تصریح کرد: مسئولیت بازسازی تمامی واحدهای مسکونی در حوادث طبیعی کوچک و بزرگ بر عهده بنیاد مسکن است.

    مسکن اجتماعی هنوز تأمین اعتبار نشده است ، افزایش تسهیلات ۵ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

    وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا سال ۹۶، ۲۴۴ هزار واحد مسکونی داشته‌ایم، اظهار کرد: ساخت ۱۰۲ هزار واحد از این تعداد شروع شده است و ساخت ۶۹ هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه جهت این میزان واحد مسکونی ۵هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ما قرار داده شده است هست، افزود: از این میزان تسهیلات ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده است و ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات بلاعوض در اختیار ما قرار گرفته است.

    تابش با بیان اینکه خسارت ۱۲۳ هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله کرمانشاه از سوی بنیاد مسکن ارزیابی شده‌ هست، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی و ۵۹ هزار و ۶۴۲ واحد تعمیراتی و ۳ هزار و ۹۹۱ واحد تجاری نیز دچار خسارت شده‌اند، همچنین ۱۰۱ هزار واحد مسکونی تکمیل و ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شده است و ۴۳ هزار واحد نیز با بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات، عقد قرارداد کرده‌اند.

    تابش در ادامه راجع به اجرای طرح‌های هادی در روستاها، گفت: طرح هادی تمامی روستاها تهیه شده است و در بخش اجرا نیز امسال قصد داریم عملیات ساخت آنها را شروع کنیم.

    تابش، از زیاد کردن تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان خبر داد.

    وی افزود: امسال در ۳۴۴۸ دِه طرح هادی اجرا می‌شود و با قراردادن قیر رایگان در اختیار ما سرعت عملیات اجرای طرح هادی زیاد کردن می‌یابد.

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه در ۹۹۸ دِه طرح هادی تازه را شروع خواهیم کرد، گفت: اعتبارات ما امسال از یک میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان خواهد رسید.

    وی گفت: امیدواریم در سال تازه بتوانیم این میزان اعتبارات را از خزانه دولت دریافت کنیم.

    تابش، تصریح کرد: هر چه سرعت پرداخت تسهیلات روان‌تر باشد دامنه فعالیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌ها زیاد کردن می‌یابد.

    وی گفت: بنیاد مسکن توانسته جهت تمامی حوادث بزرگ و کوچک اعم از سیل و زلزله مصوبات مورد نیاز را دریافت و تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کند.

    تابش گفت: بنیاد مسکن تنها دستگاهی است که به شکل ملی گسترده در تمامی بازسازی‌ها تلاش می‌کند و از لحاظ مالی زحمات بسیاری بر دوش ما قرار دارد.

    مسکن اجتماعی هنوز تأمین اعتبار نشده است ، افزایش تسهیلات ۵ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه تکنولوژی‌های نوین در اسکان موقت و بازسازی‌ها را به کار می‌گیریم، گفت: در شهرها و دِه آموزش‌های مورد نیاز را در مواقع بحران به کادرهای دست‌اندر کار داده شده است و هم اکنون در کرمانشاه با دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت به کارگیری تکنولوژی‌های نوین عقد قرارداد کرده‌ایم.

    تابش با بیان اینکه طراحی و تصویب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار صد درصد محقق شده است هست، گفت: هم اکنون طرح هادی در ۹۹۸ دِه در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه تا کنون جهت سه میلیون و ۱۸۸ هزار مسکن روستایی سند صادر شده است و امسال نیز برنامه صدور ۱۲۰ هزار سند در برنامه کاری خود داریم.

    وی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت جهت ۱۹۰ هزار واحد مسکونی سند صادر شده است و امسال نیز صدور ۶۰ هزار سند در برنامه خود قرار داده‌ایم.

    تابش، از زیاد کردن تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان خبر داد.

    رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تا کنون جهت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی خدمات فنی و مهندسی ارائه شده است است گفت: امسال هم جهت ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی خدمات صدور پروانه ساختمانی ارائه می‌شود.

    وی تصریح کرد: بودجه عمرانی روستایی امسال ۱ میلیارد و ۹۱۲ میلیارد تومان بودجه عمران روستایی سال ۹۶ بود که ۶۰ درصد آن تخصیص یافت و ۴۷ درصد نیز از خزانه دریافت شده است است.

    رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بودجه عمران روستایی در سال ۹۷ به ۲ هزار و ۱۷۹ میلیارد زیاد کردن یافته گفت: امیدوار هستیم این میزان تخصیص اعتبارات امسال به صورت کامل انجام شود.

    وی افزود: در بحث به‌سازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحد به اتمام رسیده که تسهیلاتی معادل ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دریافت کردند.

    مسکن اجتماعی هنوز تأمین اعتبار نشده است ، افزایش تسهیلات ۵ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

    وی گفت: امسال ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه کاری خود داریم که مصوبه آن در اواخر سال گذشته به دولت داده شده است است.

    تابش با بیان اینکه در سال ۸۴ تنها هفت درصد سازه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم بوده‌اند گفت: با کارها انجام شده است در حوزه بازسازی و نوسازی امروزه چهل درصد از سازه‌های واحدهای روستایی مقاوم شده‌اند.

    وی افزود: در بعضی از شهرستان‌ها این درصد از نوسازی به رقم بالاتری رسیده و در کرمان ۵۸ درصد از واحدهای روستایی در برابر زلزله مقاوم بودند.

    وی با بیان اینکه از بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری را انتظار داریم گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد بانک ۷۸ درصد را ابلاغ کردند و از این تعداد ۴۱ درصد تنها عقد قرارداد شده است است.

    تابش گفت: عمده همکاری تسهیلات را بانک مسکن در بخش نوسازی و به سازی داشته است.

    وی در آخر اظهار کرد: در مجموع فعالیت بنیاد در بخش بازسازی مسکن روستایی قابل توجه بوده که به طوری که در سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد شهری و ۵۲ هزار و ۸۰۰ واحد روستایی بازسازی شده است است.

    بازسازی کامل روستاهای کرمانشاه تا آخر سال

    در ادامه این نشست عزیزالله مهدیان معاون روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه مهمترین اقدام ما در سال گذشته بحث زلزله کرمانشاه و تامین اعتبارات مالی آن بود گفت: جهت نخستین بار بلافاصله بعد از زلزله میزان تسهیلات مصوب و از سوی بانک‌ها پرداخت شد.

    وی با بیان اینکه مردم در این اتفاق همواره پای کار آمدند گفت: در بخش‌های روستایی سرعت کار به علت آنکه ساخت تمامی واحدها از تهیه نقشه تا اجرای سازه‌های آن بر عهده بنیاد مسکن است سریع‌تر انجام می‌شود ولی در بخش مسکن شهری به علت آنکه نظام مهندسی و سایر دستگاه‌ها باید نقشه را تهیه و تایید کنند سرعت کار کندتر پیش می‌رود.

    معاون روستایی بنیاد مسکن راجع به زیاد کردن سقف تسهیلات مسکن روستایی گفت: سقف وام روستایی از ۲۰ میلیون به ۲۵ میلیون تومان زیاد کردن یافته که جهت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی ابلاغ شده است است.

    وی گفت: هر ساله تسهیلات مسکن روستایی در سال بعد اجرایی می‌شود.

    وی راجع به نحوه همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: بانک‌ها از منابع خود این تسهیلات را پرداخت می‌کنند در نتیجه متقاضیانی که تسهیلاتی را دریافت کرده ولی در بازپرداخت آنها کوتاهی می‌کنند جهت بانک‌ها مسئله ایجاد می‌شود در نتیجه بانک‌ها میل به چندانی جهت پرداخت این تسهیلات ندارند.

    وی افزود: بانک‌ها معتقدند با توجه به بازپرداخت نکردن تسهیلات ما دیگر نمی‌توانیم تسهیلات جدیدی را پرداخت کنیم.

    مهدیان با بیان اینکه ممکن است چند قسط از پرداخت تسهیلات عقب و جلو شود که آن را بانک‌ها به بدحسابی می‌گذارند ولی ما اعتقاد هستیم همه همکاری جهت وصول مطالبات انجام می‌دهیم.

    معاون روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: به همین جهت کمیسیون مشترکی تشکیل دادیم و در روستاهای دور دست به سراغ مردم می‌رویم تا آنها جهت بازپرداخت تسهیلات و قسط وام توجیه کنیم.

    مهدیان اظهار کرد: تا آخر شهریور ماه کار بازسازی واحدهای احداثی روستاهای دارای اولویت اول و تا آخر سال بازسازی تمامی واحدهای روستایی فرسوده که بر اثر زلزله کرمانشاه تخریب شده‌اند انجام می‌شود.

    وی در ادامه گفت: کار بازسازی واحدهای مسکن شهری کرمانشاه نیز تا آخر سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

    وزارت تعاون جهت مسئله تعاونی‌های مسکن مهر همکاری نمی‌کند

    در ادامه این برنامه هادی حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه متاسفانه تامین اعتباری از سوی دولت جهت مسکن اجتماعی صورت نگرفته است گفت: علی‌رغم علاقمندی دستگاه‌های مسئول مانند شرکت برنامه و بودجه و بنیاد مسکن هنوز طرح مسکن اجتماعی اجرایی نشده است.

    وی با بیان اینکه هیچ زمینی از سوی شرکت ملی زمین و مسکن به بنیاد مسکن تحویل داده نشده است گفت: در اسفند ماه سال گذشته جلسه‌ای با شرکت ملی زمین و مسکن برگزار کردیم ولی علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده است این زمین‌ها واگذار نشده و ما همچنان پیگیر اجرایی شدن این طرح هستیم.

    حق شناس در پاسخ به پرسش گروه تحریریه سایت راجع به اوضاع واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت: ۳۴۸ هزار واحد مسکن در تعهد بنیاد مسکن بوده که از این تعداد ۷ هزار واحد در وسط کار تسویه حساب کردند و ما توانستیم ۳۴۱ هزار واحد را از این تعداد به اتمام برسانیم.

    وی افزود: طی جلسه شورای عالی مسکن مشخص شد که تمامی واحدهایی که پیشرفت زیر سی درصد دارند و یا فاقد متقاضی هستند از دستور کار خارج شوند.

    حق شناس با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد از این تعداد دارای پرسشها فنی هستند گفت: تلاش کرده‌ایم با پیگیری های انجام شده است این پرسشها را برطرف کنیم.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای مسکن مهر با مسئله تعاونی‌ها مواجه هستند گفت: متاسفانه بنیاد مسکن اجازه ورود جهت پیگیری به پرسشها مالی تعاونی‌ها و کنترل حساب آنها ندارد و ما حل این پرسشها به وزارت تعاون واگذار کرده‌ایم ولی هنوز این پرسشها از سوی این وزارتخانه برطرف نشده است.

    حق شناس با بیان اینکه ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در مرحله نازک کاری قرار دارند گفت: ۸ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که در سال ۹۷ این واحدها به اتمام خواهیم رساند.

    حق ‌شناس با بیان اینکه در زمینه تسهیلات بانکی بانک مسکن مسئولیت پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارد گفت: از بانک مسکن جهت زیاد کردن تسهیلات از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان درخواست داده‌ایم که هنوز با این درخواست ما موافقت نکرده‌اند.

    حق شناس راجع به پرسشها زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر گفت: متاسفانه وزارت نیرو با شرایطی آب و برق واحدهای مسکن را تحویل می داد به طوری که وزارت نیرو گفت: در پروژه مسکن مهر صفا دشت در بعضی از مواقع آب یا برق قطع می‌شود که خوشبختانه بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد این مسئله برطرف شده است است.

    حق شناس با بیان اینکه جهت خدمات به سازی و حق پرسشها مسکن مهر ۱۷۱ میلیارد تومان نیازمند هستیم گفت: جهت اسکان مسکن مهر و حل پرسشها ان این تسهیلات نیازمند هستیم که از این رقم تنها ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: پرداخت نکردن | تسهیلات مسکن | دریافت | برنامه | تسهیلات | بازسازی | زلزله | میلیون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال