در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نقش تعاونی‌ها در همکاری عمومی چیست؟ ، نیاز ۸۸ درصدی بخش متفاوت اقتصادی کشور به جذب سرمایه‌گذار خارجی

    نقش تعاونی‌ها در همکاری عمومی چیست؟ ، نیاز ۸۸ درصدی بخش متفاوت اقتصادی کشور به جذب سرمایه‌گذار خارجی

    جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی یکی از مولفه‌های تعیین کننده در تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.

    نقش تعاونی‌ها در همکاری عمومی چیست؟ ، نیاز ۸۸ درصدی بخش متفاوت اقتصادی کشور به جذب سرمایه‌گذار خارجی

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، سرمایه‌گذاری و جذب آن از مولفه هایی است که در تسهیل تحقق اهداف اقتصادی، نقش تعیین کننده ای را ایفاء می‌کند، عنوان مذکور از دو منظر داخلی و خارجی قابل بررسی است.

    اگرچه جذب سرمایه‌گذار خرجی از موارد بسیار مهم در اقتصاد به شمار می رود، ولی بسیاری از صاحبنظران معتقدند این مهم نباید باعث غفلت و نادیده گرفتن سرمایه های داخلی و تلاش جهت جذب هر چه زیاد آن شود.

    پیش از این نیز، مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از سرمایه ایرانی، تاکیدات موکد و خاص ای داشته اند و با وجود حصول بعضی توفیقات در این خصوص همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری احساس می شود.

    البته نباید این توصیه نیز نادیده گرفته شود که عملیاتی شدن عنوان مذکور، مستلزم تامین پیش نیازهای خاص به خود است و تنها با نگارش یک یا چند گزارش نمی توان به چنین امر خطیری دست یافت.

    نقش تعاونی‌ها در همکاری عمومی چیست؟ ، نیاز ۸۸ درصدی بخش متفاوت اقتصادی کشور به جذب سرمایه‌گذار خارجی

    با توجه به نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی، پرداختن به عنوان جذب سرمایه گذار، ضرورتی است که مماشات و یا راحت انگاری نسبت به آن، منطقی و معقولانه به نظر نمی رسد.

    به واقع، با تسهیل شرایط جهت جذب سرمایه گذار در بخش های صنعتی و تولیدی، دستیابی به موفقیت هایی همچون کاهش نقدینگی در کشور و هدایت آن به سمت و سوی حوزه های مولد، ارتقای تراز تولید داخلی و کاهش استفاده از محصولات خارجی با سهولت هر چه بیشتری انجام می پذیرد.

    البته تنها با پرداختن به این امر نمی توان به اهداف قید شده است در سند چشم انداز ۱۴۰۴ یا تحقق شعار سال نائل شد و آنچنان که پیش از این نیز به کرات در گزارشات تنظیم شده است مورد تاکید قرار گرفته دستیابی به توفیقات در عرصه های مذکور، مستلزم مجموعه ای از کارها به هم پیوسته با همگرایی و همسویی کلیه دستگاه های ذی‌ربط و هم نوایی قوای سه گانه کشور خواهد بود، ولی در خلأ و فقدان سرمایه گذار، پیشبرد بسیاری از کارها در جهت حصول اهداف اقتصادی با موانع و انسدادهایی سخت روبرو خواهد شد.

    سرمایه گذاری یکی از متغیرهای شاخص و برجسته در تقویت و رشد تولید ناخالص داخلی در هر کشور و جامعه ای محسوب می شود، لیکن در سایه این امر مهم، تحرک فزاینده تری در بخش تولید ایجاد می شود، در نتیجه با ارتقای سطح درآمد ملی، رفاه عمومی و اجتماعی نیز تقویت خواهد شد.

    جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی یکی از مولفه‌های تعیین کننده در تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.

    با مطالعه فرازها و فرودهای کشورهای در حال توسعه و مسیری که جوامع عقب مانده آن را طی طریق کرده اند به این واقعیت پی می بریم که از پرسشها اساسی کشور های مذکور به کمبود یا فقدان سرمایه معطوف می شود که همین نقیصه منجر به بروز معضلات و بعد لرزه‌های بسیاری در صحنه اقتصادی کشورهای این‌چنینی می شود.

    اهمیت عنوان سرمایه‌گذاری آنچنان تعیین کننده و نافذ است که در طی سال‌های گذشته بصورت مستقیم و مطرح در قوانین اقتصادی کشور، این عنوان مهم لحاظ و قید شده است است.

    قانون برطرف موانع تولید و سرمایه‌گذاری، سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قوانین مرتبط با بودجه هر سال کشور و از همه مهمتر قوانین تعریف شده است در ارتباط با برنامه های پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ملزم شدن دولت به جذب سرمایه گذارهای خارجی و داخلی از مصادیق و نمونه های این تاکیدات به شمار می رود.

    تضمین پرداخت سود به مردم از سوی دولت، لازمه تقویت سرمایه گذاریِ داخلی

    آنچنان که مطرح شد، پیش از این نیز از سوی مسئولان به عنوان ضرورت جذب سرمایه گذاری به صراحت تاکید شده است است.

    عماد حسینی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، چندی پیش در گفت و گویی با رسانه ها با اشاره به لزومِ جذب سرمایه گذاری در حوزه انرژی کشور، اظهار کرد: ایجاد انگیزه مورد نیاز جهت سپرده و سرمایه گذاری و فراهم شدن زمینه های مورد نیاز در این رابطه و تضمین پرداخت سود سرمایه به مردم و استفاده از سرمایه گذاری در میادین یکسان حوزه انرژی حائی توفیقات بسیاری خواهد بود.

    به زعم وی؛ مردم در شرایطی سرمایه های خود را در تولید متمرکز می‌کنند که از پرداخت سود تصویب شده، مطمئن باشند و تضمین دولت در این رابطه بسیار حائز اهمیت است.

    نقش تعاونی‌ها در همکاری عمومی چیست؟ ، نیاز ۸۸ درصدی بخش متفاوت اقتصادی کشور به جذب سرمایه‌گذار خارجی

    نقش موثر تعاونی ها در جذب سرمایه گذاری عمومی

    سیروس کمیجانی، یکی از فعالان اقتصادی غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به ضرورت فراهم سازی زمینه جهت جذب سرمایه گذاری هر چه زیاد اظهار کرد: راهکارهای بسیاری جهت جذب سرمایه‌گذار مطرح می شود، ولی به اعتقاد بنده، بخش تعاون از عرصه هایی است که با توجه مضاعف و برنامه ریزی هوشمندانه از ظرفیت بالایی جهت جذب سرمایه گذاری های عمومی برخوردار است.

    وی در ادامه افزود: نیازی نیست ارقام و اعدادی که در قالب جذب سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، درشت و انبوه باشد؛ بلکه با امتزاج سرمایه گذاری های خرد عمومی نیز می توان،گام های موثری در رشد سرمایه گذاری برداشت.

    کمیجانی گفت: در صورت هدایت سرمایه های مردم در بخش تولید، شاهد دستاوردهای بسیاری خواهیم بود، ولی این امر نه با توصیه خواهش و نه با پند و اندرز محقق می شود؛ بلکه زمانی شاهد چنین توفیقی خواهیم بود که جهت افکار عمومیِ جامعه این ذهنیت اثبات شود که تولید داخلی به چنان توانمندی رسیده که سرمایه گذاری در آن سود آور خواهد بود.

    وی افزود: در شرایطی که بسیاری از کارخانجات و مراکز تولیدی کشور در سالیان گذشته، با تعطیلی مواجه شده است اند، اطمینان بخشی جهت جذب سرمایه گذاری سخت و سخت خواهد بود.

    جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی یکی از مولفه‌های تعیین کننده در تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.

    کمیجانی بیان کرد: ثبات اقتصادی و قابل آینده نگری بود آینده اقتصادی کشور از دیگر ضروریات مورد نیاز در تسهیل روند جذب سرمایه گذار است لیکن در شرایط مبهم اقتصادی و غیر قابل آینده نگری بودن اقتصاد ، دستیابی به چنین توفیقی سخت و سخت خواهد بود.

    این فعال اقتصادی گفت: با همه این اوصاف، باید در ارتباط با مباحث اقتصادی به یک هم افزایی و عزم ملی نائل شد و به این باور رسید که دشمن جهت زمین زدن کشور، طراحی های خود را در جنگ اقتصادی با نظام و مردم متمرکز کرده و باید جهادگونه به رزم و مقابله با این کارها شوم، مبادرت ورزید و جهت خارج شدن از مشکلات اقتصادی، باید مردم و مسئولان هزینه کنند و در صورت تحقق این امر در یک بازه زمانی نه چندان بلند مدت، شاهدتوفیقات مطلوبی خواهیم بود.

    رشد اقتصادی ۸ درصدی، مستلزم سرمایه گذاری ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی

    چندی پیش، محمد باقر نوبخت، سخنگوی قوه مجریه با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی،گفت: تحقق شعار امسال در کنار تدابیر دولت از بخش های غیردولتی،مستلزم سرمایه گذاری ارزان و ساده مردمی است تا در سایه این امر،کالاهای داخلی از حیث کمی و کیفی با زیاد کردن هر چه بیشتری همراه شود.

    وی در ادامه می‌گوید: جهت حصول رشد اقتصادی ۸ درصدی،ن یازمند سرمایه گذاری ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی هستیم، این در شرایطی است که منابع دولتی تنها ۳۸۶ هزار میلیارد تومان هست، بنابراین انتظار می رود تمامی آحاد مردم در عرصه های متفاوت اقتصادی حضور جدی و تاثیرگذاری داشته باشند.

    نقش تعاونی‌ها در همکاری عمومی چیست؟ ، نیاز ۸۸ درصدی بخش متفاوت اقتصادی کشور به جذب سرمایه‌گذار خارجی

    فرشید شکرخدایی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی نیز با اشاره به لزوم نقش آفرینی بخش شخصی در حوزه سرمایه گذاری، اظهار کرد: جذب سرمایه در کشور در در بنگاه های اقتصادی دولتی متمرکز شده و بخش شخصی در صدد است تا با همکاری اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران ،سرمایه گذاری های مورد نیاز را جهت بنگاه های کوچک و میانگین جذب کند.

    وی افزود: یکی از پرسشها مهم بنگاه های کوچک و میانگین نداشتن اطلاعات دقیق از ظرفیت ها و پتانسیل تولید خود و عرضه آن جهت ارائه به نظام های بین المللی است که با بهتر شدن این وضعیت، انگیزه جهت سرمایه گذاران خارجی زیاد خواهد شد.

    شکر خدایی با بیان اینکه برگزاری همایش و سمینارهای آموزشی جهت جذب سرمایه گذاری مهم هست، بیان کرد: تمرین و آماده سازی بخش شخصی و بنگاه های کوچک و میانگین از طریق دادن آموزش های مورد نیاز جهت حضور در بازارهای بین المللی در دستور کار قرار گرفته تا جذب سرمایه گذاری و تأمین مالی صورت گیرد.

    با واکاوی اظهار سخنگوی دولت، به روشنی می توان به این واقعیت اشراف پیدا کرد که دولت تنها توان تامین نیمی از سرمایه گذاری ها در جهت حصول رشد اقتصادی ۸ درصدی را دارا است و مابقی آن باید از محل سرمایه گذاری غیر دولتی، تامین شود.

    با چنین اوصافی، انتظار می رود به موازات سرمایه گذاری داخلی، سرمایه گذاری خارجی نیز به عنوان اولویتی خاص مد نظر قرار گیرد.

    سرمایه گذاری خارجی باید با انتقال تکنولوژی و فناوری همراه باشد

    در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی باید به این توصیه توجه شود که تنها انباشت سرمایه ها بدون انتقال تکنولوژی، ملزم به رشد و توسعه اقتصادی پایدار نخواهد شد، بنابراین باید در جذب سرمایه گذاری ها به عنوان ضرورت انتقال فناروی ها توجه بسیاری شود.

    حامد واحدی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: باتوجه به آینده نگری های اقتصادی، بخش های متفاوت اقتصاد کشور به ۶ تا ۸۸ درصد جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

    وی افزود: باید حتما دقت داشت که این جذب سرمایه از سوی خارجی ها همراه با انتقال دانش وتکنولوژی باشد که البته این امر ایده آل به نظر می رسد و در عمل میزان تحقق آن متفاوت است.

    به زعم این عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با جذب سرمایه خارجی، زیاد کردن اشتغال و ورود به بازارهای جهانی و توسعه صادرات را به دنبال خواهد داشت،همچنین باید در نظر داشت که سرمایه گذاری به نوعی صورت پذیرد که با خروج کشورهای خارجی از ایران، مشکلی جهت صنایعی که در آنها سرمایه گذاری شده است هست، رخ ندهد.

    در آخر نباید این توصیه را از نظر دور داشت که اصلاح فضای کسب و کار، تقویت سیستم مالی کشور، ثابت ماندن قیمت ارز، ضمانت‌های بیمه ای، تخفیف های مالیاتی به عنوان سیاست های تشویقی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی، شخصی سازی به معنای واقعی کلمه، از نمونه مولفه هایی است که با اتکای به آن می توان، روند جذب سرمایه گذاری در صحنه اقتصادی کشور را تسریع و تسهیل کرد. بالتبع در چنین شرایطی شاهد نمایان شدن خیره کننده ای از حضور کالاها و محصولات ایرانی در بازار های داخلی و خارجی خواهیم بود.

    گزارش : ناصر رمضانی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذاری | توسعه صادرات | سرمایه گذار | تاثیرگذاری | ایرانی | اقتصادی | خارجی | ایران | ایرانی | انتقال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار