اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » شبکه‌های اجتماعی و شگردهای ترویج اعتیاد

    شبکه‌های اجتماعی و شگردهای ترویج اعتیاد

    کارشناسان ارشد حوزه انتظامی و مبارزه با مواد مخدر نسبت به نقش پررنگ اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در اعتیاد جوان ها و تبلیغات دروغین آن ها هشدار می دهند.

    شبکه‌های اجتماعی و شگردهای ترویج اعتیاد

    به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ بر اساس آمار، ۳ آسیب اعتیاد، طلاق، فقر و بیکاری درصدر آسیب‌های امروزی جامعه قرار دارند. در این میان کم کردن سن اعتیاد در کشور و ورود مواد مخدر جدید، موضوعی است که باعث نگرانی مسئولان ذی ربط شده است است.

    پیش از این اعتیاد زیاد در میان طبقه محروم جامعه رواج داشت؛ طبقه ای که عمدتا به علت فقر فرهنگی و اجتماعی به سمت آسیب ها گرایش پیدا می کردند ولی بر اساس آمارهای موجود با وجود آنکه محرومین و نیازمندان و افراد ناآگاه و کم‌سواد زیاد در معرض اعتیاد هستند ولی اعتیاد در تمام گروه‌ها و طبقات اجتماعی از نیازمندان و توانگران، تحصیلکرده‌ها و غیرتحصیلکرده‌ها، شیوع داشته و رو به گسترش هست. در این میان کارشناسان اعتقاد هستند که مواد مخدر تازه و تبلیغات اطراف آن ها باعث شده است است که نوجوان ها و اقشار تحصیل کرده نیز به دام استفاده از مواد مخدر بیفتند.

    به اعتقاد کارشناسان، آموزش مهارت های زندگی در سنین پایین و آشنا کردن نوجوان ها با مواد مخدر تازه و شیوه های تبلیغی آنها، مهمترین راه مبارزه اجتماعی با اعتیاد است.

    شبکه‌های اجتماعی و شگردهای ترویج اعتیاد

    قدرت نه گفتن را به نوجوان ها بیاموزیم

    سردار منتظرالمهدی در نشست خبری خود بیان کرد: جهت سالم سازی جامعه باید قدرت (نه گفتن) به پیشنهادهای آسیب زا را در نسل جوان تقویت کنیم آیا که آسیب های اجتماعی جزء لاینفک زندگی در جوامع بشری است و نمی توان اثرات آن را نادیده گرفت.

    معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: خانواده و مدرسه از مهمترین پایگاه های تقویت شخصیت افراد هستند و آموزش های این دونهاد تعیین کننده آینده و آینده نسل جوان کشور هستند.

    وی تاکید کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های ناجا در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و پلیس دراین خصوص برنامه های متعددی دارد.

    کارشناسان ارشد حوزه انتظامی و مبارزه با مواد مخدر نسبت به نقش پررنگ اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در اعتیاد جوان ها و تبلیغات دروغین آن ها هشدار می دهند.

    معاون اجتماعی ناجا افزود: باید مهارت تاب آوری روانی را در برابر پرسشها و پرسشها در نسل جوان تقویت کنیم تا در برابر آسیب های اجتماعی واکسینه شوند.

    مسدود شدن روزانه حدود ۲۰۰ کانال که در حوزه انواع جرایم فعالیت می کنند نشان از چیره دستی پلیسی دارد که پشت پرده دستان ناپاک را آشکار کرده و نقاب از رخ شیادان بر می دارد؛ هر چند که ضرورت ارتقاء دانش رسانه ای و سواد اینترنت بازدیدکنندگان جهت ناکام ماندن مجرمان کاملا احساس می شود.

    سردار رحیمی مدیر پلیس پایتخت نیز بر قدرت «نه» گفتن تاکید کرد و گفت: با توجه به گردش مالی بسیار بالا در حوزه مواد مخدر و نوآوری های فراوان قاچاقچیان در این عرصه،‌ ما باید گام مهم را در پیشگیری و آموزش قرار دهیم، در قدرت «نه» گفتن به پیشنهادهای نادرست.

    وی افزود: در این زمینه نقش خانواده ها بسیار حائز اهمیت هست. خانواده ها باید با هشیاری نسبت به این پرسشها ورود کنند.

    شبکه های اجتماعی و اغفال نوجوان ها

    سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … تاکید کرد: مسدود شدن روزانه حدود ۲۰۰ کانال که در حوزه انواع جرایم فعالیت می کنند نشان از چیره دستی پلیسی دارد که پشت پرده دستان ناپاک را آشکار کرده و نقاب از رخ شیادان بر می دارد؛ هر چند که ضرورت ارتقاء دانش رسانه ای و سواد اینترنت بازدیدکنندگان جهت ناکام ماندن مجرمان کاملا احساس می شود.

    شبکه‌های اجتماعی و شگردهای ترویج اعتیاد

    وی با بیان این که در فضای مجازی، ۴۶ درصد از جرایم در خبر رسان تلگرام و ۲۵ درصد در اینستاگرام رخ می دهد، گفت: بیشترین جرایم در حوزه کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز با ۳۵ درصد هست؛ در مرحله دوم فروش و تبلیغات مواد مخدر واقع شده است است که در این زمینه شناسایی و برخورد با ۳ هزار و ۳۲۰ کانال، گروه و سایت از جمله فعالیت های مردان تیز بین پلیس فتاست که مجرمان حقیقی در بعد اینترنت را به طرفه العینی شکار می کنند.

    این روزها بر اساس آماری که پلیس اعلام می کند، سوداگران فوت و فروشندگان مواد مخدر، بر روی شبکه های مجازی تمرکز کرده اند و با توجه به گرایش جوان ها به این فضا، هر روز نیز بر میزان فعالیت آن ها در این شبکه ها افزوده می شود.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در با اشاره به تغییری که در الگوی مصرف مواد مخدر درحال شکل‌گیری هست، گفت: این عوض کردن واکنش‌ها را می توان در رواج مخدرهای تازه و گرایش به مصرف مخدری مانند گل که یکی از مشتقات گیاه شاهدانه است مشاهده می‌شود.

    سرهنگ بخشنده ادامه داد: متاسفانه با رشد روز افزون اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در فضای مجازی، افرادی شیاد از این طریق قصد فروش مواد مخدر در این شبکه ها را دارند که به صورت روزانه شاهد تبلیغات دروغین آن ها در سایت ها هستیم.

    کارشناسان ارشد حوزه انتظامی و مبارزه با مواد مخدر نسبت به نقش پررنگ اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در اعتیاد جوان ها و تبلیغات دروغین آن ها هشدار می دهند.

    وی توضیح داد: گرایش به سمت استفاده از این ماده قابل توجه است و می توان گفت حدود ۱۲ درصد کشفیات ما را این ماده مخدر به خود اختصاص داده هست. این مواد جدید، چون در داخل کشور تولید می‌شوند، سختی‌های مواد سنتی را جهت رسیدن به پایتخت کشور عزیزمان ایران ندارند، آیا که خیلی از آن‌ها حتی در اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران یا پایتخت تولید می‌شوند.

    سرهنگ محمد بخشنده به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پروسه تولید مواد مخدر تازه کاملا تفاوت دارد و حتی توزیع آن نیز آهسته آهسته به سمت شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌رود. ما موارد بسیاری از دستگیری ها را داریم که در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … نسبت به فریب نوجوان ها اقدام کرده اند .

    وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده، اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی و دوره حساس شروع جوانی، این خانواده‌ها هستند که نباید از مسئولیت شانه خالی کنند و جهت آشنایی مواد مخدر جدید، آشنایی آثار آن‌ها و جهت فرزندانشان وقت بگذارند.

    نیروی انتظامی، قوه قضائیه، جامعه و مدرسه، همگی در این زمینه نقش دارند ولی خانواده نقش مهم را دارد آیا که خانواده کودک را به مدرسه و جامعه راهی می کند و او را از جامعه و مدرسه تحویل می گیرد.

    شبکه‌های اجتماعی و شگردهای ترویج اعتیاد

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ، با بیان اینکه کارشناسان فتای پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، به صورت شبانه روزی اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … را جهت شناسایی سوداگران فوت در فضای مجازی، رصد می کنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد خلاف و مباحث مجرمانه در زمینه تبلیغ و یا فروش مواد مخدر و روانگردان در فضای مجاری، با متخلفان برابر قانون و مقتدرانه برخورد خواهد شد.

    وی ادامه داد: کارشناسان فضای سایبری این پلیس با رصد های مدام و مستمر خود تلاش می کنند ضمن ایجاد امنیت در اینترنت از آسیب های موجود در این فضا که جوانان و به خاص خانواد های آنان را ترساندن می کند پیشگیری نمایند.

    باید از ظرفیت شبکه های مجازی جهت بازدارندگی بهره برد

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران در با بیان این مطلب که شبکه های مجازی و تبلیغات می تواند در زمینه کم کردن مصرف هم بافایده باشند و نیاز به برنامه ریزی خاص در این زمینه داریم گفت: نمی توان چشم را بر آثار چشمگیر تبلیغات منفی راجع به این مواد بست. به عنوان مثال بر اساس آمار، کشفیات ما در حوزه قرص اکس و کراک به علت تبلیغات منفی تقریبا به صفر رسیده است.

    سرهنگ بخشنده ادامه داد: هنگامی که از معتادان می پرسیم آیا دیگر سراغ کراک نمی روید می گویند چون بدن آدم کرم می زند. تاثیر این عنوان به حدی بوده که کراک الان به تاریخ پیوسته هست. به همین علت نگاه ما ورود جدی تر خانواده ها از یکسو و توجه به نقش ها و اثرگذاری های اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … جهت آگاه سازی جوان ها و نوجوان هاست.

    سردار احمدرضا رادان مدیر مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی نیز عنوان کرد: نیروی انتظامی، قوه قضائیه، جامعه و مدرسه، همگی در این زمینه نقش دارند ولی خانواده نقش مهم را دارد آیا که خانواده کودک را به مدرسه و جامعه راهی می کند و او را از جامعه و مدرسه تحویل می گیرد. نتیجه این است که خانواده ها اول باید این عنوان را بفهمند، آموزش بگیرند، شاخص ها، علائم و مسیرها را بیاموزند و همراه فرزندانشان باشند.

    سردار رادان تاکید کرد: خانواده هایی که فرزندان را فقط به مدرسه و جامعه می سپارند و از خودشان غافل می شوند معمولا آسیب می بینند. نقش اول و پله اول با خانواده است و گام اول هر لحظه تاثیرگذارترین هست؛ خانواده ها نباید این عنوان را فراموش کنند. خانواده ها باید با آشنایی از مواد مخدر تازه و تاثیر آن ها، و همچنین رصد کردن اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بویژه شبکه هایی که فرزندانشان در آن ها عضو هستند، نقش مهم را در بازدارنگی ایفا کنند.

    واقعیت این است که با توجه به گسترش اعتیاد در قشر جوان و نوجوان و گرایش این قشر به مواد مخدر جدید، مسوولان و دستگاه‌های دست اندرکار مبارزه با مواد مخدر باید به نقش پررنگ خانواده‌ها جهت تحقق رویکرد اجتماعی مقابله با اعتیاد بپردازند؛ امروزه اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … جهت حضور خانواده‌ها در این مسیر مهم می توانند بهتر عمل کنند و ضرورت دارد مطالب آموزشی، پیشگیری، مقابله و درمان از طریق این شبکه ها به آنها اطلاع‌رسانی شود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شبکه های اجتماعی | آسیب های اجتماعی | شبکه های مجازی | پلیس پایتخت | فضای مجازی | اینستاگرام | خانواده | تبلیغات | اینترنت | نوجوان | اعتیاد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf