باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » سرمایه‌گذاری در نوسازی ریلی صفر است

    سرمایه‌گذاری در نوسازی ریلی صفر است

    وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری در نوسازی واگن‌های ریلی طی ۱۵ سال گذشته صفر بوده است.

    سرمایه‌گذاری در نوسازی ریلی صفر است

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، وزیر راه و شهرسازی با حضور در نخستین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های حرفه‌ای با بیان اینکه من به نوبه خود از تمامی مدیران تشکل‌ها جهت اصلاح اوضاع حمل و نقل و مسکن کشور درخواست کمک دارم، اظهار کرد: باید دلواپس کشور عزیزمان ایران باشیم و نمی‌توانیم به آسانی از این نگرانی چشم‌پوشی کنیم، در وضعیتی هستیم که اگر دقت نکنیم تشکل‌های بعدی ما را سرزنش خواهند کرد، بنابراین باید تمامی پرسشها و پرسشها در این حوزه را پیگیری کنیم.

    آخوندی با تأکید بر اینکه هر بنگاه‌ اقتصادی در کشور عزیزمان ایران دارای دو جنبه هست، گفت: یک جنبه آن مربوط به سرمایه شخصی و جنبه دیگر مربوط به سرمایه ملی است.

    وی، تصریح کرد: چنانچه سرمایه ملی در بنگاهی نباشد بنگاه‌های ما در کشور عزیزمان ایران با مخاطره روبه‌رو می‌شوند، در نتیجه ما باید همگی دلواپس این عنوان باشیم.

    سرمایه‌گذاری در نوسازی ریلی صفر است

    وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: نباید بی‌تفاوت به مخاطرات بنگاه‌داری باشیم و از عمق جان باید آنها را پیگیری کنیم.

    وی اظهار کرد: بنگاه‌ها بزرگترین ثروت تجاری و مادی کشور عزیزمان ایران هستند که شوربختانه به آنها به شکل بنیادین کمتر توجه می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کنار بحث بنگاه‌ها باید به بخش سرمایه اجتماعی آنها توجه کرد، گفت: اساسا اقتصاد بدون سرمایه اجتماعی قابل شکل‌گیری نیست و باید در حوزه اقتصادی منابع بهینه‌ای به آن تخصیص یابد.

    وی با بیان اینکه اقتصاد مشمول بر سرمایه اجتماعی و نظام شخصی هست، گفت: بدون حاکمیت قانونی نمی‌توان سرمایه اجتماعی و سرمایه مادی ایجاد کرد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری در نوسازی واگن‌های ریلی طی ۱۵ سال گذشته صفر بوده است.

    آخوندی با اشاره به اینکه در جامعه کشور عزیزمان ایران اساسی‌ترین مسئله ما بی‌توجهی به سرمایه اجتماعی هست، گفت: تمامی بخش‌ها سرمایه اجتماعی را مطرح می‌کنند ولی کمتر به آن توجه می‌کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی، گفت: خالی شدن بخش عمده‌ای از سرزمین و تمرکز جمعیت در یک نقطه محدود، موجب تنزل کیفیت زندگی و تنزل امکانات حمل و نقلی شده است هست. باید به این عنوان زیاد توجه کرد و جمعیت کشور عزیزمان ایران را در نقاط متفاوت توزیع کنیم تا از منابع بی‌کران مادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه ما به آسانی از انباشت ثروت روابط تجاری در جنوب کشور عزیزمان ایران گذشتیم، تصریح کرد: در گذشته مردم جنوب کشور عزیزمان ایران یک روابط تاریخی و تجاری نیرومند با کشورهای همسایه داشتند و این اصلی‌ترین ثروت ما بود، بنابراین باید این ثروت ارزشمند را دوباره احیا کنیم.

    آخوندی تصریح کرد: متأسفانه سیر تمرکز‌گرایی موجب شده است ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مادی و اقتصادی در کشور عزیزمان ایران دارای بهره‌وری پایینی باشد.

    وی، افزود: آیا با اوضاع اقتصادی و سیاسی موجود می‌توانیم از همکاری بخش شخصی و خصوصی‌سازی به خوبی استفاده کنیم؟

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متأسفانه تجاری‌سازی را در کشور عزیزمان ایران به خوبی اجرا نکرده‌ایم، گفت: مفهوم تجاری‌سازی به آن معناست که هر کالایی از جمله عمومی و شخصی بدون قیمت تمام شده است نیست و باید یک نفر قیمت آن را پرداخت کند، بنابراین آیا بدون تجاری‌سازی امکان خصوصی‌سازی وجود دارد.

    سرمایه‌گذاری در نوسازی ریلی صفر است

    آخوندی با تأکید بر اینکه در کشور عزیزمان ایران در هیچ دوره‌ای مفهوم تجاری‌سازی در دستور کار قرار نگرفته هست، گفت: همه دوست دارند به نحوی هزینه تجاری‌سازی را سربار بودجه کنند و متأسفانه نتیجه این بی‌توجهی به تجاری‌سازی گران شدن قیمت تمام شده است کالا و در نهایت تنزل قیمت بهره‌وری می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تجاری‌سازی و آزادسازی قیمت‌ها در کشور عزیزمان ایران رخ نداده هست، گفت: همچنان قیمت‌گذاری انجام می‌شود و انواع سازمان‌های قیمت‌گذاری وجود دارد و این در حالی است که ما همچنان از خصوصی‌سازی صحبت می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه در صنعت ریل به ظاهر خصوصی‌سازی شده است و بنگاه‌های بزرگ واگذار شده، ولی آمارها نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری در نوسازی واگن‌های ریلی طی ۱۵ سال گذشته صفر بوده است.

    وزیر راه و شهرسازی، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در صنعت هوایی نیز نسبت به هدف‌گذاری که صورت گرفته بود موفقیت‌آمیز نیست.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری در نوسازی واگن‌های ریلی طی ۱۵ سال گذشته صفر بوده است.

    وی با تأکید بر اینکه بنده به دنبال اصل تجاری‌سازی در این حوزه هستم، گفت: من به اصل تجاری‌سازی به شدت اعتقاد دارم و بخش شخصی را به تجاری‌سازی دعوت می‌کنم.

    آخوندی اظهار کرد: از بخش شخصی تقاضا می‌کنم زیاد به عنوان تجاری‌سازی توجه کند و در انجمن های خود از مشاوران حقوقی -تجاری نیرومند استفاده کنند.

    وی با تاکید بر اینکه بخش شخصی نباید از دولت درخواست یارانه کند، گفت: مفهومی که هم اکنون بخش شخصی می‌دهد تجارت نیست و باید بنگاه‌های اقتصادی از درخواست یارانه دست بکشند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش شخصی باید منابع مالیات دولت را تأمین کند، گفت: متأسفانه هم اکنون بخش شخصی از دولت مالیات دریافت می‌کند و این توصیه بسیار مهمی است.

    سرمایه‌گذاری در نوسازی ریلی صفر است

    وی یادآور شد: از این بخش درخواست می‌کنم که قانون را رعایت و حاکمیت قانونی را تثبیت کند.

    آخوندی در ادامه به پرسشها اخیر نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی هم اکنون در جیب مردم دست برده و منابع به دست آمده را در بین خودشان توزیع می‌کنند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌دانم این جنجال و هیاهویی که نظام مهندسی اخیر ایجاد کرده جهت چیست؟ ما می‌خواهیم دست نظام مهندسی را از جیب مردم در بیاوریم.

    وی تأکید کرد: این کار و این نوع اقدام در شأن بخش شخصی نیست و این بخش خود باید متقاضی اعلام مسابقه باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه بنگاه‌داری در کشور عزیزمان ایران در حال فرسایش هست، گفت: ریشه این فرسایش بی‌توجهی دولت نیست بلکه علت اصل آن از بین رفتن اصل تجارت و رقابت‌پذیری و بنگاه‌داری است.

    آخوندی افزود: من به شدت طرفدار بخش شخصی هستم، لیکن بزرگ شدن و توسعه یافتن بدون بخش شخصی امکان‌پذیر نیست و توسعه امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

    وی اظهار کرد: در صورتی که اصل تجارت و رقابت‌پذیری رعایت شود می‌توان به قوت گرفتن بخش شخصی و توسعه اقتصادی کشور امیدوار بود.

    آخوندی تأکید کرد: در ارتباط با بخش شخصی باید در چند اصل به توافق برسیم که این اصل ها عبارت از تجاری‌سازی، آزاد سازی، رقابت‌پذیری و حاکمیت قانون که دولت و بخش شخصی باید بر اجرای این چهار اصل بایستند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: درخواست کمک | شهرسازی | مهندسی | اقتصادی | منابع | ایران | وزیر راه و شهرسازی | آخوندی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال