دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » فعالیت ۳۰۰ کانال تلگرامی در جهت ترویج تفکرات تکفیری و داعشی

    فعالیت ۳۰۰ کانال تلگرامی در جهت ترویج تفکرات تکفیری و داعشی

    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا اولویت‌های این پلیس را در امسال تشریح کرد.

    فعالیت 300 کانال تلگرامی در جهت ترویج تفکرات تکفیری و داعشی

    به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار ‌سیدکمال هادیانفر‌ در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله پلیس فتا، اولویت‌ها و برنامه‌های پیش روی این پلیس را در امسال تشریح و اظهار کرد: براساس مأموریت تکلیفی که قانون به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران ابلاغ کرده، تأمین امنیت اینترنت به پلیس ” فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ” واگذار شده است هست؛ پلیس فتا امروز در ۱۴۰ مرکز استان، شهرستان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر مستقر است و به مأموریت های محوله می پردازد.

    عبارات مهم : فروشگاه اینترنتی – نیروی انتظامی
    وی ادامه داد: در اواخر سال ۹۶ توفیق یافتیم در تمامی مراکز استان آزمایشگاه‌های ” ادله دیجیتال” راه‌اندازی کنیم که ۲۲ فقره از این آزمایشگاه‌ها کاملا بومی و با تکیه بر توان، دانش و بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان فنی داخلی طراحی و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

    سردار هادیانفر با بیان اینکه تشخیص، پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری از اولویت های این پلیس هست، عنوان کرد: دستاوردهای پلیس فتا که حاصل ۶ سال فعالیت این پلیس است علاوه بر ایجاد احساس امنیت در بین کاربران، فضا جهت ارتکاب جرم مرتکبان را سخت‌تر کرده است.

    وی با اشاره به زیاد کردن قدرت کشف جرایم به وسیله پلیس فتا، خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون به طور متوسط، ۸۶ درصد پرونده‌ها منتج به کشف شده است و وقت پیگیری به پرونده ها از ۳۳ روز به ۱۵ روز کم کردن یافته است.

    این مقام عالی انتظامی یادآور شد: امروز ۵۴ هزار نفر در قالب “همیاران سایبری ” در حوزه پیشگیری با پلیس فتا همکاری دارند همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گام‌های مطلوبی در جهت کارها “پیشگیرانه” برداریم که طرح “کوا”؛ ( کودک و اینترنت) یکی از طرح‌هایی است که در این زمینه با همکاری وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش و پلیس از اواخر سال ۹۵ شروع در سال ۹۶ استمرار و در امسال نیز ادامه خواهد داشت؛ مطابق این طرح تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار دانش آموز در استان‌ها و شهرستان‌های متفاوت و در قالب کارگاه آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند.

    سردار هادیانفر اشاره کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اصناف و سازمان‌های متفاوت که از پلیس فتا درخواست کارگاه آموزشی داشتند، تحت آموزش قرار گرفتند.

    رئیس پلیس فتا ادامه داد: از ۷٫۳ میلیارد جمعیت دنیا ، ۴٫۲ میلیارد نفر امروز به اینترنت دسترسی دارند که در کشور ما مروز بر اساس آمار وزارت ارتباطات به ۵۶ میلیون نفر به اینترنتی دسترسی دارند.

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۳۷ هزار وب سایت با دامنه ( .ir) در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: امروز ۴۰ میلیون کاربر در خبر رسان تلگرام و ۲۰ میلیون کاربر در اینستا فعالیت می‌کنند و باید بگویم که این دو خبر رسان هیچ سروری در کشور ندارند.

    این مقام عالی انتظامی با اشاره به رشد ۱۰ برابری اینترنت در کشور، یادآور شد:۵۶میلیون سیم کارت در اختیار مردم است که از این میزان نزدیک به ۸۰ درصد از “اینترنت همراه” استفاده می کنند، همچنین بیش از ۴۱۲ میلیون کارت بانکی در کشور در اختیار مردم وجود دارد؛ یعنی به طور میانگین هر ایرانی ۵ تا ۶ کارت بانکی دارد.

    وی به رشد ۳ هزار و ۲۰۰ درصدی “استارت آ‌پ‌ها ” در کشور اشاره کرد و با طرح این پرسش که چقدر متناسب با این شرایط لایه‌های امنیتی پیش‌بینی شده، افزود: در ۱ هزار و ۳۸ شهر و ۲۸ هزار دِه اینترنت نسل سوم و چهارم داریم.

    سردار هادیانفر بیان کرد: متأسفانه از سال ۹۰ تاکنون میزان جرایم سایبری ۹۰۰ درصد زیاد کردن و باید بگویم به فراخور رشد سایبری جرم نیز زیاد کردن داشته هست.

    رئیس پلیس فتا ادامه داد: در کسب و کارهای اینترنتی، ۵۱ هزارنفر متقاضی فعال سازی فروشگاه اینترنتی و کسب نماد “اعتماد” هستند که از میان این متقاضیان ۳۱ هزار نفر موفق به دریافت نماد اعتماد شده‌اند و مورد نیاز می دانم به مردم عزیز بگویم جهت خریدهای اینترنتی صرفا از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد خریداری کنند.

    وی با اشاره به حملات سایبری افزود: در روز بیش از ۶ تا ۷ میلیون حمله سایبری به کشور اتفاق می‌افتد که درصد از این دفع و تأثیری در زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و … ندارند ولی باید بگویم در سال ۹۶، ۲۹۶ حمله جدی به سامانه و زیرساخت‌های کشور صورت گرفت که مبدأ و منشا ۵۰ درصد از این حملات سایبری از سوی آمریکا و کشور چین و ۳۰ درصد از سوی بعضی کشورهای اروپایی مثل هلند، آلمان بوده است.

    وی با بیان اینکه در حملات سایبری؛ بانک‌ها و موسسات پولی و مالی در اولویت و نشانه مهم هستند، گفت: همچنین زیرساخت‌های مخابراتی، حوزه های انرژی مثل برق‌و گاز، صنایع پخش فرآورده‌های نفتی نیز جزء اهداف حملات سایبری بوده‌اند.

    سردار هادیانفر با اشاره به شرکت یافتگی این حملات به سمت و سوی سامانه‌های داخلی کشور، مطرح کرد: اساسا این حملات به دنبال اختلال در نظام پولی و بانکی و زیرساخت‌های کشور صورت می‌گیرد و در بین ۱۱ بانک مورد حمله از سوی ۳۲ بانک، زیاد بانک‌هایی مورد نشانه واقع شدند که دارای بیشترین مشتری و گردش مالی بودند و بیشترین حملات از نوع “دیداس”؛ ( یعنی ایجاد اختلال) بوده است.

    رئیس پلیس فتا تأکید کرد: با وجود تلاش‌های بسیار باید بگویم تاکنون هیچ آسیب جدی به زیرساخت‌های کشور نداشتیم و با هم افزایی دستگاه‌های مسئول کارها مقابله‌ای و پیشگیرانه مطلوبی صورت گرفته است.

    این مقام عالی انتظامی در ادامه با اشاره به اوضاع جرایم سایبری مطرح کرد: از بدو تأسیس پلیس فتا تاکنون( طی ۶ سال) به ۱۲۰ هزار فقره پرونده پیگیری شده است است و بیش از ۸۶ درصد پرونده‌ها در حوزه جرایم سایبری کشف و بیش از ۷۰ هزار مجرم سایبری دستگیر که ۷۷ درصد مردها و ۳۳ درصد خانم‌ها بوده‌اند.

    سردار هادیانفر به رشد نزدیک به ۱۰ برابر جرایم در حوزه اینترنت اشاره کرد و گفت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، مزاحمت‌های اینترنتی، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و انتشار فیلم‌های شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی در صدر جرایم سایبری هستند.

    سردار هادیانفر بیان کرد: برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۶۱٫۵ درصد ، مزاحمت‌های اینترنتی، ۶۰ درصد ( اساسا این مزاحمت‌ها جهت دختر خانم‌ها و خانم‌ها)‌، کلاهبرداری رایانه‌ای بیش از ۵۵ درصد‌، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیش از ۳۱ درصد‌، انتشار فیلم‌های شخصی و خانوادگی بیش از ۲۲ درصد زیاد کردن داشته است.

    این مقام عالی انتظامی مطرح کرد: بیشترین جرایم سایبری مربوط به پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ، خراسان رضوی، فارس، اصفهان بوده است و کمترین جرایم در استان‌های یزد، لرستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و جزیره کیش اتفاق افتاده است.

    وی از فعالیت ۳۰۰ کانال تلگرامی با ۱۱ زبان دنیا از جمله فارسی در جهت ترویج تفکر تکفیری خبر داد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: فروشگاه اینترنتی | نیروی انتظامی | اینترنت همراه | کارت بانکی | اینترنت | اینترنتی | زیرساخت | اینترنت | انتظامی | پرونده | میلیون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال