عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » درخواست خانواده‌های داغدار چیست؟ ، جانباختگان آسمان، همچنان در دلِ دنا

    درخواست خانواده‌های داغدار چیست؟ ، جانباختگان آسمان، همچنان در دلِ دنا

    با گذشت دوماه از سقوط هواپیمای ATR در کوه دنا، خانواده‌های جانباختگان این هواپیما، همچنان منتظر دریافت پیکر عزیزان خود هستند.

    درخواست خانواده‌های داغدار چیست؟ ، جانباختگان آسمان، همچنان در دلِ دنا

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمائی آسمان در تاریخ ۹۶/۱۱/۲۹ با تعداد ۶ نفر خدمه پروازی و ۶۰ نفر مسافر برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد پایتخت کشور عزیزمان ایران به پرواز درآمد و بعد از گذشت حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه از شروع پرواز، مکالمه بین خلبان هواپیما و برج مواظبت فرودگاه یاسوج قطع شد و هواپیما در حوالی ۹ مایلی شمال فرودگاه یاسوج سقوط کرد.

    بر اساس دستورالعمل‌های شرایط اضطراری، همزمان با اطلاع رسانی به کلیه مراجع و مبادی ذیربط، کمیته تجسس و نجات در مرکز کنترل فضای کشور و مرکز مدیریت بحران در شرکت هواپیمایی کشوری، ستاد مدیریت بحران در استان‌های تهران- فارس- اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و تیم هماهنگی تجسس و نجات به منطقه عازم شد.

    در روزهای ابتدایی بعد از سانحه به سرعت ارگان‌های کشوری و لشگری، بالگرد و پهپاد و همچنین نیروهای داوطلب از جمله گروه‌های کوهنوردی و افراد بومی و محلی به محل اتفاق اعزام شدند ولی خبری که در رسانه ها پخش شد این بود که به علت بدی جَوی و بارش مجدد برف، امکان جستجوی اجساد وجود ندارد.

    در آخرین اظهار نظرها مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در تاریخ ۲۳ اسفند اعلام کرد: ۴۸ قطعه نه الزاما ۴۸ پیکر از اجساد اتفاق دیدگان یافت شده است است و به تدریج با آمدن نوروز، عنوان جستجوی اجساد اتفاق دیدگان درخبر رسانه ها و اذهان عمومی کمرنگ شده است و به فراموشی سپرده شد. این در حالی بود که بسیاری از بستگان و خانواده های جانباختگان این هواپیما در طی این دوماه گذشته، همچنان منتظر دریافت پیکر عزیزان خود بوده و در این مدت تألمات معنوی بسیاری دیده اند.

    درخواست خانواده‌های داغدار چیست؟ ، جانباختگان آسمان، همچنان در دلِ دنا

    در ادامه از عنایت پروار برادر جلال الدین پروار (امیدی پور)، یکی از درگذشتگان سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج راجع به چگونگی پیشرفت عملیات جستجوی پیکرهای متوفیان سوالاتی را پرسیده ایم که در ادامه آمده است؛

    عنایت پروار در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی اظهار کرد: در روز ۲۹ بهمن ماه ،۹۶ پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج سقوط کرد. در روز اول و دوم هیچ خبری از جای هواپیما نبود و مسئولان نمی‌دانستند هواپیما در محدوده استان فارس، اصفهان یا کهگیلویه و بویر احمد سقوط کرده است.

    وی اضافه کرد: همه نیروهای امداد و نجات، هلال احمر و سپاه به محض گزارش خبر جستجو جهت پیدا کردن لاشه هواپیما را شروع کردند.

    پروار تصریح کرد: روز اول اتفاق اوضاع هوا بسیار نامناسب بود و در روز دوم هوا ابری بود ولی می‌توانستیم جستجو را شروع کنیم. در روز سوم خبر کشف شدن لاشه هواپیما در دامنه کوه دنا پخش شد و نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، اورژانس با ۷ بالگرد آمادگی کامل جهت پیدا کردن اجساد را داشتند ولی متأسفانه به علت اینکه مدیریت بحران که متولی مهم این عملیات بود، تازه ساعت ۱۱:۳۰ در محل اتفاق حضور پیدا کرد و در واقع بدلیل نبودن یک مدیریت جهادی روز سوم را از دست دادیم.

    با گذشت دوماه از سقوط هواپیمای ATR در کوه دنا، خانواده‌های جانباختگان این هواپیما، همچنان منتظر دریافت پیکر عزیزان خود هستند.

    برادر یکی از جانباختگان سقوط هواپیما پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج گفت: نخستین نیروهایی که ارتفاع کوه را جهت یافتن اجساد بالا رفتند، ۴ نفر از نیروهای محلی بودند که توانستند خود را به لاشه هواپیما برسانند و متأسفانه هواپیما طوری به کوه برخورد کرده بود که تمام اجساد متلاشی شده است ولی بعضی از اجساد ۵۰ تا ۶۰ درصد سالم بودند.

    وی ادامه داد: بعد از گذشت چند روز از وقوع این اتفاق و در روز پنجم با بهتر شدن شرایط جوی، ۸ جسد به پایین انتقال پیدا کرد و بعد از آن نیروهای هلال احمر وارد کار شدند تا بقیه اجساد را پیدا کنند.

    پروار ادامه داد: در ابتدای کار با کمک نیروهای محلی و بومی مخالفت می‌شد ولی با نزدیک شدن به عید نوروز و شروع امداد و نجات جاده‌ای، نیروهای محلی وارد پروسه جستجوی اجساد هواپیما شدند.

    وی تصریح کرد: در رسانه‌ها قبل از عید اعلام شد که ۳۷ نفر از اجساد درگذشتگان سانحه هوایی پیدا شده است ، در حالیکه تا به امروز تنها ۱۷ جسد به وسیله نیروهای متفاوت به خانواده‌ها تحویل داده شده است است.

    برادر یکی از جانباختگان سقوط هواپیما پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج گفت: بعد از گذشت چند روز عملیات جستجوی اجساد به هلال احمر و مدیریت این مسئله به استانداری کهگیلویه و بویر احمد سپرده شد و مسئولان هلال احمر در تمام شرایط حداکثر ۲۰ نفر نیرو جهت جستجوی منطقه به کار بردند، با این حال خانواده‌های متوفیان خواستار تشکیل کمیته‌های پشتیبانی و زیاد کردن نیروهای امدادگر بودند.

    پروار اضافه کرد: نیروهای محلی و بومی به علت تجربیات خوبی که از جنگ تحمیلی داشتند، می‌توانستند کمک قابل توجهی به تصریح عملیات امداد و نجات کنند و ما خواستار این بودیم که یک تیم ۲۰۰ نفره در ۴ گروه ۵۰ نفری از نیروهای محلی و با فرماندهی نیروهای مسلح کار نجات را ادامه دهند.

    درخواست خانواده‌های داغدار چیست؟ ، جانباختگان آسمان، همچنان در دلِ دنا

    وی اذعان کرد: اگر حضور نیروهای مسلح در محل ادامه پیدا می‌کرد؛ بدون شک موفقیت‌های بیشتری در جهت جستجوی اجساد کسب می‌شد ولی مقام‌های مسئول اعتقاد داشتند که با نیروهای هلال احمر می‌توانند، عملیات را به آخر برسانند.

    برادر یکی از جانباختگان سقوط هواپیما پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج تصریح کرد: اگر استانداری یک مقر در نزدیکی محل سقوط هواپیما احداث می‌کرد و با استفاده از نیروهای پشتیبانی می‌توانست، اجساد بیشتری را پیدا کند که این اتفاق هرگز نیفتاد.

    پروار ابراز کرد: خانواده‌های بسیاری از سانحه دیدگان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج در اوضاع بد معنوی به سر می‌برند و باز نگشتن اجساد عزیزانشان تأثیرات بسیار منفی در زندگی و سلامت آنها گذاشته تا جاییکه بعضی از این عزیزان راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند و کودک یکی از درگذشتگان هنوز به انتظار پدر خود هر تلفنی را جواب می‌دهد.

    وی در آخر گفت: تنها درخواست ما از مسئولان کشور این است که اجساد عزیزانمان را به ما بازگردانند و در این راه از هیچ تلاش و تلاشی خودداری نکنند، تا شاید از تألمات معنوی خانواده‌های درگذشتگان این اتفاق بکاهند.

    با گذشت دوماه از سقوط هواپیمای ATR در کوه دنا، خانواده‌های جانباختگان این هواپیما، همچنان منتظر دریافت پیکر عزیزان خود هستند.

    امید است با توجه زیاد مسئولان امر و همچنین مدیریت متمرکز بحران، هر چه سریعتر پیکرهای جان باختگان این اتفاق هوایی به خانواده هایشان تحویل داده شود و با آموزش و آمادگی های مورد نیاز قبل از وقوع چنین حوادثی، آمادگی بهتری جهت رویارویی با چنین اتفاق هایی را در آینده داشته باشیم.

    گزارش از سمیه عرب

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: عملیات امداد و نجات | شرکت هواپیمایی | نیروهای مسلح | مسئولان کشور | سقوط هواپیما | هواپیما | خانواده | مدیریت | هواپیما | مسئولان | خانواده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار