خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    این روز‌ها توهم زیاد کردن قیمت به بازار اقلام اساسی، مسکن، لوازم خانگی و پوشاک رسیده و همزمان با این نوسان بسیاری از خریداران منصرف شدند.

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، همه ساله با نزدیک شدن به ماه رمضان، قیمت کالاهای اساسی به دلایل نامعلومی بدون حساب و کتاب زیاد کردن می یابد و دلالان و سودجویان از این بازار نابسامان نهایت سو استفاده را می برند.

    با وجود آنکه تب و تاب گرانی به بهانه ماه رمضان در اقلام مختلفی همچون گوشت، مرغ، میوه و سبزی، برنج ، روغن و لبنیات شروع شده، ولی بعضی مسئولان از این عنوان اظهار بی اطلاعی می‌کنند و معتقدند که تولیدکنندگان خودسرانه قیمت محصولات خود را زیاد کردن دادند.

    گشت و گذار در بازار و فروشگاه های زنجیره ای حاکی از آن است که قیمت بعضی گروه کالاهای اساسی از جمله لبنیات،گوشت، روغن، مرغ و…حسابی تکان خورده است.

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    آخرین برآوردها نشان می دهد که قیمت هر لیتر شیر بطری پرچرب در بعضی برندهای لبنی ۳۲۰۰ و کم چرب ۲۸۵۰ و ۲۷۵۰ تومان است که بنا به گفته فروشندگان، ۱۰ درصد زیاد کردن یافته هست، در حالیکه شرکت حمایت، قیمت هر لیتر شیر بطری پرچرب ۲۴۴۰ تومان اعلام کرده که با این وجود این برندهای لبنی ۷۵۰ و ۴۰۰ تومان گرانفروشی می‌کنند که از مسئولان دولتی انتظار می رود که به این امر پیگیری کنند.

    همچنین هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با قیمت ۵۱ تا ۵۲ هزار، سردست ۶۱ هزار، گوشت گوساله ۴۲ تا ۴۳ هزار، مرغ ۸ هزار و ۵۰۰، برنج ایرانی ۱۰ تا ۱۵ هزار، برنج خارجی ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، قند ۳ هزار و ۹۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، شکر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

    البته ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود؛ چراکه این روزها توهم زیاد کردن قیمت به بازار مسکن، لوازم خانگی و پوشاک رسیده و همزمان با این زیاد کردن قیمت بسیاری از خریداران منصرف شدند.

    این روز‌ها توهم زیاد کردن قیمت به بازار اقلام اساسی، مسکن، لوازم خانگی و پوشاک رسیده و همزمان با این نوسان بسیاری از خریداران منصرف شدند.

    در این میان کارشناسان مسکن اعلام کاهش دو درصدی قیمت تسهیلات بانک مسکن در هفته گذشته را بهانه ای جهت این زیاد کردن قیمت می‌دانند.

    محمد طحان پور، مدیر اتحادیه لوازم خانگی از زیاد کردن ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت کالاهای ساخت داخلی و وارداتی خبر داد و گفت: با وجود آنکه قبل از سال کارخانه های تولید داخل و شرکت های وارداتی تقاضای زیاد کردن قیمت این کالاها را مطرح کردند، ولی تا آخر فروردین هیچ گونه زیاد کردن قیمتی نداشتیم و تنها این امر از ابتدای اردیبهشت ماه کلید خورده است.

    نوسان قیمت ارز در روزهای گذشته بازار تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها را تحت تاثیر خود قرار داده هست، به طوریکه این زیاد کردن قیمت در بازار پوشاک مشاهده می شود که بنابر گفته فروشندگان نوسان قیمت در میان برندهای داخلی غیر قابل توجیه به نظر می رسد.

    محمد یوسفی، مدیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با انتقاد از زیاد کردن روز افزون هزینه های تولید اظهار کرد: با وجود نوسان شدید نرخ قرار داده های دامی و قیمت کنونی مرغ در بازار، مرغداران تمایلی به تولید ندارند که درنهایت این امر تبعات منفی دیگری همچون کم کردن شدید قیمت جوجه یکروزه را نیز به همراه داشته است.

    وی افزود: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵ هزار و ۱۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۷ هزار و غرفه های میادین میوه و تره بار ۷ هزار و ۴۰۰ تومان هست.

    یوسفی با انتقاد از نوسان شدید قیمت قرار داده های دامی در بازار گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت هزار و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان هست، در حالیکه در مدت مشابه سال قبل هر کیلو ذرت با قیمت ۷۰۰ و کنجاله سویا هزار و ۴۰۰ تومان به مرغدار عرضه می شد.

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با توجه به کم کردن قیمت جوجه، تولیدکنندگان جوجه یکروزه تمایلی به تولید ندارند که درنهایت با کم کردن عرضه و زیاد کردن تقاضا در آستانه ماه رمضان آینده نگری می شود که قیمت هر کیلو مرغ به بالای ۹ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

    اطلاعی از زیاد کردن قیمت بعضی برندهای نان ندارم

    محمد جواد کرمی، مدیر اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اظهار بی اطلاعی از زیاد کردن قیمت برندهای نان صنعتی اظهار کرد: براساس مصوبه شرکت حمایت و صنعت و معدن، هر گونه زیاد کردن قیمت از ابتدای سال ۹۷ ممنوع اعلام شد و در این زمینه شرکت حمایت باید پاسخگو باشد.

    وی افزود: با توجه به زیاد کردن هزینه های کارگری، مواد اولیه همچون خمیر مایه و روغن و سایر مولفه های تولید، نانوا چاره ای جز زیاد کردن قیمت یا چربی سوزی چانه ندارد.

    کرمی با اشاره به اینکه نانوایان از ثابت ماندن قیمت نان گلایه مند هستند، گفت: نانوایان جهت جبران هزینه های خود به ناچار اقدام به چربی سوزی چانه می کنند که این امر در کیفیت نان تولیدی تاثیر بسزایی دارد که به نظر می رسد دولت باید هر چه سریع تر در این بخش ورود کند، آیا که برندی که خودسرانه اقدام به زیاد کردن قیمت نان می کند، مطمئنا حرف هایی جهت گفتن دارد و دیگر قادر به تحمل زیان نیست.

    این روز‌ها توهم زیاد کردن قیمت به بازار اقلام اساسی، مسکن، لوازم خانگی و پوشاک رسیده و همزمان با این نوسان بسیاری از خریداران منصرف شدند.

    به گفته وی ؛ دولت همانند سایر دنیا جهت خروج نانوایان و مردم از این سردرگمی چاره ای جز پرداخت یارانه به خانوارها و آزادپز کردن این صنعت ندارد تا با زیاد کردن مسابقه کیفیت نان بالا رود.

    رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی بررسی آنالیز قیمت و کیفیت نان به وسیله دولت را امری مهم دانست و گفت: هم اکنون اختلافاتی بر سر متولی نان میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و استانداری مطرح است که این امر گلایه مندی نانوایان و مصرف کنندگان را به همراه دارد که با وجود جدی بودن بحث نان علت بی توجهی مسئولان به این عنوان را نمی دانم.

    بازار میوه و سبزی در ماه رمضان تعریفی ندارد

    اسدالله کارگر، مدیر اتحادیه میوه و سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین اوضاع بازار میوه و سبزی در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: بازار میوه و سبزی علی رغم سایر اقلام اساسی در ماه رمضان تعریف چندانی ندارد.

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    به گفته وی؛ با توجه به زیاد کردن تقاضا در روزهای نخست ماه رمضان جهت بازار سبزی، قیمت این محصول دستخوش تحولاتی قرار خواهد گرفت و بعد از این برهه زمانی قیمت میوه نه تنها افزایشی نخواهد یافت، بلکه در بازار روبه تنزل است.

    برنج و روغن در مدار گرانی

    قاسمعلی حسنی، عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذاییدر گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه سکوت، رکود و آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم هست، اظهار کرد: هم اکنون بازار اقلام اساسی بدون مشتری است و در آستانه ماه رمضان، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

    وی نرخ هر کیلو برنج خارجی ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان قیمت ارز و تفاوت ۵۰۰ تومانی قیمت ارز مبادله ای، قیمت برنج خارجی قبل ازعید با نوساناتی در بازار روبرو شد.

    حسنی با اشاره به اینکه قیمت حبوبات نوسان چندانی در بازار نداشته هست، بیان کرد: نوسان قیمت حبوبات ناشی از عرضه و تقاضا در بازار مقطعی است که این امر دلیلی برگرانی نیست .

    عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی از زیاد کردن قیمت روغن در بازار خبر داد و گفت: قیمت روغن ناشی از عدم توافق توزیع‌کنندگان با تصمیم گیران دولتی با نوساناتی در بازار روبرو شده است است.

    قیمت گوشت به بالای ۵۰ هزارتومان می رسد

    علی اصغر ملکی، مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی راجع به آخرین اوضاع بازار گوشت اظهار کرد: بنده اطلاعی از زیاد کردن مجدد قیمت گوشت ندارم ، چراکه در روزهای اخیر انتقادات متعددی به اتحادیه وارد شده است است که تا وقت رسیدن ثبات بازار قیمت ها اعلام نمی شود.

    این درحالی است که این مقام مسئول چندی پیش قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را ۴۹ هزار تومان اعلام کرد و گفته بود: با توجه به صادرات دام زنده و کمبود عرضه در داخل، آینده نگری می شود که قیمت گوشت به بالای ۵۰ هزار تومان در ایام ماه رمضان برسد.

    قیمت نهایی محصولات لبنی اعلام نشد

    رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: با وجود درخواست دامداران و کارخانه های لبنی مبنی بر زیاد کردن قیمت، ولی تا کنون ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی محصولات لبنی را اعلام نکرده است.

    زیاد کردن قیمت اجاره در راه است

    بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره شرکت نظام مهندسی ساختمان استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن، با بیان اینکه قدرت خرید مردم در بازار مسکن بسیار کم کردن یافته هست، اظهار کرد: با کم کردن ۲ درصدی قیمت سود بانکی، قدرت خرید مردم به خاص جهت مصرف‌کنندگان زیاد کردن نمی‌یابد، چراکه هم‌اکنون قیمت مسکن بالاتر از قیمت تورم است و سیر صعودی را طی می‌کند.

    وی در ادامه افزود: بازار مسکن هم‌اکنون در شرایط رکود تورمی قرار دارد، لیکن که تورم هر لحظه در کشور وجود داشته و با توجه به آنکه رکود در این بازار ایجاد شده است بخش مسکن دچار شرایط بدی شده است است.

    خطیبی، تصریح کرد: تصمیمات آنی دولت التهاباتی را در بازار دلار و سکه ایجاد می‌کند و همین عنوان بر بازار مسکن نیز تایثرگذار است.

    عضو هیئت مدیره شرکت نظام مهندسی ساختمان استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بازار اجاره همواره بستگی به نظر مالکان دارد و مردم نیز چاره‌ای جز پرداخت اجاره ندارند.

    وی تأکید کرد: به طور معمول هر سال ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت اجاره زیاد کردن می‌یابد، ولی امسال به طور قطع قیمت‌های اجاره بیش‌تر خواهد شد.

    به نظر می رسد که جهت جلوگیری از سو استفاده بعضی افراد و به تعادل رساندن بازار و کم کردن فشار بر قشرهای ضعیف و میانگین جامعه نیازمند حضور جدی مسئولان دولتی در حوزه های متفاوت هستیم، به طوریکه در ماه گذشته شاهد بودیم که بازار ارز با دخالت مستقیم دولت به تعادل رسید.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: وزارت جهاد کشاورزی | ماه رمضان | کشاورزی | خبرنگار | نوسان | تجارت | بازار | اجاره

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    مهار قیمت‌ها نیازمند ورود جدی دولت است ، بازار بر مدار گرانی!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب لاتین