مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » با فیلترشکن‌ها و کانال‌های خلاف برخورد جدی و موثر شود/ روحانی

    با فیلترشکن‌ها و کانال‌های خلاف برخورد جدی و موثر شود/ روحانی

    روحانی در نامه ای به آذری جهرمی جهت برخورد جدی با سایت‌ها و کانال‌های خلاف، ساماندهی vpnها، برخورد مؤثر با فیلتر شکن‌ها، برطرف انحصار از خبر رسان‌های خارجی و حمایت از خبر رسان‌های داخلی ۶ دستور صادر کرد.

    با فیلترشکن‌ها و کانال‌های خلاف برخورد جدی و موثر شود/ روحانی

    روحانی در نامه ای به آذری جهرمی جهت برخورد جدی با سایت ها و کانال های خلاف، ساماندهی vpnها، برخورد مؤثر با فیلتر شکن ها، برطرف انحصار از خبر رسان های خارجی و حمایت از خبر رسان های داخلی ۶ دستور صادر کرد.

    نامه روحانی به جهرمی؛ با فیلترشکن ها و کانال های خلاف برخورد جدی و موثر شود

    رضا تقی پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نامه ۶ بندی مدیر جمهور به وزیر ارتباطات بعد از یک جلسه شورای عالی امنیت ملی، گفت: در این نامه روحانی به آذری جهرمی راجع به برخورد جدی با سایت ها و کانال های خلاف عفت عمومی، ساماندهی vpnها، برخورد مؤثر با فیلتر شکن ها، برطرف انحصار از خبر رسان های خارجی و حمایت و تقویت خبر رسان های داخلی تاکید کرده است.

    عبارات مهم : رییس جمهور – نحوه برخورد
    این نامه حاوی توصیه هایی جهت بهره گیری حداکثری از وقت های فضای مجازی، برطرف آفات و اشتباهات آن و برنامه ریزی جهت پیگیری جدی و قاطع راجع به آنها است و دستوراتی را صادر کرده که بسیار منطقی و عقلانی است.

    دستور روحانی جهت برخورد جدی باید با سایت ها و کانال های خلاف عفت عمومی

    تقی پور با بیان اینکه در این نامه روحانی به جهرمی تأکید می کند که باید با سایت ها و کانال های خلاف عفت عمومی برخورد جدی شود، گفت: منطقی است به هر کانالی که مطالب خلاف عفت عمومی منتشر کند یا فروش اقلام غیرمجاز انجام دهد اجازه فعالیت داده نشود. در جریان وقایع خبر رسان تلگرام متأسفانه به علت اطلاع رسانی نادرست به کسب و کارهایی که فروش اقلام غیرمجاز و غیرقانونی انجام می دادند عنوان کسب و کار تلگرامی داده شد که این کار به کسب و کارهای مجاز این شبکه نیز ضربه زد؛ البته کسب و کارهای مجاز امکان ادامه فعالیت را در بسترهای دیگر دارند. بنابراین تاکید مدیر جمهور جهت اینکه با این کانال ها باید برخورد شود سیاست درستی است.

    با فیلترشکن‌ها و کانال‌های خلاف برخورد جدی و موثر شود/ روحانی

    تاکید روحانی بر ساماندهی VPNها و برخورد موثر با فیلترشکن ها

    عضو حقیقی شورای عالی اینترنت همچنین از تاکید روحانی بر ساماندهی VPNها و برخورد موثر با فیلترشکن ها و مدیریت کارا جهت بهره برداری مشروع از این ابزارها به وسیله بازدیدکنندگان اینترنت و شرکت ها خبر داد و گفت: نمی توانیم بنشینیم و ببینیم دشمن هرچه را که دوست دارد در جامعه تلقین کند، بعد از این اتفاقات روشن شد که خبر رسان تلگرام با پشتیبانی مستقیم آمریکا و اسرائیل اداره می شود و نشانه آنها اشاعه فحشا و فساد در جامعه ایرانی هست. من نیز به عنوان یک عضو حقیقی شورای عالی اینترنت همین نظر را دارم و نظر اکثریت اعضای شورا نیز همین بوده هست؛ البته اگر بعضی از اعضا نظر متفاوتی دارند نظرشان محترم است.

    ابلاغ برطرف انحصار خبر رسان فعلی خارجی و حمایت از خبر رسان های داخلی

    همچنین روحانی در این نامه بر برطرف انحصار خبر رسان فعلی خارجی در کشور از طریق حمایت و تقویت خبر رسان های داخلی تا تحقق این مهم اشاره کرده است.

    به گفته وی، با توجه به آسیب های خبر رسان تلگرام این نشانه یک ضرورت هست؛ آنچه خبر رسان تلگرام به آن شهرت پیدا کرده و باعث ایجاد بیش از ۸۰ درصد محتوای آن شده است یک ارتباط یک طرفه است و طبق این اصل، خبر رسان تلگرام اساساً خبر رسان نیست و حالت خاصی از ارتباط هست. علاوه بر این، مباحث خلاف عفت عمومی و برقراری ارتباط و عضو گیری جهت گروه های تروریستی در این شبکه اتفاق می افتد؛ البته به خاطر حیا و عفت عمومی، تاکنون راجع به آسیب های خبر رسان تلگرام کمتر صحبت شده است هست. ولی نتیجه تصمیم اخیر (برای مسدود شدن تلگرام) نشان داد که اکثر بازدیدکنندگان از خبر رسان تلگرام کوچ کرده اند و استفاده بازدیدکنندگان ایرانی از خبر رسان تلگرام به کمتر از یک چهارم رسیده است که این روند نزولی ادامه دار نیز است.

    حرکت اجتماعی مردم نشان داد که متوجه آسیب های خبر رسان تلگرام شده است اند. آسیب های خبر رسان تلگرام لحظه به لحظه در حال زیاد کردن بود و به خاص با برنامه اقتصادی خاص ای که در پیش داشت، اختلال در نظام اقتصادی کشور عزیزمان ایران را به صورت جدی نشانه گذاری کرده بود. بنابراین با توجه به آمار کم کردن قابل توجه ترافیک خبر رسان تلگرام در ایران، در حال حاضر نشانه برطرف انحصار تا حدود زیادی محقق شده است و با ادامه این راه نیز روز به روز شاهد محدود شدن زیاد آن و ارایه وقت زیاد جهت بازارسازی داخلی خواهیم بود. همچنان که در وقت محدود بدست آمده رشد علم و فناوری در حوزه خبر رسان های داخلی نمایی بوده به طوری که در یک مدت محدود، نرم افزارهایی در سطح بین المللی عرضه کردند.

    دستورات روحانی تاکید بر عمل به قانون دارد

    عضو حقیقی شورای عالی اینترنت راجع به اینکه علیرغم براق بودن ابلاغیه رییس جمهور به وزیر ارتباطات شبهاتی راجع به نظر مخالف روحانی در این باره مطرح می شود، گفت: تصمیمی که راجع به خبر رسان تلگرام گرفته شد صحیح است و نامه روحانی به جهرمی یک دستور بسیار خوب و مهم است که ابعاد متفاوت این بحث را روشن کرده هست، اعضای شورای عالی اینترنت در خردادماه ۹۶ عنوان ساماندهی خبر رسان ها را تصویب کردند و این نامه یک ابلاغ اجرایی به دنبال این مصوبه شورای عالی اینترنت راجع به خبر رسان های داخلی است که نشان دهنده موافقت روحانی با شکست انحصار خبر رسان خارجی در کنار تقویت خبر رسان های داخلی است و مواردی که ابلاغ شده است نشان می دهد نظر رییس جمهور نیز قطعا این بوده که آسیب های خبر رسان تلگرام در حال ضربه زدن به کشور است و ادامه این روند روز به روز تسلط بیشتری بر کشور را رقم خواهد زد.

    برداشت من از این نامه این است که البته راجع به نحوه برخورد شاید اختلاف سلیقه وجود داشته باشد ولی دستورات این نامه از جمله برخورد با فیلترشکن های غیر مجاز، فراهم بودن امکان استفاده از فیلترشکن های مجاز، انجام فعالیت ها از مسیر قانونی و ساماندهی خبر رسان های خارجی طبق مصوبه شورای عالی اینترنت که حکم قانون را دارد نشان می دهد تاکید بر عمل به قانون مدنظر رییس جمهور بوده است.

    در مصوبه شورای عالی اینترنت جهت ساماندهی خبر رسان ها که به وسیله اغلب نرم افزارهای خارجی از جمله خبر رسان تلگرام نقض شد، نخستین شرط داشتن دفتر در کشور بود که این اتفاق نیفتاد. همچنین بزرگترین مقرراتی که رعایت نشد منع خروج اطلاعات بازدیدکنندگان ایرانی از کشور بود که خبر رسان تلگرام آن را رعایت نکرد و اطلاعات ایرانی ها در حجم بسیار گسترده از کشور خارج می شد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    روحانی در نامه ای به آذری جهرمی جهت برخورد جدی با سایت‌ها و کانال‌های خلاف، ساماندهی vpnها، برخورد مؤثر با فیلتر شکن‌ها، برطرف انحصار از خبر رسان‌های خارجی و حمایت از خبر رسان‌های داخلی ۶ دستور صادر کرد.

    واژه های کلیدی: رییس جمهور | نحوه برخورد | اینترنت | تلگرام ک | تلگرام ل | کانال | خارجی | تلگرام | برخورد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال