آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ۳۰۰ تا ۴۰۰ منزل فرسوده، پاتوقِ معتادان و دزدان است

    ۳۰۰ تا ۴۰۰ منزل فرسوده، پاتوقِ معتادان و دزدان است

     رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با تاکید بر اینکه با ورود پلیس به عنوان جمع‌آوری معتادان مخالف هستم، گفت: اگر معتادان را از

    ۳۰۰ تا ۴۰۰ منزل فرسوده، پاتوقِ معتادان و دزدان است

    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با تاکید بر اینکه با ورود پلیس به عنوان جمع آوری معتادان مخالف هستم، گفت: اگر معتادان را از مناطق شوش و هرندی بیرون کنیم به آسمان نمی روند، بلکه به منطقه دیگری کوچ می کنند.

    ظرفیت نگهداری فقط جهت ۱۶۷ زن معتاد ایجاد کرده اند!

    سرهنگ محمد بخشنده (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ) با اشاره به دستگیری معتادان متجاهر از سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر بنابر دستور فرماندهی نیروی انتظامی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ و با توجه به ظرفیتی که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و شرکت بهزیستی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد کرده اند و حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری از اواخر سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر را از سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جمع آوری کرده است.

    عبارات مهم : شهرداری – نگهداری
    ۱۶۷ نفر از ۷۴۴۱ معتاد متجاهر جمع آوری شده است از سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زنان معتاد متجاهر هستند که با توجه به ظرفیت های موجود جمع آوری شده است اند. این افراد در قالب ماده ۱۶ و همچنین تبصره ۲ ماده ۱۶ که همان مراکز ماده ۱۵ است که به ماده ۱۶ تبدیل شده است به این مراکز تحویل داده شده است اند و در حال بازپروری هستند.

    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با بیان اینکه تعداد زیادی از این افراد در اواخر سال گذشته جمع آوری شده است اند، تصریح کرد: دوره سه ماه بازپروری این افراد در حال حاضر تمام شده است و در حال تمدید هستیم تا دوره ای شش ماهه را جهت آنها تمدید کنیم. معتادان متجاهر براساس قانون سه ماه باید در مراکز بازپروری باشند، ولی در صورتی که بخواهند تا شش ماه نیز می توانند در این مراکز حضور داشته باشند در حال حاضر نیز ما تلاش هستیم تا این مدت را به یکسال برسانیم.

    تکلیف ۷ هزار معتاد بعد از بازپروری چه می شود؟

    سرهنگ بخشنده با اشاره به مهمترین دغدغه پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از مهمترین دغدغه های ما این است که بعد از آخر شش ماه وظیفه این بیش از ۷ هزار معتاد متجاهر چه می شود؟ آیا قرار است دوباره بعد از آزاد شدن به نقاط و پاتوق های خود باز گردند یا تدابیری از سوی دیگر دستگاه های مسئول جهت آنها اندیشیده شده است هست، پلیس وظیفه ای را که برعهده اش قرار داده شده است با توجه به ظرفیت هایی که برایش در نظر گرفته شده، انجام داده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر حضور معتادان متجاهر در شهر کمتر شده است و این افراد کمتر در شهر دیده می شوند، خاطرنشان کرد: اگر چاره ای اندیشیده می شد و به جای ۳۰۰ معتاد که بعد از طی دوره شش ماه در مراکز بازپروری به مراکز بهاران فرستاده می شوند، سه هزار نفر اعزام می شدند کار جهت پلیس هم راحت تر بود و ما می توانستیم کارها خود را زیاد انجام دهیم.

    ۳۰۰ تا ۴۰۰ منزل فرسوده، پاتوقِ معتادان و دزدان است

    پیش بینی ها جهت زیاد کردن ظرفیت مراکز بهاران عملی نشد

    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه ظرفیتی که جهت مراکز بهاران آینده نگری شده است بود، هنوز فعال نشده هست، گفت: قرار بود معتادان بعد از دوران بازپروری به مراکز بهاران انتقال یافته شوند و در آنجا نیز جهت کارآموزی و اشتغال ورزی یک دوره ۹ ماهه را بگذرانند که متاسفانه این بخش در انجام مسئولیت خود موفق نبوده است و در حال حاضر از تعداد معتادان جمع آوری شده است در مراکز بازپروری ۳۰۰ نفر به مراکز بهاران انتقال یافته شده است اند.

    سرهنگ بخشنده با بیان اینکه پلیس نظارت از این مراکز را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: پلیس با حضور نیروهای مراجع قضایی به طور رندومی از این مراکز دیدار و بر نگهداری این معتادان نظارت می کند. در پایتخت کشور عزیزمان ایران فقط یک مرکز ماده ۱۶ داریم که ظرفیت آن ۴۰۰ نفر است و نیاز است که مراکز ماده ۱۶ جهت نگهداری معتادان ایجاد شود.

    حضور زنان معتاد در کمپ های غیرمجاز

    وی در خصوص معتادان متجاهر زن در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: برآورد ما از معتادان متجاهر زن در پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از هزار نفر هست، ولی متاسفانه ظرفیتی که جهت نگهداری از این زنان ایجاد شده است ۱۶۷ نفر است بقیه این زنان در کمپ های مجاز و غیرمجاز و … حضور دارند.

    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با بیان اینکه معتقدیم در برنامه های جمع آوری معتادان پلیس نباید ورود کند، تصریح کرد: اگر معتاد را بیمار می دانیم، پلیس نباید ورود کند و شرکت های دیگری مانند بهزیستی، شهرداری، وزارت بهداشت باید وارد عمل شوند و پلیس در حمایت و پشتیبانی از این شرکت ها وارد شوند. پلیس چون با لباس نظامی است و جهت دستگیری می رود بازتاب بدی در نزد معتادان دارد، در حالی که باید جهت جمع آوری معتادان متجاهر مددکاران وارد میدان شوند و معتادان و خانواده هایشان را تحت حمایت قرار دهند، ولی امروز همه کارها بر دوش پلیس است.

    وظیفه پلیس مقابله با ورود مواد مخدر است نه جمع آوری معتادان

    سرهنگ بخشنده با تاکید براینکه با ورود پلیس به جمع آوری معتادان مخالف هست، تصریح کرد: وظیفه مهم پلیس مقابله با ورود مواد مخدر است و باید تمام انرژی خود را جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به شهر صرف کند و به خرده فروشان اجازه خرید و فروش در سطح شهر را ندهد، ولی در حال حاضر بیشترین انرژی پلیس صرف جمع آوری معتادان متجاهر می شود. جمع آوری ۷ هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر در طی سه ماه و تشکیل پرونده، انتقال و پیگیری به آنها انرژی زیادی را از پلیس می گیرد. همه دستگاه ها خود را کنار کشیده و از پلیس می خواهند کارها را انجام دهد این عدم همکاری دیگر دستگاه ها باعث شده است تناوب جمع آوری و بازتوانی معتادان دچار مسئله شود.

    بیش از ۷ هزار معتاد متجاهر از سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جمع آوری شده است و باید شرکت فنی وحرفه ای، شرکت بهزیستی، وزارت رفاه، ورازت بهداشت و شهرداری نیز فکری جهت این معتادان کرده و مسئولیت خود را انجام دهند تا تناوب جمع آوری معتادان از سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کامل شود.

    چرا ورامین یا شهریار نباید یک مرکز بازپروری ۲۰۰ نفره داشته باشد؟!

    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با بیان اینکه مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ باید زیاد کردن پیدا کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر همه این مراکز در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران متمرکز شده است هست، در حالی که اعتقاد دارم هر شهری باید جهت خود یک مرکز ماده ۱۶ داشته باشد به طور مثال آیا ورامین یا شهریار نباید یک مرکز بازپروری ۲۰۰ نفره داشته باشند؟ اگر در هر شهری مراکزی جهت نگهداری معتادان متجاهر وجود داشته باشند همه آنها در پایتخت کشور عزیزمان ایران جمع نمی شوند و پیگیری به آنها نیز راحت تر می شود، متاسفانه همه معتادان متجاهر را از این شهرها بیرون می کنند و آنها به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آیند.

     رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ با تاکید بر اینکه با ورود پلیس به عنوان جمع‌آوری معتادان مخالف هستم، گفت: اگر معتادان را از

    شوش، هرندی و … نباشد؛ معتادان کجا باید بروند؟

    سرهنگ بخشنده با اشاره به اینکه در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر ماده ۱۶ در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد، گفت: این افراد به دنبال نقطه ای هستند که شرایط برایشان فراهم بوده و بتوانند مواد مصرف کنند. اگر مناطقی مانند شوش، هرندی و … نباشد کجا باید بروند؟ نمی توانیم که آنها را در بیابان های اطراف قم رها کنیم. در مناطق شوش، هرندی، مولوی بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ منزل فرسوده و قدیمی وجود دارد که در داخل هر کدام از این منزل ها بیش از ۲۰ اتاق وجود دارد، از شهرستان ها افرادی به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آیند و یک اتاق را در این منزل ها به قیمت ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان اجاره می کنند و بیش از ۱۰ نفر شب ها در آنجا می خوابند و متاسفانه اکثر این افراد معتاد، دزد یا دستفروش هستند و پرسش این است آیا این منزل ها ساماندهی شده است است؟

    همه نهادها مسئولیت خود را فراموش کرده اند

    وی با طرح این پرسش که آیا شهرداری تاکنون در این زمینه اقدامی کرده است؟ تصریح کرد: این بستر جرم باید از بین برود، ولی همه نهادها مسئولیت خود را فراموش کرده اند و فقط از پلیس می خواهند، این مکان ها را جمع آوری کند، پلیس چه کاری می تواند انجام دهد در بعضی از این منزل ها زن و فرزند هم زندگی می کند، نمی توانیم زن و فرزند مردم را به خیابان بریزیم. جمع آوری این منزل ها براساس کار صرف پلیسی نیست و باید همه نهادها کمک کنند.

    حضور شبانه روزی ۶۰۰ مامور پلیس در مناطق شوش و هرندی

    تا بافت جغرافیایی ناهمگون در این منطقه وجود داشته باشد، این معضلات نیز وجود دارد. اعتقاد دارم شهرداری باید با مجوز قضایی این منازل را که منبع فساد هست، تخریب کنند. ۶۰۰ نفر از نیروهای پلیس شبانه روز به علت مطالبات مردمی در این مناطق حضور دارند، ولی آیا با چوب و چماق کار درست می شود؟ تا کی پلیس باید در این مناطق حضور داشته باشد و معتادان را از این مناطق براند؟

    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ خاطرنشان کرد: اگر معتادان را از مناطق شوش و هرندی بیرون کنیم به آسمان نمی روند، بلکه به منطقه دیگری کوچ می کنند. نمی توانیم که معتادان متجاهر را از شهر بیرون کنیم و در بیابانی اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران رها کنیم، بعد حقوق شهروندی چه می شود؟ از همین رو جهت برطرف کردن این معضل و ساماندهی مناسب معتادان متجاهر بازهم تاکید می کنم؛ همه دستگاه های مسئول باید به میدان آمده و به پلیس در این زمینه کمک کنند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: ilna.ir

    واژه های کلیدی: شهرداری | نگهداری | معتاد | ایران | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک