آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » دوای درد گرانی منزل ها دست کیست؟ ، تب میلیونی بازار مسکن!

    دوای درد گرانی منزل ها دست کیست؟ ، تب میلیونی بازار مسکن!

    بازار مسکن این روزها حال خوشی ندارد چراکه تب قیمتی ملک به مرز ۴۰ درصد رسیده است.

    دوای درد گرانی منزل ها دست کیست؟ ، تب میلیونی بازار مسکن!

    به گزارش خبرنگارمسکنگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان ؛ این روزها اوضاع بازار مسکن نسبت به دو ماه گذشته بسیار متلاطم و پر نوسان بوده است به طوری که نگرانی خریداران مسکن در این بازه زمانی دو چندان شده است است .این درحالیست که با زیاد کردن قیمت ارز و بازگشت تحریم‌ها از سوی آمریکا بسیاری از مالکان دندان طمع خود را گرد کرده و قیمت واحد مسکونی را ۴۰ تا ۵۰ برابر زیاد کردن داده‌اند.

    با این تفاسیر بسیاری از مسئولان از آرامش بازار مسکن خبر می‌دهند و معتقدند که طی ماه‌های گذشته زیاد کردن قیمت چندانی در این بازار وجود نداشته است حتی به تمامی خریداران قول داده اند که در ماه‌های آینده بازاری با هوا آرام جهت مردم ایجاد می کنند.

    بانک مرکزی آماری از معاملات مسکن در فروردین ماه سال ۹۷ ارائه کرد که در این گزارش تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۵۰ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۹٫۰ و ۶٫۳ درصد کم کردن نشان می دهد.

    دوای درد گرانی منزل ها دست کیست؟ ، تب میلیونی بازار مسکن!

    همچنین حجم معاملات در فروردین ماه طبق روال هر ساله و تحت تأثیر تعطیلات نوروز در سطحی بسیار پایین‌تر از سایر ماه‌های سال رقم خورده است.در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری بیشترین میانگین قیمت یک متر مربع زیر بنا به ۱۱۶٫۴ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن به منطقه ۱۶ با میانگین قیمتی ۲۶٫۴ میلیون ریال تعلق داشته است.

    بر اساس این گزارش در فروردین ماه قیمت خرید و فروش یک متر مربع ۵۵٫۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹٫۵ درصد زیاد کردن داشته است.

    بازار مسکن منتظر ثبات بازارهای دیگر اقتصادی است

    حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی چندی پیش گفت: اکنون منتظر بازگشت ثبات به بازارهای دیگر هستیم تا بتوانیم اوضاع بازار مسکن را در سال ۹۷ تبدیل کنیم.

    وی افزود: در ۳ ماه نهایی سال گذشته نشانه‌های خوبی در این بازار شاهد بودیم به طوری که تعداد مبایعه‌نامه‌ها زیاد کردن یافته است.

    بازار مسکن این روزها حال خوشی ندارد چراکه تب قیمتی ملک به مرز ۴۰ درصد رسیده است.

    معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بخشی از بازار مسکن بازار اقتصادی تلقی می‌شود ،گفت: ورود به این بازار نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و اگر سرمایه‌گذار احساس کند در بازار دیگری سود بیشتری نصیبش می‌شود در آن بازار سرمایه‌گذاری می‌کند.

    وی گفت: با اتفاقاتی که در بازارهای موازی صورت می‌گیرد انتظار داریم بازار مسکن هم از خود تصویر العمل نشان دهد.

    با ورود به ماه رمضان بازار مسکن کمی رنگ آرامش به خود می‌گیرد ولی این آرامش ماندنی نیست و به گفته بسیاری از مشاوران املاک در ماه‌های آینده شاهد زیاد کردن جهشی قیمت‌ها خواهیم بود.

    افزایش ۴۰ درصدی قیمت ملک در شرق تهران

    بر اساس گزارش های میدانی خبرنگار مسکنگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه شهران می گوید: به علت زیاد کردن جهشی قیمت در این منطقه تعداد مراجعه کنندگان به مشاور املاک بسیار کم شده است و میزان قیمت‌های خرید و فروش در این منطقه بسیار زیاد کردن یافته است.

    یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در منطقه تهرانپارس با اشاره به اینکه بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی شده است است،گفت: متأسفانه در منطقه تهرانپارس قیمت ملک از سال گذشته تا به امسال ۲٫۵ برابر زیاد کردن یافته است به طوری که سال گذشته قیمت یک ملک نوساز متری ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده ولی امسال متری ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    هیچ منزل ای با ۴۰۰ میلیون تومان در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران پیدا نمی شود

    این مشاور املاک افزود: هم اکنون هیچ فایلی جهت ۴۰۰ میلیون تومان در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود ندارد البته اگر مشتری یک میلیارد تومان پول داشته باشد می‌توانیم یک ملک خوب در این منطقه جهت او پیدا کنیم.

    دوای درد گرانی منزل ها دست کیست؟ ، تب میلیونی بازار مسکن!

    وی بیان کرد: نوسان بازار مسکن طی چند ماه گذشته هم وقت با صحبت‌‌های مدیر جمهور آمریکا شروع شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

    این مشاور املاک گفت: در صورتی که متقاضیان هم وقت با گران شدن مسکن، ملکی را خریداری نکنند ممکن است این بازار رنگ آرامش ببیند.

    وی همچنین راجع به بازار رهن و اجاره نیز گفت: مالکان در این منطقه هیچ انصافی را رعایت نمی کنند به طوری که یک ملک ۱۵۰ متری با دو پارکینگ ۲۵۰ میلیون تومان جهت رهن گذاشته شده است این درحالیست که قیمت رهن این ملک بسیار پایین‌تر است.

    این مشاور املاک با وحشتناک خواندن بازار رهن و اجاره گفت: یک واحد ۹۰ متری در این منطقه ۱۸۰ میلیون تومان جهت رهن گذاشته شده است هست. متأسفانه برای بازار رهن و اجاره هیچ کنترلی وجود ندارد و مسئولان در این باره هیچ دخالتی نمی‌کنند.

    بازار مسکن این روزها حال خوشی ندارد چراکه تب قیمتی ملک به مرز ۴۰ درصد رسیده است.

    بر اساس این گزارش یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در منطقه فردوس غرب نیز گفت: منطقه ۵ از نظر کارشناسی یکی از پرفروش‌ترین مناطق به شمار می‌رود و همین عنوان باعث شده است است تا قیمت‌ها در این منطقه نسبت به سایر مناطق دیگر رشد بیشتری داشته باشد.

    وی گفت: طی چند ماه گذشته قیمت ملک در این منطقه حداقل ۴۰ درصد زیاد کردن یافته و همین عنوان باعث شده است است تا بسیاری از مالکان خانه‌های خود را احتکار کنند.

    وی گفت: سال گذشته قیمت ملک در این منطقه متری ۶ میلیون تومان بود ولی امسال به متری ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

    کاهش ارزش پول ملی در بازار مسکن بی تاثیر نبوده است

    بسیاری از کارشناسان با صحبت‌های مشاوران املاک راجع به زیاد کردن قیمت مسکن موافق هستند به طوریکه حسن محتشم عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه زیاد کردن قیمت مسکن قابل پیش‌بینی بوده و ما در چند ماه گذشته هشدارهای مورد نیاز را در این خصوص داده‌‌ بودیم، گفت: اگر میزان سرمایه‌گذاری همچنان به سمت بازار مسکن پیش برود قیمت‌ها تا چند ماه آینده زیاد از قیمت فعلی خواهد شد.

    دوای درد گرانی منزل ها دست کیست؟ ، تب میلیونی بازار مسکن!

    وی افزود: از سوی دیگر با کم کردن ارزش پول ملی بسیاری از کالاها دچار زیاد کردن قیمت شده است و در این بخش کالاهای ساختمانی نیز از این امر تأثیر خواهند پذیرفت.

    محتشم با بیان اینکه بعضی از مناطق شاهد زیاد کردن قیمتی ۱۵ تا ۴۰ درصدی هستند گفت: این زیاد کردن قیمت همچنان ادامه دارد.متأسفانه هیچ راهکاری جهت جلوگیری وجود ندارد و دولت نیز در این بخش اقدام مورد نیاز را انجام نمی‌دهد.

    شناسایی واحدهای خالی هنوز امکان پذیر نیست

    پروانه اصلانی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن ، گفت: با دریافت مالیات از خانه‌های خالی می‌توان به بازارخرید وفروش مسکن و نیز بازار رهن واجاره کمک و تا حدودی جهش قیمتی در این بازار را کنترل کرد.

    معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین مسئله دریافت مالیات از خانه‌های خالی اشکال در ساختار سامانه املاک و اسکان کشور عزیزمان ایران هست، گفت: متأسفانه هنوز این سامانه طراحی نشده است از اینرو در بخش شناسایی واحدهای خالی مسئله وجود دارد.

    وی افزود: در صورتی که امکان شناسایی‌ واحدهای خالی فراهم شود می‌توان بازار مسکن را رونق بخشید و در نتیجه بازار رهن و اجاره نیز کنترل می شود.

    اصلانی با بیان اینکه نخستین اثر کم شدن قیمت سود بانکی در بخش رهن و اجاره رشد قیمتی در این بازار هست، گفت: با کم شدن قیمت سود بانکی مالکان تمایلشان به دریافت اجاره دو چندان خواهد شد و رهن کامل در این بازار کمتر می‌شود.

    ایجاد رونق در بازار مسکن با ارائه بسته های تشویقی به تولیدکنندگان

    فرشیدپورحاجت در گفت و گو با خبرنگار مسکن ؛ با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن در بافت های فرسوده می تواند از نوسانات موجود در مسکن جلوگیری کند، گفت:پرداخت تسهیلات به انبوه سازان به عنوان یکی از ابزارهای نوین در این بخش از ۴ سال گذشته در شورای پول واعتبار تصویب شده است است و توانسته اوضاع این مناطق را اصلاح بخشد.

    وی ادامه داد: در شورای پول و اعتبار مقرر شده است بود پرداخت تسهیلات به انبوه سازان با یارانه ۱۰ درصدی صورت بگیرد که متاسفانه هنوز هیچ یارانه ای در این بخش پرداخت نمی شود و همین عنوان انگیزه انبوه سازان را کم کردن داده است.

    دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور اظهار کرد:ارائه بسته های تشویقی به خاص به انبوه سازان و سازندگان در مناطق متفاوت می تواند زمینه ساز ثبات قیمتی در این بخش و در نتیجه رونق بازار مسکن شود.

    پورحاجت تصریح کرد: طی سه سال گذشته با زیاد کردن قیمت تورم قیمت تمام شده است ساخت مسکن زیاد کردن می یابد ولی تا به امروز دولت میزان تسهیلات را زیاد کردن نداده است بنابراین درخواست بسیاری از سازندگان مسکن آن است که قیمت تسهیلات زیاد کردن یابد.

    بر اساس این گزارش بازار مسکن به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور این روزها حال خوشی ندارد و در این بین متأسفانه مسئولان تنها به فکر پرداخت تسهیلات مسکن هستند این در حالیست که پرداخت تسهیلات و کم شدن قیمت سود بانکی نه تنها به بازار مسکن کمک نمی‌کند بلکه التهابات این بازار را نیز دو چندان می‌کند امید است دولت با راه اندازی سامانه املاک و اسکان که به گفته بسیاری از معاونت های وزرات راه وشهرسازی هنوز در مرحله طراحی است به توان به این بخش کمک کند. همچنین دولت می تواند با پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان وانبوه سازان بخشی از التهابات بازار را کم کردن دهد.

    گزارش از محبوبه کباری

    انتهای خبر /

    واژه های کلیدی: تسهیلات مسکن | تسهیلات | بازار | ایران | اجاره | میلیون | مسکن | بازار مسکن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال