آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » راه اندازی سامانه اطلاع رسانی صنفی به منظور براق سازی قراردادها ، رسیدگی به پرسشها کامیون داران

    راه اندازی سامانه اطلاع رسانی صنفی به منظور براق سازی قراردادها ، رسیدگی به پرسشها کامیون داران

    امانی تهرانی گفت:رانندگان با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی، اطلاعات صنفی مربوط به دستمزد و قراردادها را دریافت می کنند.

    راه اندازی سامانه اطلاع رسانی صنفی به منظور براق سازی قراردادها ، رسیدگی به پرسشها کامیون داران

    به روایت گروه خبری راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ در خصوص مشکلات کامیون داران اظهار داشت: مسائلی که اخیرا در این حوزه اتفاق افتاده یک عنوان صنفی است و هیچ مرجعی حق ندارد از آن بهره برداری سیاسی کند.

    وی با اشاره به پرسشها موجود ادامه داد: ۹۰ درصد کامیون داران مالکان ماشین ها هستند ولی دستمزد ها تفاوت دارد و حتی حقوق ماهانه بعضی کامیون داران ۱ میلیون تومان است.

    کریمی گفت: استفاده از حق بیمه و مزایای بازنشستگی در این صنف نیز بسیار پایین است.
    دبیر کانون کامیون‌داران کشور افزود: در آخر سال ۹۵ با توجه به نوع شغل رانندگی، مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که رانندگان می توانند با ۲۵ سال سابقه بیمه و ۵۵ سال سن بازنشسته شوند ولی شرکت تامین اجتماعی نسبت به این مصوبه کم کاری و کوتاهی کرده است.
    کریمی گفت: بیمه رانندگان بیمه خاص است مانند بیمه خادمین مساجد و قالیبافان بنابر این می توان شرایط خاص نیز جهت آنان در نظر گرفت.
    وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون های پزشکی تصمیم می گیرد که راننده ای که از کارافتاده است باید تعداد سال های باقیمانده را به شغل دیگری بپردازد در صورتیکه در بعضی موارد این راننده از کار افتاده توان کارکردن در شغل دیگری را ندارد.
    این مقام مسئول اظهار داشت:تاکنون کارمزد های واقعی بین شرکت های حمل و نقل و صاحب بار به رانندگان تعلق نمی گرفت و رانندگان به دسمزد واقعی متناسب با بارنامه دریافت حقوق ندارند و حق و حقوق آنها از بین می رود.
    وی در مورد اینکه بعضی هزینه ها که به کامیون دارند ارتباطی ندارد متوجه آنان دانست و گفت: چنانچه کالایی قاچاق عنوان شود این کامیون داران هستند که متضرر می شود و ممکن است ماهها کامیون آنها توقیف شود در صورتیکه ضرر و زیان آنها جبران نمی شود.

    بر اساس این گزارش امانی تهرانی معاون حمل و نقل شرکت راهداری و حمل و نقل بزرگراه ای در این برنامه تصریح کرد:برخی از پرسشها کامیون داران ناشی از مبالغ پایین درآمدها و عدم اطلاع از میزان قرارداد حمل بار بین شرکت های حمل و نقل با صاحبان کالاست که این عنوان با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی برطرف خواهد شد.

    راه اندازی سامانه اطلاع رسانی صنفی به منظور براق سازی قراردادها ، رسیدگی به پرسشها کامیون داران

    وی با بیان اینکه شغل رانندگی و کامیون داری از جمله مشاغل سخت محسوب می شود افزود: میزان زیاد کردن درآمد کامیون داران با زیاد کردن هزینه ها متناسب نیست.

    امانی تهرانی گفت: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر به وسیله رانندگان بزرگراه ها صورت می گیرد در صورتیکه کرایه بار و مسافر توافقی است و در سه سال گذشته افزایشی نداشته است.
    این مقام مسئول اظهار داشت:پس از زیاد کردن قیمت ارز و زیاد کردن هزینه ها، قرار بود تا قبل از ماه مبارک رمضان زیاد کردن نرخ حقوق کامیون داران اعمال شود.

    وی گفت: اکثر استان ها و مراکز شهرستان ها قیمت توافقی را اعمال کرده اند یعنی میانگین زیاد کردن حقوق و کرایه های بطور ۱۵ درصد و سقف آن تا ۲۰ در صد زیاد کردن یابد.
    امانی تهرانی در خصوص بیمه کامیون داران تصریح کرد : بر اساس قانون سال ۷۹ بیمه درمانی ، مقرر شده است ۵۰ درصد بیمه رانندگان بصورت یارانه از طریق دولت تامین اعتبار شود در حالی که در هفته گذشته در بعضی شهرستان ها شرکت تامین اجتماعی بطور یکطرفه و بدون محاسبه یارانه کل مبلغ را از رانندگان کسر کرده است که با پیگیری های انجام شده است اکنون این مسئله برطرف شده است است.
    معاون حمل‌ونقل شرکت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد چگونگی بازنشستگی رانندگان اضافه کرد: بیمه بازنشستگی با حداقل دستمزد و بعد از ۳۰ سال بازنشسته می شوند و اغلب رانندگان میل به دارند با پرداخت مازاد پرداختی بیمه رقم بیشتری را جهت دوران بازنشستگی بدست بیاورند و بازنشسته شوند.
    وی تاکید کرد:سهم پرداختی آنان و درصد کمک دولت بصورت یارانه نیز تا یکی دو ماه آینده مشخص می شود.

    این مقام مسئول گفت: بر اساس قانون مشاغل سخت، رانندگان باید ۶ ساعت در روز فعالیت داشته باشد و ضریب بیشتری از مزایا برخوردارشوند.

    عبارات مهم : حداقل دستمزد – بازنشستگی

    امانی تهرانی بیان کرد:تا دو ماه دیگر با راه اندازی سامانه اطلاع رسانی، اطلاعات صنفی مربوط به میزان حقوق و دستمزد رانندگان و چگونگی قراردادهایی که بین صاحب کالا و شرکت ها بسته می شود به شماره های آنها ارسال می شود.
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: حداقل دستمزد | بازنشستگی | اطلاعات | بازنشسته | کامیون | یارانه | کامیون | دستمزد | تهرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی