آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » تصاویر+ اعتراض نیروهای تعدیل شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با سابقه کار ۲۰ ساله

    تصاویر+ اعتراض نیروهای تعدیل شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با سابقه کار ۲۰ ساله

    در چند ماه اخیر سایه تعدیل و اخراج از شهرداری و شرکت های تابعه به کابوسی جهت کارمندان این شرکت تبدیل شده است و دهها تن از نیروها بعد از تعدیل در برابر ساختمان شهرداری به اعتراض پرداختند.

    تصاویر+ اعتراض نیروهای تعدیل شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با سابقه کار 20 ساله

    در چند ماه اخیر سایه تعدیل و اخراج از شهرداری و شرکت های تابعه به کابوسی جهت کارمندان این شرکت تبدیل شده است و دهها تن از نیروها بعد از تعدیل در برابر ساختمان شهرداری به اعتراض پرداختند.

    نیروهایی که با مدرک دکترا و سابقه ۲۰ سال کار از شهرداری تعدیل شدند

    پیش از سال تازه اخباری مبنی بر ارزشیابی نیروهای قرادادی شهرداری جهت تعدیل وجود داشت که این تعدیل علی رغم وعده های مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. مدیران تازه شهرداری چند ماه پیش از آخر سال اعلام کرده بودند تعدیلی در کار نخواهد بود.

    عبارات مهم : تسویه حساب – شورای شهر
    در همین زمینه ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در ۴ دی ماه سال گذشته با بیان اینکه در حال ساماندهی نیروها هستیم و قصدی جهت تعدیل نیرو وجود ندارد، خاطر نشان کرده بود: « در واقع این ساماندهی ها با نشانه ارتقاء بهره وری نیروی انسانی است ما هم اکنون در حال ایجاد یک بازار کار داخلی در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم تا این سبد را به گونه ای مدیریت کنیم که همه نیازهای نیروهای انسانی در شرکت های تابعه شهرداری برطرف شوند. تصمیم گرفتیم جهت این عنوان نخبگانی را از طریق آزمون جذب کنیم و اینکه گفته می شود آزمون قرار است جهت تعدیل نیرو اتفاق بیفتد به هیچ وجه صحت ندارد. در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران قصدی مبنی بر تعدیل نیرو وجود ندارد.»

    تصاویر+ اعتراض نیروهای تعدیل شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با سابقه کار ۲۰ ساله

    ولی با وجود این ادعاها نه تنها در شهرداری بلکه در شورای شهر نیز تعدیل ۴ درصد از نیروها انجام شد و نیروهایی با سابقه ۱۰ تا ۱۵ سال کار نامه آخر کار دریافت کردند. این تعدیل در حالی صورت گرفت که مدیر شورای شهر اعلام کرد که به این عنوان پیگیری خواهد کرد ولی بنا بر گزارش های موجود و حضور نیروهای معترض تعدیل شده، تاکنون هیچ اقدامی جهت ادامه کار آنها صورت نگرفته است.

    یکی از کارکنان شورای شهر با ۸سال سابقه کار در شهرداری گفت: در حالی که دوازده روز تا آخر کاری سال ۹۶ باقی مانده بدون هیچ گونه اطلاع قبلی نامه تسویه حساب به دستمان رسید. باورد کردنی نبود و هر چند که تا پیش از این نیز بعضی از نیروها با سابقه سه سال کار ویا کسانی که دو سال تا بازنشستگی وقت داشتند را در اختیار گذاشته یا مجبور به منزل نشینی کردند! اعضای شورای شهر عالی ترین و شریف ترین نیروهایی را از کار برکنار می کنند که در طی سالهای گذشته خدمت صادقانه ای داشته اند، نیروهای سالمی که سال ها به شهر وشهروندان خدمت کرده اند امروز به علت تسویه حساب های سیاسی به سهولت کنار گذاشته می شوند با تاکید بر اجرای عدالت وعدالت محوری !

    اعتراض نیروهای تسویه شده است باعث شد تا بعضی از اعضای شورای شهر موضع گیری کنند. ابراهیم امینی، عضو شورای پنجم اقدام شهرداری در تعدیل نیروها در شب عید را نادرست خواند. وی در گفتگویی در ۲۲ اردیبهشت امسال گفته است: « متأسفانه در شب عید و هنگامی که باید به شهروندان عیدی بدهیم شاهد آن بودیم که تعدادی از نیروهای شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تعدیل و یا عدم ادامه همکاری با آنها مطرح شده است هست. وی افزود: بنا به هر دلیلی این کار را غیراخلاقی می دانم.. اینکه دلایل خاصی جهت عدم ادامه کار وجود دارد، باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر شهرداری این عنوان را بررسی نکرده است جای تأمل دارد.»

    ادامه اعتراض و تحصن نیروهای تعدیل شده

    حضور و اعتراض در برابر شورای شهر و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال تازه به اقدام هر روزه نیروهای تعدیل شده است تبدیل شده است و با حضور در این اماکن خواهان پیگیری و شنیدن و پیگیری به اعتراض های خود به وسیله مدیر شورای شهر هستند. خبرنگار اجتماعی فارس با حضور در میان افراد معترض و گفتگو با بعضی از نیروهای تعدیل شده، گزارشی از اوضاع آنها تهیه کرده که بعضی از بیانات بسیار قابل تامل است.

    یکی از افراد که تعدیلی یکی از شهرداری های مناطق بود، بیان کرد که :« بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر پیش از سال تعدیل شده است اند. شهرداری اعلام کرده که علت تعدیل ها به خاطر ناکارآمدی بوده هست. در حالیکه بسیاری از این نیروهای دارای سوابق و تحصیلات بالایی با مدارک دکترا و فوق لیسانس هستند. بنده جزء کانون نخبگان، انجمن بین المللی نخبگان مددکاری و کانون مخترعین هستم که نامه تسویه حساب را پیش از عید به دستم دادند.»

    بیشتر کسانی که در این تجمع اعتراضی حضور داشتند اعلام می کنند که دارای قراداد هادیان بوده و بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در شهرداری و شرکت های تابعه را دارند. یکی دیگر از معترضان عنوان می کند: «بنده۱۷سال سابقه کار دارم و در سال گذشته قرارداد هادیان داشته هست. در بخش منابع انسانی منطقه ۲۲ فعالیت می کردم. با ۱۷ سال سابقه کار، دو فرزند و مستاجری، ۲۸ اسفندماه به ما اطلاع دادند که دیگر سر کار حاضر نشوند و جهت تسویه اقدام کنند. علت آن را هم نمره پایین در ارزشیابی اعلام کردند که به وسیله حراست انجام شده است بود. به هر کجا هم که مراجعه کردیم هیچ فایده ای نداشته و گوش شنوایی نیست. شهرداری هم فقط می گوید بررسی می کنیم ولی نزدیک به دوماه گذشته و هیچ خبری نیست. جناب آقای شیخ هم ما را راه هم نمی دهند تا به درد ما پیگیری شود.«

    یکی از بانوان تعدیل شده است شهرداری با اعتراض به روند بررسی اعتراضات گفت:« فقط به ما وعده و وعید دروغ می دهند، اکثر ما مدرک دکترا و فوق لیسانس داریم. در ۲۸ اسفند ساعت ۱۰ صبح با ما تماس گرفتند که دیگر سر کار نیایید و آگاهانه این کار را کردند؛ آیا که ایام عید تعطیل است و می دانستند صدای ما به کسی نخواهد رسید. این تعدیل ها سلیقه ای بوده هست. هیچ کدام از ما نه قبلا تذکری داشتیم و نه نامه ای در کمیته انضباطی.»

    نکته جالبی که بعضی از معترضین عنوان می کنند این است که بعد از تعدیل این نیروها بلافاصله نیروهای جدیدی به صورت مخفیانه جایگزین آنها شده است اند. یکی دیگر از نیروهای معترض تعدیل شده است می گوید:«۱۵ سال سابقه کار دارم. با امضای هاشمی رفسنجانی که آن وقت در مترو بودند، بنده استخدام شدم. ولی ۲۸ اسفند سال گذشته به ما گفتند که شما اخراج شده است اید و دیگر حق ندارید سر کار حاضر شوید. بعد از ۱۵ سال کار که در قسمت نگهبانی بودم به بنده می گویند نمره ارزشیابی شما پایین است! ارزشیابی گذاشتند که اگر مسئول مستقیم شما از ۱۰۰ نمره کمتر از ۶۰ به شما بدهد، شما اخراج می شوید، این شیوه اصلا قانونی نیست و سلیقه ای واکنش‌ها می شود. به آقای شیخ مراجعه کردیم و جلسه گذاشتیم. وعده هایی داد ولی هیچ وقت عملی نشد. بارها جهت وی نامه نوشتم ولی جوابی نداد.»

    بیشتر نیروهای تعدیل شده است معترض به شیوه غیرمنصفانه ارزشیابی هستند که بسیاری از نیروها با سابقه های طولانی مدت را اخراج کرده اند و این شیوه را کاملا سلیقه ای و منطبق بر منافع شخصی مسئولان می دانند. در همین رابطه خبرگزاری فارس در ۵ فروردین سال ۹۷ گزارشی با عنوان :« اخراج نیروهای شهرداری در نخستین روز سال ۱۳۹۷» بر روی خروجی قرار داد که با تکذیب معاونت توسعه منابع انسانی روبه رو شد ولی به نظر می رسد کارها انجام شده است در دو ماه اخیر کاملا علی رغم منافع کارکنان و نیروهای شهرداری صورت گرفته و صدها تن از نیروهای تعدیل شده است جهت احقاق حقوق خود چاره ای جز تجمع در برابر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرداری ندیده اند.

    در چند ماه اخیر سایه تعدیل و اخراج از شهرداری و شرکت های تابعه به کابوسی جهت کارمندان این شرکت تبدیل شده است و دهها تن از نیروها بعد از تعدیل در برابر ساختمان شهرداری به اعتراض پرداختند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    واژه های کلیدی: تسویه حساب | شورای شهر | شهرداری | اعتراضات | اعتراض | ایران | اعتراض | خبر

    تصاویر+ اعتراض نیروهای تعدیل شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با سابقه کار 20 ساله

    تصاویر+ اعتراض نیروهای تعدیل شده است شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با سابقه کار ۲۰ ساله

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک